Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tunnistat slaavin?

Vierailija
15.07.2016 |

Mistä te tunnistatte slaavilaistaustaisen, sillä hetkellä tosin suomea puhuvan ihmisen Suomessa? Millaiset vaatteet ja kasvonpiirteet slaavinaisilla? Entä slaavimiehillä? Miten he käyttäytyvät?

Olen itse usein liikkeessä kaupungilla ystäväni ja mieheni kanssa, ja aina meidät tunnistetaan slaaveiksi (ystävä vironvenäläinen, minä ja mies puolalaisia ja keskenämme puhumme natiivitasoista suomea).
Haluaisin siis tietää, mikä erikoisuus slaavilaisissa ihmisissä on että etninen tausta tunnistetaan heti?

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä yleensä ohut vaalea tukka leikattu vähän liian suorille kulmille

Vierailija
42/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalanjäljistä wcpytyn reunalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko uteliaalle, miksi kaksi puolalaista puhuu KESKENÄÄN natiivitasoista suomea? Ja miten kielitaitonne on niin hyvä jos kuitenkin määrittelet itsesi puolalaiseksi?

Voi ei, alkoi naurattaa kun tajusin miten olin tuon aloituksessa ilmaissut :D Tarkoitin siis sitä, että meidän kolmen ollessa keskenämme liikkeellä puhumme suomea (ja natiivintasoisesti, sillä olen itse asunut täällä esiteinistä lähtien, mies taas on muuttanut tänne myöhemmin mutta oppinut suomen erinomaisesti), koska muutenhan vironvenäläinen (puhuu suomen lisäksi vain venäjää ja jonkin verran viroa) ystävä ei tajuaisi mitään :D Keskenämme miehen kanssa puhumme tietenkin puolaa.

Ymmärrän kyllä väärinkäsityksen, sillä olihan tuo lauseeni melko hassu. Ap

Moni ulkomaalainen puhuu kieliopillisesti virheetöntä suomea mutta aniharva niin ettei äänensävystä ja sanojen painotuksesta kantasuomalainen aavista että ollaan lähtöisin jostain muualta.

Vierailija
44/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat usein pukeutuneet college-/veluuriasuun, jossa ylä- ja alaosa ovat samanväriset. Miehillä on usein jalassa muoviset "rantaläpykkäät" (esim. Adidas tai Hummel).

Vierailija
45/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko uteliaalle, miksi kaksi puolalaista puhuu KESKENÄÄN natiivitasoista suomea? Ja miten kielitaitonne on niin hyvä jos kuitenkin määrittelet itsesi puolalaiseksi?

Voi ei, alkoi naurattaa kun tajusin miten olin tuon aloituksessa ilmaissut :D Tarkoitin siis sitä, että meidän kolmen ollessa keskenämme liikkeellä puhumme suomea (ja natiivintasoisesti, sillä olen itse asunut täällä esiteinistä lähtien, mies taas on muuttanut tänne myöhemmin mutta oppinut suomen erinomaisesti), koska muutenhan vironvenäläinen (puhuu suomen lisäksi vain venäjää ja jonkin verran viroa) ystävä ei tajuaisi mitään :D Keskenämme miehen kanssa puhumme tietenkin puolaa.

Kiitos selvennyksestä. Dziękuję :-)

Vierailija
46/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet juntisti pukeutuneita ja naiset taas paljastavasti. 

Vierailija
47/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma otsatukka ja sellainen piestyn koiran katse

Vierailija
48/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos selvennyksestä. Dziękuję :-)

Eipä mitään :) Ap

Vierailija
49/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, no en kyllä heti keksi, mitä yhteisiä piirteitä ois venäläisillä, itäsorbeilla, sloveeneilla ja bulgaareilla ja kaikilla siinä välissä. Aika iso ja vaihteleva kielialue.

Vierailija
50/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma otsatukka ja sellainen piestyn koiran katse

Millainen on piestyn koiran katse? :D Ap

Vierailija
51/121 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.fi/search?q=Anya+Nikonova&source=lnms&tbm=isch&sa=X&…

Tässä on mielestäni tosi slaavilaisen näköinen. Hoikka ja nenä on pienehkö muttei hyppyri, kasvojen muoto suht sopusuhtainen.

Vierailija
52/121 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slaavinaisen tunnistaa hyppyrinenästä, mantelisilmistä, luomuista paksuista huulista, vaalea/ruskeahiuksisuudesta, hoikkuudesta, pituudesta, pitkäsäärisyydestä, naisellisuudesta, siroudesta, korkeista poskipäistä ja eksoottisuudesta. :)

(Etelä)Slaavilaisen miehen tunnistaa isosta nenästä, isoista silmistä, pitkäraajaisuudesta, pituudesta, maskuliinisuudesta/miehekkyydestä, ruskeahiuksisuudesta ja rotevuudesta.

Tosiaan, olen käynyt vain Venäjällä, Tšekeissä, Puolassa ja Kroatiassa Itä-Euroopan maista, joten en voi yleistää. :)

Vierailija
53/121 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun myötä tajuan syyn siihen, miksi näytän itäblokin naiselta todella tylsän sukupuolineutraaleista vaatteistani huolimatta. ☹

Olisi iso projekti leikkauttaa itseni etnisesti suomalaisemman näköiseksi plastiikkakirurgilla, kun melkein kaikkia piirteitä pitäisi korjailla. Olen silti oikeasti geenitestinkin mukaan suomalainen, ja hajageenejä aivan toisesta suunnasta ripaus.

Huono tuuri on ollut geenilotossa ja ulkonäköni vuoksi suomalaismiehet kaihtavat minua ja pitävät "huonona naisena", vaikka olen elänyt pääosan aikuisiästäni kuin nunna konsanaan. Siksi olen ollut valtaosan aikuiselämästäni myös sinkkunakin.

T. Eräs ruma ja usein venäläiseksi/virolaiseksi luultu suomalaishoikkeliini

Vierailija
54/121 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on mielestäni tosi slaavilaisen näköinen. Hoikka ja nenä on pienehkö muttei hyppyri, kasvojen muoto suht sopusuhtainen.

Tuo ei kuvasta todellakaan slaavikauneutta. Slaaveilla on just usein iso hyppyrinenä, tais jo ei hyppyrinenä niin ainakin iso nenä.

Vierailija
55/121 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoveneestä.

Vierailija
56/121 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuvastaa enemmänkin suomalaista kauneutta

Vierailija
57/121 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mystisyys ja tietynlainen pilke silmäkulmassa ainakin naisilla. Pitkät ja kiiltävät hiukset 😍

Vierailija
58/121 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mieheni sanoo, että näytän tyypilliselle slaaville: pitkä, pitkäsäärinen, ruskeahiuksinen, vihreäsilmäinen ja iso nenä ja korkeat poskipäät(kin) löytyy. Korkeat poskipäät tulee äidiltäni, jolla on Venäjällä sukua...

Vierailija
59/121 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolhoista piirteistä, ankeasta vaatetuksesta, tympeästä ilmeestä ja huonosta käytöksestä.

Vierailija
60/121 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahoj! Äitini on tsekki, ja olen perinyt häneltä slaavilaista ulkonäköä. Moni luulee täällä Suomessa, että olen venäläinen. :D Ja kuulemma vaatetyylini on sellainen "halpa" (tyypillinen itäeurooppalainen tyyli kuulemma...) ja kaukana ranskalaisesta muodista. :DD