Lapseni kaverin äiti ei päästänyt käymään vessassa
Eikä antanut pojan soittaa kun omasta oli akku loppu eikä suostunut myöskään lataamaan puhelinta sen verran että olisi saanut soitettua kotiin.
Pojat olivat siis jalkapallokentällä pelaamassa kunnes alkoi satamaan kaatamalla vettä, poika oli lähtenyt kaverinsa kanssa heille ja olivat ihan litimärkiä kun pojan äiti oli sanonut että heille ei tulla ja käskenyt poikaani lähtemään kotiin.
Poika oli pyytänyt että saisiko käydä vessassa ja lainata puhelinta mutta sekään ei sopinut koska vauva nukkuu.
Sen jälkeen poikani oli vielä kysynyt että voisiko tätä ladata sen verran että voisi soittaa kotiin. Ei onnistunut.
Poika polki sitten 6 kilsaa vesisateessa kotiin ja on nyt kipeä. Itse ilmoitin tuolle äidille että hänen lapsensa kuskaaminen meidän osalta harkkoihin loppui siihen.
(Olemme siis sopineet että minä kuskaan pojat harkkoihin ja peleihin koska heillä pieni vauva)
Hän vastasi että otan turhan vakavasti että hänellä oli vain huono päivä.
Mitä vastaisin takaisin?
Minusta tuollainen käytös ei vain kuittaannu huonolla päivällä:(
Kommentit (197)
Kylmästä voi kylmettyä jolloin on ihan samanlaiset oireet kuin flunssassa, joka on virustauti. Kylmettymisen oireet vaan menee päivässä, parissa ohi kun taas virustartunta kestää pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi poika ei soittanut kaverin puhelimella?
Kaverilla ei ollut puhelinta mukana, muut olivat kerenneet jo lähteä kun nämä kaksi olivat jääneet keräilemään välineitä..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vielä, kun ap kertoisi mikä oli aloituksen motiivi niin se olisi hyvä. Asia on kaikilta osin puhuttu asian osaisten kesken, ja omat päätökset asian suhteen tehty kuten pitääkin. Mitä sinä haluat tältä keskustelulta?
Tein aloituksen koska ihmettelin äidin käytöstä miksi ei päästänyt poikaa vessaan ja miksi ei antanut soittaa tai ladannut puhelinta. Osan mielestä käytös oli törkeää ja osa oli sitä mieltä ettei tuo niin kamalaa käytöstä ollut.
Tarkoitus oli siis keskustella ja kuten tästäkin keskustelusta tuli ilmi me ihmiset ollaan erilaisia, toiset auttaa lasta vaikka olisi tuntematon toiset on sitä mieltä että tuon ikäisen pitää pärjätä omillaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja kenelläkään kaverilla ei ollut puhelimessa virtaa, että olisi voinut soittaa?
Olisko pitänyt niiltä kavereilta kysyä, josko olis ollu bajamaja repussa mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vielä, kun ap kertoisi mikä oli aloituksen motiivi niin se olisi hyvä. Asia on kaikilta osin puhuttu asian osaisten kesken, ja omat päätökset asian suhteen tehty kuten pitääkin. Mitä sinä haluat tältä keskustelulta?
Ainoastaan älykääpiö ei ymmärrä.
Meidän sijaisperheessä ei myöskään sijaislasten kaverit saaneet käydä kylässä. Ikinä. Piste. Ei edes pissalla. Pahasti katsoivat jo jos soittivat ovikelloa. Tämän rohkelikon ystävä sitten ketä käytiin kysymässä sai kuulla kunniansa. Omien lasten kaverit sai tulla todella valvotuille kyläilyille. Emme kyllä saaneet isekkään käydä kylässä tai kerran sai lupalappu mukana äidiltä allekirjoituksella ja yht tiedoilla. Mitään ei saanut syödä, piti seurata kaveria koko ajan, olla hiljaa ja kiittää kaikesta. Eikä saanut käydä kuin pissalla jos oli aivan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Eikä antanut pojan soittaa kun omasta oli akku loppu eikä suostunut myöskään lataamaan puhelinta sen verran että olisi saanut soitettua kotiin.
Pojat olivat siis jalkapallokentällä pelaamassa kunnes alkoi satamaan kaatamalla vettä, poika oli lähtenyt kaverinsa kanssa heille ja olivat ihan litimärkiä kun pojan äiti oli sanonut että heille ei tulla ja käskenyt poikaani lähtemään kotiin.
Poika oli pyytänyt että saisiko käydä vessassa ja lainata puhelinta mutta sekään ei sopinut koska vauva nukkuu.
Sen jälkeen poikani oli vielä kysynyt että voisiko tätä ladata sen verran että voisi soittaa kotiin. Ei onnistunut.
Poika polki sitten 6 kilsaa vesisateessa kotiin ja on nyt kipeä. Itse ilmoitin tuolle äidille että hänen lapsensa kuskaaminen meidän osalta harkkoihin loppui siihen.
(Olemme siis sopineet että minä kuskaan pojat harkkoihin ja peleihin koska heillä pieni vauva)Hän vastasi että otan turhan vakavasti että hänellä oli vain huono päivä.
Mitä vastaisin takaisin?
Minusta tuollainen käytös ei vain kuittaannu huonolla päivällä:(
Kuittaisin että ok, minulla on sitten vain huono loppuelämä. Näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävän huonoa käytöstä vaikka kuinka oli huono päivä. Ymmärrän, ettei vauvaa saa herättää, mutta sitten olisi vaikka itse voinut soittaa sinut hakemaan. Ei ne puhelut nyt niin paljon maksa, etenkään autokyyteihin verrattuna.
Lasten ystävyyttä en toisaalta haluaisi törpön äidin takia särkeä. Soitat ja teet selväksi, että jos toisen kerran tapahtuu mitään tuon tyyppistä, niin sitten et enää ymmärrä ja anna anteeksi.
Tässä järkevä ratkaisu, koska on tosiaan kyse myös poikien ystävyydestä. Järjettömän törppö on tuo kaverin äiti. Ihan taruolento melkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä oli sotkuista eikä halunnut lastasi sinne sen takia, itse voisin kuvitella kieltäväni vessassakäymisen jos kämppä olisi hävityksen jäljiltä. Usein sanonkin lapsille, että tänään ei meille saa tulla, en tiedä miten reagoisin jos ovella olisi joku kuitenkin ja vessaan pyytämässä.
Ei vessakäyntiä voi kieltää koska koti on sotkuinen.
Ei tosiaankaan voi. Itse poimin kerran rappukäytävästä romaninaisen. En tiedä, miten oli päässyt rappuun lukitusta ulko-ovesta ja missä asui. Hän siis halusi käydä vessassa. No sanoin, että mikäs siinä. Hän kävi sitten luonani vessassa. Ja tosiaan, siivous oli tekemättä sillä viikolla ja pyykkivuoret ym. lojuivat siellä ja täällä. Mutta mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono päivä? Vaikka olisi kuinka huono päivä, niin ei toisen lapsille kiukutella. Tekisin varmaan samoin eli en veisi poikaa jalkapallloon ilman että äiti tulee teille pyytämään anteeksi huonoa päiväänsä.
Olen samaa mieltä, mutta ehkä juuri sen takia lasta ei otettu sisään.
Ehkäpä siellä oli käynnissä valtava perhekriisi ja äiti ajatteli, että parempi jättää lapset ulkopuolelle.
Jopas täällä nyt arvostellaan taustoja tietämättä. Harmi juttu, mutta mehän tiedämme vain tämän "uhrin" äidin tarinan. Jospa vastapuolen tarina onkin ihan erilainen!?
Jäikö mielikuvassasi se äidin omakin poika vesisateeseen odottamaan, että perhekriisi oli saatu selvitettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuossa on nyt jotain muutakin mätää. Mitä sisällä piilotellaan? Lasu?
Lasu jos joku ei pääse paskalle :-D
Tikahdun nauruun. On kyllä joku mamma herkillä.
Tässä uutta materiaalia kalevauva-sanoituksiin.
Kaikki perheet eivät vain ole sellaisia, että sinne voi milloin tahansa mennä. Te oletatte, että totta kai lapsi voi mennä sisälle mihin vain, kun pissattaa ja akku on lopussa. Se nyt ei vaan aina onnistu, eikä ole suositeltavaa. "Kyselyjen mukaan viidesosassa parisuhteita nainen on kokenut fyysistä väkivaltaa tai väkivallalla uhkailua 15 vuotta täytettyään." Älkää opettako lapsillenne, että kaikkiin ihmisiin kannattaa luottaa. Pitää ymmärtää sana ei. Tuollaisen matkan pyöräilee kotiin hetkessä satoi tai paistoi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki perheet eivät vain ole sellaisia, että sinne voi milloin tahansa mennä. Te oletatte, että totta kai lapsi voi mennä sisälle mihin vain, kun pissattaa ja akku on lopussa. Se nyt ei vaan aina onnistu, eikä ole suositeltavaa. "Kyselyjen mukaan viidesosassa parisuhteita nainen on kokenut fyysistä väkivaltaa tai väkivallalla uhkailua 15 vuotta täytettyään." Älkää opettako lapsillenne, että kaikkiin ihmisiin kannattaa luottaa. Pitää ymmärtää sana ei. Tuollaisen matkan pyöräilee kotiin hetkessä satoi tai paistoi.
Ei varmaan kaikkiin voikaan luottaa, mutta tässä tapauksessahan oli kyseessä lapsen kaverin perhe.
Vihjaat siis, että perheessä olisi ollut just silloin joku väkivaltatilanne. Ei kai nyt sentään. Kyllä kuulostaa, että äiti oli tosi ajattelematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä oli sotkuista eikä halunnut lastasi sinne sen takia, itse voisin kuvitella kieltäväni vessassakäymisen jos kämppä olisi hävityksen jäljiltä. Usein sanonkin lapsille, että tänään ei meille saa tulla, en tiedä miten reagoisin jos ovella olisi joku kuitenkin ja vessaan pyytämässä.
Ei tosiaankaan voi. Itse poimin kerran rappukäytävästä romaninaisen. En tiedä, miten oli päässyt rappuun lukitusta ulko-ovesta ja missä asui. Hän siis halusi käydä vessassa. No sanoin, että mikäs siinä. Hän kävi sitten luonani vessassa. Ja tosiaan, siivous oli tekemättä sillä viikolla ja pyykkivuoret ym. lojuivat siellä ja täällä. Mutta mitä väliä.
Mitäs sieltä vessasta lähti hameenhelmoissa mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sieltä vessasta lähti hameenhelmoissa mukaan?
Ei mitään. Sen sijaan eräs elovenatytteli nappasi ylimääräisen satasen (markka-aikana) Kauppatorilla, kun ostin mansikoita. Silmät vaan välähti oudosti, kun tarkisti, huomasinko mitään. Hieman tuli mansikkalitralle hintaa. Tästä on tosi kauan, nainen nyt varmaan n. 40-v. Saattaa lukea tätä palstaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kaikkiin voikaan luottaa, mutta tässä tapauksessahan oli kyseessä lapsen kaverin perhe.
Vihjaat siis, että perheessä olisi ollut just silloin joku väkivaltatilanne. Ei kai nyt sentään. Kyllä kuulostaa, että äiti oli tosi ajattelematon.
Mistä tiedät mikä tilanne siellä on päällä? Minun lapseni ei ainakaan mene häiritsemään toisten kotirauhaa, jos kerran sanotaan ei.