Petin vakavasti sairasta miestäni, kertoisitko?
Mies on ollut noin pari vuotta vakavasti sairas ja vieläkään ei ole varmaa selättääkö hän sairautensa vai viekö sairaus hänet hautaan.
En olisi ikinä uskonut, että näin käy minulle, mutta jokin aika sitten petin miestäni. Ei ollut kyse suhteesta vaan yhdestä kerrasta ja olen katunut sitä siitä asti. Jos jotain voisin elämästäni muuttaa tekemättömäksi niin tuon muuttaisin.
Toisaalta tuntuu, että miehellä olis oikeus tietää pettämisestä sairaudestaan huolimatta. Toisaalta tuntuu kamalalta edes kertoa miehelle tällaista, kun hän taistelee hengestään. Itse haluaisin tietää, jos mies on pettänyt, mutta en tiedä haluaisinko välttämättä tietää sillon, jos olisin vakavasti sairas.
Pettämisen kertomisesta on varmasti niin monta mielipidettä kun ihmistäkin. Kertoisitko sinä pettämisestä vakavasti sairaalle? Jos niin miksi tai miksi et?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kärsi haarojen kehityksestä vieraalle.
Levityksestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin miehenä tietää, jos jaan/olisi tarkoitus jakaa jatkossakin elämä huo ran kanssa. Vaikuttaa kaikkeen suhtautumiseen, esimerkiksi voisin haluta tehdä avioehdon. Ihan sama, mikä terveydentilani olisi.
Avioehto on jo
ap
Eihän nuo oo edes kihloissa. Toki avioehto kannattaa tehdä hyvissä ajoin.
Ap, sinä olet ollut suuren paineen alla siinä missä miehesikin. Et ole pettänyt miestäsi kevyesti, vaan tilanne ajautui siihen ja nyt kadut tapahtunutta kovasti.
Vaikka olemme sitoutuneet parisuhteeseen, me olemme silti ihmisiä, vajavaisia ja virheitä tekeviä. Kovan paineen alla, stressissä ja surussa jne. emme toimi kuten muulloin toimisimme, voimamme eivät aina riitä kaidalla tiellä pysymiseen, kun voimat ei tahdo riittää edes arjen pyöritykseen. Kun yksi perheenjäsen sairastuu vakavasti, koko perhe sairastuu. Silloin voi tapahtua tällaista, jota ei muuten tapahtuisi. Olet ajautunut tilanteeseen, jossa hetken pakenit todellisuutta ja hait "normaaliutta" ja lämpöä vieraan sylistä. Minusta tuo oli toki kyllä väärin, mutta niin inhimillistä kuitenkin.
Minusta voit olla kertomatta, vaikka miehesi paranisikin. Ole hiukan armollinen itsellesi nyt ja lupaa itsellesi, ettei tämä toistu ja sitten siirrä se unohduksen arkkuun sielusi perukoille. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.
Halpa huo ra. Mitähän muuta olet touhunnut miehen selän takana kun hän on ollut sairaana. Jos olisit ollut suoraselkäinen olisit keskustellut asiasta ja saanut miehen luvan käydä nussimassa vieraita. Mutta halvan huo ran tavoin toimit selän takana silloin kun toinen eniten rakkautta ja tukea tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro, ellet ole jättämässä miestäsi.
Toi taitaa muuten olla aika inhimmillistä ja tyypillistä. Että kun kumppani sairastuu tulee hirveä tarve aloittaa suhde jonkun terveen kanssa.
Olen nähnyt vaikka kuinka monta tapausta jossa mies ei kestä vaimonsa syöpää vaan pakenee johonkin suhteeseen ja lopulta eroaa sairaasta vaimostaan.Ihmisellä taitaa nyt vain olla perinnöllinen taipumus pysyä hengissä ja suosia henkiinjääviä.
Toki sairaista läheisistä huolehtiminen kuuluu sivistyneen ihmisen tapoihin.
En ole miestäni jättämässä, tuo pettäminen oli yksittäinen kerta eikä se tule toistumaan. Sen avulla ymmärsin/tajusin vielä paremmin, että rakkaus miestäni kohtaan ei ole kuollut. Mikään ei tietenkään oikeuta siltikään hairahdustani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ollut noin pari vuotta vakavasti sairas ja vieläkään ei ole varmaa selättääkö hän sairautensa vai viekö sairaus hänet hautaan.
En olisi ikinä uskonut, että näin käy minulle, mutta jokin aika sitten petin miestäni. Ei ollut kyse suhteesta vaan yhdestä kerrasta ja olen katunut sitä siitä asti. Jos jotain voisin elämästäni muuttaa tekemättömäksi niin tuon muuttaisin.
Toisaalta tuntuu, että miehellä olis oikeus tietää pettämisestä sairaudestaan huolimatta. Toisaalta tuntuu kamalalta edes kertoa miehelle tällaista, kun hän taistelee hengestään. Itse haluaisin tietää, jos mies on pettänyt, mutta en tiedä haluaisinko välttämättä tietää sillon, jos olisin vakavasti sairas.
Pettämisen kertomisesta on varmasti niin monta mielipidettä kun ihmistäkin. Kertoisitko sinä pettämisestä vakavasti sairaalle? Jos niin miksi tai miksi et?
En. Säästäisin hänen tunteitaan ja käsitystä minusta, suhteestamme. Kyllä, se on valhe, ja olen pettämisen takia huono ihminen joka ei pidä lupauksiaan, mutta kertominen ei voi auttaa häntä. Ei hän voi enää hankkia uutta kumppania. Huomioisin entistä enemmän hänen tarpeet ja yrittäisin jättää hänelle tunteen rakkaudesta. Jolla en tarkoita palavaa intohimoa, vaan hoitavaa, välittävää ja älyllistä rakkautta. Omistautuneisuutta.
Edelliseen jo kirjoitin, etten todellakaan ole miestäni jättämässä, kyseessä oli vain yksi seksikerta ei mikään salasuhde ja tuon myötä ymmärsin, ettei rakkaus miestäni kohtaan ole kuollut, vaikka se vähän siltä tuntuikin ennen hairahdustani, kun oli niin jotenkin puutunut siihen tilanteeseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen hyötyä siitä olisi että kerrot paitsi että sinulle tulee itsellesi parempi olo kun olet tehnyt muka oikein? Miehesi elämä kuitenkin romahtaa entisestään.
Et missään nimessä kerro.
Ainoastaan petturit selittää noin. Ihmiset joilla on itsetunto ja edes jotakin rehellisyyttä kertoo totuuden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Säästäisin hänen tunteitaan ja käsitystä minusta, suhteestamme. Kyllä, se on valhe, ja olen pettämisen takia huono ihminen joka ei pidä lupauksiaan, mutta kertominen ei voi auttaa häntä. Ei hän voi enää hankkia uutta kumppania. Huomioisin entistä enemmän hänen tarpeet ja yrittäisin jättää hänelle tunteen rakkaudesta. Jolla en tarkoita palavaa intohimoa, vaan hoitavaa, välittävää ja älyllistä rakkautta. Omistautuneisuutta.
Edelliseen jo kirjoitin, etten todellakaan ole miestäni jättämässä, kyseessä oli vain yksi seksikerta ei mikään salasuhde ja tuon myötä ymmärsin, ettei rakkaus miestäni kohtaan ole kuollut, vaikka se vähän siltä tuntuikin ennen hairahdustani, kun oli niin jotenkin puutunut siihen tilanteeseen.
ap
Ei kyse ollut siitä, että sinä jättäisit hänet, se tuli ilmi teksistäsi. Vaan siitä, että jos kerrot hän joutuu mahdollisesti jättämään sinut. Tai jäämään avun tarpeesta suhteeseen, tuplanöyryytys. Enkä nyt oikeastaan kutsuisi sinua huonoksi ihmiseksi, paitsi jos kerrot ja tuhoat illuusion.
Muuten olen sitä mieltä, että pitää kertoa, mutta tässä tapauksessa Älä kerro. Sairauden jälkeen joudutte ehkä joka tapauksessa miettimään suhteenne tilaa, joten silloin voit kertoa.
Ymmärrän sinua. Kaksi vuotta on pitkä aika olla ilman seksielämää ja kaikkea siihen liittyvää (been there ja olin myös vähällä pettää).
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä olet ollut suuren paineen alla siinä missä miehesikin. Et ole pettänyt miestäsi kevyesti, vaan tilanne ajautui siihen ja nyt kadut tapahtunutta kovasti.
Vaikka olemme sitoutuneet parisuhteeseen, me olemme silti ihmisiä, vajavaisia ja virheitä tekeviä. Kovan paineen alla, stressissä ja surussa jne. emme toimi kuten muulloin toimisimme, voimamme eivät aina riitä kaidalla tiellä pysymiseen, kun voimat ei tahdo riittää edes arjen pyöritykseen. Kun yksi perheenjäsen sairastuu vakavasti, koko perhe sairastuu. Silloin voi tapahtua tällaista, jota ei muuten tapahtuisi. Olet ajautunut tilanteeseen, jossa hetken pakenit todellisuutta ja hait "normaaliutta" ja lämpöä vieraan sylistä. Minusta tuo oli toki kyllä väärin, mutta niin inhimillistä kuitenkin.
Minusta voit olla kertomatta, vaikka miehesi paranisikin. Ole hiukan armollinen itsellesi nyt ja lupaa itsellesi, ettei tämä toistu ja sitten siirrä se unohduksen arkkuun sielusi perukoille. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.
Kiitos sinulle kun kirjoitit näin fiksun ja empaattisen viestin. Tuli hyvä mieli.
Hanki salasuhde ja nuori rakastaja
Yleensä olen sitä mieltä, että suhde poikki ja kantapäät eri suuntiin ennen ylimääräisiä petipuuhia.
Tää on taas näitä "poikkeus vahvistaa sääntöjä" -tilanteita. Eli en kertoisi, enkä velloisi huonossa omassatunnossa. Jos sairaan kumppanin kanssa kestäminen vaatii irtosuhteita, niin silloin hakee seksuaalisen tyydytyksen muualta, että jaksaa rakastaa sairasta kumppaniaan.
Ja tämä koskee molempaa sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Tee hänelle niin kuin tahtoisit tehtävän itsellesi!
M38
Tää nyt on liian myöhäistä...
En kertois, ei se helpota jo sairaan ihmisen oloa yhtään
Et kerro. Jos kerrot teet sen itsesi et hänen vuokseen.
Kärsi haarojen kehityksestä vieraalle.