Kun kutsutte kotiinne vieraita, niin voisitteko hoitaa seuraavat asiat kuntoon
– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.
– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.
– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.
Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.
Kommentit (245)
Silloin kun kutsun jonku varta vasten visiitille niin vessasta löytyy paperia ja vierasptyhe ja roskit. Vessa on siivottu. Eteisen roinat järjestyksessä ja henkareita löytyy. Keittiö on siisti astiat pesukoneessa. Olohuone on siisti. Lapsivieraat ei saa mellastaa ja eikä lähteä ruoka kädessä vaeltamaan. Kädet pestään ruoan jälkeen. Sohvalla ei hypitä. Tupakonpolttoa en salli parvekkeella. Sen jokainen tietää joka tuntee minut. Eikä eläimiä tuoda.
Vierailija kirjoitti:
"Miks jollain ei ole roskista vessassa?" - Ainoa selitys on, että on jonkun ajattelemattoman nuoren (pooikamiehen) wessa, joka ei ymmärrä, mitä roskiksella tekee wessassa, kun kaikenhan voi vetää pytystä alas. - Vaan ettei voi, ainakaan jollei tavoitteena ole tukkia viemäreitä.
Nuorella poikamieskumppanillani oli roskis vessassaan, itselläni ei :D
En meikkaa vessassa, en käytä kertiskuukautissuojia, enkä tosiaan halua sellaisia vierailtani roskikseen haisemaan joka ei täyttyisi ikinä, kun vessapaperihylsytkin heitän pahveihin tai bioon, mikä minnekin, en kuitenkaan siis ikinä sekajätteeseen. Mitä teen sillä roskiksella? Jos vieras haluaa sellaista kotonani käyttää niin tuokoon ja vieköön mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Talo elää tavallaan ja vieraat saaapuu ajallaan.
Voisitte kutsussa mainita että omat vessapaperit mukaan niin tietäisi varautua kun oletuksena kuitenkin on että wc-paperi ja saippua ovat perustarvikkeita joita luulisi löytyvän jokaisesta taloudesta.
Minä en ainakaan halua kantaa mitään käytettyjä siteitä tai tamponeja laukussa. Yäk. Jos vessassa on roskis nin oletan että sinne saa laittaa roskia... en tiennyt että joillakin se on vaan koristeena.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun kutsun jonku varta vasten visiitille niin vessasta löytyy paperia ja vierasptyhe ja roskit. Vessa on siivottu. Eteisen roinat järjestyksessä ja henkareita löytyy. Keittiö on siisti astiat pesukoneessa. Olohuone on siisti. Lapsivieraat ei saa mellastaa ja eikä lähteä ruoka kädessä vaeltamaan. Kädet pestään ruoan jälkeen. Sohvalla ei hypitä. Tupakonpolttoa en salli parvekkeella. Sen jokainen tietää joka tuntee minut. Eikä eläimiä tuoda.
Keittön roskat joka päivä talon roskiksiin ja vessassa en pidä roskista muuten kun vieraan takia. Muoviämpäri ja roskapussi sisällä. Ehdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo,jos väki haisoo niin se on taloon kunnia mikä silloon haisoo.Tuli nääs mielehen että eiköös niitä tampponeja,sun muita sitehiä vois vaihtaa kotonansa ennenku tuloo meirän tontille kyläälemähän,näin se kuulkaas vois olla vierahillekkin helepompaa olla ja praatata taloon väen kans eikä tarttisi turhia kainostella.Vaan emmä oikeen tiärä näistä asioosta ku mää oon miäs,ja akatoon.
Tottakai sellainen, joka ei vuoda juuri lainkaan, voi vaihtaa rättinsä jo kotona. Me muut vaihdamme kotona lähteissä ja saapuessa, ja sen seitsemän kertaa siinä välissä. Katsos kun jos ei vaihda, niin voi sohva mennä pilalle. Sellaista on elämä helvetillisten menkkojen kanssa. Joka kuukausi.
jaahas,no jos se o tuommoosta nii ei kyllä käyp katteeksi hameväkeä,mutta eikös tuan voi myös jotenkin estää,tuan vuatamisen jollakin pillerillä.Sen verran ku oon tuota äiteen naislehteetä selaallu nii aiva niinku jotain sen tapaasta tiatoa ois haravihin siitä tarttunut.
Vierailija kirjoitti:
Teille varmaan on tunkua.
Vierailija kirjoitti:
Se on että "vieraat kulkee ajallaan" ja viittaa nimenomaan siihen kun ennenvanhaan kylässä piipahdettiin noin vaan kummemmin varoittelematta. Mutta jos vieraita ihan asiakseen kutsutaan niin silloin on kyllä kohteliasta huomioida heidän viihtymisensä.
hei jos meillä on paperirulla loppunut vessassa niin reippaasti vaan kysymään missä on lisää. esillä ei voi pitää kauheeta kasaa rullia koska sitten joutuisi itse ja vieraatkin pyyhkimään persuksensa suikaleilla kun kissat tykkää repiä vessapaperia. en hirveesti tykkäis niistä menkkaverisiteistä vessan roskiksessa kun sitä ei tyhjennetä joka päivä ja jos et mainitse että laitoit sinne siteen niin huomaisin sen varmaan vasta kun se alkaa siellä haista...tosi kivaa.
käsipyyhettäkin saa kysästä jos valmiiksi roikkuva epäilyttää tai oon unohtanu uuden laittaa.
suun saa avata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitte kutsussa mainita että omat vessapaperit mukaan niin tietäisi varautua kun oletuksena kuitenkin on että wc-paperi ja saippua ovat perustarvikkeita joita luulisi löytyvän jokaisesta taloudesta.
Tämänkö vuoksi nykyisin kaikki isommat juhlat järjestetään jossain muualla kuin kotona, kun kutsututkin ovat niin vieraita, että eivät tunnista isäntäväkeä muusta porukasta edes sanoakseen, että vessasta on paperi loppu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo,jos väki haisoo niin se on taloon kunnia mikä silloon haisoo.Tuli nääs mielehen että eiköös niitä tampponeja,sun muita sitehiä vois vaihtaa kotonansa ennenku tuloo meirän tontille kyläälemähän,näin se kuulkaas vois olla vierahillekkin helepompaa olla ja praatata taloon väen kans eikä tarttisi turhia kainostella.Vaan emmä oikeen tiärä näistä asioosta ku mää oon miäs,ja akatoon.
Tottakai sellainen, joka ei vuoda juuri lainkaan, voi vaihtaa rättinsä jo kotona. Me muut vaihdamme kotona lähteissä ja saapuessa, ja sen seitsemän kertaa siinä välissä. Katsos kun jos ei vaihda, niin voi sohva mennä pilalle. Sellaista on elämä helvetillisten menkkojen kanssa. Joka kuukausi.
jaahas,no jos se o tuommoosta nii ei kyllä käyp katteeksi hameväkeä,mutta eikös tuan voi myös jotenkin estää,tuan vuatamisen jollakin pillerillä.Sen verran ku oon tuota äiteen naislehteetä selaallu nii aiva niinku jotain sen tapaasta tiatoa ois haravihin siitä tarttunut.
Kaikille ei sovi ne pilleritkään. Ja kaikki eivät tahdo ylimääräisiä hormoneja kehoonsa, vaikka ei saisikaan pahoja sivuvaikutuksia.
Tamponia ja kuukautissiteitä ei keittiön roskikseen vessan roskikseen. Ellei oo varaa ostaa roskista niin vaiko se alkon kassi ja sinne mutta parempi jos on vaikka muoviämpäri ja muovipussi siinä. Tamponia ei heitetä eikö siteitä niin että näkyy mitä ne on. Kääritään vessa paperiin. Onko vaikea? Eikö missään nimessä pöntöstä alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille varmaan on tunkua.
vältän lapsiperheitä koska itsellä aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Minun kodissani nuo asiat ovatkin kunnossa. Mulla sen sijaan olisi pyyntö: kun tulet lapsinesi kotiini kylään, voisitko huolehtia, että seuraavat asiat ovat kunnossa:
1) Lapset pesevät kätensä ennen ja jälkeen ruokailun. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen putsaillut peileistä klähmäisiä sormenjälkiä..
2) Huolehdi, ettei lapsesi riko mitään. Mieheni kallista harrastukseen liittyvää tarpeistoa maksellaan edelleen, kun eräs pikkuherra kävi vähän näpsyttelemässä vanhempien kahvitellessa kaikessa rauhassa.
3) Jos lapsesi on vaippaikäinen, ÄLÄ JÄTÄ KAKKAVAIPPOJA HAISEMAAN KEITTIÖÖNI vaan vie ne mennessäsi ulkoroskikseen, kiitos.
4) Siivoa lähtiessäsi lastesi jäljet. Ennen vieraiden tuloa en ole siivonnut vain päästäkseni aloittamaan koko show:n alusta kullannuppujesi poistuttua.
Ja -shokeeraavaa kyllä- minullakin on lapsia.
Mullakin on lapsia ja kyllä joskus on ottanut päähän, kun lapsivieraat piirtelivät seiniin, piirtelivät tussilla pilalle ruokapöydän, heittivät legopalikoita pönttöön niin, että koko pönttö meni tukkoon ja avaaja tuli vasta viikonlopun jälkeen, kiva viikonloppu. Lisäksi rikkoivat elektroniikkaa aika paljon mm. sähköpianon kaataminen.. Tämä kaikki sillä aikaa kun paistelin terassilla pihvejä arvon vieraille. Äiti naureskeli......ja tämä naureskelu oli se kaiken oudoin juttu. tietystikään ei korvannut mitään.
Meillä ei ole naulakossa tyhjää, vaan tarjoudutaan aina laittamaan vieraiden takit henkareihin eteisen vaatekaappiin. Tämä koirien takia - vieraille mukavampi, ettei takkeihin leijaile karvaa.
Yök, kuka tulee kylään niin, ettei voi kahta tuntia olla vaihtamatta sidettä? Jos niin pahasti vuotaa, kyllä pitäisi pysyä kotona ne päivät.
Entäs jos vieras on itse kutsunut itsensä?? 😂 Ei sillon tarvitse olla kympin pitopalvelu ainakaan mun mielestä, jos toivomuksena on ettei vieras kutsuisi itseään jatkuvasti. 😂👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks jollain ei ole roskista vessassa?
Koska minua inhottaa vessan roskiksessa lojuvat/haisevat siteet ym (varsinkin vieraiden!!!). Keittiön roskiksen tyhjennän vähintään kerran päivässä.
Sen vessaroskiksen voi heti viedä pois kun vieras lähtee oli sitten ystävä tai sukulainen
Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. Jos ei kelpaa, ei ole pakko tulla.
Jos kyseessä on lyhyt vierailu, niin laita siteen lähtiessä. Mikäli side on pakko vaihtaa, laitan sen käsilaukussani olevaan muovipussiin. En halua kuljeskella toisten asunnossa siteen kanssa. Eri asia lähiomainen, kuten äitini. Siellä vien siteen keittiön roskiin.