Mitä työtä tai palvelua pidät ylihintaisena?
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen korvalääkäri katsoi lapsen korvaa ja totesi että pitää putkittaa. Reilu satanen. Meni n.5min.
Mikset tehnyt itse jos homma oli kerta helppo?
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäri (yksityinen)
Hammaslääkäri (yksityinen)
Ilmaiseksiko yritysten pitäisi toimia? Varmaan aika paljon voi itse vaikuttaa meneekö koiraansa käyttämään klinikalla jossa on CT:t ja päivystysvahvuuteen kuuluu useampi eläinlääkäri ja hoitaja kuin pienelle yhden eläinlääkärin lamppu&pöytä -klinikalle. Hammaslääkäri samaten, luuletko että ne laitteet ja hoitajan palkka on ilmaista?
Auton katsastaminen. Luulisi, että ajoneuvoverosta saisi senkin toiminnan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika monet. Johtuu liian korkeasta ALVista. Vain rikkailla ja hyvin toimeentulevilla on varaa maksaa näillä alveilla palveluista ja sehän ei tietenkään ole oikein eikä järkevääkään.
Niinpä. Ja ALV on tasavero! Tätä eivät aina muista ne, jotka valittavat progressiivisesta verotuksesta.
Apteekit ja taksit, kaikki monopolit. Lisäksi kaikki valtion virkamiestyö.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisten lääkäreiden palkkiot ovat ihan järjettömiä.
Samoin kampaajilla on nykyään hirvittävät hinnat. Olen yrittänyt etsiä kampaamoa, jossa ihan vaan naisten hiustenleikkuu + pesu olisi max. 35€ mutta eipä tunnu löytyvän. Ymmärrän, että värjäykset ja muut erikoiskäsittelyt toki maksaa, mutta mielestäni pelkästä leikkauksesta 40-50 euroa on kyllä jo liikaa.
Et vaan maksa. Kampaamohinnat ovat älyttömiä ja palvelu surkeaa. Tianne ei kojaannu mitenkään muute kuin sillä että valikitte tarkemmin mitä maksatte ja mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen korvalääkäri katsoi lapsen korvaa ja totesi että pitää putkittaa. Reilu satanen. Meni n.5min.
Mikset tehnyt itse jos homma oli kerta helppo?
Koska omasta ilmoitukseta ei saa antibiottia eikä hoitovapaata töistä.
Sama kuin että pitäisi käydä sidotuttamassa kengän nauhat ammattilaisella, vaikka osaisi itsekkin, mutta ei saa.
Autojen huolto merkkiliikkeessä, uusi auto niin tarvittavia päivityksiä ei muualta saa joten vaihtoehdot vähissä. 100 euroa tunnissa pelkistä tarkastuksista ja päivityksistä on liikaa.
Taksi, palvelua ei juuri saa, autot alkavat olla lähes pelkästään halpismerkkejä mutta ei se hinnoissa näy.
Autonkorjaukset ja huollot. Huhhuh sitä rahan menoa! Kyllä nykyajan yhteiskunnan köyhä on tavallinen ihminen. Saa sitä perseruvella säästää, jättää kaikki ylimääränen pois. Kun saat tonnin säästettyä, hajoaa auto, taloon murtaudutaan, koiran munuainen vaivaa, pöytähopeat varastetaan, katon akuuttikorjaus painaa, vesiputket vuotaa ja salama iskee perseeseen!
Kaikki kauneusalan palvelut on Suomessa aivan liian kalliita. Mulla on kahteen otteeseen ollut käsi murtunut ja kävin molemmilla kerroilla pesettämässä pitkät hiukseni kampaamossa muutaman päivän välein, kun en itse saanut hommaa tehtyä. Hiukset pestiin shampoolla ja hoitoaineella ja laitettiin sen jälkeen märkänä ihan perusletille, joka kesti sitten siihen seuraavaan käyntiin (en siis saanut itse hiuksiani myöskään kiinni). Jälkimmäisellä kerralla sain lähikampaamosta hyvän diilin eli 5 € maksoi kerta, mutta ensimmäistä murtumaa potiessani jokaikinen pesukerta maksoi 15 €, mikä on aivan liikaa tuollaisesta hommasta.
Jossain vaiheessahan oli se kokeilu, että mm. kampaajien alv oli 9 %, mutta ahneet kampaajat eivät suinkaan siirtäneet veroalennusta hinnastoon vaan omaan taskuunsa.
Jos manikyyrit, pedikyydit, ripsien laitot, hiusten pesu ja föönaus jne. maksaisi saman verran kuin maailmalla, kuluttajia olisi ihan taatusti paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No joku rakennekynsien teko... 80-100euroa?! Ja pysyvät hyvinä noin kuukauden ajan, jonka jälkeen pitää tehdä huolto, joka sekin maksaa erikseen, ellei sitten taas ota uusia kynsiä. Joo, vuokrat maksaa ym. mutta ei monella taviksella ole varaa tuollaisiin.
Öö, tämä ei liene mikään välttämätön peruspalvelu, kuten ei kampaamopalvelutkaan. Nämä voivat mielestäni toimia ihan sillä hinnalla kuin asiakkaita vielä riittää. Kaikilla ei tarvitsekaan riittää rahaa mihinkään rakennekynsiin. Toista on sitten esim. ruoka, sähkö tai auton katsastus...
Vierailija kirjoitti:
No joku rakennekynsien teko... 80-100euroa?! Ja pysyvät hyvinä noin kuukauden ajan, jonka jälkeen pitää tehdä huolto, joka sekin maksaa erikseen, ellei sitten taas ota uusia kynsiä. Joo, vuokrat maksaa ym. mutta ei monella taviksella ole varaa tuollaisiin.
Onko rakennekynnet perusoikeus johon kaikilla on pakko olla varaa?
Vierailija kirjoitti:
Autojen huolto merkkiliikkeessä, uusi auto niin tarvittavia päivityksiä ei muualta saa joten vaihtoehdot vähissä. 100 euroa tunnissa pelkistä tarkastuksista ja päivityksistä on liikaa.
Taksi, palvelua ei juuri saa, autot alkavat olla lähes pelkästään halpismerkkejä mutta ei se hinnoissa näy.
Aja Uberilla - saat vielä ison alennuksenkin kun liikut ruuhka-aikojen ulkopuolella.
Putkari, sähkäri ja mikä hyvänsä remonttireiska.
Sitä kun hienommissa ravintoloissa siperretään annokseni sen näköisiksi kuin ne olisi jostakin modernin taiteen museosta varastettu. Haluan että ruokani näyttää ruoalta, ei taideteokselta! Maku siinä on se pääasia. Etenkin kastikkeesta pitkin paljasta lautasta taiteillut raidat ja kiemurat suorastaan ällöttävät. Kastikkeen kuuluu olla lähellä ruokaa. Jos nämä turhat sipertelyt jätettäisiin pois niin annoksen hinta varmaan tippuisi 5 %. Onkohan ravintolat palkanneet jotain työttömiä kuvataiteilijoita niitä värkkäämään? Saatte lapset leikkiä ruoalla!
Kaikki yksityiset lääkärien tutkimukset. Ei köyhillä ole varaa maksaa satasia tai tuhansia euroja tutkimuksista
Mm. veroja ja vakuutuksia, ja taksi-isäntä ottaa oman siivunsa. Auton kulut aikamoiset. Selvitä itse.
Mutta ÄLÄ valita kuskille, hän tekee pienellä palkalla koiran hommaa.