Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjät - kertokaa asiakkaiden naurettavimmat reklamaatiot tai palautusyritykset

Vierailija
15.07.2016 |

Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".

Kommentit (341)

Vierailija
301/341 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankissa mies vaati vaimonsa tiliotteita ja veti herneen nenään kun ei niitä saanut. Hänellä ei ollut valtakirjaa eikä käyttöoikeutta. Perusteena oli että hän ne asiat hoitaa kun ei muija niistä mitään ymmärrä ja sitäpaitsi hehän on naimisissa.

Kun ei saanut tietoja, vaati että tilit siirretään heti toiseen pankkiin josta saa palvelua. Hirmu raivarit kun totesin että senkin voi tehdä vain tilinomistaja

Nordeallapa tämä jostain syystä onnistui. Sisko oli eroamassa miehestään niin mieshän oli marssinut nordeaan ja saanut siskon tilille käyttöoikeudet ja käynyt nostamassa tilin tyhjäksi. Onneksi siskolla oli kaksi tiliä niin ukko ei saanut kun muutaman satasen.

Mun mies on myös onnistunut vähän vastaavassa. Nimeltä mainitsemattomassa ruotsalaispankissa (ei Nordeassa tosin) mieheni soitti pankkiin ja ilmoitti, että yhteinen autolainamme maksetaan loppuun vaimon tililtä, tilinumero tämä ja tämä. No pankkivirkailija hoiti homman ja täysin ilman virallista lupaani tililtäni katosi kymppitonni! Uskomatonta. Olimme kyllä miehen kanssa keskenämme sopineet lainan poismaksusta, mutta todella ihmeellistä, että pankissa vaan luotettiin mieheni sanaan eikä kysytty minulta, tilinomistajalta. Olemme sittemmin vaihtaneet pankkia.

Vierailija
302/341 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva mennä tästä lähtien kauppaan ostoksille, kun tietää, että myyjät nauravat ja pilkkaavat asiakasta sen jälkeen, kun tämä on poistunut ovesta! Lisäksi lähettelevät juttuja asiakkaasta mediaan! Kiitti, minulle riitti, tästä lähtien käyn enää ruokakaupassa. Syyttäkää itseänne sitten, kun loputkin kaupat häipyvät ulkomaille.

Jassoo, mun mielensäpahoittaja-äiti palstailee täällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/341 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa vegaanit, jotka etsivät liivatelehtiä. Katos kun ne tehdään lehdistä ja ne ovat vegaanisia toisin kuin tavallinen liivate!

Vierailija
304/341 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa vegaanit, jotka etsivät liivatelehtiä. Katos kun ne tehdään lehdistä ja ne ovat vegaanisia toisin kuin tavallinen liivate!

No nyt meni pusikkoon! Yksikään tuntemani vegaani ei ole noin kyllä noin tyhmä. Itse olet rajoittunut, jos luot tietyille ryhmille tuollaisia stereotypioita.

Vierailija
305/341 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kassa sekä entinen myyjä kirjoitti:

Kaupan kassa tai työntekijä EI ole myyjä. Bannia aloittajalle.

Nythän Anttilan myyjät/kassat  eivät tarvitse tästä lähtien pilkata asiakkaita, kun menettävät työpaikkansa. Jospa tilalle tulisi oikeita asiakaspalvelijoita!

306/341 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa vegaanista liivatetta. Sitä ei tehdä kuolleista eläimistä, mutta toimii silti.

307/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin isossa elokuvateatterissa töissä. Asiakkaat ostivat itse vahingossa leffalippuja netistä väärään näytökseen tms. Mikäli virheen huomasi ennen näytöstä liput sai kassalla vaihdettua. Ongelmallisia olivat kuitenkin asiakkaat jotka kuvittelevat saavansa jo menneen näytöksen liput vaihdettua tulevaan oman mokan takia. Useamman kerran päädyin vänkäämään asiakkaan kanssa siitä että teatteri menettää rahaa jos vaihtaa menneen näytöksen käyttämättömät liput tulevan näytöksen lippuihin ilmaiseksi. "No miten niin, nythän me tullaan kattomaan se?'". Se, että joku voisi _maksaa rahaa_ näistä lipuista ja että se on eri asia kuin niiden antaminen ilmaiseksi asiakkaille (jotka saavat täten kahden lipun hinnalla neljä lippua) oli ylitsepääsemättömän vaikea asia heille. Asiaa ei auttanut se, että asiakkaan heittäytyessä tarpeeksi vaikeaksi ja vaatiessa esimiestä paikalle vuoroon sattunut selkärangaton vuoroesimies tulee paikalle ja päätyy tarjoamaan heille ilmaisen leffaillan. -.-

Valitettavasti kohta ei ole moisia ikävyyksiä, koska elokuvateatterit kuihtuvat ja ovat lähivuosina historiaa.

Pointin kuitenkin ymmärrän

Vierailija
308/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruokakaupassa töissä. Asiakas olisi halunnut palauttaa ennen joulua juuri ostamansa pakastekinkun koska ei sanojensa mukaan tarvinnut sitä. En suostunut ja lupasi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan. Pahoittelin kyllä kovasti ja sanoin että neuvoja takuuvarmasti päätyy samaan lopputulokseen.

Vierailija
309/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaalla meni kuulokkeet rikki aina juuri ennen takuun päättymistä. AINA

Minä taidan olla tuo asiakas. Kuulokkeiden takuu on 24 kuukautta, ja joka ikiset kuulokkeet ovat hajonneet 6-18 kuukauden kohdalla täsmälleen samalla tavalla. Viimeksi hajonneiden jälkeen oli ostettava uusi versio samoista kuulokkeista (minulla on käytössä aina kahdet), mutta nämä uudetkin ovat juuri lähdössä maahantuojalle saman vian takia. Olisivat lähteneet jo tänään, mutta minua ei millään huvittanut lähteä jälleenmyyjän luo jankkaamaan sitä ikivanhaa samaa, varsinkaan, kun tiedän, että liikkeestä soitetaan taas perään ja kysytään alentuvasti, olenko ihan varmasti osannut panna pariston oikein päin.

Kumma juttu, että maailman parhaisiin kuulokkeisiin on uudessakin mallissa pantu sama vika, jonka korjaaminen jo valmistusvaiheessa ei paria euroa enempää maksaisi. Arvaan syyn: jotta kuulokkeet hajoaisivat mahdollisimman pian takuuajan loppumisen jälkeen.

Mitä kuulokkeita ostatte?

En ole ketjuun aiemmin kommentoinut, mutta minulta on hajonnut puolisentoista vuotta sitten ostamastani Sennheiserin kalliimman pään in-ear kuulokkeet (24kk takuu) nyt kolmesti sen alle 18kk sisään. Kahdesti siis kävin hakemassa takuun piikkiin uudet, kolmannella kauppa purettiin eli sain tilalle lahjakortin ostohinnalle. Sennheisereita minulla on ollut jo vuosikymmenen kerran, aina välillä joku on hajonnut takuun puitteissa, mutta yleensä ei. En tiedä missä oli vika tämän nimenomaisen mallin kanssa.

Mulla ihan sama! Kalliimmat Sennheiserit hajonneet jo kolmesti puolentoista vuoden jälkeen!

Vierailija
310/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän Anttilan myyjät/kassat  eivät tarvitse tästä lähtien pilkata asiakkaita, kun menettävät työpaikkansa. Jospa tilalle tulisi oikeita asiakaspalvelijoita!

tilalle... ruohahaa, miksi muka tulisi lisää kannattamattomia kauppoja?

Vierailija
311/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinainen reklamaatio. Olin juossut asiakkaalla Saksassa about 10 kertaa ja tehnyt diiliä, niin kuin meidän alalla on tapana, pitkään ja hartaudella. Ennen kauppoja poka vihjasi, että provikan saanti nopeuttaisi kaupan syntymistä. No, en tietenkään lahjomiseen lähtenyt. Kaupat tuli ja provikatkin sain n. 30.000.-, oli kiva lisä palkan päälle. Jonain vuonna noita provikoita tulee jopa 0.5 miljoonaa, jonain vuonna vain 100-200 tuh. Onneksi on peruspalkka, jolla myös hyvin elää. T. Myyntimies Vantaalta.

Ja tän kertomuksen idea oli??? Ilmeisesti vain kehua tuloillasi?

Vierailija
312/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran perheen teini osti HM:stä pienen pienen farkkuhameen, joka oli valmiiksi kulutettu. Katsoin kotona, että ei käy 12 v:lle hädin tuskin vesirajan peittävä riepu ja sovimme, että käyn palauttamassa. Kuitti ostosta oli mukana, mutta myyjä ei millään meinannut ottaa tuotetta vastaan. Oli kuulemma niin kulahtunut. Niinpä, mutta sellainen se oli jo ostettaessa.

Tiedoksi muuten se, että kaikki alaikäisten tekemät ostot voi lain mukaan lapsen huoltaja palauttaa, osti mitä tahansa. HM myyjä oli pihalla.

Ei pidä paikkaansa. Koskee lapsen ikätasoon nähden huomattavan suuria ostoksia, esim 5v. ostaa ipad:n, kun taas 15v voi ostaa ipad:n eikä vanhempi voi sitä palauttaa tuohon vedoten.

Vierailija
313/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia reklamaation aihetta omalta uralta:

1) nainen tuli palauttamaan miehensä ostamia banaaneja, koska eivät olleet kotimaisia ja vaati saada kotimaisia banaaneja tilalle.

2) huvipuistossa, jossa rannekkeella sai käyttää laitteita niin paljon kuin haluaa, tultiin vaatimaan korvausta siitä, että laitteeseen joutui jonottamaan pitkään ja kyytikin oli kuulemma ihan surkea. Olisi pitänyt saada korvausta siitä, että aikaa meni hukkaan, jonka olisi voinut käyttää muissa laitteissa.

3) kaupan infoon tultiin valittamaan siitä, ettei naapurikaupan, joka kuuluu eri ketjuun, lahjakortti käy meillä.

Vierailija
314/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eri huoltoasemilla töissä vähän eri puolella Suomea ja kyllä sinnekin tilanteita mahtui. 

Kerran eräs nainen tuli kassalle maksamaan tankkaustaan. Kysäisi siinä ohimennen, että eihän haittaa että hän tankkasi diesel autoon vahingossa bensaa. Sanoin, että kyllä bensa haittaa sen verran dieselmoottoria, että en suosittele enää rouvan ajavan metriäkään vaan vie auton pikimmiten huoltoon. Rouva oli siis tankannut ihan täyden tankin. Siitäpäs asiakas sitten kimpaantui ja alkoi sättiä minua siitä, kun ei pumpuissa ole selvästi ilmoitusta tällaisesta haitasta ja kuinka minun olisi pitänyt tulla varoittamaan (?!) että tankkaa väärää. 

Olin myös nuoresta iästäni ja sukupuolestani huolimatta oppinut yhtä jos toista öljyistä, tuulilasinpyyhkijöistä, polttimoista sun muista autotarvikkeista, joten osaan kyllä avustaa asiakkaita oikeanlaisen tuotteen valinnassa. Kerran sain kuulla pomoltani, että eräs herra oli laittanut palautetta siitä, kuinka hänen pitäisi palkata "joku osaava poika" töihin, kun oli kuulemma joku nuori likka (tuntomerkit sopi minuun) opastanut öljyn valinnassa. Ilmeisesti olin kuitenkin oikean öljyn osannut herralle suositella, mutta oli vissiin meikäläisen sukupuoli jäänyt kaivelemaan. Ei kyllä ollut ensimmäinen kerta kun keski-ikäisen miehen on ollut vaikea sulattaa, että naispuolinenkin myyjä osaa auttaa autotarvikkeissa.

Vierailija
315/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
316/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilalle... ruohahaa, miksi muka tulisi lisää kannattamattomia kauppoja?

Ruahahaa itsellesi! Jokuhan ostaa Anttila-ketjun kuitenkin, eikös se yleensä näin mene. Ei ole ollenkaan sanottua, että entiset myyjät palkataan uuteen konserniin.

Vierailija
317/341 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas palautti verkkokauppaan vuosi sitten ostamansa sukat. Oli ollut ottamassa niitä käyttöön ja huomasi vasta silloin koon olevan väärä. Pakkaus oli avaamaton, joten otimme palautuksen vastaan.

Vierailija
318/341 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
319/341 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille tulee ongelmia puhelimiensa kanssa, mutta eivät tule jälleenmyyjän luo, kuin vasta siinä vaiheessa, kun puhelin on kastunut tai tippunut näyttö edellä maahan. "Mutta se oli viallinen jo ennen kastumista!".

Tai toinen on että tullaan liikkeeseen ja ainut ostokriteeri on"halvin mahdollinen" ja ihmetellään, kun laite ei kestä loputtomiin tai suoriudu kaikesta mistä laadukkaammat vastineet. "Minkä takia te sitten myytty tälläisiä?!"

Vierailija
320/341 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti oluelta tuoksahtava mies tuli kuumana kesäpäivänä palauttamaan ostamaansa kokonaista kanaa, joka oli pilalla huolimatta siitä, että viimeiseen käyttöpäivään oli vielä matkaa. Vaimo oli kuulemma käskenyt palauttamaan. 

Miehellä oli oikeaoppisesti kuitti mukana; kello kävi ilta kahdeksaa palauttaessa ja kana oli ostettu puolenpäivän jälkeen. 

Oluthuurut olivat tarpeeksi vihjettä: kysyin mieheltä, oliko tämä mennyt suoraan kotiin vai kenties jäänyt terassille pidemmän kaavan kautta. Mies tunnusti ja häpeillen mutisi, että "kotijoukot" luulevat kyllä, että vain yhdelle poikettiin. 

Kana oli siis ollut kesäkuumalla muovikassissa auringonpaisteessa useamman tunnin. Kumma jos oli mennyt pilalle. 

Hyvitin sen kanan kuitenkin kun kävi miestä vähän sääliksi - ja rehellinen tunnustus palkittiin! :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi