Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette päässeet tupakoinnista eroon?

Vierailija
13.07.2016 |

Onko nikotiinipurukumeista ja imeskelytableteista apua?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa siihen meni itsellä yli vuosikymmenen polttelun jälkeen. Kokeile itsekin. Se on vain 14 päivää.

Miten tämä on selitettävissä? Biologiaa vai?

Vierailija
22/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala on suurin tekijä joka vaikettaa enemmän kuin mitkään korvaushoidot ja keinot.

Teidän sen omasta kokemuksesta, ellei elämä hymyile eikä ole hyvä olla, tupakoinnin lopettaminen on vaikeaa.

Yksi keino mielialan kohottamiseen on lähteä kotiympyröistä pois, esimerkiksi loman aikana saattaisi olla otollinen hetkin, mökkiloma ilman viinaksia ettei juopottelun aikana sorru tupakoimaan, tärkeintä että päivärutiineihin tulee tarpeeksi iso muutos, tupakointi on suurelta osin päivärutiineihin pinttynyt tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kokeillut kaikki nicoretten ja nicotinellin purkat ja muut.

Suusuihke polttaa, laastarit ärsyttää ihoa, purukumit tarttuu tekareihin, imeskelytabletit (nicotinell) limaisia ja aika väkevän makuisia, nicoretten kielenalustabletit vielä kokelematta.

Ehkä noista parhaiten toimii purukumi ja tabletit, 4mg purkka ei hirveän vahvalle tunnu aluksi.

Itse polttanut yli 40 vuottaa, ei ole helppo homma lopettaa, sähkötupakka toimisi kaikkein parhaiten, sen käyttömahdollisuus on tuhottu viimesessä tupakkalaissa.

Chapixiin en ikinä tule koskemaan, psyykelääke sekottaa pään ettei tiedä mitä haittavaikutuksia saa aikaan, vetääkö itsensä narun jatkoksi vai meneekö yöunet hirveitten painajaisunien vuoksi.

Sä kuulut siihen hyväosaisten joukkoon, joilla on vielä mahdollisuus ostaa pelit ja rensselit, ennenkuin tuo laki astuu voimaan.

Ehdit jopa lopettaa koko touhun (jos siis haluat), ennenkuin laki kokonaisuudessaan astuu voimaan ja torppaa tän mahdollisuuden uusilta höyrykkeen avulla lopettaa haluavilta.

Vierailija
24/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, miks tää ei taas näytä kaikka vastauksia. *ruma sama*

Vierailija
25/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suusuihke polttaa, laastarit ärsyttää ihoa, purukumit tarttuu tekareihin, imeskelytabletit (nicotinell) limaisia ja aika väkevän makuisia, nicoretten kielenalustabletit vielä kokelematta.

Ehkä noista parhaiten toimii purukumi ja tabletit, 4mg purkka ei hirveän vahvalle tunnu aluksi.

Itse polttanut yli 40 vuottaa, ei ole helppo homma lopettaa, sähkötupakka toimisi kaikkein parhaiten, sen käyttömahdollisuus on tuhottu viimesessä tupakkalaissa.

Chapixiin en ikinä tule koskemaan, psyykelääke sekottaa pään ettei tiedä mitä haittavaikutuksia saa aikaan, vetääkö itsensä narun jatkoksi vai meneekö yöunet hirveitten painajaisunien vuoksi.

Sä kuulut siihen hyväosaisten joukkoon, joilla on vielä mahdollisuus ostaa pelit ja rensselit, ennenkuin tuo laki astuu voimaan.

Ehdit jopa lopettaa koko touhun (jos siis haluat), ennenkuin laki kokonaisuudessaan astuu voimaan ja torppaa tän mahdollisuuden uusilta höyrykkeen avulla lopettaa haluavilta.

Sähkötupakkaa varmaan tarkotit?

Laitteita on vaikka muille jakaa, nestepuoli vaan ei hirveän pitkälle riitä.

Diabmodsin Fulgoris+ Origen V2 6ml säiliöllä on käytössä ollut, hitto kun klaukkalan seppä sulki nestekaupan en saa enää nestettä mistä pidän, muutama pullo on vielä avaamatta.

Vierailija
26/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vähentämällä vähitellen noin viikon, parin sisällä. Psyykkasin itseäni: aina kun teki mieli röökiä, ajattelin niitä kertoja, kun se on maistunut paskalta ja vääntänyt vatsaa. Vähitellen jo pelkkä hajukin alkoi oksettaa. lopettamisessa auttoi paikkakunnan muutto, uudessa tuttavapiirissä ei röökattu. Tutut röökiympyrät ja tupakointitauot hävisivät kuin itsestään. Olen ollut nyt 3 vuotta polttamatta. Fyysinen puoli oli helppo, henkinen vaikeampi. Yhä vielä kun vituttaa tai on murheellinen olo, tekee mieli tupakkaa, vaikkei teekään.

Vierailija
27/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabmodsin Fulgoris+ Origen V2 6ml säiliöllä on käytössä ollut, hitto kun klaukkalan seppä sulki nestekaupan en saa enää nestettä mistä pidän, muutama pullo on vielä avaamatta.

Mikä on sellaista nestettä, mitä ei mistään enää saa? Mä oon opetellu itse sekoittamaan ja oon pakastimeen tilannut nikotiinia varmaan 4-5 vuoden tarpeiksi. Luultavasti en noita kaikkia tuu käyttämään, mutta saa nähdä nyt.

Vierailija
28/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höyryke, höyrytin, vapo, vapotin...Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Sähkötupakasta en puhu, koska tupakan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä ;)

Vierailija
29/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitilläni on menossa nyt Champix- kuuri ja ei ole polttanut kolmeen päivään. Hän on polttanut 30 vuotta... se on aiemminkin hänellä tehonnut tupakkaan.

Vierailija
30/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen ksylitolipurkka auttoi sekä vesilasillisen juominen aina tarpeen vaatiessa. Se vei ajatukset toisaalle. Ensimmäinen viikko menee ihan ok, mutta toisen viikon jälkeen iskee henkiset vieroitusoireet. Jos siitä pimeydestä pääsee läpi, neljäs viikko on jo tosi helppo, ja sen jälkeen ei ole enää ongelmaa.

Vierailija
31/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

höyrykkeellä

Samoin, onneksi on varana 4 dl 100mg/ ml vahvuista nikotiininestettä, kun Suomeen ei saa jostain elokuusta lähtien enää tilata nikotiininestettä. Tuo määrä riittää minulla 800 päivää, kun laimennan 100mg/ml pitoisuuteen 10mg/ ml. Eli 1 osa tuota nikotiininestettä, loput 9 osaa pg:ä tai vg:ä, tai molempia sekasin.

Vierailija
32/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika kirjoitti:

Pääsin tupakasta eroon ennen kuin aloitinkaan koko polttamisen.

Juurikin näin!

Vierailija
33/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitilläni on menossa nyt Champix- kuuri ja ei ole polttanut kolmeen päivään. Hän on polttanut 30 vuotta... se on aiemminkin hänellä tehonnut tupakkaan.

No ei kovin hyvin

Vierailija
34/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiininesteitä saa ostaa uuden tupakkalain jälkeen tupakkakaupoista Suomesta, mutta nikoitiinimakunesteitä ja  pelkkiä makunesteitä ei saa ostaa eikä tilata.

Vierailija
35/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höyrykkeellä

Samoin, onneksi on varana 4 dl 100mg/ ml vahvuista nikotiininestettä, kun Suomeen ei saa jostain elokuusta lähtien enää tilata nikotiininestettä. Tuo määrä riittää minulla 800 päivää, kun laimennan 100mg/ml pitoisuuteen 10mg/ ml. Eli 1 osa tuota nikotiininestettä, loput 9 osaa pg:ä tai vg:ä, tai molempia sekasin.

Vuoden loppuun asti saa tilata nesteitä, jonka max vahvuus on 20mg/ml mun tietääkseni ja lääkelain raja "3kk:n käyttö" poistuu.

Vierailija
36/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilemällä. Tekee hyvää kunnollekin. Saattaa saada jonkun elinvuoden tupakoinnilla menettäneistään takaisin.

Vierailija
37/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjan Stumppaa tähän ja lopetin ilman mitään nikotiinituotteita. Kävin paljon Stumppi-keskustelupalstalla hakemassa vertaistukea, kun oikein vaikealta tuntui.  Ekat viikot oli pahimmat, sitten pikkuhiljaa helpotti. Nyt reilut 3 vuotta polttamatta.

Tsemppiä kaikille lopettajille, siitä selviää kyllä ja se on elämäsi paras päätös! 

Vierailija
38/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikotiininesteitä saa ostaa uuden tupakkalain jälkeen tupakkakaupoista Suomesta, mutta nikoitiinimakunesteitä ja  pelkkiä makunesteitä ei saa ostaa eikä tilata.

Aikaisintaan joskus helmikuussa on mahdollista, että jostain tuota tupakanmakuista nikotiininestettä saa kalliilla hinnalla ostaa. Joulukuun jälkeen mistään ei saa enää tilattua (laillisesti) mitään valmisnesteitä. Parasta varautua omin varastoin.

Vierailija
39/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen ksylitolipurkka auttoi sekä vesilasillisen juominen aina tarpeen vaatiessa. Se vei ajatukset toisaalle. Ensimmäinen viikko menee ihan ok, mutta toisen viikon jälkeen iskee henkiset vieroitusoireet. Jos siitä pimeydestä pääsee läpi, neljäs viikko on jo tosi helppo, ja sen jälkeen ei ole enää ongelmaa.

Eli onko se nyt karkeasti ottaen niin, että käyttäessä korvikkeita se on se kaikkein hitain mutta toisaalta vähittäviten rasittavin keino lopettaa. Nopeinta ilman korvikkeita oikealla asenteella.

Vierailija
40/42 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimi inhalaattori, koska tupakoin stressaantuneena ja sain siitä saman fiiliksen.