Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette päässeet tupakoinnista eroon?

Vierailija
13.07.2016 |

Onko nikotiinipurukumeista ja imeskelytableteista apua?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot luonteet tarvii jotain korviketta tilalle.

Mies vaan nauraa tupakan tuskalle mutta ei enää koskaan polta. Hauskuttaa itseään älyttömällä tupakantuskalla mutta silppuaa kaiken tupakkaan liittyvän roskikseen. Jos löytyy vielä aski niin laittaa sen roskiin.

Tuumaa vaan että vittu vittu vittu vittu..se oli elämä siinä  :(

Vierailija
2/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa siihen meni itsellä yli vuosikymmenen polttelun jälkeen. Kokeile itsekin. Se on vain 14 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lopetti 1 1/2 vuotta sitten. Puree vieläkin nikotiinipurkkaa, yrittää pikkuhiljaa päästä siitä eroon mutta tiukassa on.  Yksi tuttu lopetti lääkkeiden avulla, hänellä tupakka jäi kuin seinään ilman nikotiinikorvikkeita. Miehellä taas lääkitys ei auttanut, piintynyt nikotinisti, vierotus vie pitkään. Sitten on niitä jotka vaan on tumpanneet sen viimeisen ilman tuskaa. Yksilöllistä, mutta tsemppiä lopetukseen, pidennät elinikääsi!

Vierailija
4/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset vahvan mielen ja ehkä jotain korvaavaa toimintaa. Opettele meditoimaan.

Voit kokeilla Champix-lääkettä, jotkut on onnistuneet sen avulla koska se vähentää tupakanhimoa.

Vierailija
5/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en polta mutta mies vain päätti että nyt hän lopettaa. Hän poltti 30 vuotta.

n.10 tupakkaa meni tavallisena päivänä...nuorena poltti tosin enemmän.

Päätös on pitänyt eikä ole polttanut yhtään tupakkaa 5 vuoteen. 

2 ensimmäistä viikko teki vähän tiukkaa mutta yllättävän helposti kaikki meni.

Kiloja tuli kyllä lisää 10kg mutta niistäkin on jo päässyt eroon.

Nikotiinivalmisteita ei voinut käyttää kun ne aiheutti närästystä.

Vierailija
6/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

höyrykkeellä

Vierailija
7/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset vahvan mielen ja ehkä jotain korvaavaa toimintaa. Opettele meditoimaan.

Voit kokeilla Champix-lääkettä, jotkut on onnistuneet sen avulla koska se vähentää tupakanhimoa.

Minä opiskelen päivät. Se hieman tässä nyt mietityttää, että millä tavoin se tulee sitten vaikuttamaan keskittymiseen ja niin edelleen.

Vierailija
8/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin sellasen suusumutteen avulla. Ennen sitä olin kokeillut imeskelytabletteja, jotka eivät mulla vieneet röökin himoa. Sumute vaikutti mielestäni nopeasti: suihkaus kitalakeen ja hetken päästä rööki oli pois mielestä. Käytin yhden sumutteen ja ostin jo toisenkin, mutta se jäi käyttämättä, kun ei tupakkaa enää tehnyt mieli. Vuosi sitten lopetin.

Vierailija
9/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää vain päättää että vanha elämäsi tupakoitsijalle on nyt ohi. Kun himo iskee, se kestää max 10 min. Sen ajan istut hiljaa ja siedät epämukavan olosi. Et voi enää polttaa koska se ei kuulu elämääsi. Muista että himo tulee aina olemaan osa arkeasi, opi elämään sen kanssa. Minulle tulee vielä 15 vuoden jälkeen hetkiä kun tekee kovasti mieli.

Vierailija
10/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumppasin 12 vuotta sitten ja päähänpistosta sanoin itselleni ääneen, että se sai sitten olla viimeinen. Ja se oli. Askikin jäi puolilleen. Olin polttanut parikymmentä vuotta kiitettävän ahkerasti.

Olen sitä mieltä, että jos tupakoinnin lopettaminen on mahdotonta, syynä on se, että ei halua lopettaa. Ja jos haluaa lopettaa, lopettaminen onnistuu ilman apuvälineitäkin (jotka ovat joko tehottomia tai itsekin suunniteltuja koukuttamaan).

Vierailija
11/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokeillut kaikki nicoretten ja nicotinellin purkat ja muut.

Suusuihke polttaa, laastarit ärsyttää ihoa, purukumit tarttuu tekareihin, imeskelytabletit (nicotinell) limaisia ja aika väkevän makuisia, nicoretten kielenalustabletit vielä kokelematta.

Ehkä noista parhaiten toimii purukumi ja tabletit, 4mg purkka ei hirveän vahvalle tunnu aluksi.

Itse polttanut yli 40 vuottaa, ei ole helppo homma lopettaa, sähkötupakka toimisi kaikkein parhaiten, sen käyttömahdollisuus on tuhottu viimesessä tupakkalaissa.

Chapixiin en ikinä tule koskemaan, psyykelääke sekottaa pään ettei tiedä mitä haittavaikutuksia saa aikaan, vetääkö itsensä narun jatkoksi vai meneekö yöunet hirveitten painajaisunien vuoksi.

Vierailija
12/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.5.2013 päätin että en osta enkä polta enää tupakkaa enkä sen jälkeen ole polttanut.

En lähtenyt millekkään korvike linjalle vaan kaikki heti pois.

Vierailija
13/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyry kehiin. Pikkuhiljaa vähentelet sitten sitä tai sitten et... olet jokatapauksessa pelastanut terveytesi.

Vierailija
14/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tupakasta eroon ennen kuin aloitinkaan koko polttamisen.

Vierailija
15/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siitä eroon päästä, mutta helposti siihen taas kiinnikin pääsee. 

Mies lopetteli moneen otteeseen nuorempana. Kyllä oli vaikeaa! Oli sitten n. 15 vuotta polttamatta ja kehui, ettei enää tule mieleenkään. 

Kävi yksin laivalla ja palasi nuuskarasia repussa. Hip hei! "Pahempaa kuin heroiini"...

Vierailija
16/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmallinen haittavaikutuksiensa vuoksi ja tehotonta, en suosittele.

Suurin osa pillerien käyttäjistä alkaa polttaa uudelleen.

Vierailija
17/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vaan. Purkkaa on syöty ja sähkötupakkaa imeskelty, mutta ne on vaan korvikkeita. 

Vierailija
18/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin että nyt se oli tässä ja pistin poikki jäljellä olevat tupakat. Aluksi join aina vettä kun ennen olisin mennyt polttamaan. Vaikeaa se aluksi oli mutta joka päivä vain helpompaa.

Vierailija
19/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 2 vuotta päivittäin, sitte tulin sairaaksi ja ei tehnyt mieli polttaa enää sen jälkeen, paitsi kännissä. Voi olla, että voxralla on asian kanssa tekemistä, tosin olin kyllä syönyt sitä jo pidempään ilman tupakoinnin lopettamista, mutta voihan olla että ihan tavan vuoksi poltin. Ei mulle mitään niksoja ole tullut, ja tosiaan poltan 1-2 päivänä viikossa kun ryyppään, muuten ei tee lainkaan mieli.

Vierailija
20/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta poltamatta ja vieläkin kännissä tekee mieli sytyttää. Ei ois pitänyt koskaan aloittaakkaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä