Mies ei usko että lapseni on hänen
Meillä vauva 3kk, mies ei usko että lapsi on hänen!
Vauvalla on ruskeat silmät ja hiukset, meillä vaaleahkot hiukset ja siniset silmät. Vauva ei näytä kummaltakaan meistä ja olemme vitsailleet vaihdokkaasta. Nyt mies on oikeasti alkanut syyttää ja epäillä ettei lapsi ole hänen! Voin vannoa että on.
Suostuisitko isyystestiin??
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostuisin testeihin ihan sen vuoksi, että muuten miehen epäily voi vahingoittaa hänen ja vauvan suhdetta. Voit kuitenkin kertoa miehelle, että on hyvin tavallista, että vauvan silmien ja hiusten väri muuttuu ensimmäisen vuoden aikana.
Ei pidä paikkaansa siinä tapauksessa, että vauvalla jo ruskeat. Eikä siinäkään, että vuoden sisällä muuttuu. Tyttäreni silmät muuttuivat 5-vuotiaana sinisistä vihreisiin. Eli siniset silmät voivat kyllä muuttua ruskeiksi, mutta ruskeat eivät muutu sinisiksi taatusti!
Aijaa minun silmäni muuttuivat 8-vuotiaana tummanruskeista, hailakan siniseksi. Nykyään ovat vihreät.
Minun ruskeat silmät haalistuvat nyt kohta nelikymppisenä, pikkasen vihreää näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä mies sen voi muuten varmaksi tietää? Parhaat vedättäjät on sellaisia joita ei osaa edes epäillä ja kuinkahan moni mies on isänä toisen miehen lapselle? Itse vaadin ehdottomasti isyystestin ennen kuin suostun kenenkään isäksi.
Naistenklinikalla sikiötutkimuksesta selvinnyt että 5% esikoisista, 19% toisista, 10% kolmansista.
Isyystesti *aina*.
Miksihän tästä ei nouse isompaa meteliä?
No sinuna myöntäisin heti miehelle, että "sori, joo, muistatko kun kävin matkalla Madridissa 9 kk ennen lapsen syntymää? Tämä on Christiano Ronaldon lapsi! Siitä ruskeat silmät. Sori, kulta, laitan heti paperit Espanjaan menemään, joissa vaadin isyyden tunnustamista ja valtaisia elatusmaksuja."
Anns kattoo mitä ukkos sanoo.
Suostuisin testiin tietysti, mutta harkitsisin vakavasti eroa. Voitko olla miehen kanssa, joka pitää sua ei pelkästään pettäjänä, mutta niin mätänä ihmisenä että huijaisit miehesi kasvattamaan toisen miehen lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä mies sen voi muuten varmaksi tietää? Parhaat vedättäjät on sellaisia joita ei osaa edes epäillä ja kuinkahan moni mies on isänä toisen miehen lapselle? Itse vaadin ehdottomasti isyystestin ennen kuin suostun kenenkään isäksi.
Naistenklinikalla sikiötutkimuksesta selvinnyt että 5% esikoisista, 19% toisista, 10% kolmansista.
Isyystesti *aina*.
Koska lapsen etu on tärkeämpi kuin aviomiehen oikeus. Niin on naisenkin, meidän yhteiskunnassa, mutta ei yhtä voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti *aina*.
Nyt virallinen lähde tälle väitteelle, kiitos. En todellakaan usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti *aina*.
Koska lapsen etu on tärkeämpi kuin aviomiehen oikeus. Niin on naisenkin, meidän yhteiskunnassa, mutta ei yhtä voimakkaasti.
Aika paskaa miehen kannalta.
Jotkin piirteet voivat periytyä kumman tahansa isovanhemmilta tai vielä kauempaa, ovat vain "jättäneet" muutaman sukupolven välistä.
Mutta tottakai suostutte testeihin, että asia tulee selväksi. DNA-testit kun ottaa niin varmistuu myös ettei vaan ole vaihtunut sairaalassa...
Aika paljon kyllä kertoo parisuhteesta jos täytyy tuollaista alkaa epäilemään.
Kannattaa tehdä testi. Ja kannattaa myös miettiä haluaako jatkaa suhdetta kun mies alkaa moisia epäilyksiä elättelemään. Siinähän sitten makselee elareita ja lueskelee isyyden vahvistavaa tulosta miettiessään että menikö hyvin näin niinku omasta mielestä.
Miehenä.... vela miehenä en ymmärrä miksi asiasta vihjaillaan ja heitetään kommenttia ja riidellään. Asian huomaa, herää epäilys, vaati testin. Turhaan haaskaa energiaa ja suhdetta kiukutteluun ja epäilyksiin, kun kerran testillä saa varmuuden.
Tietysti se loukkaa kunniallista naista että häntä epäillään, ja alhaisinta alhaisempaa otusta joka yrittää isyyspetosta, häntä pelottaa. Elämän realiteetit ovat kuitenkin mitä ovat, mies ei voi tietää ilman testiä. Joten testiä kehiin, pulinat pois.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole isyystestejä tehty, mutta jos mieheni olisi vaatinut, olisin suostunut ja maksanutkin sen ilon (tosin meille olisi ollut ilmaista, koska ei olla naimisissa) mutta siis jos jälkeenpäin haluaa niin maksaisin, yhtenä ainoana ehtona olisi se, että kun lapset ovat hänen, hän maksaa mulle jokaisen euron takaisin mitä testi maksaa.
Sen hinta jälkeenpäin tehtynä oli 250€/henkilö, eli yhdestä lapsesta 750€, kysyin huvinvuoksi kun käytiin lastenvalvojan luona.
Halvemmallakin voi tehdä. FamilyTreeDNA:lta autosomitesti, hinta 99 dollaria per nuppi. Sillä saa 99,9% varmuuden. 23AndMe hieman kalliimpaa. Sylkinäyte riittää. Samalla tulee tietoon sukulaisuudet muihin testattuihin ja paljastuu sairaudet, riskit ja lääkeherkkyydet.
Kärpix kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään suostuisi. Olisihan se aika alentavaa tehdä miehen mieliksi tollaisessa asiassa. Myös aika ikävä jos jäisin kiinni jostain ikivanhasta jutusta, mitä en tuskin itsekään muista.
Eli tarkoitat tällä, että et itsekään ole varma oikeasta isästä. Tiedät kuitenkin olevasi äiti, joten se riittää. Pääasia, että sulla on hyvä olla. Miehestä ei niin väliksi. Vaikka perustellusti epäilee (on syytä+tilastot), niin hölmö mies jos isyystestiä vaatii.
Niin minusta se on kyllä aika loukkaavaa, että mies esittää tuollaisen epäilyn. Eli kyllä varmasti hakisin äkkiä eroa ja kieltäytyisin testeistä. Ja kaikki ei ole niin mustavalkoista, eikä se biologinen isyys saisi yksin vaikuttaa, jos lapsi on pitänyt miestä koko ikänsä isänään. Niin miksi joku mies haluaisi ottaa tämän lapselta pois joidenkin itsekkäiden biologisten syiden tähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti *aina*.
Nyt virallinen lähde tälle väitteelle, kiitos. En todellakaan usko.
Semmoista et ikinä tule saamaan, ainakaan valtion laitoksesta, koska taas kerran, se olisi etenkin lapsen mutta myös äidin etujen vastaista. Useammalta siellä töitä tekevältä olen nämä luvut saanut kuulla. Usko tai älä, ei se minua liikuta. Itse olen pyytänyt testiä molemmilla kerroilla, aikomuksestani ilmoittanut jo suhteen alussa.
Teettäisin dna testin ja pitäisin mustasukkaisen luuserin kiertoon iloiseksi elareiden maksajaksi. Maksaisin testin ihan itse.
Ilman muuta suostuisin testiin. Ilmoittaisin, että mies järjestäköön (ja maksakoon) testin, itse en tekisi sen eteen mitään kun kerran ei ole mitään syytä. Sanoisin myös, että testi tehdään sitten heti, eikä jätetä roikkumaan ja jokaisessa riidassa esiin otettavaksi. Ja myönnetään, kyllä siitä jonkinlainen särö luottamukseen jäisi, mutta jos on ensimmäinen ja ainoa epäilys, niin ei se vielä eroon johtaisi.
Suostuisin testiin, ja kun tulokset tulee antaisin samantien avioeropaperit allekirjoitettavaksi. En voisi elää ihmisen kanssa joka ei luota minuun ja silti saanut minut naimisiin kanssaan.
Minusta tämän ongelman ydinkysymys on puolison pettäminen, ja nimenomaan se lähtökohtainen tilanne, että miehet ovat kautta aikain olleet se pettävämpi osapuoli. Nykyisin naiset tekevät sitä samaa, mitä ovat nähneet miesten tekevän, eli ns seuraavat johtajaa, "perheenpäätä". Tästä kuviosta käsin on ymmärrettävissä myös lisääntynyt pettämisestä syntyvien lasten määrän lisääntyminen. Aiemmin, kun ehkäisykeinot olivat olemattomia tai vaikeasti saatavia, naiset pettivät vähemmän, koska he joutuivat kantamaan seuraukset. Lainsäädännöllä suojeltiin silloin heikoimpia, eli lasta ja äitiä. Nyt naiset ovat lähes yhtä itsellisiä kuin miehetkin, eikä tuollaista suojelun tarvetta ole, ja siksi naiset ottavat riskejä rohkeammin.
Miehet ovat näyttäneet naisille mallia niin hyvässä kuin pahassakin. Esim tupakointi, ryyppääminen, kapakoissa istuskelu, työreissut/reissutyöt, useat seksipartnerit, puolison pettämiset, väkivalta, ... kaikessa näissä miehet ovat kulkeneet edellä ja näyttäneet huonoa mallia naisille(en). Nyt sitä satoa niitetään jos jonkinlaisina ongelmina, esim lisääntyneenä isättömien lasten määränä.
Mitä tästä opimme?
Pitäkää parisuhteenne kunnia-asiananne ja olkaa uskollisia omalle puolisollenne, niin miehet kuin naisetkin!
Miehet eivät halua lapsia, mutta eivät halua käyttää ehkäisyäkään ja sitten ihmetellään kun on syntynyt lapsi. Kohta varmaan melkein jokaiselle syntyvälle lapselle tehdään dna-testi automaattisesti sairaalassa.
Ilman muuta tehkää testi. Asia vaikuttaa suhteeseenne ja koko perheeseen.
Tosin testin jälkeen ja tulosten varmistettua isyyden multa saisi pyytää anteeksi polvillaan ainakin muutaman kuukauden. Onhan se iso epäluottamus. Mutta tämä on näitä juttuja, että parempi hoitaa homma nyt loppuun saakka.
Isyystesti *aina*.