Kun kutsutte kotiinne vieraita, niin voisitteko hoitaa seuraavat asiat kuntoon
– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.
– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.
– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.
Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks jollain ei ole roskista vessassa?
Koska minua inhottaa vessan roskiksessa lojuvat/haisevat siteet ym (varsinkin vieraiden!!!). Keittiön roskiksen tyhjennän vähintään kerran päivässä.
No miksei sitä vessan roskista voi sitten tyhjentää samalla kun tyhjentää sen keittiön roskiksen. Tai ainakin niinä päivinä, kun niitä vieraita on teillä vessassa käynyt.
Ällöttävämpää minusta olisi laittaa ruokaa ja avata roskakaapin ovi ja sieltä tunkisi nenään joku menkkaveren haju.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ennen nykyistä kotiani ollut roskista vessassa, käytän kuukuppia menkkojen aikana eikä muuta "vessaroskaa" kuin hammaslanka oikeastaan tule. Sen voin kiikuttaa keittiön roskikseen. Tietty vieraiden kannalta roskis on kiva, ja tässä kämpässä aiemmin itsekseen asuneella poikaystävälläni sellainen oli valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole eikä tule vessaan roskista. Itselleni ei ole ollut ongelma viedä tamponia keittiön roskikseen kotona eikä kyläpaikassa.
Ehkä vieraasi eivät ajattele ihan samoin, vaikka itselläsi ei ongelmaa olekaan.
Itse en koskaan pyydä ketään kylään, en vain halua vieraita asuntooni. Asuntoni on aina siisti, en siis halua tänne ketään porsastelemaan millään tavalla. En halua kenenkään käyttävän esim. vessaa, sen jälkeen siellä haisee yleensä todella pahalta! Siis haisee sellainen pesemätön alapää. Joten kukaan ei saa tulla luokseni kylään ikinä! :D En halua siivota kenenkään sotkuja, enkä edelleenkään halua haistella pesemättömien p*rseiden, p*llujen ja k*llien lemua. Pysykää kaukana kodistani kaikki haisulit! :) KIITOS! :D
"Jos kutsutte ja haluatte vieraita yöksikin niin hankkikaa jooko hyvä vieraspatja. Olin siskoni luona kutsuttuna ja nukuin elämäni huonoimmat yöt hänen ilmapatjallaan. Ikinä ei ole ollut näin kipeenä selkä ja hartiat! Koeajakaa itse ostamanne vieraspatjat ennen vieraideb tuloa..."
Mahtaako olla ideoita, mistä tuollaisia hyviä vieraspatjoja voi hankkia? - Mielellään sellaisia, jotka eivät myöskään veisi kamalasti tilaa, kun ainakaan täsmän hetkisessä elämäntilanteessa ole liikoja säilytystiloja.. Mahtaako kaupat suostua siihen, että saisi patjan koe nukkumista varten kotiin ja halutessaan palauttaa?
Vierailija kirjoitti:
Koska en tarvitse. Käytän kestokuukautissuojia eikä minulla ole päivittäisessä käytössä mitään vanulappuja tai -puikkoja ynnä muita "vessaroskia". Jos parin kuukauden välein tyhjenee joku purnukka tai käytän johonkin vanulappua, ei ole vaiva eikä mikään roudata sitä keittiöön.
Tamponin ympärille vessapaperia ja siteen ympärille seuraavan siteen suojapaperi. Ei voi olla vaikeata!
Mä en ole kutsunut kotiin ketään neljään vuoteen. Aina porukkaa vaan tulee ja sitten ne pärjää kyllä, vaikkei kaikki oliskaan just.
Nämä asiat ovat meillä olleet aina kunnossa. Minustakin nämä ovat sellaisia asioita, että vieras tuntee itsensä tervetulleeksi, kun perusasiat ovat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsutte ja haluatte vieraita yöksikin niin hankkikaa jooko hyvä vieraspatja. Olin siskoni luona kutsuttuna ja nukuin elämäni huonoimmat yöt hänen ilmapatjallaan. Ikinä ei ole ollut näin kipeenä selkä ja hartiat! Koeajakaa itse ostamanne vieraspatjat ennen vieraideb tuloa...
Mä en ole koskaan kutsunut vieraita yöksi juuri siksi, että ei mulla ole tilaa säilyttää mitään superhyviä vierasvuoteita. Aina välillä kuitenkin joku kutsuu itse itsensä yöksi (asun lentokentän vieressä), mutta olen ajatellut, että jos vieras haluaa pehmeämmän vuoteen, niin lentokentän läheisyydestä löytyy hotellejakin.
Vierailija kirjoitti:
– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.
– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.
– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.
Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.
Tiloille ei voi oikein mitään, jos ei ole tilaa vieraiden takeillle, eikä istumapaikkaa pöydässä.
Mutta ruokapödässä todellakin ahdistaa jo vessassa ei ollut kunnollista käseinepesumahdollisuutta, joten mitä tasoa on isäntväen käsihygienia?
Hei keittiöroskis-tyypit. Tajuutteko edes kuinka vaivaannuttavaa ja piinaavan noloa on tulla kylässä vessasta joku vessapaperikäärö kädessä ja käydä kysymässä vaikka sieltä olohuoneesta istuvalta emännältä, että anteeksi missäköhän täällä ois roskis? Tai mennä vieraassa paikassa availemaan keittiön kaappeja että missäköhän täällä on roskis ja anteeksi mihin voi laittaa sekjätettä? Juu ei ole palavaa eikä biöjätettä, ai mitäkö? Öööööö.
Teitä varten vois omissa bileissäni siirtää vessapaperin keittiöön. Voitte sitten sieltä pyytää tai hakea...
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsutte ja haluatte vieraita yöksikin niin hankkikaa jooko hyvä vieraspatja. Olin siskoni luona kutsuttuna ja nukuin elämäni huonoimmat yöt hänen ilmapatjallaan. Ikinä ei ole ollut näin kipeenä selkä ja hartiat! Koeajakaa itse ostamanne vieraspatjat ennen vieraideb tuloa...
Miksi tätä on alapeukutettu? Minä ainakin haluan vieraideni viihtyvän ja oikeastu testaan uudet vuodesohvat yms ennen vieraiden tuloa ja laitan niiden päälle vielä sijauspatjan. Olisi noloa, jos vieras nukkuisi huonolla patjalla. Olen siis itse joka nukkui tuolla ilmapatjalla ja se vuoti yöllä, mutta sitä ei kehdannut pumpatakaan klo 02 siitä lähtevän jumalattoman äänen vuoksi. Kiva siinä sitten olla ja yrittää nukkua. Samalla tavalla annan vieraille pehmeät pyyhkeet ja maittavat monipuoliset ateriat saadakseni vieraani viihtymään hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiloille ei voi oikein mitään, jos ei ole tilaa vieraiden takeillle, eikä istumapaikkaa pöydässä.
Mutta ruokapödässä todellakin ahdistaa jo vessassa ei ollut kunnollista käseinepesumahdollisuutta, joten mitä tasoa on isäntväen käsihygienia?
Jos vieraiden takit eivät mahdu naulakkoonne, niin viekää omat takkinne vierailun ajaksi vaikka kaappiin säilöön. Siis ihan oikeasti, mihin vieraat sitten takkinsa muuten laittaisivat? Ovenkahvaan? Penkille? Lattialle?
Ja jakkara maksaa ikeassa kympin. Ihan kannattava sijoitus, kovin kauaa ei lattialla jaksa istua.
Mä en ymmärrä tätä ettei voi vessaan hommata roskista. Ikeasta saa muutamalla eurolla, tyhjentää vaikka vain silloin kun vieraat on lähtenyt jos muuten on niin laiskaa väkeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan kutsunut vieraita yöksi juuri siksi, että ei mulla ole tilaa säilyttää mitään superhyviä vierasvuoteita. Aina välillä kuitenkin joku kutsuu itse itsensä yöksi (asun lentokentän vieressä), mutta olen ajatellut, että jos vieras haluaa pehmeämmän vuoteen, niin lentokentän läheisyydestä löytyy hotellejakin.
Vertailet vääriä asioita. Jos ei halua tai pyydä vieraita luokseen niin se ja sama se sitten siinä tilanteessa on millainen patjavarustus kotona on. Siskoni kuitenkin asuu kaksin miehensä kanssa 4mh asunnossa ja olin siis pyydetty ja kutsuttu vieras. Ei siis ollut kyse tilan puutteesta tai siitä, että olisin änkenyt sinne. En toiste aio mennä edes kutsuttuna uudestaan tuollaiselle patjalle nukkumaan vaan jää vierailut siskon luo nyt tältä erää tähän. Asiallisesti kyllä kerroin, että tuolla patjalla nukkui tosi huonosti että hän tietää patjansa tilasta. Itse olen opiskelija ja asun 1mh kämpässä, mutta olen panostanut hyvään vuodesohvaan.
joo,jos väki haisoo niin se on taloon kunnia mikä silloon haisoo.Tuli nääs mielehen että eiköös niitä tampponeja,sun muita sitehiä vois vaihtaa kotonansa ennenku tuloo meirän tontille kyläälemähän,näin se kuulkaas vois olla vierahillekkin helepompaa olla ja praatata taloon väen kans eikä tarttisi turhia kainostella.Vaan emmä oikeen tiärä näistä asioosta ku mää oon miäs,ja akatoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu! Haluaisin sinne kyllä sellaisen itsekin, mutta mun vessa vaan on tosi pieni. Just ja just löytyi paikka vessaharjalle.
Kai sen roskiksen voisi laittaa suihkun puolelle, mutta sitten se pitäisi aina siirtää vaikka eteiseen kun haluaa suihkuun. Eikä mulla käy oikeastaan ikinä vieraita, vielä vähemmän sellaisia, jotka menevät vessaan. Että en sitten ole sellaista hankkinut.
voisitko ap ja muut haisevat veriperseet olla tulematta meille kylään, kun teillä on kuukautiset? en pidä siitä hajustanne, enkä siitä että että se veripillun haju leijjuu myös kahvipöydässä, kun istutte siinä. pthyi!
Vieras, älä heitä haisevia tamponeitasi tai siteitäsi vessani roskikseen, en tyhjää sitä joka viikko, en edes joka toinen.
Tyhjään sen omien kuukautisteni jälkeen, ja jos olemme eri kierrossa, en kurkkaa sinne 1-3 viikkoon, ja se sun siteesi alkaa siinä ajassa jo kävellä....
Huomaavainen vieras käärii siteensä/tamponinsa paperiin ja panee sen sinne laukkuunsa, jossa on vessaan kantanut puhtaan kk-suojansa. Ja panee kotona roskiin. Näin minä teen, ja kun ap:kin olettaa kaikkien elävän kuin hän itse, niin kerronpa tämän.