Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaverin äiti ei päästänyt käymään vessassa

Vierailija
18.07.2016 |

Eikä antanut pojan soittaa kun omasta oli akku loppu eikä suostunut myöskään lataamaan puhelinta sen verran että olisi saanut soitettua kotiin.

Pojat olivat siis jalkapallokentällä pelaamassa kunnes alkoi satamaan kaatamalla vettä, poika oli lähtenyt kaverinsa kanssa heille ja olivat ihan litimärkiä kun pojan äiti oli sanonut että heille ei tulla ja käskenyt poikaani lähtemään kotiin.

Poika oli pyytänyt että saisiko käydä vessassa ja lainata puhelinta mutta sekään ei sopinut koska vauva nukkuu.

Sen jälkeen poikani oli vielä kysynyt että voisiko tätä ladata sen verran että voisi soittaa kotiin. Ei onnistunut.

Poika polki sitten 6 kilsaa vesisateessa kotiin ja on nyt kipeä. Itse ilmoitin tuolle äidille että hänen lapsensa kuskaaminen meidän osalta harkkoihin loppui siihen.
(Olemme siis sopineet että minä kuskaan pojat harkkoihin ja peleihin koska heillä pieni vauva)

Hän vastasi että otan turhan vakavasti että hänellä oli vain huono päivä.
Mitä vastaisin takaisin?
Minusta tuollainen käytös ei vain kuittaannu huonolla päivällä:(

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset kermaperseet sairastuu heti kun joutuu jotain tekemään. Opeta poikas käyttämään puhelinta niin ettei akku lopu ja jos jaksaa pyöräillä futiskentälle jaksaa kyllä takaisinkin. Mutku ei. Pitää olla kuskaamassa ja paapomassa

Sama pätee myös pojan kaveriin. Jos ei fillarilla pääse treeneihin, voi lopettaa koko futiksen.

En jaksa provosoitua oli niin paska yrityskin;)

Älä vaivaudu enää kommentoimaan.

Ap

Olin kyllä ihan tosissani. Vanhempien tehtävä on opettaa lapset myös itsenäiseen toimintaan vaikkei niitä aina huvittaisi.

Siitä olen samaa mieltä, että ei lasta voi vessahädässä laittaa liikkeelle. Jos yksi vessakäynti on liian rankkaa, minullekin oisi lapsen kaverin kuskaus liian rankkaa

En muista koska lapseni olisi viimeksi ollut kipeä, harrastaa 2 kertaa viikossa ja turnauksia on melkein joka viikonloppu. Vapaa-ajalla liikkuu koko ajan.

En siis missään nimessä sanoisi että sairastuu heti jos jotain joutuu tekemään.

Puhelimen akku on hiukan huono sen myönnän mitta hyvin se on tähän asti pelittänyt, en laita lapsen viaksi sitä että puhelin temppuilee tai edes sitä että ei olisi huomannut kotoa lähtiessä että alku on vähissä (näin ei tällä kertaa ollut)

Kipeys ei katso aikaa koska tulee, myös minulle on kesken työpäivän tullut huono olo ja olen joutunut lähtemään kotiin, uskon että näin on käynyt monelle muullekkin, mielestäni silloin ei ole reilua laittaa lasta polkemaan litimärkänä kaatosateessa useita kilometrejä.

Ja jos tarkoitit jotain yritä seuraavan kerran muotoilla viestisi hiukan asiallisemmaksi, jos ensimmäisenä haukkuu kermaperseeksi niin ei oikein haluta vastata mitään.

Ap, joka lähtee nyt töihin:)

Ja kumminkin vastasit kumpaankin viestiini :-)

Futiskentällä voi olla sateessa, mutta kotiin ei voi polkea. Oisikohan siinä kohtaa jo valmiiksi märkä niin ettei se kotimatka enää tilannetta miksikään muuta?

Ja nykylapset on lähes poikkeuksetta kermaperseitä. Johtuu kasvatuksesta ja kuplamuovista. Huomaa yleistys.

Huomasitko että ap kirjoitti että lapset lähtivät kentältä kun alkoi satamaan.

Mä en saanut pojasta sellaista kuvaa että olisi kermaperse, enkä muutenkaan ymmärrä että tullaan haukkumaan asialliseen ketjuun lapsia.

Mielipide saa toki jokaisella olla mutta niinkuin alapeukuista huomaat niin ei kovin fiksu ollut vastauksesi.

Kentällä ollessa alkoi satamaan = pojat oli jo märkiä kaverille päästessään. Kaveri tuskin asuu kentän vieressä jos ap:n pitää ajaa 6km hakemaan kaveria treeneihin. Kaverille päästyä ei enää huvittanut polkea kotiin, oma akku oli kulutettu loppuun jonkin pelin tai muun kanssa, oisi pitänyt soittaa äiti hakemaan.

Kun ei saanut puhelinta ja joutui polkemaan, tuli paha mieli ja syytti kaverin äitiä.

Ja edelleen, ei tuo kaverin äitikään fiksusti toiminut

Aapeelta kaverille on kuusi kilometriä eli hakee pojan ja kuskaa treeneihin ei treenejä välttämättä pidetä tuossa kentällä vaan paljon paljon kauempana vai miksi muutoin kuskaisi edes omaa poikaa sinne jos nytkin menee pyörällä? Ja mitä järkeä lähteä ensin kaverille ja sitten sieltä vasta kotiin jos kaveri ei asu kentän vieressä?

Ja Ap kertoi myös että puhelimessa on huono akku ja oli sit pelanneet jalkapalloa ei älypuhelimia.

Miksi sun on pakko värittää faktoja?

Ap ei myöskään kertonut että pojalle tuli pha mieli vaan ihmetteli tuon äidin käytöstä!!

Ap ei maininnut kentän sijaintia joten melko värikynällä sinäkin paasaat.

Oletko koskaan nähnyt lapsia futiskentällä vapaa-ajalla? Minä olen. Välillä pelataan, välillä istuskellaan kentän laidalla ja esim vertaillaan puhelimen pelejä ja sovelluksia.

Jos pojalle ei olisi tullut paha mieli, hän olisi polkenut kotiin eikä oisi muistanut kertoa koko tapahtuneesta äidilleen

Ei maininnut ei siksi kirjoitin että VÄLTTÄMÄTTÄ treenejä ei pidetä kentällä ja yritin vielä perustella oman mielipiteeni miksi ei pidetä mutta meni sulta vissiin ohi?

Käyn 4 kertaa viikossa kentän laidalla seisomassa kun omat lapseni pelaavat jalkapalloa ja siellä ei kukaan selaa kännykkää vaan seuraavat peliä ja kannustavat jos ovat vaihdossa.

Kyllä lapsikin osaa tuollaista aikuisten käytöstä ihmetellä kuten huomaat aika monen mielestä tuon äidin käytös oli huonoa ja ei toiminut asiallisesti tilanteessa. Väritä tiki tarinaa niin että saat haukuttua lasta mutta älä esitä sitä faktana niin kuin nyt teit varsinkin kun Ap on jo poistunut ketjusta.

Vierailija
102/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut koko ketjua. Mutta: Kukaan ei sairastu kastumisesta. Siihen tarvitaan flunssavirus.

Minä käskisin pyytää lapsestani anteeksi.

Kyllä minun kokemus on, että kylmettyminen aiheyttaa sairauden. Flunssaviruksia on aina liikkeellä, mutta kylmettyminen altistaa. Samoin kuin tiedän pari tuttua, joilla on välittömästi virtsatieinfektio, kun uivat järvivedessä. Kylmettyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset kermaperseet sairastuu heti kun joutuu jotain tekemään. Opeta poikas käyttämään puhelinta niin ettei akku lopu ja jos jaksaa pyöräillä futiskentälle jaksaa kyllä takaisinkin. Mutku ei. Pitää olla kuskaamassa ja paapomassa

Sama pätee myös pojan kaveriin. Jos ei fillarilla pääse treeneihin, voi lopettaa koko futiksen.

Ap

Olin kyllä ihan tosissani. Vanhempien tehtävä on opettaa lapset myös itsenäiseen toimintaan vaikkei niitä aina huvittaisi.

Siitä olen samaa mieltä, että ei lasta voi vessahädässä laittaa liikkeelle. Jos yksi vessakäynti on liian rankkaa, minullekin oisi lapsen kaverin kuskaus liian rankkaa

En muista koska lapseni olisi viimeksi ollut kipeä, harrastaa 2 kertaa viikossa ja turnauksia on melkein joka viikonloppu. Vapaa-ajalla liikkuu koko ajan.

Puhelimen akku on hiukan huono sen myönnän mitta hyvin se on tähän asti pelittänyt, en laita lapsen viaksi sitä että puhelin temppuilee tai edes sitä että ei olisi huomannut kotoa lähtiessä että alku on vähissä (näin ei tällä kertaa ollut)

Kipeys ei katso aikaa koska tulee, myös minulle on kesken työpäivän tullut huono olo ja olen joutunut lähtemään kotiin, uskon että näin on käynyt monelle muullekkin, mielestäni silloin ei ole reilua laittaa lasta polkemaan litimärkänä kaatosateessa useita kilometrejä.

Ja jos tarkoitit jotain yritä seuraavan kerran muotoilla viestisi hiukan asiallisemmaksi, jos ensimmäisenä haukkuu kermaperseeksi niin ei oikein haluta vastata mitään.

Futiskentällä voi olla sateessa, mutta kotiin ei voi polkea. Oisikohan siinä kohtaa jo valmiiksi märkä niin ettei se kotimatka enää tilannetta miksikään muuta?

Ja nykylapset on lähes poikkeuksetta kermaperseitä. Johtuu kasvatuksesta ja kuplamuovista. Huomaa yleistys.

Miksi itse vastasit ja esitit vielä lisäkysymyksiä jos et halua että sinulle vastataan?!

Miksen haluaisi? Keskustelun tarkoitus on ajatustenvaihto. Ap vaan itse sanoi kahdesti ettei viitsi vastata

Eihän sanonut, vastasi ensimmäiseen viestiisi ettei jaksa provosoitua kun tekstisi oli mitä oli ja seuraavaan viestisi mikä oli asiallisempi kun sitä toivoit:)

Olen nimittäin samaa mieltä että jos ensimmäisen vastauksen kirjoittaa haukkuen lasta niin ei kovin fiksua kuvaa anna ihmisestä.

Kokemuksesta minäkin tiedän että on olemassa vanhempia jotka ajattelevat että ei ole minun asiani jos lapsella on hätä tai tarvii apua, puhelimella soitto ei ole paljon vaadittu ja itseä hävettäisi tuollainen käytös ja varsinkin jos vielä kyseisin lapsen vanhemmat olisivat vastavuoroisesti kuskanneet omaa lastani harjoituksiin pari kertaa viikossa.

Se ensimmäinen viesti oli yleistys "nykylapset on kermaperseitä". Ja kermaperseisyys on täysin vanhemmilta opittua. Lapsia paapotaan ja kääritään kuplamuoviin ettei tuu paha mieli tai joudu rasittamaan itseään liikaa. Tämäkin on yleistys eikä kohdistu juuri ap:n tai sinun lapseesi.

Kermaperseeksi opettamisesta kertoo sekin että viitsii tehdä avauksen väärin kohdellusta lapsestaan.

Lue nyt eka oma viestis uudestaan ja tuu sitten inttämään että et syytellyt aapeeta paapomisesta.

En viitsi enää minäkään sun kans keskustella. Morjes!

Vierailija
104/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä nyt kuitenkaan mistään vaippaikäisestä taida olla kyse? Ymmärrän, että se voi tuntua vanhemmalta pahalta, kun koko maailman ei se oman lapsen ympäriltä pysähdy, kun sillä lapsosella on kakkahätä. 

Mutta maailma varmaan pysähtyy kun vauva nukkuu? Ymmärrän että puhelimen näppäinäänet voivat olla kovat mutta jos tuskin vauva niihin herää.

Jos vauva nukkuu kodissaan niin, jokaisella on silloin oikeus se oma maailmansa pysähdyttää. 

Vierailija
105/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä en saanut pojasta sellaista kuvaa että olisi kermaperse, enkä muutenkaan ymmärrä että tullaan haukkumaan asialliseen ketjuun lapsia.

Mielipide saa toki jokaisella olla mutta niinkuin alapeukuista huomaat niin ei kovin fiksu ollut vastauksesi.

Kentällä ollessa alkoi satamaan = pojat oli jo märkiä kaverille päästessään. Kaveri tuskin asuu kentän vieressä jos ap:n pitää ajaa 6km hakemaan kaveria treeneihin. Kaverille päästyä ei enää huvittanut polkea kotiin, oma akku oli kulutettu loppuun jonkin pelin tai muun kanssa, oisi pitänyt soittaa äiti hakemaan.

Kun ei saanut puhelinta ja joutui polkemaan, tuli paha mieli ja syytti kaverin äitiä.

Aapeelta kaverille on kuusi kilometriä eli hakee pojan ja kuskaa treeneihin ei treenejä välttämättä pidetä tuossa kentällä vaan paljon paljon kauempana vai miksi muutoin kuskaisi edes omaa poikaa sinne jos nytkin menee pyörällä? Ja mitä järkeä lähteä ensin kaverille ja sitten sieltä vasta kotiin jos kaveri ei asu kentän vieressä?

Ja Ap kertoi myös että puhelimessa on huono akku ja oli sit pelanneet jalkapalloa ei älypuhelimia.

Ap ei myöskään kertonut että pojalle tuli pha mieli vaan ihmetteli tuon äidin käytöstä!!

Oletko koskaan nähnyt lapsia futiskentällä vapaa-ajalla? Minä olen. Välillä pelataan, välillä istuskellaan kentän laidalla ja esim vertaillaan puhelimen pelejä ja sovelluksia.

Jos pojalle ei olisi tullut paha mieli, hän olisi polkenut kotiin eikä oisi muistanut kertoa koko tapahtuneesta äidilleen

Ei maininnut ei siksi kirjoitin että VÄLTTÄMÄTTÄ treenejä ei pidetä kentällä ja yritin vielä perustella oman mielipiteeni miksi ei pidetä mutta meni sulta vissiin ohi?

Käyn 4 kertaa viikossa kentän laidalla seisomassa kun omat lapseni pelaavat jalkapalloa ja siellä ei kukaan selaa kännykkää vaan seuraavat peliä ja kannustavat jos ovat vaihdossa.

Kyllä lapsikin osaa tuollaista aikuisten käytöstä ihmetellä kuten huomaat aika monen mielestä tuon äidin käytös oli huonoa ja ei toiminut asiallisesti tilanteessa. Väritä tiki tarinaa niin että saat haukuttua lasta mutta älä esitä sitä faktana niin kuin nyt teit varsinkin kun Ap on jo poistunut ketjusta.

Sulta meni vissiin ohi kysymykseni oletko nähnyt lapsia futiskentällä VAPAA-AJALLA. Peli tai ohjatut treenit on ihan eri asia kuin se että mennään kaveriporukalla höntsäilemään.

Olen moneen kertaan todennut ettei kaverin äitikään fiksusti toiminut

Vierailija
106/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heillä oli sotkuista eikä halunnut lastasi sinne sen takia, itse voisin kuvitella kieltäväni vessassakäymisen jos kämppä olisi hävityksen jäljiltä. Usein sanonkin lapsille, että tänään ei meille saa tulla, en tiedä miten reagoisin jos ovella olisi joku kuitenkin ja vessaan pyytämässä.

Mitäs jos vaan siivoaisit? Ei ole terveellistä omille lapsillesikaan, jos asuvat saastan keskellä!

Vierailija
107/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä nyt kuitenkaan mistään vaippaikäisestä taida olla kyse? Ymmärrän, että se voi tuntua vanhemmalta pahalta, kun koko maailman ei se oman lapsen ympäriltä pysähdy, kun sillä lapsosella on kakkahätä. 

Mutta maailma varmaan pysähtyy kun vauva nukkuu? Ymmärrän että puhelimen näppäinäänet voivat olla kovat mutta jos tuskin vauva niihin herää.

Jos vauva nukkuu kodissaan niin, jokaisella on silloin oikeus se oma maailmansa pysähdyttää. 

Juu niin on mutta turha sitten alkaa vinkua huonosta päivästä kun sitä isompaa mussukkaa ei enää kuskata muiden taholta minnekkään.

Jos aina vaan ajattelee sitä omaa napaansa niin kantakoon seuraukset ja kuskatkoon oman nassikkansa treeneihin

Vierailija
108/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulta meni vissiin ohi kysymykseni oletko nähnyt lapsia futiskentällä VAPAA-AJALLA. Peli tai ohjatut treenit on ihan eri asia kuin se että mennään kaveriporukalla höntsäilemään.

Juu siis ihan vapaa-ajalla nuo ipanat siellä pelaavat, mulla on pari pienempää lasta ja sen verran matkaa että en heitä isompien mukana sinne päästä.

Ja edelleen en ymmärrä miksi intät että lapsi on itse pelannut akun loppuun kun et tiedä onko näin ja onko sillä edes väliä miksi akku on loppunut, niinkuin itse sanot kaverin äiti ei tosiaan toiminut fiksusti.

Jos tilanne on mennyt noin kuin Ap sanoi en näe syytä mennä jossittelemaan tai värittämään tarinaa niin että tämä saataisiin lapsen syyksi.

Mutta sinä ilmeisesti haluat spekuloida joten jatka jonkun muun kanssa, mua otti vaan aivoon kun olen itse läheltä seurannut samanlaista tilannetta.

Vierailija
109/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten toki ap on oikeassa, mutta ei lapsi vartin pyöräilystä kesäsateessa sairastu. 

Ehkä tämä lapsi ei pääse suihkuun muualla kuin vieraissa eikä ole tottunut veteen.

Vierailija
110/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu siis ihan vapaa-ajalla nuo ipanat siellä pelaavat, mulla on pari pienempää lasta ja sen verran matkaa että en heitä isompien mukana sinne päästä.

Ja edelleen en ymmärrä miksi intät että lapsi on itse pelannut akun loppuun kun et tiedä onko näin ja onko sillä edes väliä miksi akku on loppunut, niinkuin itse sanot kaverin äiti ei tosiaan toiminut fiksusti.

Jos tilanne on mennyt noin kuin Ap sanoi en näe syytä mennä jossittelemaan tai värittämään tarinaa niin että tämä saataisiin lapsen syyksi.

Mutta sinä ilmeisesti haluat spekuloida joten jatka jonkun muun kanssa, mua otti vaan aivoon kun olen itse läheltä seurannut samanlaista tilannetta.

Entäs jos ei mennytkään noin? Jos ensin poika väritti tarinaa ap:lle ja ap vielä lisää tänne?

Ja huomaa, en intä vaan jossittelen

Vierailija
111/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heillä oli sotkuista eikä halunnut lastasi sinne sen takia, itse voisin kuvitella kieltäväni vessassakäymisen jos kämppä olisi hävityksen jäljiltä. Usein sanonkin lapsille, että tänään ei meille saa tulla, en tiedä miten reagoisin jos ovella olisi joku kuitenkin ja vessaan pyytämässä.

Mitäs jos vaan siivoaisit? Ei ole terveellistä omille lapsillesikaan, jos asuvat saastan keskellä!

Miten sekaisuus liittyy saastaan?

Meillekään ei pääse vessaan, jos on sotkuista. Lapsilla on tapana myös huomautella kämpän järjestyksestä, joten sitä suuremmalla syyllä en päästä.

Vierailija
112/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina sovi tulla toisten kotiin. Mitä jos heillä oli kova riita tai jos vanhemmat olivat humalassa? Poika osaa mennä puskapissille ja ajaa kotiin. Minä olen opettanut omille lapsilleni, että koskaan ei tuoda toisia lapsia ovelle ilmoittamatta. Inhoan sitä, että olen kotona puolialasti ja lapsia hyökkää sisälle. Ei koti ole aina valmiina ottamaan vieraita vastaan. Ainakaan meidän koti.

Ymmärrän mitä tarkoitat, itse ajattelen lähes samoin, mutta kyllä mä päästäisin lapsen kaverin vessaan.

Vierailija
113/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin se raja on vedettävä. Jos annat yhden tulla, ja seuraavan, jne. Eiköhän jokaisella ole oikeus määritellä ketä kotiinsa päästää. Itseppä joutuvat seurauksista kärsimään.

Jos vastaavasta tapauksessa omassa piirissäni, joku esittäisi tälläistä perhettä "boikottiin" en lähtisi mukaan.

Akut loppuu ja vettä sataa. En usko, että oli eka kakkahätäkään, jota joutuu pidättämään vähän pidempää. Kuten sanoin niin johonkin se raja on vedettävä, ettei siitä kodista tule yleinen puhelinkioski, latauspiste ja käymälä.

Vierailija
114/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sekaisuus liittyy saastaan?

Meillekään ei pääse vessaan, jos on sotkuista. Lapsilla on tapana myös huomautella kämpän järjestyksestä, joten sitä suuremmalla syyllä en päästä.

Minä en ikinä ole huomannut, että lapset huomauttelisivat siitä, jos jonkun kotona on vähän sotkuista. Ei meilläkään aina ole paikat tiptop, mutta hyvin on lasten kavereille kelvannut tulla meille viettämään aikaa. Suurinta osaa lapsista ei edes kiinnosta kavereiden kotien siisteystaso. Tai en tiedä, millainen läävä on asunto, johon ei kehtaa päästää lasta edes kipaisemaan vessassa. Vessaan päästäkseen harvemmin tarvitsee kulkea koko talon läpi, eli ei ole mitään haittaa, vaikka keittiössä olisi vielä vastassa edellisen ruokailun tiskit ja pesemätön hella.

Vierailija
115/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos aloituksen olisi tehnyt tuo vauvan äiti? Hän olisi värittänyt tarinaa omin silmin katsottuna "draamaatisemmaksi" kuinka tuo mankuminen on joka päiväistä, jne... Silloihan olisi ollut ihan ok olla päästämästä lasta sisään...Tarinoilla on aina kaksi puolta. 

Vierailija
116/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa tässä nyt oli kyse ap:n pojan sairastumisesta, se on vaan tämän asian sivuseikka, vaan siitä äidin paskamaisesta käytöksestä.

Ei vaan siitä, että vauva oli nukkumassa. Kaikenlainen meteli olisi voinut herättää vauvan, myös se vessassa kolistelu ja pytyn vetäminen. Vastaajat eivät ilmeisesti enää muista tai edes tiedä, millainen siunaus se on, kun kitisevä/koliikkinen/kipeä/huonouninen vauva on vihdoin viimein saatu uneen.

Poika olisi voinut pissata puskaan siellä futiskentällä. Miksi hän viitsi polkea kaverin luo muttei kotiinsa? Jos ulkona satoi kaatamalla, miksei ap soittanut lapselleen tai sille kaverille? Miksei ap ollut huolehtinut siitä, että kun poika lähtee maailmalle, kännykkä on taskussa täyteen ladattuna? Miksei poika soittanut kaverin kännykällä? Mistä poika edes tiesi, että kaverin äidillä on samanlainen latauspistoke kuin hänellä? Meidän perheessä on kolme kännykkää ja jokaisessa erikokoinen latauspää.

Vierailija
117/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen muutama vuosi sitten kieltänyt lasta käymästä vessassa, en antanut laastaria pyynnöstä huolimatta jne. Kyseinen lapsi asui noin 200 metriä meiltä ja oli täydellinen maanvaiva sihen aikaan. Pyysin olemaan ulkona lapseni kanssa, kun nukutin vauvaa. Kävi noin 2minuutin välein soittamassa ovikelloa jne. Vaikka erikseen pyysin olemaan hiljaa, että vauva nukkuu. Sitten lopulta laitin muutaman kerran kotiin ja saattoi silti palata parin minuutin päästä oven taakse pyytämään laastaria tai vessassa käyntiä. Ärjäisin silloin, että et nyt soita enää kertaakaan ovikelloa ja menet kotiisi vessaan ja hakemaan laastarin.

Ei varmaan ihan sama tilanne kuin ap:lla. Tuo lapsi oli sellainen tunkeileva adhd, taitaa olla ihan virallinenkin diagnoosi tietääkseni. Ap:n kohdalla kuulostaa kohtuuttomalta.

Säkö et näe mitään hullua toiminnassasi?

Olisit päässyt helpommalla, kun olisivat vaan heti päästänyt veskiin ja laastarille. Oma moka.

Taisin kirjoittaa epäselvästi, mutta kyse oli täysin tolkuttomasta roikkumisesta ja tunkeilusta. Jos sanon lapsille, että teillä on seuraavat 15 minuuttia kaksi vaihtoehtoa: leikkiä oman lapsen huoneessa hiljaa tai mennä pihalle, jotta saan hiljaisuuden ja vauvan nukkumaan. Miksi oma tajuaa, mutta vieras käy koko ajan pimputtamassa kelloa jollain tekosyyllä? Siis ei 15 minuuttia saa vauvannukutusaikaa? Koska haki kulhoa leikkiin, koska vettä kymmenennen kerran, koska pissahätä jne.

Ja tuo laastarin hakeminen liittyi siihen, että komensin vieraan lapsen kotiin ja sekin oli vaikeaa, kunnei halunnut lähteä. Lähti tästä läheiseen leikkipuistoon katsomaan, olisiko siellä uutta kaveria ja sitten ilmestyi taas 10 minuutin päästä ovelle käymään vessassa ja tarvi laastaria pieneen haavaansa. Omani oli kotona tekemässä omiaan. Miksi tuli meidän ovelle? Omaan kotiinsa olisi ollut lyhyempi matka. Silloin tokaisin, että nyt menet noi asiat hoitamaan kotiisi. Jotkut lapset on vaan tunkeilevia maanvaivoja. Minusta kyse oli uhmakkuudesta kärsivän lapsen kanssa valtataistelusta. Testasi aina, josko vielä voi kävellä mun komentamisen yli. Ettei sitten oikeasti tarvikaan totella. Kun käsken kotiin, niin saapa vielä tulla takaisin verukkeella. Tunnen työni puolesta kyseisen lapsityypin, jolle ei mikään ohje tai kielto mene jakeluun vaan sitä pitää keinolla tai toisella venyttää. (tässä tapauksessa kehoitusta lähteä)

Vierailija
118/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa tässä nyt oli kyse ap:n pojan sairastumisesta, se on vaan tämän asian sivuseikka, vaan siitä äidin paskamaisesta käytöksestä.

Ei vaan siitä, että vauva oli nukkumassa. Kaikenlainen meteli olisi voinut herättää vauvan, myös se vessassa kolistelu ja pytyn vetäminen. Vastaajat eivät ilmeisesti enää muista tai edes tiedä, millainen siunaus se on, kun kitisevä/koliikkinen/kipeä/huonouninen vauva on vihdoin viimein saatu uneen.

Poika olisi voinut pissata puskaan siellä futiskentällä. Miksi hän viitsi polkea kaverin luo muttei kotiinsa? Jos ulkona satoi kaatamalla, miksei ap soittanut lapselleen tai sille kaverille? Miksei ap ollut huolehtinut siitä, että kun poika lähtee maailmalle, kännykkä on taskussa täyteen ladattuna? Miksei poika soittanut kaverin kännykällä? Mistä poika edes tiesi, että kaverin äidillä on samanlainen latauspistoke kuin hänellä? Meidän perheessä on kolme kännykkää ja jokaisessa erikokoinen latauspää.

Siis apua, miten elämä on kaltoikohdellut sua, että susta on tullut noin kyyninen?

Vierailija
119/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti myös sen vauvan isosisaruksen maailman täytyy pysähtyä vauvan unien ajaksi? Saako isosisarus käydä kotonaan vessassa vauvan unien aikaan, jos hänen kaverinsakaan ei saa?

Vierailija
120/197 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä jotkut todella epäempaattisia ihmisiä. Aivan sama, jos vaikka itselleni tulisi kadulla tuntematon lapsi kaatosateessa kysymään, että voiko soittaa äitinsä hakemaan niin kyllä antaisin soittaa tai voisin vaikka itse soittaa. Ilmeisesti muutamat sitä vastoin olisivat pitäneet lapselle puhuttelun, että akku pitää olla aina ladattuna ja lopulta olisivat jättäneet lapsen yksin saateeseen ilman lupaa soittaa kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme