Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaverin äiti ei päästänyt käymään vessassa

Vierailija
18.07.2016 |

Eikä antanut pojan soittaa kun omasta oli akku loppu eikä suostunut myöskään lataamaan puhelinta sen verran että olisi saanut soitettua kotiin.

Pojat olivat siis jalkapallokentällä pelaamassa kunnes alkoi satamaan kaatamalla vettä, poika oli lähtenyt kaverinsa kanssa heille ja olivat ihan litimärkiä kun pojan äiti oli sanonut että heille ei tulla ja käskenyt poikaani lähtemään kotiin.

Poika oli pyytänyt että saisiko käydä vessassa ja lainata puhelinta mutta sekään ei sopinut koska vauva nukkuu.

Sen jälkeen poikani oli vielä kysynyt että voisiko tätä ladata sen verran että voisi soittaa kotiin. Ei onnistunut.

Poika polki sitten 6 kilsaa vesisateessa kotiin ja on nyt kipeä. Itse ilmoitin tuolle äidille että hänen lapsensa kuskaaminen meidän osalta harkkoihin loppui siihen.
(Olemme siis sopineet että minä kuskaan pojat harkkoihin ja peleihin koska heillä pieni vauva)

Hän vastasi että otan turhan vakavasti että hänellä oli vain huono päivä.
Mitä vastaisin takaisin?
Minusta tuollainen käytös ei vain kuittaannu huonolla päivällä:(

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätettiin nyt miehen kanssa että poika saa jatkossakin tulla kyydissä treeneihin mutta enää en hae kotiovelta enkä vie sinne, eikä myöskään lapsemme mene enää heille.

Kiitos keskustelusta.

Ap

Oikeasti? Mä kyllä kuskaisin ja antaisin lapseni mennä sinne... Pienestä te menetätte älyllisen toiminnan, olet jopa kamalampi kuin tuo toinen äiti:)

Niin siis kyllä me kuskataan jos et ymmärtänyt lukemaasi?!

Sen verran olen tänään äidin kanssa jutellut että en halua että poika käy heillä vähään aikaan. Saavat nyt olla rauhassa vauvan kanssa ehkä se helpottaa kun vauva kasvaa.

Ap

Vierailija
62/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kakarakestit kirjoitti:

ei siinä mitään ihmeellistä oo.mukuloita ravaa edestakasin,joskus tympii kun on niinku yleinen vessa.jos vauva on huutanut ja lopulta saatu nukkumaan,yö menny valvomiseks niin ei halua luopua pikkunokosista tai sitten saa vaikka tiskit koneeseen siinä välissä.vessan vetämiset herättää kumminki taas.jokainen saa itse päättää kodistaan ja kyllä märät vaatteet sottaa ,eikä kuivia koko kulmakunnalle riitä.onhan se epäempaattista mutta niin on toisinkin päin.

Siellä ei kyllä ravata edestakaisin, pojat ovat kentällä ja sieltä lähtevät kotiin, ei tätä paikkaa voi yleiseksi Vessaksi kutsua. Mutta en ymmärrä miten joku voi kieltäytyä jos lapsi pyytää saada soittaa kotiin.

Ap

Ja mistä hitosta sinä voit tietää, kuika monta kertaa kyseisen päivän aikana on siellä oven takana käyty?

Ihan puhumalla meilläpäin asiat selviää, niinkuin nytkin otin yhteyttä vanhempiin kysyäkseni mistä moinen käytös johtui.

Ap

Ettet nyt vähän juksuttaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätettiin nyt miehen kanssa että poika saa jatkossakin tulla kyydissä treeneihin mutta enää en hae kotiovelta enkä vie sinne, eikä myöskään lapsemme mene enää heille.

Kiitos keskustelusta.

Ap

Oikeasti? Mä kyllä kuskaisin ja antaisin lapseni mennä sinne... Pienestä te menetätte älyllisen toiminnan, olet jopa kamalampi kuin tuo toinen äiti:)

Sen verran olen tänään äidin kanssa jutellut että en halua että poika käy heillä vähään aikaan. Saavat nyt olla rauhassa vauvan kanssa ehkä se helpottaa kun vauva kasvaa.

Ap

Minusta jo kerran kiitit keskustelusta...

Vierailija
64/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos keskustelusta.

Ap

Lapsi kanssanne samaa mieltä? Kun asiat ei mene aina tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan niin kaveruuden voi laittaa boikottiin? Entä syntymäpäivät, jos tulee kutsu tai porukalla leikkimää? Haiskahtaa nyt vähän ylireakoinnilta.

Kaveruus boikottiin?! Missä niin sanoin?!

Edelleen kuskataan lapsia harkkoihin ja näkevät jalkkiskentällä ja meillä ja milloin missäkin. Oma lapseni ei vaan enää hae kaveria kotoaan tai käy heillä koska äiti haluaa olla rauhassa.

En tiedä mikä siellä on vialla mutta en katso asiakseni siihen enempää puuttua.

Ap

Vierailija
65/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset kermaperseet sairastuu heti kun joutuu jotain tekemään. Opeta poikas käyttämään puhelinta niin ettei akku lopu ja jos jaksaa pyöräillä futiskentälle jaksaa kyllä takaisinkin. Mutku ei. Pitää olla kuskaamassa ja paapomassa

Sama pätee myös pojan kaveriin. Jos ei fillarilla pääse treeneihin, voi lopettaa koko futiksen.

En jaksa provosoitua oli niin paska yrityskin;)

Älä vaivaudu enää kommentoimaan.

Ap

Olin kyllä ihan tosissani. Vanhempien tehtävä on opettaa lapset myös itsenäiseen toimintaan vaikkei niitä aina huvittaisi.

Siitä olen samaa mieltä, että ei lasta voi vessahädässä laittaa liikkeelle. Jos yksi vessakäynti on liian rankkaa, minullekin oisi lapsen kaverin kuskaus liian rankkaa

Vierailija
66/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos keskustelusta.

Ap

Ap

Minusta jo kerran kiitit keskustelusta...

Ni nämä viestit olivat tulleet sen jälkeen kun postasin kommenttini. Olen tekemässä lähtöä niin ajattelin ilmoittaa että en kohta enää vastaa. Minusta ihan ok, kun monissa keskusteluissa Ap vaan lopettaa keskustelun.

Ap

Vierailija
67/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli tämän keskutelun motiivi?! Asia on kaikin tavoin keskusteltu, tehty päätökset, jne...

Aloittaa saatanallinen syyllistäminen tuota äitiä kohtaan?! Minkä hiton takia?!

Vierailija
68/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ola todella empatiakyvytön ihminen kyseessä, en olisi enää missään tekemisissä moisen kanssa!

Ps mä päästän kauppakeskusten vessajonoissa lapset edelleni, heillä on vvaikeampi pidätellä kuin aikuisella. Ja sateessa yksin ulos... ei hyvää päivää.

Ps 2. Muista sanoa pojallesi, että se nainen teki väärin ja että syy ei ole missään tapauksessa pojan. Lapset syyllistävät itseään oudoistakin jutuista.

Vierailija
69/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten kenellekään tullut mieleen, että tämä on ilmiselvä provo. Kukaan ei kirjoittaisi tapahtuneesta noin yksityiskohtaisesti kuin ap, liian helposti voidaan tunnistaa.

Vierailija
70/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on välillä kämppä (myös se vessa) siinä kunnossa, että en KEHTAA päästää ketään vierasta sisälle. En vaikka mikä olisi, kerran pyysi lapsen kaveri, että voiko tulla pesemään kädet. En voinut muutakuin antaa, vaikka hävetti ihan sikana. Ei se ole sille lapsellekkaan kovin kivaa, että kaveri sitten koulussa höpöttää että miten sotkuista teillä oli.

Aapeen tapauksessa saattoi olla kyse tällaisesta, vähävarainen perhe vielä jos on, niin ei välttämättä ollut puheaikaa, että olisi voinut antaa soittaa. Osaan kyllä helposti kuvitella aapeen kuvaileman tilanteen ja mistä se johtui.

Ei voinut päästää sisälle, edes lataamaan sitä puhelinta ja omassaan ei ollut puheaikaa.

Vierailija
71/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset kermaperseet sairastuu heti kun joutuu jotain tekemään. Opeta poikas käyttämään puhelinta niin ettei akku lopu ja jos jaksaa pyöräillä futiskentälle jaksaa kyllä takaisinkin. Mutku ei. Pitää olla kuskaamassa ja paapomassa

Sama pätee myös pojan kaveriin. Jos ei fillarilla pääse treeneihin, voi lopettaa koko futiksen.

Ap

Olin kyllä ihan tosissani. Vanhempien tehtävä on opettaa lapset myös itsenäiseen toimintaan vaikkei niitä aina huvittaisi.

Siitä olen samaa mieltä, että ei lasta voi vessahädässä laittaa liikkeelle. Jos yksi vessakäynti on liian rankkaa, minullekin oisi lapsen kaverin kuskaus liian rankkaa

En muista koska lapseni olisi viimeksi ollut kipeä, harrastaa 2 kertaa viikossa ja turnauksia on melkein joka viikonloppu. Vapaa-ajalla liikkuu koko ajan.

En siis missään nimessä sanoisi että sairastuu heti jos jotain joutuu tekemään.

Puhelimen akku on hiukan huono sen myönnän mitta hyvin se on tähän asti pelittänyt, en laita lapsen viaksi sitä että puhelin temppuilee tai edes sitä että ei olisi huomannut kotoa lähtiessä että alku on vähissä (näin ei tällä kertaa ollut)

Kipeys ei katso aikaa koska tulee, myös minulle on kesken työpäivän tullut huono olo ja olen joutunut lähtemään kotiin, uskon että näin on käynyt monelle muullekkin, mielestäni silloin ei ole reilua laittaa lasta polkemaan litimärkänä kaatosateessa useita kilometrejä.

Ja jos tarkoitit jotain yritä seuraavan kerran muotoilla viestisi hiukan asiallisemmaksi, jos ensimmäisenä haukkuu kermaperseeksi niin ei oikein haluta vastata mitään.

Ap, joka lähtee nyt töihin:)

Vierailija
72/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten kenellekään tullut mieleen, että tämä on ilmiselvä provo. Kukaan ei kirjoittaisi tapahtuneesta noin yksityiskohtaisesti kuin ap, liian helposti voidaan tunnistaa.

Mitä väliä vaikka tunnistaisi, aapeehan on puhunut tuon pojan äidinkin kanssa asiasta.

Vierailija
73/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen muutama vuosi sitten kieltänyt lasta käymästä vessassa, en antanut laastaria pyynnöstä huolimatta jne. Kyseinen lapsi asui noin 200 metriä meiltä ja oli täydellinen maanvaiva sihen aikaan. Pyysin olemaan ulkona lapseni kanssa, kun nukutin vauvaa. Kävi noin 2minuutin välein soittamassa ovikelloa jne. Vaikka erikseen pyysin olemaan hiljaa, että vauva nukkuu. Sitten lopulta laitin muutaman kerran kotiin ja saattoi silti palata parin minuutin päästä oven taakse pyytämään laastaria tai vessassa käyntiä. Ärjäisin silloin, että et nyt soita enää kertaakaan ovikelloa ja menet kotiisi vessaan ja hakemaan laastarin.

Ei varmaan ihan sama tilanne kuin ap:lla. Tuo lapsi oli sellainen tunkeileva adhd, taitaa olla ihan virallinenkin diagnoosi tietääkseni. Ap:n kohdalla kuulostaa kohtuuttomalta.

Miksi tällaisia täysin tilanteeseen verrattavissa olemattomia tapauksia pitää tulla kertomaan kuin oikeuttaakseen kaverin äidin käytöksen? AP:n lapsi ei käsittääkseni käynyt rimputtamassa ovikelloa useaa kertaa vaan pyysi että voiko käydä vessassa ja ladata akkua niin että saisi soitettua vanhemmat hakemaan. Se ei mielestäni ole kohtuuton pyyntö, etenkin jos kotiin on useampi kilometri matkaa.

Vierailija
74/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on välillä kämppä (myös se vessa) siinä kunnossa, että en KEHTAA päästää ketään vierasta sisälle. En vaikka mikä olisi, kerran pyysi lapsen kaveri, että voiko tulla pesemään kädet. En voinut muutakuin antaa, vaikka hävetti ihan sikana. Ei se ole sille lapsellekkaan kovin kivaa, että kaveri sitten koulussa höpöttää että miten sotkuista teillä oli.

Aapeen tapauksessa saattoi olla kyse tällaisesta, vähävarainen perhe vielä jos on, niin ei välttämättä ollut puheaikaa, että olisi voinut antaa soittaa. Osaan kyllä helposti kuvitella aapeen kuvaileman tilanteen ja mistä se johtui.

Ei voinut päästää sisälle, edes lataamaan sitä puhelinta ja omassaan ei ollut puheaikaa.

KEHTAAT sitten laittaa litimärän lapsen polkemaan kauheassa vessahädässä kuusi kilometriä kotiin?

Itse olisin sanonut tuossa tapuksessa että odota poikani kanssa tässä katoksessa niin lataan puhelinta hetken aikaa, vauva nukkuu sisällä niin siksi ette pääse.

Vierailija
75/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt kuitenkaan mistään vaippaikäisestä taida olla kyse? Ymmärrän, että se voi tuntua vanhemmalta pahalta, kun koko maailman ei se oman lapsen ympäriltä pysähdy, kun sillä lapsosella on kakkahätä. 

Vierailija
76/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ola todella empatiakyvytön ihminen kyseessä, en olisi enää missään tekemisissä moisen kanssa!

Ps mä päästän kauppakeskusten vessajonoissa lapset edelleni, heillä on vvaikeampi pidätellä kuin aikuisella. Ja sateessa yksin ulos... ei hyvää päivää.

Ps 2. Muista sanoa pojallesi, että se nainen teki väärin ja että syy ei ole missään tapauksessa pojan. Lapset syyllistävät itseään oudoistakin jutuista.

Milloin vesisaateessa on tullut liian raskas ponnistus lapsen selvitä hengissä? :D 

Vierailija
77/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yhtään provokaatista vastausta ei ole tullut?! 

Vierailija
78/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikee sit Porvoossa tapahtuu. 0/5

Mut uppoaa mammoihin kuin hk:n sininen

Kyllä tällaisia mammoja on olemassa ihan oikeasti. Omassa lapsuudessani liukastuin vahingossa metsässä ja kaatusin suoraan isoon lätäkköön, kastuin litimäräksi kylmänä päivänä. Menimme kaverini kanssa pyytämään tämän äidiltä voisinko tulla kuivattamaan vaatteita sisälle ja soittamaan äidilleni että hakisi kotiin koska asuin juurikin n. 6km päässä. Siihen aikaan ei ollut kännyköitä, joten piti aina lankapuhelimen varassa pärjätä. Ei käynyt,  syynä se että kaverini piti tehdä läksyt ja silloin ei saa olla vieraita. Kävellen märissä vaatteissa sitten matkaan vaikka palelin hullun lailla, äitini totta kai oli hirvittävän vihainen tälle kaverini äidille. Joillakin vanhemmilla ei vain ole minkäänlaista vastuuntuntoa vieraista lapsista koska "ei heidän kotinsa ole mikään hotelli". Ymmärrettävää on että ärsyttää jos lapsia ravaa 5min välein riehumassa ja penkomassa kaappeja, mutta kyllä jokin tilanne- ja suhteellisuudentaju täytyy olla. 

Vierailija
79/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En muista koska lapseni olisi viimeksi ollut kipeä, harrastaa 2 kertaa viikossa ja turnauksia on melkein joka viikonloppu. Vapaa-ajalla liikkuu koko ajan.

En siis missään nimessä sanoisi että sairastuu heti jos jotain joutuu tekemään.

Puhelimen akku on hiukan huono sen myönnän mitta hyvin se on tähän asti pelittänyt, en laita lapsen viaksi sitä että puhelin temppuilee tai edes sitä että ei olisi huomannut kotoa lähtiessä että alku on vähissä (näin ei tällä kertaa ollut)

Kipeys ei katso aikaa koska tulee, myös minulle on kesken työpäivän tullut huono olo ja olen joutunut lähtemään kotiin, uskon että näin on käynyt monelle muullekkin, mielestäni silloin ei ole reilua laittaa lasta polkemaan litimärkänä kaatosateessa useita kilometrejä.

Ja jos tarkoitit jotain yritä seuraavan kerran muotoilla viestisi hiukan asiallisemmaksi, jos ensimmäisenä haukkuu kermaperseeksi niin ei oikein haluta vastata mitään.

Ap, joka lähtee nyt töihin:)

Ja kumminkin vastasit kumpaankin viestiini :-)

Futiskentällä voi olla sateessa, mutta kotiin ei voi polkea. Oisikohan siinä kohtaa jo valmiiksi märkä niin ettei se kotimatka enää tilannetta miksikään muuta?

Ja nykylapset on lähes poikkeuksetta kermaperseitä. Johtuu kasvatuksesta ja kuplamuovista. Huomaa yleistys.

Vierailija
80/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakarakestit kirjoitti:

ei siinä mitään ihmeellistä oo.mukuloita ravaa edestakasin,joskus tympii kun on niinku yleinen vessa.jos vauva on huutanut ja lopulta saatu nukkumaan,yö menny valvomiseks niin ei halua luopua pikkunokosista tai sitten saa vaikka tiskit koneeseen siinä välissä.vessan vetämiset herättää kumminki taas.jokainen saa itse päättää kodistaan ja kyllä märät vaatteet sottaa ,eikä kuivia koko kulmakunnalle riitä.onhan se epäempaattista mutta niin on toisinkin päin.

Tälle aikuiselle sellaiset terkut, että elämänhallintaa ja koulutusta sekä tapakäytöstä kehiin, sillä olet hyvää vauhtia jäämässä tyhmäksi. Mutta ethän sitä taida itse ymmärtää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän