Myyjät - kertokaa asiakkaiden naurettavimmat reklamaatiot tai palautusyritykset
Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas tuli äkäisenä kauppaan, että hän kävi tässä vartti sitten ostamassa ostokset, mutta tuossa kotimatkalla pudotti kassin, niin hän nyt tuli ottamaan tilalle ehjät samat tuotteet "koska kai tää nyt johonkin takuuseen menee".
Toinen asiakas pudotti myös kauppakassin ja tuli valittamaan, että kun ihan kurkkukin katkesi siellä kassissa (muut tuotteet ok) niin eihän sitä kurkkua enää voi käyttää.
Mutta minäpäs tiedänkin sellaisen tapauksen, jossa eräs henkilö haki kaveriporukan juhlia varten Alkosta kassillisen erilaisia väkeviä alkoholijuomia. Kuinka ollakaan muovikassin sanka petti parkkipaikalla ja kaikki pullot kilahtivat asvalttiin tuhannen säpäleiksi. Meni heti kuitin kanssa takaisin liikkeeseen ja kertoi tilanteen, hyvin yllättäen, ilman mitään odotuksia, sai samat tuotteet ihan ilmaiseksi mukaansa pahoittelujen kera. :)
Minäkin olen saanut uuden viinipullon hajonneen tilalle kun kaupan oma muovipussi hajosi ja pullo mätkähti asfalttiin (ja se hajosi siis vasta meidän kotipihalla). Tämä tapahtui siis maassa jossa viiiniä myydään ruokakaupoissa, ja ne muovipussit siellä oli kyllä heikompaa tekoa kuin suomalaisten ruokakauppojen muovipussit, sellaista ohuempaa muovia. Itselleni ei olisi tullut mieleenikään mennä vaatimaan hyvitystä viinipullosta joka hajosi kotipihallamme, mutta paikallinen asuinkumppani piti ihan itsestäänselvyytenä, että tottakai haetaan uusi pullo kun kerran heidän kassinsa hajosi eli oli heidän vika (kaupan). Itse vaan ajattelin että oma mokani... Mutta myös kaupassa tuntuivat pitävän itsestäänselvyytenä että saatiin uusi tuote ja pahoittelut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".Eikö myyjät ole vaitiolovelvollisia asiakaspalvelutilanteista? Miten voit levitellä täällä julkisesti asiakkaastanne tuollaista?
Mm. terveydenhuollossa ja sosiaalipuolella on vaitiolovelvollisuus, ei suinkaan myyjillä :)
Eikös täällä aina korosteta, että terveydenhoidon henkilökuntakin saa kirjoittaa potilaistaan julkisesti?
Yksityiset firmat, kuten kaupat, ovat yleensä tarkkoja myyjien tahdikkuudesta. Siihen ei kuulu asiakkaista julkisesti puhuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".Eikö myyjät ole vaitiolovelvollisia asiakaspalvelutilanteista? Miten voit levitellä täällä julkisesti asiakkaastanne tuollaista?
Mm. terveydenhuollossa ja sosiaalipuolella on vaitiolovelvollisuus, ei suinkaan myyjillä :)
Eikös täällä aina korosteta, että terveydenhoidon henkilökuntakin saa kirjoittaa potilaistaan julkisesti?
Yksityiset firmat, kuten kaupat, ovat yleensä tarkkoja myyjien tahdikkuudesta. Siihen ei kuulu asiakkaista julkisesti puhuminen.
Hahhah
Olin pikkukaupan kassalla ja 3 nuorta naista oli kemikaaliotavaroita katselemassa. Yksi naisista tuli luokseni hiusgeelipurkin kanssa jonka kansi oli reunasta halki. Hän sanoi että löysi tälläisen ja haluaisi hyvityksen. En ensin tajunnut vaan kysyin oliko kenties kuittia vielä tallella. Nainen sanoi että siis en ole tätä ostanut, vaan oli tossa hyllyssä tälläinen ja hän haluaa nyt hyvityksenä ilmaiseksi ehjän tuotteen. Eivät tuntuneet olevan samaa mieltä kanssani, siitä että otan kyllä rikkinäisen purkin pois hyllystä, mutta en voi heille siitä hyvästä ilmaiseksi tuotteita antaa.
Asiakas palautti ostamansa kännykän, kun PokemonGo ei toiminut.
Myin tori.fissä isoa käyttämätöntä villamattoa, kun oli omaan tarkoitukseen liian iso. Hinta oli todella edullinen, sillä halusin päästä matosta eroon. Rouva tuli, osti ja maksoi. Seuraavana päivänä halusi purkaa kaupan, ei kuulemma sopinutkaan, että voisinko ottaa takaisin. Suostuin.
Matto tuli ja vein kotiin. Kuukauden päästä olin ottamassa uusia myyntikuvia, ja matossa oli pakkausteippien kohdalla isot viiltorepeämät. Rouva oli viiltänyt mattoon reiät purkaessaan sitä kotona.
Myin maton sitten puoli-ilmaiseksi reiällisenä koiran käyttöön. Ihmisten törkeydellä ei ole rajaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaalla meni kuulokkeet rikki aina juuri ennen takuun päättymistä. AINA
En ole koskaan palauttanut kuulokkeita, mutta haluan oikeasti tietää MIKSI ne todellakin menee aina rikki just ennen takuun päättymistä?
Minulla taas menee kaikki rikki just takuun päättymisen jälkeen, oli jääkaappipakastin, pyykkikone tai mikä hyvänsä.
Kannattaisi joskus kokeilla ostaa jotain muuta, kuin aina sitä halvinta.
Meidän perheessä 2 aikuista ja 4 lasta on esimerkiksi Rosenlewin keittiölaitteet, sekä pyykinpesukone/kuivuri toimineet jo 13 vuotta.
En sano, että ne nykyään ovat mitään parasta ykkösryhmää, mutta en viitsisi vaihtaa kun vielä toimivat.
Pesukone ja astianpesukone pyörivät varmaan päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinainen reklamaatio. Olin juossut asiakkaalla Saksassa about 10 kertaa ja tehnyt diiliä, niin kuin meidän alalla on tapana, pitkään ja hartaudella. Ennen kauppoja poka vihjasi, että provikan saanti nopeuttaisi kaupan syntymistä. No, en tietenkään lahjomiseen lähtenyt. Kaupat tuli ja provikatkin sain n. 30.000.-, oli kiva lisä palkan päälle. Jonain vuonna noita provikoita tulee jopa 0.5 miljoonaa, jonain vuonna vain 100-200 tuh. Onneksi on peruspalkka, jolla myös hyvin elää. T. Myyntimies Vantaalta.
Sellanen uni siellä sitten. :D
Taitaa oikeasti olla vaan Myyrmäkeläinen "alan myyntimies", eli kiljua/pirtua myy muille kaltaisilleen, siis jos sitä jää oman käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mutsi o bongiyrittäjä. Siit lähtien kun mä synnyin eli joku 12-vuotta sitten, mut hörhöjä tääl meil o aina majoitettu ja sillee. Ku yksi vuosi on puoli vuotta! Näin mulle ne paasas tai en tiiä, ehkä ohimennen vaan kuulin jotain vuosista ja puolikkaista ekaa kertaa puhuttavan ja vieläpä samassa laulahduksessa(ne lauloi puhuen) nii sit nokkelana poikana savuverhon keskellä yskien ymmärsin asian, että puoli vuotta on yksi vuosi! HALOO IHMISET, niin se on.
Reklamaatio: Äitini oli vailla rihman kiertämää, kun oli juuri heittänyt pyyhkeensä lihakoukkuun ja alkoi kaivelemaan alusvaatteita silloisen miehen povitaskuista. No mää hyppäsin siihe äidin jalanjuuree ja tungin päätäni sen häppäreihin täysin asiallisena ja tyynenä ilmoitin asian olevan niin et haluaisin palata takaisin hänen pilluunsa, sillä en ole tyytyväinen tähän näin ja apinamaisesti elehtien taputtelin itseni päästä varpaisiin näyttääkseni hänelle mihin en ollut tyytyväinen. Sinne mistä oot tullukki. Joo, välietappi sekin i know. No äiti katto mua eka vähän kulmat kurtussa dafug, mut sit se hokas et ei ole harrastanut seksiä reilu yhdeksään kuukauteen ja nyt tää mun pilluun palaamis haluni oli palannut takaisin isompana ja itsepintaisempana kuin koskaan.
Tosin faijasta ei oo tietoo mikä on miehiään ja ottaisko meikäläistä bäkkii vai onko siihen kykenevä ollenkaan, joten tultiin siihen tulokseen, että jos herra vain jättää reklamaation sikseen ja unohtaa ottaa ne lääkkeensä ja käydä tapaamassa terapeuttiansa säännöllisesti kerran viikossa ja epäsäännöllisesti kolmesti viikossa naidakseen ruokaa pöytää, kun elokuva alalla hän on ja minä olen siinä myös nykypäivänä.
Ei helvetti, miten sekaisin voi joku olla!
Mielenterveysongelmat on toki yleisiä nykypäivänä, mutta toivon totisesti, ettei tää kaveri ole normaaleiden ihmisten parissa vapaana.
Fazerilta sisäpiirin tarinana olen kuullut, että jotkut ovat sivelleet kynsilakkaa irtokarkkeihin ja sitten reklamoineet näistä viallisista karkeista. Kaikenlaista yrittäjää sitä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Olin isossa elokuvateatterissa töissä. Asiakkaat ostivat itse vahingossa leffalippuja netistä väärään näytökseen tms. Mikäli virheen huomasi ennen näytöstä liput sai kassalla vaihdettua. Ongelmallisia olivat kuitenkin asiakkaat jotka kuvittelevat saavansa jo menneen näytöksen liput vaihdettua tulevaan oman mokan takia. Useamman kerran päädyin vänkäämään asiakkaan kanssa siitä että teatteri menettää rahaa jos vaihtaa menneen näytöksen käyttämättömät liput tulevan näytöksen lippuihin ilmaiseksi. "No miten niin, nythän me tullaan kattomaan se?'". Se, että joku voisi _maksaa rahaa_ näistä lipuista ja että se on eri asia kuin niiden antaminen ilmaiseksi asiakkaille (jotka saavat täten kahden lipun hinnalla neljä lippua) oli ylitsepääsemättömän vaikea asia heille. Asiaa ei auttanut se, että asiakkaan heittäytyessä tarpeeksi vaikeaksi ja vaatiessa esimiestä paikalle vuoroon sattunut selkärangaton vuoroesimies tulee paikalle ja päätyy tarjoamaan heille ilmaisen leffaillan. -.-
Urpo hei! Se elokuvateatteri menetti nolla euroa ellei se aikaisempi näytös ollut loppuunmyyty mitä tuskin oli. Nyt sai asiakkaat hyvän mielen ja leffateatteri goodwilliä pätevän vuoropäällikön ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille tulee ongelmia puhelimiensa kanssa, mutta eivät tule jälleenmyyjän luo, kuin vasta siinä vaiheessa, kun puhelin on kastunut tai tippunut näyttö edellä maahan. "Mutta se oli viallinen jo ennen kastumista!".
Tai toinen on että tullaan liikkeeseen ja ainut ostokriteeri on"halvin mahdollinen" ja ihmetellään, kun laite ei kestä loputtomiin tai suoriudu kaikesta mistä laadukkaammat vastineet. "Minkä takia te sitten myytty tälläisiä?!"
Olet. Id dinootti. Se että tuote on halpa ei tarkoita sitä että se saa heti hajota.
Minä palautan jokaikisen ennenaikaisesti hajonneen tavaran vaikka sinua kuinka se ärsyttää. Katsos lapsi pieni kun jos jotain myydään sen pitää kestää/toimia siihen mihin on tarkoitettu vaikka olisi halpa.
Vierailija kirjoitti:
Öö jos joku kosmetiikkaneuvoja valitsee asiakkaalle väärän värisen meikkivoiteen hutiloiden niin tottakai sitä kannattaa yrittää palauttaa.
Jos vaate hajoaa tms muutaman käyttökerran jälkeen niin kuin suurin osa nykyajan huonolaatuisista rääsyistä niin tottakai siitä pitää vaatia rahat takaisin. Minulla on lähiaikoina mm. tullut reikä paidan saumaan yhden käyttökerran jälkeen, t-paita alkanut purkautumaan saumasta kun sain raahattua sen kotia, eräät housut kulu puhki reisistä parissa viikossa jolloin käytin niitä muutaman kerran ja lenkkareihin tuli viikossa pohjaan reikä. Muut rytkyistä oli sen verran edullisia alennuksesta että en jaksanut reklamoida niistä, mutta lenkkareista valitin ja sain uudet samanlaiset tilalle. Niille kävi samoin kuin edellisille.
Nykyään yritetään vain myydä mahdollisimman paljon asiakkaan tarpeista ja laadusta välittämättä.
Hirvee homma raahata t-pita kotiin.
Olin kuutisen kuukautta töissä pienessä kirjakaupassa. Erään kerran asiakas yritti reklamoida kirjaa, kun siitä oli alkanut irtoilla sivuja.
Oli mun vika, että sähköt katkesi maksamattomien laskujen takia ja "lapsen" 4000e hormonilääkkeet meni samalla pilalle jääkaapissa. Ja kaikilla, ihan kaikilla samasta syystä sähkönsä menettäneillä, on AINA juuri 500e edestä hirvenlihaa pakkasessa ja se on mun syy, että menee nyt pilalle. Ei sen syy tietenkään joka jättää laskut maksamatta jopa vuodeksi, ignoraa maksumuistutuksen, -vaatimuksen ja katkovaroituksen sekä puhelun ennen katkoa. Mun vika.
Joskus asiakkaat eivät edes tiedä miten paljon vaivaa heidän käytöksensä aiheuttaa. Kerron tarinan: iäkäs rouva tuli pieneen liikkeeseen ja sovitti tuotetta ainakin puolituntia ja päätyi ostamaan sen. Jutustelimme ja ystävällisesti annoin myös hieman alennusta viimeisestä kappaleesta.
Seuraavalla viikolla hän palasi ja halusi että tuotetta pienennetään. Lupaisin ottaa yhteyttä ompelijaan ja palata asiaan. Asiakas jätti numeronsa ja muistutti ovelta että häneen pitää olla mahdollisimman pian yhteydessä.
Soitin tuttuun liikkeeseen jossa luvattiin tehdä tarvittava korjaus ja otin tämän jälkeen yhteyttä asiakkaaseen huomatakseni että hänen paperille kirjoittamansa numero oli virheellinen. En halunnut jättää asiaa siihen vaan tavoittaa rouvan jonka sukunimi oli sen verran harvinainen että sain numerotiedustelusta uuden numeron. Lähetin ystävällisen tekstiviestin, johon ei kuulunut vastausta. Tämän jälkeen soitin asiakkaalle. Hän valitteli kovasti tuotteen kokoa ja ilmoitti ettei ole valmis maksamaan mitään korjauksesta, vaan yritti selvästi saada tähän alennettuun tuotteeseen vielä korjauksen samaan hintaan.
Tuotteessa ei ollut mitään vikaa, asiakas oli ostohetkellä tarkastanut ja sovittanut tuotteen ja halunnut ostaa sen. Olin pettynyt koska olin ollut ystävällinen ja hyvän kaupanteon hengessä antanut alennusta ja jopa selvittänyt numeron joka oli täysin väärä.
Koska tuotteesta ei ollut enää kokoja jäljellä päätin tarjota lahjakorttia johon sain vastauksen: "en minä taida sillä mitään tehdä, ei teillä varmaan ole mitään" ja lopulta totesin että tuotteen voi palauttaa ja hyvitämme sen. Tein päätöksen vain ystävällisyyttäni.
Rouva tuli kauppaan palauttamaan tuotteen ja antoi tilinumeronsa jolle palautus piti suorittaa. Yllättäin sekin oli virheellinen! Soitin uudelleen hänelle ja kerroin että tilinumero ei ole nykyaikaisessa muodossa. Hän tuli kolmannen kerran liikkeeseen ja antoi tilinumeron joka toimi.
Asiakas tunsi varmasti olevansa oikeassa eikä arvostanut pätkääkään palvelua. Monessa muussa putiikkiliikkeessä ei oteta vastaan alennustuotetta joka on virheetön.