Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi sotkeutuu liikaa lapsen kasvatukseen

Vierailija
17.07.2016 |

Ongelmani on, että elämänsä täysin lapsilleen uhrannut anoppi yrittää nyt jatkuvasti sekaantua ensimmäisen lapsenlapsensa kasvattamiseen ja hoitoon. Lapsi on nyt kaksivuotias ja ollut melko paljon hoidossa mummolla tämän vaatimuksesta. Lähes viikottain yövymme myös mummon luona ja kärttää päivittäin kuulumisia puhelimitse. Joka asiaan tulee kommenttia hoitopaikasta, -ajoista ja vaatteista lähtien. En saa kylässä ollessa hoitaa tyttöäni ollenkaan, en auttaa syömisessä, saati sitten nukuttamisessa. Hänen mielestään en kai sitten osaa. Miehen ollessa työreissuilla hän tunkee meille toisinaan kutsumatta.

Olen yrittänyt asiasta nätisti keskustella, mutta ei auta. Ihmettelee vain, kuinka ei apu kelpaa. Miten tästä mahtaisi päästä eroon katkaisematta välejä? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä ap, että teillä on miehen kanssa yhteinen linja! Tuo joka päivittäinen viestittely ja soittelu on oikeasti todella ahdistavaa ja tympeää. Meilläkin anoppi aikoinaan uteli kaikki maailman jutut päivittäin lapsenhoidosta ja lapsen asioista. Hän ei nähnyt sitä eroa, mikä on ydinperheen ja suvun välillä. Ei meidän lastenhoitotapamme ja kasvatuksemme kuulu kenellekään muulle kuin meille vanhemmille. Anoppi uteli tyyliin kaikki vaippamerkistä iltapalaan. En edes ymmärrä miten kukaan jaksaa olla niin kiinnostunut toisten arjesta, siitä ihan perusarjesta.

15

Vierailija
82/82 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä omalla kohdalla huomannut kuinka tärkeää on sen oman miehen kanssa olla samoilla linjoilla näistä tämmöisistä asioista. Mullakin on ongelmallinen anoppi jonka kanssa tulin ennen ihan hyvin juttuun kunnes esikoinen syntyi. Onneksi on välimatkaa niin ei tarvi koko ajan olla tekemisissä.

Mun anoppi selvästi pitää mua ja miestäni jotenkin vajavaisina kasvattajina tms. Kaikista vittumaisinta on sen tyyli tulla keskeyttämään mun puheen lapselle ja puhua se oma asiansa siihen päälle. Siis sellaisissa tilanteissa, jolloin lapsi on jostain uhmannut tms ja olen siinä hoitanut sitä tilannetta niinkuin meillä on tapana. Siis tosi selkeää semmoista mun auktoriteetin nollaamista.

Sitten on kaikkea muutakin mistä en jaksa edes alkaa kirjoittamaan. Nyt oon raskaana ja anoppi oikein tunkee itseään meille koko ajan ja varmaan se vielä lisääntyy vauvan synnyttyä. Stressaan nykyään ihan kamalasti sen ihmisen näkemistä, välillä menee yöunetkin kun varmaan nämä hormonit sekottaa päätä entisestään.

Onneksi pystyn miehen kanssa puhumaan näistä asioista ja ollaan samaa mieltä siitä, että äitinsä menee liian pitkälle. Olis kamalaa jos oliskin joku mammanpoika siinä vielä puolustamassa äitinsä päsmäröintiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä