Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko neuloa villasukat? Minkä ikäinen olet?

Vierailija
11.07.2016 |

Itse olen 33v enkä osaa neuloa. Olisi ehkä aika opetella. Tähän asti oon tilannut villasukat äidiltä. 😊

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v ja osaan.

Vierailija
2/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkokysymys, jos et osaa, haluaisitko osata? Mä haluaisin. Äidistä ei ehkä kohta oo enää sukkia neulomaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuloa, mutta virkata kyllä. 18v

Vierailija
4/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. En muista olenko koskaan tehnyt. Nuorempana neuloin puseroita itselleni. Nyt en ole vuosiin saanut mitään valmiiksi. Kerran yritin sukkia, mutta en osannut kantapäätä (tiedän kyllä, että netistä löytyy ohjeita, mutta ei onnistunut). Ikä50

Vierailija
5/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ja oon 26v. En haluakkaan osata ne on akkojen hommia ne

Vierailija
6/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan, 42 v.

ei oo iästä kii. äitini ja mummo eivät neuloneet kumpikaan. en oppinut heiltä.

neulominen on ihanaa.

youtubesta voi vaikka opetella. ei oo läheskään niin vaikeaa kuin voisitte luulla.

Vierailija
7/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Ikää 55 vuotta. Villasukkien neulominen opetettiin jo kansakoulussa 60-luvulla. 

Vierailija
8/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v, osaan, vaikka nettiä vois tarvita ja kotikutoisuus saattaa näkyä, mutta käyttää voi! 😊

Vierailija
9/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa. En muista olenko koskaan tehnyt. Nuorempana neuloin puseroita itselleni. Nyt en ole vuosiin saanut mitään valmiiksi. Kerran yritin sukkia, mutta en osannut kantapäätä (tiedän kyllä, että netistä löytyy ohjeita, mutta ei onnistunut). Ikä50

Mullekin juuri tää kantapää on se kompastuskivi. En oo koskaan saanu sitä onnistumaan, vaikka joskus oon yrittänyt. Hirveän monimutkainen. 😧 Ap

Vierailija
10/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan 46

Vierailija
11/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

41v ja opin jo lapsena, mummo opetti.

Olen myynytkin tekemiäni sukkia, nyt ei ole aikaa

Kirjoneuleet ei ole mun laji, mutta pitsiä teen kaikenmoista.

Vierailija
12/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enkä halusisikaan. Olen 53. Ostan esim. joulumarkkinoilta ja Tallinnan käsityömummoilta. Siellä ihania käsinkudottuja sukkia edullisesti. Nyt ihanat leppäkerttuvillikset käytössä kolmatta vuotta;)

Vierailija
13/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 ikää. Osaan tehdä sukkia kärjestä ja varresta, pitsisukkia ja kirjoneulesukkia. Yleensä kuitenkin ostan sukat torin mummoilta ja neulon itse jotain jännempää.

Vierailija
14/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, 41v.

Vierailija
15/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kutoa. Puoli vuotta väkersin aikoinaan pannulappua opettajan tuhahtelun ja haukkumisten saattelemana kunnes vaihdoin puutöihin.

Sittemmin olen joskus yrittänyt opetella kutomaan jotain, mutta unohtanut jo kaiken. Ei osannut äitinikään tehdä kantapäitä ilmeisesti, eikä hyviä sukkia tehnyt moni niistäkään joilta olen niitä saanut.

En käytä villasukkia nykyisin, ja niitä on niin ärsyttävä pestäkin, joten en enää oikein kaipaile kyseistä taitoa.

46v

Vierailija
16/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan sekä neuloa että virkata villasukat. En ole edes ollut koulussa käsitöissä; isoäitini on opettanut langantaltuttamisen salat minulle lapsena. N24

Vierailija
17/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 ja osaan! Opettelin pari vuotta sitten... Kannattaa joo kaikkien opetella, on syksyllä mukavaa puuhaa ja talvella lämmittävät :)

Vierailija
18/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin juuri tää kantapää on se kompastuskivi. En oo koskaan saanu sitä onnistumaan, vaikka joskus oon yrittänyt. Hirveän monimutkainen. 😧 Ap

Kantapää ei mielestäni ole niin monimutkainen kuin luulisi. Sukkalankavyötteen toisella puolella on aika selkeät ohjeet, niitä noudattaen mä opettelin sen tekemään. Mitään monimutkaisia kuvioita en osaa tehdä, mutta eriväriset raidatkin piristää kivasti. Ikää 28 v.

Vierailija
19/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kutoa. Puoli vuotta väkersin aikoinaan pannulappua opettajan tuhahtelun ja haukkumisten saattelemana kunnes vaihdoin puutöihin.

Sittemmin olen joskus yrittänyt opetella kutomaan jotain, mutta unohtanut jo kaiken. Ei osannut äitinikään tehdä kantapäitä ilmeisesti, eikä hyviä sukkia tehnyt moni niistäkään joilta olen niitä saanut.

En käytä villasukkia nykyisin, ja niitä on niin ärsyttävä pestäkin, joten en enää oikein kaipaile kyseistä taitoa.

46v

Kutominen ja neulominen ovat kaksi aivan eri asiaa. Kangaspuilla kudotaan btw.

Vierailija
20/62 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Neulon niitä talvella aina monet ja kaapit tursuaa villasukkia. Olen 56-v. Mun 14-vuotias tyttökin osaa, mutta on vaan toistaiseksi paljon hitaampi neulomaan kuin minä.