Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kutsutte kotiinne vieraita, niin voisitteko hoitaa seuraavat asiat kuntoon

Vierailija
11.07.2016 |

– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.

– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.

– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.

Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.

Kommentit (245)

Vierailija
41/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.

teillä veriset siteet ja tamponit haisevat siellä, missä tehdään ruokaa?? Hyi helvetti. Ei tulisi kylässä kuuna päivänä mieleenkään viedä keittiöön likaista tamponia! Kun ei tulisi mieleenkään, että kukaan tekee mitään niin ällöttävää. Kivaa vieraiden nolaamista muutenkin.

Vierailija
42/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo,jos väki haisoo niin se on taloon kunnia mikä silloon haisoo.Tuli nääs mielehen että eiköös niitä tampponeja,sun muita sitehiä vois vaihtaa kotonansa ennenku tuloo meirän tontille kyläälemähän,näin se kuulkaas vois olla vierahillekkin helepompaa olla ja praatata taloon väen kans eikä tarttisi turhia kainostella.Vaan emmä oikeen tiärä näistä asioosta ku mää oon miäs,ja akatoon.

Tottakai sellainen, joka ei vuoda juuri lainkaan, voi vaihtaa rättinsä jo kotona. Me muut vaihdamme kotona lähteissä ja saapuessa, ja sen seitsemän kertaa siinä välissä. Katsos kun jos ei vaihda, niin voi sohva mennä pilalle. Sellaista on elämä helvetillisten menkkojen kanssa. Joka kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voisitko ap ja muut haisevat veriperseet olla tulematta meille kylään, kun teillä on kuukautiset? en pidä siitä hajustanne, enkä siitä että että se veripillun haju leijjuu myös kahvipöydässä, kun istutte siinä. pthyi!

Vai että oikein haistat. 0/5.

Vierailija
44/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks jollain ei ole roskista vessassa?

mihin minä miehenä tarvitsen roskista vessassa?

Laitat sinne esim käytetyt hammaslangat, hammasväliharjat, loppuunkulutetun hammasharjan, tyhjät hammastahnatuubin ja antiperspiranttipullon jne.

Vierailija
45/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo elää tavallaan ja vieraat saaapuu ajallaan.

Vieraat voivat myös olla saapumatta.

Vierailija
46/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsun vieraikseni vain ystäviäni.  He osaavat sanoa, jos vessapaperi on loppu, tai kysyä, missä on roskis.

ja muutkin voi sanoa. ei tuossa ole mitään ihmeellistä. onko sinulla wc-paperia?

mulla ei esim. välttämättä oo, koska teen mamut ja pesen käsisuihkulla alakerran toimituksen jälkeen. arvatkaa kummalla tavalla tulee puhtaampaa?? levitellä paperilla vai pestä ko toosa??

Vierailija
47/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei keittiöroskis-tyypit. Tajuutteko edes kuinka vaivaannuttavaa ja piinaavan noloa on tulla kylässä vessasta joku vessapaperikäärö kädessä ja käydä kysymässä vaikka sieltä olohuoneesta istuvalta emännältä, että anteeksi missäköhän täällä ois roskis? Tai mennä vieraassa paikassa availemaan keittiön kaappeja että missäköhän täällä on roskis ja anteeksi mihin voi laittaa sekjätettä? Juu ei ole palavaa eikä biöjätettä, ai mitäkö? Öööööö.

Teitä varten vois omissa bileissäni siirtää vessapaperin keittiöön. Voitte sitten sieltä pyytää tai hakea...

Nyt on uusavuttomuus kunniassaan. Keittiöroskikset on AINA suomalaiskeittiöissä tiskipöydän alla. Ja roskista näkee, missä on sekajäte. Jos ei näe, niin sitten tyrkkäät siihen isoimpaan. Simple as that. Jos on noin avuton ja kaino, kannattaa pysyä kotonaan.

Vierailija
48/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kodissani nuo asiat ovatkin kunnossa. Mulla sen sijaan olisi pyyntö: kun tulet lapsinesi kotiini kylään, voisitko huolehtia, että seuraavat asiat ovat kunnossa:

1) Lapset pesevät kätensä ennen ja jälkeen ruokailun. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen putsaillut peileistä klähmäisiä sormenjälkiä..

2) Huolehdi, ettei lapsesi riko mitään. Mieheni kallista harrastukseen liittyvää tarpeistoa maksellaan edelleen, kun eräs pikkuherra kävi vähän näpsyttelemässä vanhempien kahvitellessa kaikessa rauhassa.

3) Jos lapsesi on vaippaikäinen, ÄLÄ JÄTÄ KAKKAVAIPPOJA HAISEMAAN KEITTIÖÖNI vaan vie ne mennessäsi ulkoroskikseen, kiitos.

4) Siivoa lähtiessäsi lastesi jäljet. Ennen vieraiden tuloa en ole siivonnut vain päästäkseni aloittamaan koko show:n alusta kullannuppujesi poistuttua.

Ja -shokeeraavaa kyllä- minullakin on lapsia.

Vierailija
49/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisit ap kyläreissuilla kuukuppia, niin ei tarvitse roskista vessaan.

Vierailija
50/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pah ja pyh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsun vieraikseni vain ystäviäni.  He osaavat sanoa, jos vessapaperi on loppu, tai kysyä, missä on roskis.

ja muutkin voi sanoa. ei tuossa ole mitään ihmeellistä. onko sinulla wc-paperia?

mulla ei esim. välttämättä oo, koska teen mamut ja pesen käsisuihkulla alakerran toimituksen jälkeen. arvatkaa kummalla tavalla tulee puhtaampaa?? levitellä paperilla vai pestä ko toosa??

Ei siinä mitään, kyllä vieraasi voivat pestä alapäänsä alasuihkulla, mutta onko sinulla siis myös nimikoidut peppypyyhkeet heille, vai miten lopuksi kuivaavat persuksensa?

Vierailija
51/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Hankin juuri roskiksen. Vessapaperi rullia on aina esillä.

Muistan vieläkin kun vein poikaystävän luona tampoonin keittiön roskiin, sen äiti heitti pussin ulos ja yön aika jokin eläin oli levitellyt tampoonini pitkin etupihaa.

Vierailija
52/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Hankin juuri roskiksen. Vessapaperi rullia on aina esillä.

Muistan vieläkin kun vein poikaystävän luona tampoonin keittiön roskiin, sen äiti heitti pussin ulos ja yön aika jokin eläin oli levitellyt tampoonini pitkin etupihaa.

Olisiko se jokin eläin erottanut, jos kyse olisi ollut vessan roskiksesta?

Vierailija
53/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Aloittajaa lainaten, ei tarvitse piitata näistä, jos haluatte olla moukkia. Aika moni ilmoittautui.

Vierailija
54/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin Ap:n mainitsemat asiat, sekä:

Tummaa kahvia

Luomu maitoa

Suolaista sekä makeaa

Siisteyden

Ei karvoja sohvalla

Selkeät rajat ja kiellot päälle tuleville koirille.

Vierailija
55/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks jollain ei ole roskista vessassa?

mihin minä miehenä tarvitsen roskista vessassa?

Laitat sinne esim käytetyt hammaslangat, hammasväliharjat, loppuunkulutetun hammasharjan, tyhjät hammastahnatuubin ja antiperspiranttipullon jne.

Ja noita ei voi nakata sinne keittiön roskikseen muun sekajätteen joukkoon koska?

Vierailija
56/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin miehen luona kylässä ja hän alkoi valittamaan, miksi olen käyttänyt kaikki vessapaperit. Piti ihan rautalangasta  vääntää, että menkkojen kanssa sitä paperia menee, kun joutuu tamponin ympärille laittamaan, pikkuhousunsuoja myös ja pyyhittävääkin on enemmän.

Ei jotenkin itsestä tunnu hygieeniseltä viedä likaista tamponia keittiöön. Mulla on vielä c-hepatiitti ja sitä kautta veressä tartuntariski. Ja vaikka vedän monta kerrosta paperia tamponin ympärille, veret tulevat siitä läpi, varsinkin alkupäivinä. Kiva varmaan muiden katella sitä, kun ruokaa laittavat ja joutuvat roskista käyttämään enemmän.

Laitetaanko likaiset vauvanvaipatkin keittiön roskikseen?

Aika monilla on avokeittiöitä tai olohuone ja keittiö samassa tilassa. Kiva haistella sitten niitä kakkoja syödessä.

Vierailija
57/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kutsutte kylään etenkin yövieraaksi tai koko päiväksi, niin voisitteko ystävällisesti vähän ennakoida sen aiheuttamia toimenpiteitä. Ärsyttävää kun kyläpaikkaan saapuessa aletaan pohtia mitähän sitä voitaisiin tehdä lounaaksi ja päivälliseksi. Ensin tunti menee tähän jahkailuun. Sitten joko miehet tai naiset lähtevät prismaan tms. hankkimaan näitä ruokia. Ja sitten aletaan vasta vääntää sitä lounasta.

Muutamalla tuttavaperheellä on käsittämättömän vaikeaa hoitaa näitä asioita ennakkoon, vaikka vierailu olisi 2kk etukäteen tiedossa. On ihan ok viinilasin äärellä kokkailla yhdessä ruokaa ja viettää leppoisaa pariskuntaikaa aikuisten kesken. Mutta kun paikalla on molempien perheiden lapsetkin niin vituttaa se, että saa ensin lähteä kauppaan rahtaamaan ostoksia, sitten joko tehdä kahdelle perhekunnalle ruoat tai vahtia kahden perheen lapset. Mitä iloa on siis lähteä kyläilemään?! Hepommalla selviäisi kotona ja hermotkaan ei menisi.

Meillä osataan ennakoida. Kaupassa on käyty ja hankittu sopivaa lounastarviketta, nopeaa ja simppeliä välipalaa, päivällisjutut ja iltapalat valmiiksi. On huomioitu lapset ja aikuiset. Juomapuoli myös jos aikuiset haluavat istua iltaa lasten käytyä nukkumaan. On aikuisten makuun pientä iltapurtavaa. Ainakin toinen ruokailu on etukäteen valmisteltu, pilkottu, katsottu tarvikkeet valmiiksi ja suunniteltu muutenkin sellaiseksi, että ruoan saa nopeasti kasaan ja emäntä/isäntä (saatika vieraat!!) ei joudu kökkimään keittiössä tuntitolkulla ja vieraat joudu pyörittelemään peukaloita yksin. Kauppaan ei meillä vieraita passiteta koskaan.

Vierailija
58/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.

Tajuatko, että vaikka itsellesi olisi ihan ok heilutella tamponia narusta matkalla keittiön roskikseen, niin vähänkään vieraammassa porukassa se ei ole muille kovin kivaa?

Niin sitä tamponiako ei voi kääriä vaikka vessapaperiin? Vessapaperia meiltä löytyy aina.

Vierailija
59/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on juuri niin vaikea kuin millaiseksi sen itse tekee. Miten te pärjäätte ulkomailla tai ravintoloissa tai muissa julkisissa vessoissa, jos menette töräyttämään tortut pönttöön ennenkuin olette katsoneet, onko vessassa paperia? Mä katson AINA vessaan mennessäni, onko siellä vessapaperia...olipa kyse omasta vessastani tai jonkun muun. Ja jos ei ole, hommaan vessapaperin jostain. Tosin en olekaan koskaan kyläillyt niin vieraiden ihmisten luona ettenkö olisi kehdannut sanoa, että hei, täältä vessasta puuttuu paperi/roskis/pyyhe. 

Vierailija
60/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

teillä veriset siteet ja tamponit haisevat siellä, missä tehdään ruokaa?? Hyi helvetti. Ei tulisi kylässä kuuna päivänä mieleenkään viedä keittiöön likaista tamponia! Kun ei tulisi mieleenkään, että kukaan tekee mitään niin ällöttävää. Kivaa vieraiden nolaamista muutenkin.

Tiesitkö, että keittiön roskiksen voi tyhjentää useamminkin kuin kerran viikossa? Mulla ei koskaan ole roskis päässyt haisemaan kun vien sen ulos heti samana päivänä jos sinne siteen tai tamponin laitan. Tiesitkö, että roskapussin ei tarvitse olla iso 100 l jätesäkki jonka täyttymistä odotellaan viikkotolkulla. Mulla on kuukautiset itselläni vain neljästi vuodessa joten aivan hyvin sen kahden vuotopäivän ajan voin viedä vaikka siteen kerrallaan ulkoroskikseen. Ilmeisesti te sitten vuodatte paketillisen siteitä päivässä viikon ajan kun ihan haisemaan asti ehtii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän