Tuntematon perhe pilkkasi lapseni ulkonäköä
Sattui tänään eräässä kauppakeskuksessa. Tuijottelivat, naureskelivat ja pilkkasivat 2-vuotiaan lapseni ulkonäköä ja arvuuttelivat kovaan ääneen, että onko kyseessä tyttö vai poika. Miten aikuiset ihmiset voivat vajota näin alas, että haukkuvat pienen lapsen ulkonäköä? Hienosti pilasivat päiväni, onneksi lapsi oli keskittynyt leikkimiseen, ettei tajunnut mitään.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Sattui tänään eräässä kauppakeskuksessa. Tuijottelivat, naureskelivat ja pilkkasivat 2-vuotiaan lapseni ulkonäköä ja arvuuttelivat kovaan ääneen, että onko kyseessä tyttö vai poika. Miten aikuiset ihmiset voivat vajota näin alas, että haukkuvat pienen lapsen ulkonäköä? Hienosti pilasivat päiväni, onneksi lapsi oli keskittynyt leikkimiseen, ettei tajunnut mitään.
Tällaistahan te naiset haluatte. Tällaista elämäntapaa ja elämänarvoja te levitätte täällä vauva:ssa, samoin kuin instagramissa ja facebookissa ja katsomissanne/ käsikirjoittamissanne telkkusarjoissa jne.
Ei tämä ole miesten keksintöä. Naiset ovat tämän kulttuurin luoneet, jossa pelkällä ulkonäöllä on väliä.
Ehkä ovat pitäneet söpönä ja sen vuoksi naureskelivat!
Älä ole paranoidinen.
Ihan oikeesti aikuiset ihmiset, sanokaa/tehkää nyt jotain siinä itse tilanteessa ja pitäkää lastenne puolia. Ei ole mitään hyötyä tulla palstalle itkemään kun tilanne on jo mennyt.
Ihan esimerkiksi voit sanoa: Hei, miten te voitte puhua pienestä lapsesta tuolla tavalla? Eikö teillä ole mitään järkeä päässä saati käytöstapoja? Tuo on todella loukkaavaa ja huonoa käytöstä, toivottavasti ei enää toistu ja olette minulle/lapselleni anteeksipyynnön velkaa.
Muuten ne idiootit ei ikinä opi.
Ulkonäölle naureskelevat eivät ole tyytyväisiä omaan ulkonäköönsä. He pönkittävät huonoa itsetuntoa arvostelemalla muita. Toki tässä tapauksessa kohde oli noin nuori, että naureskelijat olivat vain juntteja.
Anna kuin arvaan, pojalla on pitkä tukka kun ei "suostu" leikkaamaan sitä. Nyt ryhdistäydyt ja lopetat nukkeleikit lapsesi kustannuksella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaistahan te naiset haluatte. Tällaista elämäntapaa ja elämänarvoja te levitätte täällä vauva:ssa, samoin kuin instagramissa ja facebookissa ja katsomissanne/ käsikirjoittamissanne telkkusarjoissa jne.
Ei tämä ole miesten keksintöä. Naiset ovat tämän kulttuurin luoneet, jossa pelkällä ulkonäöllä on väliä.
Entisenä ylipainoisena täytyy kyllä sanoa että ulkoäöstäni törkeitä kommentteja ovat huudelleet lähinnä miehet. Ja kun laihdutin niin ei sekään auttanut, kutsuttiin haahkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voi luoja. Naiset eivät ole sitä kulttuuria edes luoneet! Kyllä ne ovat miehet olleet, jotka ovat kautta aikojen katsoneet asialliseksi arvostella naista tämän ulkonäön, ei saavutusten perusteella... Ne miehet kun ne saavutuksetkin kielsivät!
Ja toisekseen, miten tuo liittyy siihen, että joku pilkkasi pienen lapsen ulkonäköä? Auttaako kommenttisi jotenkin? Tuoko siihen tarpeellista uutta näkökantaa?
Onneksi lapsi ei tajunnut!
En ole jakamassa asiaa Facebookissa tai iltapäivälehdille. Eivät naureskelleet lapsen söpöyttä, vaikken joka sanaa heidän suusta kuullutkaan. En puolustautunut, koska menin hämilleni - en ole kenenkään kuullut arvostelevan edes omaa ulkonäköäni tuolla tavalla. Eikä kyseessä ole pitkätukkainen poika, joka ei suostu leikkaamaan hiuksiaan (ja mitä sitten vaikka olisikin, saa pojillakin olla pitkä tukka).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeesti aikuiset ihmiset, sanokaa/tehkää nyt jotain siinä itse tilanteessa ja pitäkää lastenne puolia. Ei ole mitään hyötyä tulla palstalle itkemään kun tilanne on jo mennyt.
Ihan esimerkiksi voit sanoa: Hei, miten te voitte puhua pienestä lapsesta tuolla tavalla? Eikö teillä ole mitään järkeä päässä saati käytöstapoja? Tuo on todella loukkaavaa ja huonoa käytöstä, toivottavasti ei enää toistu ja olette minulle/lapselleni anteeksipyynnön velkaa.
Niinpä. Ei täällä palstalla huutelu enää auta kuin itsesäälin tukahduttamiseen. Itse olin kummipoikani kanssa kerran leikkimässä puistossa niin alkoivat muut pojat yrittää kiusata kummipoikaa. Ilmoitin poikien äidille, joka istui penkillä kurittamatta poikiaan, muutaman kerran asiallisesti asiasta. Hermot meni niin menin sitten ja tokaisin, että taitaa pojilla olla yhtä löysä kuri kuin on rouvan persekin ja menin itse liukumäki/puulinnaviritykseen leikkimään pojan kanssa niin jättivät rauhaan. Oli hieman törkeästi sanottu, mutta rouva oli niin välinpitämätön, että muukaan ei auttanut. Rouva mulkoili jonkun aikaa ja lähti sitten poikineen menemään.
Ihmiset reagoivat niin eri tavalla tuollaiseen asiaan: toiset ovat heti puolustuskannalla ja toiset menevät ihan lukkoon ja haluavat vain paeta.
Provo. Otsikossa puhutaan perheestä. Tarinassa aikuisista.
Kyseessä oli perhe, johon kuului kaksi aikuista ja kaksi teini-ikäistä lasta. Lapset lähinnä naureskelivat mukana, mutta perheen äiti oli eniten äänessä arvostelemassa.
Ap
Kyllä rumia lapsia oikeasti on olemassa mutta se aihe on tabu.
Jotain valkoroskaisia elämänkoululaisia joiden mielestä "pojan pittee olla miäs ja tyttön tyttö, jämptee on näin". Näkee tässä taas näiden järjenjuoksun tason kun aletaan pikkulasta pilkkaamaan. Alhaista.
Ootko varma, että kuuli oikein? Vai onko lapsessasi joku semmoinen piirre oikeasti, että tulee herättämään huomiota jatkossakin? En oikein jaksa uskoa, kun en ole tähän ikään (41v.) koskaan kuullut kenenkään pilkkaavan ulkonäköä saati lapsen ulkonäköä. Itse olen maanmassukka, ylipainoakin löytyy, mutta ei ole koskaan huudeltu läskiä tai mulkoiltu, jos ostan hampurilaisen.
Ainoa kerta, kun on tehnyt mieli kuitata äidille, oli tässä pari viikkoa sitten lentokentällä, kun tuo goljatinkokoista poikaansa naistenvessaan. Teki mieli sanoa, että eikös ton kokoinen jo pärjäisi miestenvessassa. Oma poikani, joka on 30-35 senttiä lyhyempi, ja ikää 6, ei tosiaan enää suostu naistenvessaan, ellen pakota. Ulkomaillakin menee yksin miesten puolelle, josta en erityisemmin pidä, mutta miesidentiteetti on niin tärkeä.
Kuulin ihan tarpeeksi, etten voi asiassa erehtyä. Lapsessa ei ole mitään erityisiä, huomiota herättäviä piirteitä, vaan ihan normaali lapsi on kyseessä. Vaikka olisi minkä näköinen tahansa, niin miten se oikeuttaisi arvosteluun?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ootko varma, että kuuli oikein? Vai onko lapsessasi joku semmoinen piirre oikeasti, että tulee herättämään huomiota jatkossakin? En oikein jaksa uskoa, kun en ole tähän ikään (41v.) koskaan kuullut kenenkään pilkkaavan ulkonäköä saati lapsen ulkonäköä. Itse olen maanmassukka, ylipainoakin löytyy, mutta ei ole koskaan huudeltu läskiä tai mulkoiltu, jos ostan hampurilaisen.
Ainoa kerta, kun on tehnyt mieli kuitata äidille, oli tässä pari viikkoa sitten lentokentällä, kun tuo goljatinkokoista poikaansa naistenvessaan. Teki mieli sanoa, että eikös ton kokoinen jo pärjäisi miestenvessassa. Oma poikani, joka on 30-35 senttiä lyhyempi, ja ikää 6, ei tosiaan enää suostu naistenvessaan, ellen pakota. Ulkomaillakin menee yksin miesten puolelle, josta en erityisemmin pidä, mutta miesidentiteetti on niin tärkeä.
Kaikki vammat ei näy päällepäin. Goljatin kokoisillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ei täällä palstalla huutelu enää auta kuin itsesäälin tukahduttamiseen. Itse olin kummipoikani kanssa kerran leikkimässä puistossa niin alkoivat muut pojat yrittää kiusata kummipoikaa. Ilmoitin poikien äidille, joka istui penkillä kurittamatta poikiaan, muutaman kerran asiallisesti asiasta. Hermot meni niin menin sitten ja tokaisin, että taitaa pojilla olla yhtä löysä kuri kuin on rouvan persekin ja menin itse liukumäki/puulinnaviritykseen leikkimään pojan kanssa niin jättivät rauhaan. Oli hieman törkeästi sanottu, mutta rouva oli niin välinpitämätön, että muukaan ei auttanut. Rouva mulkoili jonkun aikaa ja lähti sitten poikineen menemään.
10+
Kai olet jakanut jo asian facessa ja soittanut Iltapuluun?
Se auttaa trauman käsittelyssä.