Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on ns. kokemusasiantuntijoissa?

Vierailija
26.02.2025 |

Sellaisia koulutetaan ja heille maksetaan kokemuksen kertomisesta ja kysellään mitä palveluita pitäisi olla. Kokenut sosiaalityöntekijä pystyy kertomaan koulutuksensa ja kokemuksensa perusteella jokaisen asian mitä kokemusasiantuntijalta odotetaan.

Vastaavankaltaisia turhia rönsyjä pitäisi muutenkin karsia sosiaalityöstä, koska rahojen pitää riittää perustason ylläpitoon.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni (addikti) ei luota auktoriteetteihin. Se on osa ongelmaa (vyyhtiä). 

Kuten varmasti tajuat. On erittäin tärkeää, että on kokemusasiantuntijoita.

Vierailija
2/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni (addikti) ei luota auktoriteetteihin. Se on osa ongelmaa (vyyhtiä). 

Kuten varmasti tajuat. On erittäin tärkeää, että on kokemusasiantuntijoita.

Kokemusasiantuntijat voivat toimia järjestöissä. Nämä tällaiset ovat turhaa rahanmenoa, kun rahaa on muutenkin liian vähän. 

Vastaavanlaisia turhia mietintäpalavereita ja tsemppikerhoja on muutenkin liikaa. Toiminnan laadun kehittäminen lähtee ihan muista asioista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijät useimmiten hoitavat lastensuojeluasioita ja hallintoa. Palvelu- ja sosiaaliohjaamista tekevät sosionomit.

Kokemusasiantuntijat ovat ihan hyvä lisä tilanteissa, joissa kaipaa vertaistukea.

Vierailija
4/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nää 17,5 vuotiaina nuorisokotiin sijoitetut, jotka on sitten max. puolen vuoden "sijoituksen" jälkeen kokemusasiantuntijoita.

Alle 2 vuotta laitoksessa asuneet ei tiedä mitään todellisesta elämisestä laitoksessa.

Vierailija
5/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni (addikti) ei luota auktoriteetteihin. Se on osa ongelmaa (vyyhtiä). 

Kuten varmasti tajuat. On erittäin tärkeää, että on kokemusasiantuntijoita.

Kokemusasiantuntijat voivat toimia järjestöissä. Nämä tällaiset ovat turhaa rahanmenoa, kun rahaa on muutenkin liian vähän. 

Vastaavanlaisia turhia mietintäpalavereita ja tsemppikerhoja on muutenkin liikaa. Toiminnan laadun kehittäminen lähtee ihan muista asioista. 

Kerro toki mistä !

Vierailija
6/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta apua olen omaan tilanteeseeni saanut samanlaisia asioita kokeneelta kuin psykoligilta tms hoitohenkilöstöltä. On muuten halvempi keskustelukin kuin psykologin kanssa, varsinkin jos on ryhmätoiminnan kaltainen tilanne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että on kierretty muutakin kuin tahkoa ja tehty muutakin kuin runkattu mäyttöpäätteen ääressä...

Vierailija
8/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni (addikti) ei luota auktoriteetteihin. Se on osa ongelmaa (vyyhtiä). 

Kuten varmasti tajuat. On erittäin tärkeää, että on kokemusasiantuntijoita.

Kokemusasiantuntijat voivat toimia järjestöissä. Nämä tällaiset ovat turhaa rahanmenoa, kun rahaa on muutenkin liian vähän. 

Vastaavanlaisia turhia mietintäpalavereita ja tsemppikerhoja on muutenkin liikaa. Toiminnan laadun kehittäminen lähtee ihan muista asioista. 

Kerro toki mistä !

Esim. asiakaspalautteiden kerääminen on täysin ilmainen keino kehittää työtä. Tulosten purkamiseen menee max. tunti kuukaudessa palkatulta työntekijältä ja analyysin parin tunnin palaveri kerran puolessa vuodessa.

Suurin osa koulutuksista on turhia, mutta meneväthän ne virkistymisen merkeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta apua olen omaan tilanteeseeni saanut samanlaisia asioita kokeneelta kuin psykoligilta tms hoitohenkilöstöltä. On muuten halvempi keskustelukin kuin psykologin kanssa, varsinkin jos on ryhmätoiminnan kaltainen tilanne

Hyvä, jos tuollaista palautetta tulee tarpeeksi, voidaan palveluita karsia ja käyttää rahat järkevämmin. Kansalaisyhteiskunta voi korvata hyvinvointivaltion osittain.

Vierailija
10/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni (addikti) ei luota auktoriteetteihin. Se on osa ongelmaa (vyyhtiä). 

Kuten varmasti tajuat. On erittäin tärkeää, että on kokemusasiantuntijoita.

Kokemusasiantuntijat voivat toimia järjestöissä. Nämä tällaiset ovat turhaa rahanmenoa, kun rahaa on muutenkin liian vähän. 

Vastaavanlaisia turhia mietintäpalavereita ja tsemppikerhoja on muutenkin liikaa. Toiminnan laadun kehittäminen lähtee ihan muista asioista. 

Järjestöissähän heistä suurin osa varmasti työskenteleekin. Suomessa kolmassektori on merkittävä sote-alan toimija ja siksi valtionrahoitteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni (addikti) ei luota auktoriteetteihin. Se on osa ongelmaa (vyyhtiä). 

Kuten varmasti tajuat. On erittäin tärkeää, että on kokemusasiantuntijoita.

Kokemusasiantuntijat voivat toimia järjestöissä. Nämä tällaiset ovat turhaa rahanmenoa, kun rahaa on muutenkin liian vähän. 

Vastaavanlaisia turhia mietintäpalavereita ja tsemppikerhoja on muutenkin liikaa. Toiminnan laadun kehittäminen lähtee ihan muista asioista. 

Kerro toki mistä !

Esim. asiakaspalautteiden kerääminen on täysin ilmainen keino kehittää työtä. Tulosten purkamiseen menee max. tunti kuukaudessa palkatulta työntekijältä ja analyysin parin tunnin palaveri kerran puolessa vuodessa.

Suurin osa koulutuksista on turhia, mutta mene

Hauskaa mainita joku keino ilmaiseksi ja heti perään kertoa kuinka se tehdään palkatun työntekijän avulla.

Vierailija
12/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakkaat ovat sitä mieltä, että kokemusasiantuntijoilta saa paremman avun kuin sosiaalityöntekijöiltä, niin palvelu voi olla vain sen rahan saaminen kelalta mikä ko. henkilölle kuuluu. Lastensuojeluun jäisi enemmän varoja, koska sitä puolta ei voi noin hoitaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nää 17,5 vuotiaina nuorisokotiin sijoitetut, jotka on sitten max. puolen vuoden "sijoituksen" jälkeen kokemusasiantuntijoita.

Alle 2 vuotta laitoksessa asuneet ei tiedä mitään todellisesta elämisestä laitoksessa.

Jos on asunut laitoksessa, tietää kyllä laitoksessa asumisesta. En ymmärrä miksi laitosnuori olisi huono kertomaan syrjäytymisvaarassa oleville nuorille omien kokemusten kautta siitä elämästä.

Vierailija
14/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni (addikti) ei luota auktoriteetteihin. Se on osa ongelmaa (vyyhtiä). 

Kuten varmasti tajuat. On erittäin tärkeää, että on kokemusasiantuntijoita.

Kokemusasiantuntijat voivat toimia järjestöissä. Nämä tällaiset ovat turhaa rahanmenoa, kun rahaa on muutenkin liian vähän. 

Vastaavanlaisia turhia mietintäpalavereita ja tsemppikerhoja on muutenkin liikaa. Toiminnan laadun kehittäminen lähtee ihan muista asioista. 

Järjestöissähän heistä suurin osa varmasti työskenteleekin. Suomessa kolmassektori on merkittävä sote-alan toimija ja siksi valtionrahoitteinen.

Siellä heidän tulisikin työskennellä, aiheeni siis käsittelee sosiaalityötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy ihan tutkimustietoa kokemusasiantuntijoiden hyödyistä, ei tarvitse ap:n mutuilla.

Vierailija
16/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni (addikti) ei luota auktoriteetteihin. Se on osa ongelmaa (vyyhtiä)."

 

Vain autoritaariset persoonallisuudet luottavat / uskovat auktoriteetteihin. Suomeksi sanottuna kyse on vassskisteista, jotka tuhoavat kaiken mihin koskevat. NS "kokemuasiantuntija" on kapo, joka kapottelee vassskistien pystyttämässä leirissä

Vierailija
17/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusasiantuntijathan eivät tiedä millä perusteilla heidän asioissaan on päätöksiä tehty. Yleensä ei tunneta lakia eikä vaihtoehtoja mitä on realistisesti ollut käytössä. Käytännössä nämä sitten räksyttävät miten sossut tekivät väärin ja miten olisi pitänyt tehdä, vaikka se heidän vaihtoehtonsa olisi täysin laiton. t: sossu

Vierailija
18/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni (addikti) ei luota auktoriteetteihin. Se on osa ongelmaa (vyyhtiä). 

Kuten varmasti tajuat. On erittäin tärkeää, että on kokemusasiantuntijoita.

Kokemusasiantuntijat voivat toimia järjestöissä. Nämä tällaiset ovat turhaa rahanmenoa, kun rahaa on muutenkin liian vähän. 

Vastaavanlaisia turhia mietintäpalavereita ja tsemppikerhoja on muutenkin liikaa. Toiminnan laadun kehittäminen lähtee ihan muista asioista. 

Järjestöissähän heistä suurin osa varmasti työskenteleekin. Suomessa kolmassektori on merkittävä sote-alan toimija ja siksi valtionrahoitteinen.

Siellä heidän tulisikin työskennellä, aiheeni siis käsittelee sosiaalityötä.

Ja järjestöissä tehdään sitä sosiaalityötä.

Vierailija
19/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

11. Eivät asiakaspalautteita työntekijät täytä. 

Kokemusasiantuntijan asiantuntemuksesta ei kannata maksaa, jos sitä kohdistetaan sosiaalityöntekijöille, koska kyseessä on vain yhden henkilön kokemus toisin kuin asiakaspalautteet tai tutkimustieto, johon sosiaalityöntekijä on perehtynyt. 

Järjetöntä kuluttaa vähäisiä resursseja noin turhaan.

Vierailija
20/70 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Joku voi sanoa väärinkin, eikä se edusta muiden mielipiteitä. Omaansa korkeintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme