Mies ei usko että lapseni on hänen
Meillä vauva 3kk, mies ei usko että lapsi on hänen!
Vauvalla on ruskeat silmät ja hiukset, meillä vaaleahkot hiukset ja siniset silmät. Vauva ei näytä kummaltakaan meistä ja olemme vitsailleet vaihdokkaasta. Nyt mies on oikeasti alkanut syyttää ja epäillä ettei lapsi ole hänen! Voin vannoa että on.
Suostuisitko isyystestiin??
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mistä mies sen voi muuten varmaksi tietää? Parhaat vedättäjät on sellaisia joita ei osaa edes epäillä ja kuinkahan moni mies on isänä toisen miehen lapselle? Itse vaadin ehdottomasti isyystestin ennen kuin suostun kenenkään isäksi.
Tuollaisesta petoksesta syyttäminen olisi kyllä niin törkeä teko, että mies siirtyisi ulkoruokintaan. En edes seurustelisi sellaisen kanssa jolle aviollinen uskollisuus ei olisi itsestäänselvyys.
Miehelläni on kauniin siniset silmät. Hänen isänsä oli ruskeasilmäinen. Koulussa aina opetettiin, että ruskeat silmät dominoivat.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta tehkää testi. Asia vaikuttaa suhteeseenne ja koko perheeseen.
Tosin testin jälkeen ja tulosten varmistettua isyyden multa saisi pyytää anteeksi polvillaan ainakin muutaman kuukauden. Onhan se iso epäluottamus. Mutta tämä on näitä juttuja, että parempi hoitaa homma nyt loppuun saakka.
Ja jos testi tulee takaisin väärin tuloksin, kunnia vaatisi nirhaaman naisen.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on kauniin siniset silmät. Hänen isänsä oli ruskeasilmäinen. Koulussa aina opetettiin, että ruskeat silmät dominoivat.
Niinhän ne dominoivatkin. Jos on ruskeasilmäisyyden geeni äidiltä ja ruskeasilmäisyyden geeni äidiltä ja ruskeasilmäisyyden geeni isältä, niin lapsi on ruskeasilmäinen (ruskea-ruskea). Jos on ruskeasilmäisyyden geeni äidiltä ja sinisilmäisyyden geeni isältä, niin lapsi on ruskeasilmäinen (ruskea-sininen). Mutta jos on sinisilmäisyyden geeni äidiltä ja ruskeasilmäiseltä (ruskea-sininen) sinisilmäisyyden geeni isältä, niin lapsi on sinisilmäinen (sininen-sininen).
DNA-testi, simppeliä.
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Vierailija kirjoitti:
No olen 100% varma että lapsi on miehen! Ei ole tapana maata katuojassa sammuneena. Vituttaa vaan periaatteesta. Ja tiedän kyllä, että hiukset voi vaaleta ja silmät myös. Olen itsekin syntynyt tummahiuksisena. Mutta mies ei silti usko. Vähän väliä heittää jonkun herjan ja kun kysyn haluaako testin vai mitä vittua, niin sanoi että vois se testi olla hyvä. Ja muka sen takia, että olisi vaihdokas oikeasti. Joo-o, mutta ihan samat kasvot hänellä on kuin siinä missä on juuri syntynyt.
Ap
Mies taitaa odottaa, että sinä järjestät asian. Kysy häneltä, missä vaiheessa testin järjestäminen on. Älä ainakaan suostu mihinkään netistä tilattavaan testiin, ne voi olla mitä vaan vaikka itse mainostavat hyviksi.
Jotenkin minusta tuntuu, että ap:n mies ei tee mitään muuta kuin mussuttaa asiasta vuosia ja odottaa valmista,itse ei viitsi laittaa tikkua ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen 100% varma että lapsi on miehen! Ei ole tapana maata katuojassa sammuneena. Vituttaa vaan periaatteesta. Ja tiedän kyllä, että hiukset voi vaaleta ja silmät myös. Olen itsekin syntynyt tummahiuksisena. Mutta mies ei silti usko. Vähän väliä heittää jonkun herjan ja kun kysyn haluaako testin vai mitä vittua, niin sanoi että vois se testi olla hyvä. Ja muka sen takia, että olisi vaihdokas oikeasti. Joo-o, mutta ihan samat kasvot hänellä on kuin siinä missä on juuri syntynyt.
ApMies taitaa odottaa, että sinä järjestät asian. Kysy häneltä, missä vaiheessa testin järjestäminen on. Älä ainakaan suostu mihinkään netistä tilattavaan testiin, ne voi olla mitä vaan vaikka itse mainostavat hyviksi.
Jotenkin minusta tuntuu, että ap:n mies ei tee mitään muuta kuin mussuttaa asiasta vuosia ja odottaa valmista,itse ei viitsi laittaa tikkua ristiin.
Netistä tilattava autosomitesti käsittää yli miljoona snippiä ja jos ne sattuu mieheen, on isyys varma. Typerää olettaa, että jenkeissä myytäisiin huuhaata - maassa, jossa pienestäkin virheestä joutuu maksamaan miljoonakorvauksia, toisin kuin EU:ssa tai täällä kusettamisesta ei joudu minkäänlaiseen vastuuseen (esimerkkinä savuttavat volkkarit).
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämän ongelman ydinkysymys on puolison pettäminen, ja nimenomaan se lähtökohtainen tilanne, että miehet ovat kautta aikain olleet se pettävämpi osapuoli. Nykyisin naiset tekevät sitä samaa, mitä ovat nähneet miesten tekevän, eli ns seuraavat johtajaa, "perheenpäätä". Tästä kuviosta käsin on ymmärrettävissä myös lisääntynyt pettämisestä syntyvien lasten määrän lisääntyminen. Aiemmin, kun ehkäisykeinot olivat olemattomia tai vaikeasti saatavia, naiset pettivät vähemmän, koska he joutuivat kantamaan seuraukset. Lainsäädännöllä suojeltiin silloin heikoimpia, eli lasta ja äitiä. Nyt naiset ovat lähes yhtä itsellisiä kuin miehetkin, eikä tuollaista suojelun tarvetta ole, ja siksi naiset ottavat riskejä rohkeammin.
Miehet ovat näyttäneet naisille mallia niin hyvässä kuin pahassakin. Esim tupakointi, ryyppääminen, kapakoissa istuskelu, työreissut/reissutyöt, useat seksipartnerit, puolison pettämiset, väkivalta, ... kaikessa näissä miehet ovat kulkeneet edellä ja näyttäneet huonoa mallia naisille(en). Nyt sitä satoa niitetään jos jonkinlaisina ongelmina, esim lisääntyneenä isättömien lasten määränä.
Mitä tästä opimme?
Pitäkää parisuhteenne kunnia-asiananne ja olkaa uskollisia omalle puolisollenne, niin miehet kuin naisetkin!
Tai tuohan on se virallinen versio menneistä. Ok, kyllä varmasti on aikoinaan ollut yleisempää että mies on se, joka käy vieraissa, mutta on turha kenenkään sanoa etteikö naiset olisi tehneet samaa. Kun ajatellaan vaikka sota-aikoja, niin miehet on olleet rintamalla ja täälläkin, jossa asun, on tunnettu tosiasia että naiset ovat paneskelleet saksalaisten sotilaiden kanssa. Näiden tapahtumien tuloksia on tänäkin päivänä keskuudessamme. Ei niistä vain ole, vielä, hiiskuttu isoon ääneen julkisuudessa, päinvastoin on pyritty pitämään ns. kulissit kiiltävinä.
Sama homma samaisen II-maailmansodan aikaan mm. Ranskassa: saksalaiset kun vyöryi Ranskaan, niin mitäs tapahtuikaan ranskan naisille, osalle siis? Kyllä vain, heitä kiihotti ne ylväät Saksan sotilaat ja niidenkin onnen hetkien tuotoksia on missä liekään.
Henkilökohtaisesti mua aina huvittaa kun törmää tuohon "naiset ottaa mallia miehistä" tai nainen sanoo että ottaa vain mallia miehistä, etteikö tällä naisella eikä muillakaan noin ajattelevilla ole kykyä muuhun kuin matkimiseen? Ymmärtää ken kykenee.
Tuohan on täysin totta että menneet asiat rasittaa miesten asemaa vanhempana. Ei uskoisi että asutaan olevinaan länsimaisessa sivistysvaltiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä mies sen voi muuten varmaksi tietää? Parhaat vedättäjät on sellaisia joita ei osaa edes epäillä ja kuinkahan moni mies on isänä toisen miehen lapselle? Itse vaadin ehdottomasti isyystestin ennen kuin suostun kenenkään isäksi.
Naistenklinikalla sikiötutkimuksesta selvinnyt että 5% esikoisista, 19% toisista, 10% kolmansista.
Isyystesti *aina*.
Nyt virallinen lähde tälle väitteelle, kiitos. En todellakaan usko.
En minäkään, prosenttien on oltava korkeammat!
Mikä mättää, tuohan sattuu keskimäärin melkein haarukkaan joka on se noin 10% tai vähän ylikin isistä kasvattaa tietämättään toisten siittämää äpärää.
Sinänsä en ihmettele yhtään, ei ole kauaakaan kun lasta yrittävä nainen puhui melko kummia siitä mitä kaikkea meillä vois olla ja entä jos se lapsi oiskin sun jne. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMies taitaa odottaa, että sinä järjestät asian. Kysy häneltä, missä vaiheessa testin järjestäminen on. Älä ainakaan suostu mihinkään netistä tilattavaan testiin, ne voi olla mitä vaan vaikka itse mainostavat hyviksi.
Joo, tuli sama fiilis. Luultavasti ap:n mies itse naiskentelee ympäriinsä ja riitatilanteissa hänen on hyvä heittää ilmaan tuollainen iso epäilys asia, niin ap:llä menee energia sen asian puimiseen, eikä siten hoksaa äijän touhuja. Hyökkäys on paras puolustus. Jos oikeasti epäilisi vaihdokasta tai ettei todella ole isä, niin kai se äijä olisi järjestänyt testin heti. Nyt hän vain ottaa asian esille kun se hänelle sopii, ilman että selvittäisi asian. Eli kipin kapin ap testiin, ja silmät auki äijän touhuille. Ja itse tekisin testin ihan kotimaan labrassa, en kyllä luottaisi mihinkään netin kautta tilattaviin testeihin.
Perinteinen myrsky vesilasissa :D
Samoin perinteisiä naissukupuolen edustajia: eivät ajattele mitään muuta kuin minäminäminäitse.
Hei vitun tollot, lähtökohta aloituksessa oli se, että isä ei tunnista lasta omakseen (eikä äitikään löydä yhteisiä piirteitä) siinä esiintyvistä (vieraista) piirteistä johtuen. Ei ole kauaakaan kun muistaakseni Jyväskylässä oli vauvat vaihtuneet.
Tietysti suostuisin, tuskinpa siihen äidin lupaa edes tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostuisin testeihin ihan sen vuoksi, että muuten miehen epäily voi vahingoittaa hänen ja vauvan suhdetta. Voit kuitenkin kertoa miehelle, että on hyvin tavallista, että vauvan silmien ja hiusten väri muuttuu ensimmäisen vuoden aikana.
Ei pidä paikkaansa siinä tapauksessa, että vauvalla jo ruskeat. Eikä siinäkään, että vuoden sisällä muuttuu. Tyttäreni silmät muuttuivat 5-vuotiaana sinisistä vihreisiin. Eli siniset silmät voivat kyllä muuttua ruskeiksi, mutta ruskeat eivät muutu sinisiksi taatusti!
Aijaa minun silmäni muuttuivat 8-vuotiaana tummanruskeista, hailakan siniseksi. Nykyään ovat vihreät.
Minun ruskeat silmät haalistuvat nyt kohta nelikymppisenä, pikkasen vihreää näkyy.
Koska sulla on alkava viherkaihi. Ikävää :(.
meillä 6v tytön siniharmaat silmät muuttuivat yhtäkkiä vihert'äväksi jossa kultainen rengas! meillä miehellä molemmilla siniharmaat silmät..
Jos ei virallista testiä tarvi, niin mäkin teettäsin FamilytreeDNS:lla testin. Matchasi minut vanhempiini ja veljeeni sekä löytyi liuta serkkuja. Ja tosiaan halpa.
Tehdään, mutta eri syystä: tulossa on biopankki, jossa on kaikista kansalaisista dna-tieto. Tätä tietoa käytetää sairauksien ehkäisemisessä, lääketutkimuksessa jne. Samaa tietoa voidaan tietenkin käyttää myös sukulaisuuksien määrittämiseen.