Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä tai palvelua pidät ylihintaisena?

Vierailija
11.07.2016 |

?

Kommentit (221)

Vierailija
81/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamopalvelut.

Onni, että on luonnonkiharat hiukset niin uskaltaa leikata ne itse seitsemässä minuutissa ja säästää sen 20-25 eurosen johonkin muuhun.  Työn jälki on mitä on, mutta hei!  siihen nollahintaan :)  Eikä kukaan ole tullut vielä huomauttelemaan.

Tässä on vielä yksi mukava pointti: kun ei käy kampaajalla, säästyy vielä siltä teennäiseltä smalltalkilta :)

Vierailija
82/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton maalaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen näistä nillittäjistä voi ihan vapaasti polkaista pystyyn oman pienyrityksen, esim. taksiyrityksen ja tulla sitten kertomaan, miten tuli rikkaaksi...

Vierailija
84/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Europarlamentaarikot ja muut EU-virkamiehet. Saattaa olla yksi kk-palkka yksistään 25000-33000€.

Vierailija
85/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton katsastaminen. Luulisi, että ajoneuvoverosta saisi senkin toiminnan ilmaiseksi.

Joensuussa erittäin edullista, tulehan tänne =)

Vierailija
86/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen lääkäri, niin kuin täällä jo on mainittu. Kävin ihotautilääkärillä, siis aika oli 11:15 ja 11:20 kävelin pois huoneesta reseptin kaa. Tää makso 90€.

Vierailija
87/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kauneusalan palvelut on Suomessa aivan liian kalliita.

Jos manikyyrit, pedikyydit, ripsien laitot, hiusten pesu ja föönaus jne. maksaisi saman verran kuin maailmalla, kuluttajia olisi ihan taatusti paljon enemmän.

Samaa mieltä. Kerran menin ex tempore (piti odottaa bussia pitkään) siistittämään kulmakarvojani, jotka oli siis nypitty muotoonsa kaksi viikkoa aiemmin. Luulin, että edullista on, kun ei niitä ylimääräisiä karvoja paljoa ollut. Tadaa - 19 €. Sain euron alennusta, kun mainitsin asiasta. Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
88/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

psykoterapeutit

Miksi? He joutuvat tunnista toiseen setvimään ihmisten ongelmia, kuuntelemaan mitä karmivimpia elämänkohtaloita, kertomuksia pedofiliasta, raiskauksista jne, olemaan suuttumisten ja itsemurhauhkausten kohteena jne.. Tuosta työstähän pitäisi saada tuplaliksa eli raskaan ja vaarallisen työn lisää.

Vierailija
89/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jossain on vikaa jos minun korkeakoulutetun ja oikeasti hyvässä työssä olevan ihmisen vuoden palkalla ei makseta putkimiehen kuukauden palkkaa. Myös muut rakennusalan työt, sähkö ym on aivan riistohinnoissa. Ihan oikeasti, 60-80 € tuntipalkka amiskoulutuksella? Ja töitä riittää niin paljon kuin tekee.

Tuskin ihan hirveän korkeasti koulutettu olet jos et ymmärrä tuntipalkan ja tuntiveloituksen eroa.

Vierailija
90/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi. Täällä maalla baarireissun matkojen hinta on helposti 120 euroa. Ei ihan hirveän usein pysty ihmisten ilmoilla käymään.

Vierailija
91/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että monikaan ei tiedä yrittämisestä yhtään mitään ja silti tullaan pätemään tänne.

Vierailija
92/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen lääkäri, niin kuin täällä jo on mainittu. Kävin ihotautilääkärillä, siis aika oli 11:15 ja 11:20 kävelin pois huoneesta reseptin kaa. Tää makso 90€.

todennäköisesti maksoit 15-20min ajasta mitkä ainakin on minimit terveystalolla. Yksityisellä myös suurinosa hinnasta tulee lääkärin palkkiosta ja erikoislääkäreillä on se 6000-10000€/kk palkka. Palkkiohan ei ole se puhdas osa mikä menee työntekijällä verotukseen. Ja samallalailla se maksaa kunnallisellakin, mistä vaan kunta maksaa suurimmanosan.

Vierailija
93/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kauneusalan palvelut on Suomessa aivan liian kalliita. Mulla on kahteen otteeseen ollut käsi murtunut ja kävin molemmilla kerroilla pesettämässä pitkät hiukseni kampaamossa muutaman päivän välein, kun en itse saanut hommaa tehtyä. Hiukset pestiin shampoolla ja hoitoaineella ja laitettiin sen jälkeen märkänä ihan perusletille, joka kesti sitten siihen seuraavaan käyntiin (en siis saanut itse hiuksiani myöskään kiinni). Jälkimmäisellä kerralla sain lähikampaamosta hyvän diilin eli 5 € maksoi kerta, mutta ensimmäistä murtumaa potiessani jokaikinen pesukerta maksoi 15 €, mikä on aivan liikaa tuollaisesta hommasta.

Jossain vaiheessahan oli se kokeilu, että mm. kampaajien alv oli 9 %, mutta ahneet kampaajat eivät suinkaan siirtäneet veroalennusta hinnastoon vaan omaan taskuunsa.

Jos manikyyrit, pedikyydit, ripsien laitot, hiusten pesu ja föönaus jne. maksaisi saman verran kuin maailmalla, kuluttajia olisi ihan taatusti paljon enemmän.

Pieni vinkki muillekin; itse käyn säännöllisesti Tallinnassa, ja hoidatan silloin samalla kertaa kaikki; hiukset, mani-ja pedikyyri. Säästää aika paljon rahaa, etenkin jos asuu Helsingissä. Laivamatkoja/Lindaline saa edullisesti jos malttaa vähän katsoa niissäkin hintojen perään. Seuraavaksi olen ajatellut ulkoistaa sinne hammaslääkäripalvelut, ja tuttavani pesettää siellä myös vaatteensa (pesulapalvelut vain murto-osa hinnoista verrattuna Helsinkiin).

Vierailija
94/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kauneuden hoidot. Sitten ihmetellään kun jotkut eivät huolehdi ulkonäöstään. En tarkoita normaalia hygieniaa.

Vierailija
95/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat.

Tähän haluaisin perustelut.

Vierailija
96/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimen paperinpyöritys. Ja joka sektorilla. Monta tyhmää akkaa tarvitaan näiden papereiden ulosprinttaukseen, toimistolla juoruiluun kahvitteluun ym. nollatason työhön. Kalliiksi tulee. 

Vierailija
97/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen liikenne. Ryöstöä suorastaan!

Kampaamo- ja kosmetologipalvelut. Joo on varmasti "kivaa" olla yrittäjä Suomessa, mutta silti, hinnat on niin järkyttäviä etten todellakaan sellaisia maksa. Onneksi anoppi on entinen kampaaja, ja HALUAA leikata/värjätä hiuksiani silloin tällöin. Ja onneksi nämä eivät tosiaan ole välttämättömiä peruspalveluita.

Yksityiset eläinlääkärit. Pelkästä kontrollivirtsanäytteestä (mikä siis tuodaan paikan päälle) yli 50€! Puhumattakaan muista toimenpiteistä..

Ja myös oven aukaisu, jo on hintaa. :(

Suomi on muutenkin todella kallis maa.

Vierailija
98/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että monikaan ei tiedä yrittämisestä yhtään mitään ja silti tullaan pätemään tänne.

Juu en ehkä tiedä, mutta tiedän sen mihin minulla, tavallisella tallaajalla, on varaa. Jos palvelun hinta on korkea, mietin kahdesti olenko valmis maksamaan sen. Ei minua kiinnosta tilavuokrasi tai muut kustannuksesi.

Vierailija
99/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR joiden hintoja ei perustella millään radanhoitomaksuilla, konduktöörin ja kuskin palkalla. Palkat on maksettu jo yhdellä vaunulla. Ja radan hoitoon menee ehkä 2 vaunua ja loput on reilua ylihintaista voittoa.

Vierailija
100/221 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan syyllistä yrittäjiä, vaan verotusta (ja muita työnantajamaksuja).

Toisaalta mua kyllä ärsyttää yrittäjien glorifiointi; kaikki yrittäjät tekee töitä muka 24/7 ja raadetaan niska limassa koko ajan nälkäpalkalla, työntekijöiden pitäis olla polvillaan onnesta kun yrittäjä työllistää jonkun. EI kait kukaan sellaista firmaa pyöritä, joka ei tuota mitään kohtuullisella työllä - ainakaan kovin kauaa. Oho, meni vähän ot, sorry. Ja tiedän, olen ollut yrittäjän puolisona yli 10 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi