Mistä tunnistat slaavin?
Mistä te tunnistatte slaavilaistaustaisen, sillä hetkellä tosin suomea puhuvan ihmisen Suomessa? Millaiset vaatteet ja kasvonpiirteet slaavinaisilla? Entä slaavimiehillä? Miten he käyttäytyvät?
Olen itse usein liikkeessä kaupungilla ystäväni ja mieheni kanssa, ja aina meidät tunnistetaan slaaveiksi (ystävä vironvenäläinen, minä ja mies puolalaisia ja keskenämme puhumme natiivitasoista suomea).
Haluaisin siis tietää, mikä erikoisuus slaavilaisissa ihmisissä on että etninen tausta tunnistetaan heti?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
en tiärä
No, kiitos kuitenkin upituksesta. Ap
Ehkä pidempi nenä ja suuremmat silmät. Miehillä pään muoto on toisinaan jotenkin epäsuomalainen (jotenkin "kulmikkaampi" pää ja leveämpi otsa). Vaatetuksessa on ehkä enemmän naisellisuutta, paljasta pintaa ja korkoja.
Slaavilaisilla ihan erilaiset kasvonpiirteet kuin suomalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää. Kerrotteko.
Niin minäkin. Mikä on joku ihmeellinen slaavien tunnuspiirre? :D Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pidempi nenä ja suuremmat silmät. Miehillä pään muoto on toisinaan jotenkin epäsuomalainen (jotenkin "kulmikkaampi" pää ja leveämpi otsa). Vaatetuksessa on ehkä enemmän naisellisuutta, paljasta pintaa ja korkoja.
Miehilläkö? :O
Naiset jotenkin ilmeettömiä ja monella korkeat poskipäät. Miehillä otsatukkatyyppinen hiustyyli.
Mutta puolalaiset kyllä ovat jotenkin erinäköisiä kuin "stereotyyppiset" slaavit ja onhan heillä myös roomalaiskatolinen uskontokin. Puolalaiset ovat itse asiassa todella kauniita omasta mielestäni, vaikken pidäkään slaavilaisesta kauneudesta tai komeudesta lainkaan muuten.
Slaavinaiset kauniita ja huoliteltuja, joskus jopa "huorahtavia". Miehet taas melko rumia jässiköitä. Hymyily ei kuulu kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehilläkö? :O
Siis naisilla. Miehillä on puolestaan enemmän pusakoita ja vähän samantyyppistä pukeutumista kuin mustalaismiehillä (nahkapusakasta tunnistaa helposti venäläismiehen).
Vierailija kirjoitti:
Millaiset?
Itse en osaa paljoakaan tutkia kasvonpiirteitä, mutta ainakin vitosen mainitsemat kulmikkaat kasvot pitävät paikkansa miehelläni. Suurehkot silmätkin on ainakin minulla ja ystävälläni.
Käytämme myös korkoja ystäväni kanssa, mutta muuten ei näy hirveästi paljasta pintaa. Ap
Entisen itäblokin väestöllä on monesti huonot ja harvat hampaat, siis yllättävän nuorillakin ihmisillä. Enemmän näkyy myös alapurentaa ja hymyillessä sellaista, että ikenet näkyvät voimakkaammin. Toisaalta ovat monesti jotenkin vakavampia ja eivät juurikaan hymyile, varsinkaan vanhemmat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Mutta puolalaiset kyllä ovat jotenkin erinäköisiä kuin "stereotyyppiset" slaavit ja onhan heillä myös roomalaiskatolinen uskontokin. Puolalaiset ovat itse asiassa todella kauniita omasta mielestäni, vaikken pidäkään slaavilaisesta kauneudesta tai komeudesta lainkaan muuten.
Hmm, mielenkiintoista, sillä kyllä minut ja mieheni tunnistetaan slaaveiksi heti :D Ehkä näytämme sitten vain enemmän stereotyyppisiltä slaavilaisilta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset?
Itse en osaa paljoakaan tutkia kasvonpiirteitä, mutta ainakin vitosen mainitsemat kulmikkaat kasvot pitävät paikkansa miehelläni. Suurehkot silmätkin on ainakin minulla ja ystävälläni.
Käytämme myös korkoja ystäväni kanssa, mutta muuten ei näy hirveästi paljasta pintaa. Ap
Joo, suomalaisiin kontrasti on selkeä (jos nyt yleistetään), sillä tosi monilla suomalaisilla on pyöreä ja siropiirteinen "babyface", miehilläkin (pieni nykerönenä, pienehköt silmät ja pyöreä otsa sekä posket).
Mä asun ulkomailla. Puolalaiset miehet ovat täällä lyhyenläntiä jämäkkiä verkkarivillejä, joilla tosi hassusti leikatut tukat. Sellaisia tosi juntin näköisiä raksamiehiä, niitä riittää. Olen tosin tavannut muualla muutamia uskomattoman komeita puolalaisia miehiä, jotka ovat aivan kuin vastakohta niille enemmistölle joita näkee. Ylväät piirteet, pitkiä ja treenattu kroppa.
Ennen kuvittelin, että puolalaiset naiset ovat erityisen naisellisia, mutta nyt kun työpaikallani on kolme puolalaista nuorehkoa naista, niin he esim. eivät meikkaa lainkaan eivätkä myöskään välitä pukeutumisesta. Yleensä pitkät housut ja joku paita jota itse pitäisi melkeinpä vain kotona.
Mäkin tunnistan kyllä slaavit jo kaukaa. Korkeat poskipäät monilla tai jotain muita tiettyjä piirteitä kasvoissa ja hiuksissa. Hoikkuus ja sirous, vaikka olisivat pitkiäkin naisia. Tunnistan kyllä esim. italialaiset ja ranskalaisetkin, ihan yhtä lailla jos näkee ruotsalaisia tai suomalaisia maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Entisen itäblokin väestöllä on monesti huonot ja harvat hampaat, siis yllättävän nuorillakin ihmisillä. Enemmän näkyy myös alapurentaa ja hymyillessä sellaista, että ikenet näkyvät voimakkaammin. Toisaalta ovat monesti jotenkin vakavampia ja eivät juurikaan hymyile, varsinkaan vanhemmat ihmiset.
Huonoista hampaista en ole varma, mutta ainakin vinot hampaat minulla on (vaikka olenkin asunut Suomessa esiteinistä asti). Hymyilettömyys pätee selvästi mieheeni, myös ehkä vähän ystävääni. Ap
Vaikea kuvailla, mutta tunnistaa kyllä helposti. Olen koulussa töissä ja kyllä yleensä huomaa jo lapsista.
Usein slaaveilla on voimakkaammat kasvonpiirteet kuin suomalaisilla. Silmät eivät välttämättä ole isommat, mutta heillä on usein avaramman oloinen katse ja kulmakarvat korkeammalla. Nenä on usein suht kookas ja poskipäät korkeat. Leuka saattaa olla joillakin pieni tai heikko. Hiukset ovat usein paksummat kuin suomalaisella. Muutenkin piirteet usein tummemmat. Toistaiseksi ainakin naiset ovat usein hoikempia kuin suomalaiset naiset ja hartiat ja yleensä lantiokin kapeampi, mutta nykyään on alkanut ylipaino etenkin vanhemmilla naisilla yleistymään.
en tiärä