Mistä tunnistat slaavin?
Mistä te tunnistatte slaavilaistaustaisen, sillä hetkellä tosin suomea puhuvan ihmisen Suomessa? Millaiset vaatteet ja kasvonpiirteet slaavinaisilla? Entä slaavimiehillä? Miten he käyttäytyvät?
Olen itse usein liikkeessä kaupungilla ystäväni ja mieheni kanssa, ja aina meidät tunnistetaan slaaveiksi (ystävä vironvenäläinen, minä ja mies puolalaisia ja keskenämme puhumme natiivitasoista suomea).
Haluaisin siis tietää, mikä erikoisuus slaavilaisissa ihmisissä on että etninen tausta tunnistetaan heti?
Kommentit (121)
Haha, myös mulla sattuu olemaan puolalaiset sukujuuret, joten vastaan Ap:lle meidän yhteisellä kielellä, että "Gdzie wszyscy faceci wyglądają jak prawdziwi mężczyźni, a babki jak prawdziwe kobiety". Riitti varmaankin vastaukseksi:)
Munn isän veli on diplomi insinöööri ja hänen vaimonsa on venäläinen. Älykkyyys, asiakeskeisyyys. Ei puhuu joutavia, ei rasitttava.
Vierailija kirjoitti:
Haha, myös mulla sattuu olemaan puolalaiset sukujuuret, joten vastaan Ap:lle meidän yhteisellä kielellä, että "Gdzie wszyscy faceci wyglądają jak prawdziwi mężczyźni, a babki jak prawdziwe kobiety". Riitti varmaankin vastaukseksi:)
Kiva että löytyi samanmaalainen, Ap on taatusti haltioissaan.
Slaavin tunnistaa ainakin kielitaidon perusteella.
Naisen tunnistaa ulkonevista sisemmistä häpyhuulista, aidosti.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä huomion kiinnittää hiukan tummemmat hiukset ja silmät, sekä pieni kallo. Naiset ovat siroja, femiinisiä; miehet vastaavasti hinteliä. Heillä on hyvät sosiaaliset taidot nuoresta pitäen, mutta usein jotain häiriöpiirteitä luonteessa. Vaikuttavat päällisin puolin sydämellisisltä mutta ovat ehkä hieman kieroja, katalia. Eivät ole erityisen hygieniatietoisia.
Tässä on hyvä kuvaus. Miehet kyllä mielestäni yleisestiottaen aika suuria ja leveitä.
Ja lisäisin vielä että monella slaavilla on sellainen ajattelutapa että ”minulla ei kukaan voi käskeä tai komentaa”. Haluavat usein näyttää että säännöt ovat muita varten ja he itse päättävät mitä ja miten tekevät.
Tunnen paljon venäläisiä, virolaisia ja ukrainalaisia. Yleensä ovat mukavia ja tosi vieraanvaraisia. Aluksi ehkä vähän kovan ja pelottavan näköisiä, mutta tutustumisen jälkeen tosi sydämellisiä.
Oliko tuo puolalainen vai 'puolalainen' mielikuvissaan?
Puolalainen seiväshyppääjä Monika Pirek on mielestäni ns. tyypillisen puolalaisen näköinen.
https://sr.m.wikipedia.org/sr-el/%D0%9C%D0%BE%D1%9A%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%…
Lyhyt ylähuulen ja nenänpään väli, eli ei mikään spedekummolan ylähuuli.
Jytky nenä, romuluinen naama, Mc Donalls-kulmakarvat, punakkaisuus
Siskoni mies on ruotsalaisen isän ja puolalaisen äiren poika. Äireltä periytyy ainakin massava nenä. Serkku taas on albaanin kansa naamiaisis. Heän poikaset paremmin tummia ja vahvalliset kulmikset
Onkohan tubettaja Alien nation (Marko Kauppinen) slaaviastapäin. Tosin vähän tulee mieleen myös se intialainen showpainija Dalip Singh. Aika karski, luja ja jykevä naama molemilla
Vierailija kirjoitti:
Slaavinaiset kauniita ja huoliteltuja, joskus jopa "huorahtavia". Miehet taas melko rumia jässiköitä. Hymyily ei kuulu kulttuuriin.
Serbit ja kroaatit ovat komeita
Vierailija kirjoitti:
Puolan miehillä usein pyöreäpää Mallia keräkaali Ei suomalaisilla sellaisia ole
Suomalaisillahan on sellaiset pyöreät päät mallia vesimelooni. Slaaveilla (miehillä ja naisilla) "maskuliinisenpi" pää.
Sellainen tyköistuva toppatakki, pinta ikäänkuin kiiltää. Väriltään vaaleanruskea tms beige, luonnonvalkoinen. Todennäköisesti karvakaulus.
Ihan kamala mutta siitä ainakin tunnistaa. Korkkarisaappaat talvella.
Kotona on karhu ja kauppamatkat hoituu tankilla. Vieraanvaraisia kun menee kylään.
Aikuisella miehellä kaupunkivaatteena raitaverkkarit gopnikkityyliin.
Miehillä myös rumat mustat nahkakengät ja usein pusakkamallinen nahkatakki taksikuskityyliin.
Miehillä litteä takaraivo ja hörökorvat. Kultahampaita. Rehvakas käytös. Huonot kengät.
Naisilla ryntäät esillä, pöyheä kampaus, korkeakorkoiset kengät, meikit, korut ja vaatetus kuin ravintolaan menossa arkisinkin.
Bo tylko Polki mają te ogniki w oczach;)