poikaystävän käytös mitä tehdä
Ajatukset on hieman sekaisin, mun poikaystävä saa mut uskomaan että mä olen vaikea, vaativa ja rajoittava. Tiedän itsekin että voin olla välillä vaikea, ihmissuhteissa vähän rankat kokemukset, jotka vaikuttavat, mutta omasta mielestäni en vaadi mitään erikoista.
Mies ei ole koskaan ollut mitenkään erityisen huoomioiva, sanookin aina että mikään söpöily ei ole hänen juttunsa. Läheisyyttä pääosin saa seksin aikana ja illalla sohvalla ja nukkumaan mennessä ottaa kainaloon. Muutoin hänen puoleltaan fyysinen huomioiminen on todella harvinaista. Joskus sanoo että tykkää, harvoin sanoo mitään positiivista kommenttia ulkonäöstä tai muuta. Kuulemma ei hänen mielestään tarvitse kertoa että tykkää koska se on itsestään selvää ja kehua ei voi ettei toisella nouse päähän o.O
Me ollaan oltu yhdessä reilu vuosi, sitä ennen meillä oli seksisuhde joka päätyi eroon ja pariin viikon päästä aloimme tapailla uudestaan. Aluksi kaikki oli hyvin ja itselläkin luottamus toimi. Sitten .... vajaa puoli vuotta seurustelun jälkeen kävi sattumalta ilmi, että hän oli ilmeisestikin vanhoille hoidoilleen ja tinder-tytöilleen valehdellut että on edelleen sinkku, oli vihjaillut seksistä ja puhunutkin siitä ja kaiken kukkuraksi yhden niiden kanssa oli harrastanut seksiä .... Kaiken tämän oli onnistunut tekemään multa salassa. Jotain aavistin kuitenkin olevan pielessä koska käyttäytymisessä tapahtui muutos.
Mä romahdin täysin. Hän oli pahoillaan itki ja lupasi että ei tule toistumaan. Yritti silloin saada mua siitä yli ja pikku hiljaa aloin parantua. Mun exä petti mua toistetusti, hän tietää sen ja tietää mitä se tekee mulle ... :/ sitten parin kuukauden päästä hän ilmoitti että ei pysty parisuhteeseen vaan haluaa olla vapaa tekemään mitä haluaa, mutta haluaa pitää mut myös eli tahtoo poly-suhteen, pettämistä luvalla kertomatta kuitenkaan siitä toiselle. Tuona aikana hän kohteli mua todella huonosti, jätti yksin mun kriisin kanssa, ei vastannut viesteihin jne. Sitten kun ymmärsi että en pysty tuollaiseen niin sitten hän halusikin olla mun kanssa vaan ja lupasi että olen ainoa.
jatkuu alla kommentissa ....
Kommentit (69)
Mä olen tosi väsynyt. Mun on vaikea luottaa mutta tyhmänä luotan vääriin ihmisiin. Oon tosi avoin eli puhun suoraan ja herkkä ... Läheisriippuvainen, varmastikin. Ei se silti oikeuta haukkumaan mua. En mä tyhmä kuitenkaan ole. Mä olen saanut ison lastin paskaa niskaan koko elämäni aikana ja mä olen silti pärjännyt ihan hyvin ja mä olen tässä. Toi mies tiesi miten pahasti se mua satuttaa jos se kohtelee mua huonosti. Nyt just mä en tiedä miten mä jaksan nostaa itseni tästä ylös ja eteenpäin. Surullista on se että mä olen oikeasti hyvä ihminen. Se että mua kohdellaan huonosti ei mun mielestä oikeuta olemaan mulle ilkeä. Järjellä. Mä tiedän että tää suhde on huono ja satuttaa mua.
Nyt just. Vaan niin väsynyt ja niin uupunut.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko antaa vähän tarkennusta ja lisävalaistusta?
niin mihin ?
maylo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks sä edes haluat olla jonkun nilviäisen kanssa? Tuntuu et oot läheisriippuvainen.
Jaahas tämä palsta näyttää taas parhaimpiaan .... Kiitos kommentista, sulla myös tämä ihmisten tukeminen ja kannustaminen tuntuu olevan samoissa mittakaavoissa kun mun poikaystävällä. Mä olen oppinut että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin on parempi olla hiljaa :) sä voisit harjoitella tuota :D
Ohis kirjoittaa: Googleta edes mitä läheisriippuvuus on, ap. Mulle henkkoht ok suuri helpotus lukea"oirekuva" ja ymmärtää omaa käytöstä, lähinnä sitä miksi sieti kaikenlaista pas. Jotkut ihmiset vaan perseilee koska voivat. On hyvä osata suojautua. Tunnistaa omat rajat ja pitää ne. Jännästi helpottuu elämä.
* oli, mobiili ei anna korjata
Miltä paikkakunnalta tapahtumat on? Terv. Mahdollisesti yksi noista tindermuijista
maylo kirjoitti:
Mä olen tosi väsynyt. Mun on vaikea luottaa mutta tyhmänä luotan vääriin ihmisiin. Oon tosi avoin eli puhun suoraan ja herkkä ... Läheisriippuvainen, varmastikin. Ei se silti oikeuta haukkumaan mua. En mä tyhmä kuitenkaan ole. Mä olen saanut ison lastin paskaa niskaan koko elämäni aikana ja mä olen silti pärjännyt ihan hyvin ja mä olen tässä. Toi mies tiesi miten pahasti se mua satuttaa jos se kohtelee mua huonosti. Nyt just mä en tiedä miten mä jaksan nostaa itseni tästä ylös ja eteenpäin. Surullista on se että mä olen oikeasti hyvä ihminen. Se että mua kohdellaan huonosti ei mun mielestä oikeuta olemaan mulle ilkeä. Järjellä. Mä tiedän että tää suhde on huono ja satuttaa mua.
Nyt just. Vaan niin väsynyt ja niin uupunut.
Väsymys ja uupumus helpottaa heti, kun eroat ilkeästä poikaystävästäsi. Trust me! Been there, done that. Tuntui kuin taakka olisi pudonnut harteiltani, kun muutin pois eksäni luota. Erosta on jo lähes 10 vuotta ja uudessa (hyvässä) suhteessa olen ollut jo vuosia. Edelleen kuitenkin tunnen puistatusta, kun muistelen vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Oli niin vittumainen vastaus ap:lta tuolla ekalla sivulla että minä jätän suosiolla tämän ketjun tyytyväisenä siihen että ap:n "poikaystävä" tietää miten tollassia k*sipäitä kohdellaan!
Se vaan, että jos ei ole alunperinkään valmiutta suojautua keljuudelta eikä rajat hanskassa, puolustautuu usein juuri aggressiolla. Minusta on hyvä huomata että ap edes puolustautui, vaikka tosiaan olikin vähän epäkypsä tapa tuoda se julki. Siitä voi kehittyä kypsyyteen. T. Ex-kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Miltä paikkakunnalta tapahtumat on? Terv. Mahdollisesti yksi noista tindermuijista
Parhautta :D miltäs paikkakunnalta sä olet (riittää vaikka ensimmäinen kirjain kaupunkista) ? Ja kerropa vaikka millä sun kirjaimella sun etunimi alkaa koska noista tiedän kyllä että kuinka provo tämä on ;)
Kuulostat Ap tosi paljon minulta parikymppisenä. Olin silloin yhdessä viettiensä perässä juoksevan niljakkeen kanssa. Kun oli riittävästi pettänyt, niljake ilmoitti että hän ei suostu mihinkään sitoumuksiin eikä rajoituksiin, ja hänen on saatava käyttäytyä prikulleen niin kuin sattuu huvittamaan, eikä minulla ole siihen mitään sanomista jos haluan hänestä saada osani. Yritin mukautua ja joustaa joka suuntaan, miellyttää häntä ja pitää negatiiviset tunteet omana tietonani.
Joskus (usein) meni siltikin rajan yli, ja yritin selittää tilannetta lähimmille kavereille. Oikein suutahdin kun vastaus oli että jätä se sika. Kuvittelin, että kaverit eivät ymmärrä meidän erikoista, ihmeellistä tilannetta ja sitä miten meidän kaunis rakkaussuhteemme voi kukoistaa vain kaikkien niiden poikkeussääntöjen lomassa.
Avaa sinäkin jo Ap hyvä mielesi järkevien ihmisten ajatuksille. Sinun onnellisuutesi ei riipu tuosta nuljaskasta millään lailla, vaikka juuri nyt siltä tuntuukin. Sinun poikakaverisi ei ole ihana asia, se on ilkeä ja omahyväinen ääliö. 98% maailman asioista tekee sinut enemmän onnelliseksi kuin hän, jos vain päästät irti sairaasta riippuvuudesta häneen.
Ei poikaystävästi ole onnelliseen tulevaisuuteen kanssasi, tuollainen välinpitämättömyys ei lupaa hyvää
Lue toi koko kirjoituksesi itsellesi ääneen. Kuvittele että se on jonkun muun tarina ja mieti mitä sanoisit kirjoittajalle. Vaikuttaa nyt kovasti siltä ettei poikaystäväsi kunnioita sinua tai parisuhdettanne. Käytös ei ole missään nimessä sallittua eikä sitä tarvitse hyväksyä. Tekisitkö itse hänelle samoin? Tsemppiä kovasti. Ansaitset paljon parempaa. Muista että kunnollisia poikaystäviä on olemassa ja löydät sellaisen varmasti.
Jos suostuu eteismatoksi saa kohtelua sen mukaan. Kasvata selkäranka AP.
Mietin pitkään mitä vastata, ettei AP vedä hernettä nenäänsä vääräin muotoillusta vastauksesta, tai siitä jos vastaan ohi hänen kysymyksensä tms. Eli ihan ekana pakko sanoa että et anna AP itsestäsi kovin miellyttävää kuvaa, ja uskon monen vastaajan tavoin että olet jollain tasolla läheisriippuvainen.
Mitä tulee poikaystäväsi käytökseen, niin voin sanoa pitkällä elämänkokemuksella ja eräänkin mulkun kanssa sydämeni särkeneenä että miehesi pettää sinua. Varmaan diggaa siitä että sinä olet olemassa häntä varten, palvot häntä (en siis sano että palvot, poikaystäväsi varmaan vaan on sellainen joka tykkää siitä että saa ihailua ja on huomannut että sinulta saa sitä, vaikka kohtelisi kuinka huonosti).
Usein sanotaan että jos pettää kerran, pettää uudestaan. Minua on petetty parisuhteissa, ja joka kertaa mies joka on pettänyt kerran, on tehnyt sen uudestaan. MUTTA minä olen myös pettänyt 9 vuotta sitten kerran silloista miestäni josta olin päättänyt erota. Ja pettämisen jälkeen erosinkin heti, enkä ole sen jälkeen miestäni pettänyt.
Katso peiliin ja kysy itseältäsi rehellisesti, uskoko OIKEASTI että poikaystäväsi rakastaa sinua? Ei noin kohdella ihmistä jota rakastaa, kuten hän sinua kohtelee.
En näe muuta tietä kuin eron. Tsemppiä ja kasvata myös vähän paksumpi nahka, niin jokainen anonyyminä netissä vauva palstalla heitetty kommentti ei loukkaa ;)
T- Nainen 38v
Vierailija kirjoitti:
Ai VIELÄ ENEMMÄN :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli niin vittumainen vastaus ap:lta tuolla ekalla sivulla että minä jätän suosiolla tämän ketjun tyytyväisenä siihen että ap:n "poikaystävä" tietää miten tollassia k*sipäitä kohdellaan!
Se vaan, että jos ei ole alunperinkään valmiutta suojautua keljuudelta eikä rajat hanskassa, puolustautuu usein juuri aggressiolla. Minusta on hyvä huomata että ap edes puolustautui, vaikka tosiaan olikin vähän epäkypsä tapa tuoda se julki. Siitä voi kehittyä kypsyyteen. T. Ex-kynnysmatto.
Se ei ollut puolustautumista se oli hyökkäys.
Edelleen, täällä oli vastauksia jotka saivat miettimään, pysähtymään, itkemään ja ymmärtämään että mä tiedän tämän kaiken jo. Mä tarvitsin jonkun sanomaan mulle että toi käytös ei ole normaalia. Kiitos vastauksista.
Osa teistä .... niin ristiriitaista.
Kiva että pyritte samalla koulimaan musta paremman ihmisen, arvostan. Sen tässä tuskassani halusinkin kuulla että kuulostan epämiellyttävältä ihmiseltä, se varmasti oikeuttaakin poikaystäväni kohtelemaan huonosti. Taisi osalla lukijoista mennä herne nekkuun kun ottaa mun kirjoitukset aggressiivisena tai epämiellyttävänä :) mua saa haukkua koska olen ap ja kommentoijat saa sanoa mitä vaan ja jos sanon että ei se niin mene niin vika on siltikin ta-daa mussa :D kuka sanoi että loukkaannuin ? o.O
Case closed mun puolesta. Pitäkääpä huolta ja sitä rataa :)
Ja sarkasmi on taitolaji.
Miksi ihmeessä olet tuollaisen ihmisjätteen kanssa? Kukaan täysjärkinen ei katselisi päivääkään.
Ei ole käytös oikein sinua kohtaan. Kuulostaa siltä, että poikaystävälläsi on jotain juttua muiden naisten kanssa, mutta kun epäilet asiaa, koittaa tehdä sinusta syyllisen. Käytöksesi on tuossa tilanteessa normaalia, koska sinulla on todella syytä epäillä jotain poikaystäväsi käytöksen perusteella.
En tiedä kumpi on säälittävämpi.
Poikaystävä, joka on ihan puhtaasti kusipää ja satavarmasti tiedostaa asian.
Vaiko ap, joka mahdollistaa käytöksen antamalla kohdeltavan itseään noin. Jos ap:n asenne on tuo mikä on hänen vastauksistaan tullut ilmi, niin vähänpä kenenkään järkevät kommentit tällä palstalla tulee tilannetta muuttamaan.
Long story short:
Ap ei tule eroamaan poikaystävästään vaikka se olisi jokaisen mielestä ainoa oikea teko ja jokaisen järkevän ja itseään kunnioittavan ihmisen mielestä itsestäänselvä asia.
Mies ei tule muuttumaan, ap ei tule muuttumaan, suhde ei tule muuttumaan.
Ja ap ei, en vetänyt hernettä nenääni (miksi ihmeessä niin tekisin?), olen vain pöyristynyt ihmisten typeryydestä.
Ehkä joskus varhaisteininä olisin voinut kuvitella itseni tuollaiseen tilanteeseen vaaleanpunaiset lasit silmillä ensimmäiseen suhteeseen, mutta tekin olette ihan aikuisia.