Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri rajasi minut ulos ryhmäselfiestä juhlissa :(

Abc
12.07.2016 |

Tulipa kiva mieli. Meitä oli 5 suht samanikäistä (n. 40-vuotiasta) työkaveria yhdessä ulkona lauantaina. Yksi otti ryhmäkuvan ja jo hänen siinä tähtäillessään huomasin, että minusta näkyi vain osa kasvoista. Ajattelin, että siirtää kohta kameraa, mutta ei, sen kuvan otti. Vieressäni ollut työkaveri katsoi minua ihmeissään. Toisessa reunassa oli kyllä tilaa, joten olisin hyvin mahtunut kuvaan mukaan. No kuvan ottaja oli sitten seuraavana päivänä laittanut kuvaan fb:iin ja tägännyt kaikki kuvassa olevat ja kiitteli heitä kivasta illasta.

Myöhemmin illalla seisoskeltiin ringissä ja juttelin yhden toisen työkaverin kanssa ja tämä kuvan ottaja ihmeellisesti pari kertaa tunki itseänsä minun ja juttukaverin väliin. Tai oikeammin minun eteeni. En häiriintynyt vaan siirryin vähän ja jatkoin juttelua.

Niin mitäköhän ihmettä? Ikinä ei ole ollut ongelmia tuon ihmisen kanssa. Meillä on oikeastaan hyvät välit. On töissä ystävällinen, auttavainen ja juttelee kanssani. Maanantaiaamuna mietin, että millainenkohan päivä tulee olemaan, mutta tyyppi oli kuin ei mitään. Jutteli yställisesti jne vaikka olin hänelle hiljaisempi. Ajattelin ottaa asian puheeksi jos on jostain syystä epäystävällinen. Mutta nyt olen vain hämmentynyt.

Onko arvauksia mitä tyypin päässä liikkui? En mielestäni ole käyttäytynyt huonosti häntä kohtaan. Meillä on töissä tosi hyvä ilmapiiri.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten siinä kohtaa saanut suutasi auki, kun kuvaa otettiin? Todella tökeröä toki työkaverilta.

Vierailija
2/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten siinä kohtaa saanut suutasi auki, kun kuvaa otettiin? Todella tökeröä toki työkaverilta.

En saanut, koska hämmennyin niin totaalisesti. Olin vaan ihmeissäni, että mitä tässä nyt tapahtui. Ja olisihan tuo ollut lapsellista alkaa vinkua, että miksi jätit kuvasta pois, otetaan uusi kuva.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kateellinen jostain?

Vierailija
4/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus jossain keskustelussa tullut ilmaisseeksi tavalla tai toisella, että et jaa/et halua jakaa/ et pidä siitä, että muut jakavat sinun/lastesi/perheesi kuvia somessa? Ihan vaikka vain yleisellä tasolla keskustellut yksilönsuojasta sosiaalisessa mediassa? Jos olet, työkaverisi on voinut kuvaa ottaessaan jo tietää, että laittaa sen someen, ja sen vuoksi rajannut sinut pois kuvasta. 

Vierailija
5/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse "nolaisin" tämän työkaverin niin, että jos kuva kerran löytyy facebookista niin kommentoisin siihen sarkastisesti jotain, että Aijaa, minut on näköjään sensuroitu kuvasta pois ;-) tai en näköjään mahtunut kuvaan ;-) Onhan toi nyt ihmeellistä. Ei tosta kannata silti ottaa puheeksi enää mutta tollanen julkinen nolaaminen voisi tehota, muutkin ehkä alkaisivat ihmettelemään, että niin miksi sinä et ole kuvassa. 

Vierailija
6/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy :(

Vierailija
7/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa siihen kuva että :onneksi näkyy se parempi puoli minusta ;) katsomitä vastaa siihen

Vierailija
8/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joskus jossain keskustelussa tullut ilmaisseeksi tavalla tai toisella, että et jaa/et halua jakaa/ et pidä siitä, että muut jakavat sinun/lastesi/perheesi kuvia somessa? Ihan vaikka vain yleisellä tasolla keskustellut yksilönsuojasta sosiaalisessa mediassa? Jos olet, työkaverisi on voinut kuvaa ottaessaan jo tietää, että laittaa sen someen, ja sen vuoksi rajannut sinut pois kuvasta. 

Ei mitään tällaista. Minulla on muutamia kuvia itsestäni fb:ssa. Eikä ole ikinä tullut puheeksi tuollainen asia.

Ap

Vierailija
9/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, miksi aikuisten pitää ottaa selfieitä? Ihan naurettavaa touhua! Olen itsekin todistanut tilannetta jossa viisikymppinen akkaporukka ottaa ryhmäselfietä: "Hei Sirkkaliisa ja Pirkkopäivikki siirtykää nyt vähän tännepäin ja antakaa pusu mun poskelle!" Ei jumalauta.

Vierailija
10/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailetteko samasta toimesta? Tai jostain? 

Vaikuttaa vallankäytöltä, jossa sinulta kaivetaan maata jalkojen alta.

Vierailija
11/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse "nolaisin" tämän työkaverin niin, että jos kuva kerran löytyy facebookista niin kommentoisin siihen sarkastisesti jotain, että Aijaa, minut on näköjään sensuroitu kuvasta pois ;-) tai en näköjään mahtunut kuvaan ;-) Onhan toi nyt ihmeellistä. Ei tosta kannata silti ottaa puheeksi enää mutta tollanen julkinen nolaaminen voisi tehota, muutkin ehkä alkaisivat ihmettelemään, että niin miksi sinä et ole kuvassa. 

En taida kehdata tehdä noin, en vaan pysty nolaamaan toisia... Joo, olen ihan lammas, tiedän! No katsotaan jos tässä oikein ärsyynnyn, niin saatan kommentoida jotain tuollaista.

Ap

Vierailija
12/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä olet kauniipi ja halusi sinut pois kuvasta. Älä välitä ei oikein aikuisten touhua tuollainen

Vierailija
13/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on joidenkin naisten harrastamaa kierompaa dissaamista. Miehet ovat usein suorempia, jos eivät pidä jostain.

Kyllä kuvan ottajan pitää tarkistaa, että kaikki tulivat kuvaan mukaan. Jos joku ei halua että kuvataan, niin jättäytyy ulkopuolelle.

Vierailija
14/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaan kommentoida että kiitos kaikille oli tosi kiva ilta

Vierailija
15/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, miksi aikuisten pitää ottaa selfieitä? Ihan naurettavaa touhua! Olen itsekin todistanut tilannetta jossa viisikymppinen akkaporukka ottaa ryhmäselfietä: "Hei Sirkkaliisa ja Pirkkopäivikki siirtykää nyt vähän tännepäin ja antakaa pusu mun poskelle!" Ei jumalauta.

Itse asiassa en ole koskaan itse ottanut selfietä :) Mutta kun sitä tuo kuvaaja alkoi ottaa, niin siihen kuvaan sitten asetuttiin. Ja osasta otettiin kuva, osasta ei...

Ap

Vierailija
16/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailetteko samasta toimesta? Tai jostain? 

Vaikuttaa vallankäytöltä, jossa sinulta kaivetaan maata jalkojen alta.

Ei kilpailla töistä. Ollaan hoitoalalla ja kumpikin vakituisia ja samat hommat eikä toimenkuva tästä laajene. Töissä tuo ihminen on avulias ja ystävällinen. Ikinä en ole siellä kokenut mitään dissausta häneltä. Olen jopa pitänyt häntä ystävänä. Ehkä vaan olen käsittänyt hänet väärin? Ei kuitenkaan haluaisi olla tekemisissä töiden ulkopuolella? Kuitenkin ollaan juteltu paljon esim. perheestä, lapsista jne. Ihan outo homma.

Ap

Vierailija
17/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se hiljaisin porukasta?

Vierailija
18/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä olet kauniipi ja halusi sinut pois kuvasta. Älä välitä ei oikein aikuisten touhua tuollainen

No voin rehellisesti sanoa, että hän varmasti on minua kauniimpi! Ehkä hänen mielestään olisin rumentanut kuvan, koska muut ovat minua sievempiä :D Siitäköhän tuo johtuisi? Fb:ssa kiva näyttää, että näin kauniiden työkavereiden kanssa oltiin ulkona. Minä olisin vain ollut kvan rumilus.

Ap

Vierailija
19/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En taida kehdata tehdä noin, en vaan pysty nolaamaan toisia... Joo, olen ihan lammas, tiedän! No katsotaan jos tässä oikein ärsyynnyn, niin saatan kommentoida jotain tuollaista.

Ap

Pöh. Jos kommentoit noin leikkisästi niin ei siitä kukaan voi suuttuakaan. Jos sinun rajaamisesi oli virhe niin sitten hän varmasti pahoittelee tapahtunutta. Mutta jos hän on noin tahallisesti tehnyt (luultavimmin) niin silloin vain 'pidät puoliasi.' Nyt on aika käyttäyttyä muuten kuin lammas ja antamatta toisten kävellä yli, jos sen antaa tehdä pienissä asioissa niin mitä sitten isommissa. You can do it! :)

Vierailija
20/54 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko se hiljaisin porukasta?

Jutellaan kyllä kaikki oikeastaan yhtä paljon. Ja mielestäni yhteishenki on tosi hyvä. Tai ehkä sitten en vain hoksaa jotain...

Ap