Hesalaisille, stadilaisille tai mitä olettekin ohjeet kun lähdette pohjoiseen.
No niin päätitte sitten lähteä pois sieltä kehäkolmosen takaa. Joten kerrataan muutama sääntö miten täällä toimitaan OK?
No kiirellä ja hötkyilyllä ei tule mitään hyvää kiirellä tulee vaan kusipäisiä lapsia. Joten siellä tien päällä ajetaan rauhallisesti säänmukaan. JA jos siellä edessä on traktori niin se töötin tööttöminen ei auta yhtään mitään sitä tietä annetaan kun pystytään. Ja kun tietä annetaan tai yleensä liikenteessä niin kiitetään muita liikkujia. Ollaan nyt sitten siellä määränpäässä ja kauppaan rientää tuo pääkaupungin porukka. Kaupassa täällä päin suomea ollaan kohteliaita katsotaan ihmisiä silmiin, tervehditään ihmisiä sekä sitä kaupankassaa sanotaan " Terve tai vastaava tervehdys sitten sanotaan KIITOS "
JA nyt ollaan siellä mökillä tai vastaavassa paikassa niin kun tulee ongelmia niin NAAPURILTA voi kysyä apua, kun meillä sitä kutsutaan auttamiseksi ja siitä on kohteliasta kiittää.
Kommentit (47)
Suomessa taitaa olla yhteensä viitisen miljoonaa asukasta, vähemmän kuin jossain maailman suurimmissa kaupungeissa. Kuinka hiton vaikeaa voi olla täällä matkustaa etelään ja pohjoiseen? Lapsellista pelleilyä, jospa nyt yritetään pärjätä täällä.
Olen itse maalta, Savosta. Olen asunut Suomessa hyvin monessa kaupungissa, idässä ja lännessä mutta Helsinki on ensimmäinen paikka joka tuntuu kodilta ja omalta. Mukava, pieni pääkaupunki jossa ihmiset ovat kohteliaita ja ystävällisiä ja jossa saa halutessaan olla myös ihan rauhassa, tulematta häirityksi.❤
Minua aina entisenä maalaisena hirvittää liikennekäyttäytyminen landella. Ajetaan miten sattuu ja parkkeerataan kaupan eteen. Edes lyhyttä matkaa ei voi kävellä vaan aina on mentävä autolla. Kai sitä on totuttu siihen että törttöillä voi kun on tilaa. Sitten tullaan samalla asenteella stadiin autoilemaan. Stadissa pärjää vaan jos noudattaa liikennesääntöjä. Muuten poksahtaa kolari.
Mun maalta muuttanut aviomieheni ihmetteli aikoinaan, että kun täällä pääkaupunkiseudulla ollaan liikenteessä töykeitä eikä anneta tietä. Kyydissä ollessani tajusin sitten, että ei koskaan laittanut vilkkua päälle kun yritti vaihtaa kaistaa, sitten vasta laittoi kun oli jo lähtenyt siirtymään toiselle kaistalle. Kerroin sitten salaisuuden, että täällä päin maata annetaan tietä kun sen vilkun laittaa riittävän ajoissa päälle. Täällä on enemmän kuin se kolme autoa, eikä siten voi töytöillä kaistoilla kuten haluaa.
- Muistan kun ala-asteella yhtä poikaa kiusattiin, koska oli Helsingistä :/ no onneks loppujen lopuks sulautu hyvin ja pääs porukoihin.
- Muistan kun intissä oli yks helsinkiläinen, oli aivan järkyttävän ylimielinen idiootti. Laitettiin putkaankin ainakin kerran. Tosin kusipäät ovat kusipäitä synnyinpaikasta riippumatta.
- Muistan kun pari vuotta sitten työpaikalla oli puhetta Helsingistä niin osalla tuntui olevan jotain paikkaa ja varsinkin helsinkiläisiä vastaan. "Idiootteja" "Ei hitto ne on pellejä" "Paska paikka".
Siinä oikeastaan asennekokemukseni Helsingistä. Itse en ole käynyt kuin ehkä 5-10 siellä ja eipä tuo ihmeellisemmältä paikalta ole vaikuttanut. Voisin vaikka asuakin, jos mahdollisuus tulisi. Olenkohan harvinaisuus kun mulla ei ole kuin 1 sukulainen, joka siellä asuu tai tiedän asuvan. En ole muuten koskaan matkustanut sporalla, kerran olen ollut metrossa.
Katsokaa tätä karttaa, kun lähdette pohjoiseen.
Ja huom! Tuossa ei ole ihan kaikkia mukana.
Nyt on pakko kyllä sanoa, että olen asunut monissa kaupungeissa, mutta ap Helsinkiläiset kyllä osaavat nuo. Helsingissä on niin paljon ihmisiä, että toimeen tullaan, kohteliaita ollaan ja annetaan toisillekin tietä vaikka reippaasti kävelläänkin. Ystävällisimmät ihmiset joita olen tavannut on kyllä löytyneet Helsingistä.