Osaatko neuloa villasukat? Minkä ikäinen olet?
Itse olen 33v enkä osaa neuloa. Olisi ehkä aika opetella. Tähän asti oon tilannut villasukat äidiltä. 😊
Kommentit (62)
Osaan, olen 31. Ala-asteella opetettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa kutoa. Puoli vuotta väkersin aikoinaan pannulappua opettajan tuhahtelun ja haukkumisten saattelemana kunnes vaihdoin puutöihin.
Sittemmin olen joskus yrittänyt opetella kutomaan jotain, mutta unohtanut jo kaiken. Ei osannut äitinikään tehdä kantapäitä ilmeisesti, eikä hyviä sukkia tehnyt moni niistäkään joilta olen niitä saanut.
En käytä villasukkia nykyisin, ja niitä on niin ärsyttävä pestäkin, joten en enää oikein kaipaile kyseistä taitoa.
46v
Kutominen ja neulominen ovat kaksi aivan eri asiaa. Kangaspuilla kudotaan btw.
Ei ole, sukkia kudotaan ;D
Osaan, ikää 25. Opettelin muistaakseni n. 18-vuotiaana.
31v ja koulussa sukat tehty. Ilman ohjeistusta säärystimet kyllä onnistunee :D
Osaan kutoa sukat ja lapaset. Olen 40-vuotias. Mummoni opetti minua ollessani alle kouluikäinen. Oma äitini on ruvennut kutomaan vasta nyt eläkkeellä, kun ei ole muutakaan tekemistä.
Joo osaan, opeteltiin ala-asteen kässätunneilla. Ohjetta silti tarvisin, ulkoa en muista.
Ikää 17 vuotta
Kyllä. Ekat tein ala-asteella ja vikat viime vuonna. Lisää tulee. N45
En osaa, 53 v. Parsin lahjaksi saamiani vanhoja villasukkia ja ostan sitten uusia, kun eivät enää pysy kasassa ja lahjasukkia neulovista tädeistä aika jättää. Olen päättänyt, että ihan kaikkea minun ei tarvitse itse osata.
51 v, osaan. Netistä löytyy sukkaohjeita, eli opettelemaan vaan :)
Olen 26 ja osaan neuloa sukat. Tosin kantapäähän tarvitsen edelleen ohjeen.
Ohjeella osaan, mutta kaunista ei tule, vielä on jäljellä isoäidin tekemiä ja äiti jatkaa perinnettä, tytär opetteli viime talvena tekemään.
54v
Osaan, 38 v. Virkistin muistia viime talvena kantapään osalta. Mun äiti on kova kutomaan ja on tähän asti huolehtinut sukista ja lapasista.
En osaa. Eikä kyllä ole mitään suurta halua osatakkaan, en pidä käsitöistä.
N25