Seinäjoen asuntomessuilla mukavan väljää
Eilen ei ollut juuri yhtään porukkaa. Muilla messuilla tottunut jonottamaan. Joissakin taloissa oli vain muutama meidän lisäksi.
Kommentit (126)
Kaikki asuntomessutalot ovat olleet iankaiken samantyyppisiä ökytaloja. Taviksien rahat ei riitä edes vessanpytyn nuppiin. Nytkään ei jäänyt mikään erityisemmin mieleen, paitsi todella vaaralliset portaat ja yläkertojen kapeat käytävät isolla pudotuksella, käytävät vaan kapenee vuosi vuodelta. Pitkää kävelyä, jonottamista ja odottelua päästäkseen näkemään jotain minkä on nähnyt jo sata kertaa aiemmin, ärsyyntyneitä ihmisiä, ei mitään uutta. Päälle hyökkääviä myyjiä, jotka juoksevat perässä puoli hallin mittaa (terkkuja mm. Elisalle ja Fortumille, Avotakkaakaan en missään nimessä erehdy tilaamaan...), paperiroskan tuputtajia, törkypahaa kallista kahvia ja ylihinnoiteltua ruokaa. Joka vuosi kuitenkin menen kun pääsen ilmaiseksi, ja pois tulen tympääntyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoella muuten haisee lehmänp*aska keväisin kun oikealta suunnalta tuulee. Kiva yllätys näin muualta tulleelle, maatilan hajuihin tottumattomalle.
Kyllä. Kaksi asia haisee : lehmänpaska ja ärsyttävä omakehu (pohojalaasittain trossata).
Ei minuakaan kiinnosta. Haluaisin katsella ratkaisuja, jotka ovat sellaisia, mitä voisi itse toteuttaa. Kun meillä on tarve reilun 100 neliön aikuispariskunnan talolle, niin ei jaksa lähteä katsomaan jotain 300 neliön taloa. Sitäpaitsi, suurin osa messutaloista on rumia - joitain poikkeuksia kyllä on, mutta aika vähän. Itse tykkään enemmän perinteisestä talon mallista. Kunnon hirsitalo, jossa 2-3 mh+oh+k, sellaisia minä haluaisin katsella.
Pohojanmaalla on kaikki komiaa. Seinäjoelle en lähtisi asumaan. Mikkeliin taidan mennä messuille ens vuonna, stadista ei kai mene suoraan junaa sinne. Eiks ne taas oo karjalaissii, ilo iloa ja suru surua.
No en menny ku aiemmat kokemukset alueen ihmisistä on niin ikävät. Ovat olevinaan jotakin mutta tyhjännaurajia kaikki. Eikä markkinointikaan saanu uteliaisuutta heräämään (vanhoillisuus, perinteikkyys, maalaisromantiikka...)
Asuntomessut kun on kerran käynyt katsomassa, koko tapahtuma on vähän niinkuin nähty. Talot tosiaan jotain puolen miljoonan ökytaloja, jonka kaltaisiin taviksilla ei ole varaa. Mutta ehkä on myös kannattamatonta esitellä kerrostaloasumista tai halvimpia Älvsby-taloja.
No seinäjoki on niin hirveä junttila juntteine ja epäystävällisine asukkaineen, etten yhtään ihmettele. t. pois muuttanut
Seinäjoen messuilla on nimenomaan myös pienempiä taloja, mm. sinkulle ja vanhemmille pariskunnille tehdyt talot. Ja nimenomaan puu- ja hirsitaloja, puurakentaminen kun on yksi messujen teema. Alueelta löytyy myös mm. uusi puukerrostalo. Eli tämä sille, joka halusi pienempiä taloja ja puu- ja hirsitaloja. Ei pidä haukkua etukäteen asiaan tutustumatta.
Jännää, miten joillakin on tuo Seinäjokivastaisuus niin lähellä sydäntä, että pitää oikein työkseen keskittyä Seinäjoen ja seinäjokisten haukkumiseen. Ei tämä nyt hullumpi paikka ole asua. On tullut asuttua monessakin paikassa , mm. Oulussa, Tampereella, Hämeenlinnassa.... ja tänne olen ihan omasta valinnastani päätynyt ja koko perhe on oikein tyytyväinen. Aktiviteetteja on paljon, kesällä tapahtuu koko ajan, on paljon nuoria ihmisiä ja opiskelijoita, aktiivinen kulttuurielämä, luonto ja liikuntamahdollisuudet lähellä, koulut ja päiväkodit lähellä, helppo liikkua ja kulkea, ihmiset reippaita ja yritteliäitä, rempseä huumori ja suoraan sanominen sopii ainakin omaan luonteeseen hyvin. Ei mulla ainakaan ole moittimista.
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan kiinnosta. Haluaisin katsella ratkaisuja, jotka ovat sellaisia, mitä voisi itse toteuttaa. Kun meillä on tarve reilun 100 neliön aikuispariskunnan talolle, niin ei jaksa lähteä katsomaan jotain 300 neliön taloa. Sitäpaitsi, suurin osa messutaloista on rumia - joitain poikkeuksia kyllä on, mutta aika vähän. Itse tykkään enemmän perinteisestä talon mallista. Kunnon hirsitalo, jossa 2-3 mh+oh+k, sellaisia minä haluaisin katsella.
Viime vuoden messuilla oli teidän taloja, mikset silloin mennyt?
Eri alueilla Suomea on erilaisia tarpeita asutuksessa, sehän on se idea kun messut on ympäri Suomen että jokaiselle jotain jonain vuonna ja tuodaan erilaisia asumismuotoja esille.
Sanonpahan vaan että Seinäjoella ei ole muuta hyvä kuin Provinssi ja kirpputorit.
Minkä tyylisiä vessoja ja kylpyhuoneita oli tänä vuonna?
Oliko asuntomessukonkareita paikalla, mitkä oli tämän vuoden "jutut"? Esim. eroja viime vuosiin?
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoen messuilla on nimenomaan myös pienempiä taloja, mm. sinkulle ja vanhemmille pariskunnille tehdyt talot. Ja nimenomaan puu- ja hirsitaloja, puurakentaminen kun on yksi messujen teema. Alueelta löytyy myös mm. uusi puukerrostalo. Eli tämä sille, joka halusi pienempiä taloja ja puu- ja hirsitaloja. Ei pidä haukkua etukäteen asiaan tutustumatta.
Jännää, miten joillakin on tuo Seinäjokivastaisuus niin lähellä sydäntä, että pitää oikein työkseen keskittyä Seinäjoen ja seinäjokisten haukkumiseen. Ei tämä nyt hullumpi paikka ole asua. On tullut asuttua monessakin paikassa , mm. Oulussa, Tampereella, Hämeenlinnassa.... ja tänne olen ihan omasta valinnastani päätynyt ja koko perhe on oikein tyytyväinen. Aktiviteetteja on paljon, kesällä tapahtuu koko ajan, on paljon nuoria ihmisiä ja opiskelijoita, aktiivinen kulttuurielämä, luonto ja liikuntamahdollisuudet lähellä, koulut ja päiväkodit lähellä, helppo liikkua ja kulkea, ihmiset reippaita ja yritteliäitä, rempseä huumori ja suoraan sanominen sopii ainakin omaan luonteeseen hyvin. Ei mulla ainakaan ole moittimista.
Ihan vinkkinä, Seinäjokea, seinäjokelaisia ja pohjalaisia muutenkin haukutaan ihan syystä. Olen törmännyt esim Helsingissä paljon ystävällisempiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
No tässä tapauksessa voisin käydäkin loman loppupuolella. t. se joka näitä kaipasi. Minä en tunne Seinäjoelta oikein ketään, joten en osaa sanoa juuta enkä jaata, asuntomessut vain on ollut viime vuosina sellainen, että ei ole minua varten. Hyvä jos on uutta.
Köyhät ja kateelliset ne täällä rutajaa :D
Asuntomessuthan kestää kuukauden, ensimmäisinä päivinä siellä varmaan käy lähinnä vain paikallinen väestö.
Vierailija kirjoitti:
Tai siis sivistyneet ihmiset kertoo totuuksia. JA ehkä Westendissä on vähän rikkaampaa väkeä kuin siellä maalaistollojen pyhätössä. Ollaha nii saatanan ylypiää että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme haluaisi muuttaa Seinäjoelle???
Miten tämä liittyy asuntomessuihin? Eihän siellä niitä nimenomaisia taloja olla myymässä, vaan esittelemässä :D. Luuleeko jotkut oikeasti että sinne mennään ostamaan juuri niitä taloja :'D?? Hahaa.
Tais mennä tosikon wannabe-servaus vähän pieleen. Toi kirjoittaja tuskin tarkoitti sitä mitä huumorintajuttomuudessasi luulit. Se olivarmasti jatkumoa tohon "Kuka ihme haluaisi muuttaa Seinäjoen sille alueelle???"-viestiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis sivistyneet ihmiset kertoo totuuksia. JA ehkä Westendissä on vähän rikkaampaa väkeä kuin siellä maalaistollojen pyhätössä. Ollaha nii saatanan ylypiää että.
No todella sivistynyttä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asuntomessutalot ovat olleet iankaiken samantyyppisiä ökytaloja. Taviksien rahat ei riitä edes vessanpytyn nuppiin. Nytkään ei jäänyt mikään erityisemmin mieleen, paitsi todella vaaralliset portaat ja yläkertojen kapeat käytävät isolla pudotuksella, käytävät vaan kapenee vuosi vuodelta. Pitkää kävelyä, jonottamista ja odottelua päästäkseen näkemään jotain minkä on nähnyt jo sata kertaa aiemmin, ärsyyntyneitä ihmisiä, ei mitään uutta. Päälle hyökkääviä myyjiä, jotka juoksevat perässä puoli hallin mittaa (terkkuja mm. Elisalle ja Fortumille, Avotakkaakaan en missään nimessä erehdy tilaamaan...), paperiroskan tuputtajia, törkypahaa kallista kahvia ja ylihinnoiteltua ruokaa. Joka vuosi kuitenkin menen kun pääsen ilmaiseksi, ja pois tulen tympääntyneenä.
Precis sama kokemus minulla sieltä tänään :)
En ihmettele. Ei voi olla ihan täyspäinen, jos haluaa ylipäätään muuttaa Seinäjoelle. Se on täynnä juntteja ja himouskovaisia.