Työkaveri rajasi minut ulos ryhmäselfiestä juhlissa :(
Tulipa kiva mieli. Meitä oli 5 suht samanikäistä (n. 40-vuotiasta) työkaveria yhdessä ulkona lauantaina. Yksi otti ryhmäkuvan ja jo hänen siinä tähtäillessään huomasin, että minusta näkyi vain osa kasvoista. Ajattelin, että siirtää kohta kameraa, mutta ei, sen kuvan otti. Vieressäni ollut työkaveri katsoi minua ihmeissään. Toisessa reunassa oli kyllä tilaa, joten olisin hyvin mahtunut kuvaan mukaan. No kuvan ottaja oli sitten seuraavana päivänä laittanut kuvaan fb:iin ja tägännyt kaikki kuvassa olevat ja kiitteli heitä kivasta illasta.
Myöhemmin illalla seisoskeltiin ringissä ja juttelin yhden toisen työkaverin kanssa ja tämä kuvan ottaja ihmeellisesti pari kertaa tunki itseänsä minun ja juttukaverin väliin. Tai oikeammin minun eteeni. En häiriintynyt vaan siirryin vähän ja jatkoin juttelua.
Niin mitäköhän ihmettä? Ikinä ei ole ollut ongelmia tuon ihmisen kanssa. Meillä on oikeastaan hyvät välit. On töissä ystävällinen, auttavainen ja juttelee kanssani. Maanantaiaamuna mietin, että millainenkohan päivä tulee olemaan, mutta tyyppi oli kuin ei mitään. Jutteli yställisesti jne vaikka olin hänelle hiljaisempi. Ajattelin ottaa asian puheeksi jos on jostain syystä epäystävällinen. Mutta nyt olen vain hämmentynyt.
Onko arvauksia mitä tyypin päässä liikkui? En mielestäni ole käyttäytynyt huonosti häntä kohtaan. Meillä on töissä tosi hyvä ilmapiiri.
Kommentit (54)
No nyt on vittu taas ihmisillä ongelmat. Ei jumalauta, joku roti tuohon touhuun nyt!
Miksi kutsut ryhmäkuvaa selfieksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä olet kauniipi ja halusi sinut pois kuvasta. Älä välitä ei oikein aikuisten touhua tuollainen
No voin rehellisesti sanoa, että hän varmasti on minua kauniimpi! Ehkä hänen mielestään olisin rumentanut kuvan, koska muut ovat minua sievempiä :D Siitäköhän tuo johtuisi? Fb:ssa kiva näyttää, että näin kauniiden työkavereiden kanssa oltiin ulkona. Minä olisin vain ollut kvan rumilus.
ApTuskinpa noin sisäisesti kaunis voi kuvaa pilata.
Voi kiitos, kauniisti sanottu :) Olipa kiva lukea tällainen viesti heti aamusta!
Ap
Käyttäjä953 kirjoitti:
Miksi kutsut ryhmäkuvaa selfieksi?
Ryhmäselfieksi olen kuullut kutsuttavan tällaista kuvaa, jossa on mukana kuvan ottaja ja joitakin muitakin ihmisiä.
Ap
Ihana mielensäpahoittaja, mitä tämä ketju kertoo meistä, huono kuvaaja on selvä kiusaaja.
Juuri viikonvaihteessa siskon kanssa etsittiin vanhoja valokuvia kollaasiin, vanhempiemme luona. Joukosta löytyi kuva, jossa komeilevat pyhäpuvuissa sisarukseni, minut on rajattu pois.
Muistan kuinka kuvaaja kehui, että tästä tulee tosi hyvä kuva, sitten kun kuva kehitettiin, kuvassa tosiaan oli sisarukseni, isän hiustupsu ja pätkä talon seinää. Minä 8v, nauroin kuvaajalle, äidille, että tosi hyvä kuva onkin, minua ei näy.
Hemmetti, pitäisikö kostaa jotenkin äidille, vaikka en ole 40v tajunnut, että selvästi äiti ei minua kuvaan halunnut?
Taidat pahoittaa mielesi mitä kummallisimmista pikkuasioista. Jos hän muuten on ystävällinen ei teidän väleissä ole mitään pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä olet kauniipi ja halusi sinut pois kuvasta. Älä välitä ei oikein aikuisten touhua tuollainen
No voin rehellisesti sanoa, että hän varmasti on minua kauniimpi! Ehkä hänen mielestään olisin rumentanut kuvan, koska muut ovat minua sievempiä :D Siitäköhän tuo johtuisi? Fb:ssa kiva näyttää, että näin kauniiden työkavereiden kanssa oltiin ulkona. Minä olisin vain ollut kvan rumilus.
ApTuskinpa noin sisäisesti kaunis voi kuvaa pilata.
Voi kiitos, kauniisti sanottu :) Olipa kiva lukea tällainen viesti heti aamusta!
Ap
Ei noista "yöhulluista" kannata välittää. Ovat palstalla vain yöaikaan ja kirjoittelevat yksikseen joko omia sekavia juttujaan tai kommentoivat muihin ketjuihin ilkeästi.
Mä oon ihan pihalla nykyajan kameroista, ja siksi kysynkin, että miten ap huomasit kuvaajan tähtäillessä sinun olevan puoliksi ulkona kuvasta?
Aika erikoista, kyllä minäkin vähän ihmettelisin, jos mukava työkaveri tekee noin. Sinua ei siis edes tägätty kuvaan, vaikka kaikki olette keskenään fb- kavereita?
Kannattaa sinne kuvaan kiittää kivasta illasta ja ehkä muuten antaa asian olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse "nolaisin" tämän työkaverin niin, että jos kuva kerran löytyy facebookista niin kommentoisin siihen sarkastisesti jotain, että Aijaa, minut on näköjään sensuroitu kuvasta pois ;-) tai en näköjään mahtunut kuvaan ;-) Onhan toi nyt ihmeellistä. Ei tosta kannata silti ottaa puheeksi enää mutta tollanen julkinen nolaaminen voisi tehota, muutkin ehkä alkaisivat ihmettelemään, että niin miksi sinä et ole kuvassa.
En taida kehdata tehdä noin, en vaan pysty nolaamaan toisia... Joo, olen ihan lammas, tiedän! No katsotaan jos tässä oikein ärsyynnyn, niin saatan kommentoida jotain tuollaista.
Ap
Anna olla, se sun työkaveri oli hölmö, sen varmaan jokainen kuvan nähnyt tajusi. Unohda koko asia :)
Oisit siirtyny kuvaustilanteessa niin että olisit mahtunut koko kuvaan. Varsinkin jos teitä oli viisi niin ei se ole mikään itsestäänselvyys että kaikki näkyisi kokonaan kuvassa.
Miksi aikuiset ihmiset haluavat pärstäänsä jonnekin Faceen? Tai edes nuoremmat. Olisit tyytyväinen.
Taas yksi todiste siitä miksi työkavereiden kanssa ei kannata kaverata liikaa. Työympyrät on työympyrät ja muut kamut erikseen. Jos joutuu osallistumaan johonkin kekkereihin työhönsä liittyen niin kannattaa silloinkin pitää mielensä olevansa tosiasiassa töissä, muuten viihteelle työkavereiden kanssa ei kyllä yleensä kannata lähteä (poikkeuksia tietysti on, niin kuin elämässä yleensä). Työelämässä ihmisten motiivit vaihtelee, usein ihmisillä on jotain ihme taka-ajatuksia, joita ei työelämässä välttämättä päälle päin näy, mutta sitten vapaa-ajalla nousevat väkisin pintaan kun kontrolli heikkenee. Harva haluaa aidosti ystävystyä työkavereidensa kanssa, vaan se on juurikin tällaista pelien pelaamista ja hyötymistarkoitusta. Sitten kun joku luulee / odottaa että kavereitahan tässä ollaan (kuten ap), niin saa karvaasti pettyä kun todellisuus paljastuu.
Väittäisin, että työkaveri haluaa kuvallaan viestittää jotakin jollekin teidän työporukan ulkopuoliselle henkilölle. Esim. naapurilleen tai serkulleen, että katsos kun minulla on kauniita ja trendikkäitä baarikamuja.
Mun miehen sisko on aina ollut kateellinen minun lapsuudenkavereista koostuvasta tyttöporukasta. Sillä on tapana näyttää mulle just tollasia vastaavia kuvia työkavereistaan ja kertoa kuinka heillä on "siis vaan niin uniikkiporukka". Kuvissa olevilla on aina tietenkin siis tosi hauskaa ja kaverit on kauniita ja rohkeita. Tosi asiassa kukaan ei ole esim. kenenkään kummi tai kaaso tai mitään muutakaan joka oikeasti viittaisi ystävyyteen.
Tyhmää käytöstä. Naiset.
Ei pidä sinusta jostakin syystä? Töissä pitää tulla toimeen kaikkien kanssa.
Ei kannata itseensä ottaa tuohan osoittaa vain työkaverin tyhmyyden.
Nyt voi sitten alkaa miettimään että onko vittu niin helvetin tärkeä asia että pitää siitä valittaa. Saatanan selfiet jne. pilanneet ihmisten elämän
Minusta tässä ei ole tapahtunut yhtään mitään erityistä, paitsi ap:n omassa päässä.
Tuskinpa noin sisäisesti kaunis voi kuvaa pilata.