Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen mies miehenä

Vierailija
10.07.2016 |

Mieheni on todella perinteinen mies. Tai siis haluaa selkeän mies-nainen asetelman. Eli hän sanoo viimeisen sanan. Tämä on ihan ok, mutta usein esitän muuta ihmisten edessä. Jotenkin hävettää myöntyä aina.

Käyn kyllä töissä yms, mutta muuten mies määrää. Minusta tämä toimii hyvin ja luo tietyn seksuaalisen jännitteen. Olin 18 kun alettiin seurustella, enkä ikinä uskonut olevani tällaisessa suhteessa. Nyt ikää on 29. Voiko tämä oikeasti vahingoittaa meidän lasta? Onko meitä muita?

Kommentit (217)

Vierailija
101/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on toki tilanteita mitä lapsikin näkee. Juuri nuo erimielisyydet, kun ne päättyy 99% miehen tahdon mukaan. Hän saattaa sitten myöhemmin pyörtää päätöksen, mutta haluaa sen päättäjän tunteen.

Ap

Tuossa nyt ei ole mitään järkeä. Haraa vastaan ihan vain siitä ilosta, että saa yksin olla "oikeassa" ja sanoa viimeisen sanan. Ihme taistelua aikuisten ihmisten suhde, en jaksaisi katsella tuollaista.

Vierailija
102/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adam luotiin ensin, lähimpänä Jumalaa. Sama logiikka on muissakin uskonnoissa. Ei niitä ole kiusaksi keksitty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä ole sovinismia, jos miehen on sanottava ns. viimeinen sana. Voi olla ihan persoona kysymys, jotkut ovat itsepäisempiä. Itse olen nainen ja todella itsepäinen ja yritän viimeiseen asti enkä usein myönny jos jotain olen päättänyt. Ap, onko miehesi sanonut, että näin tehdään, koska hän on mies ja määrää? Silloin on kyse sovinismista.

Minusta tuntuu, että ap:n ajatusmalli on periytynyt kotoa. Surullista kyllä, ettei omassa kodissaankaan mielipiteellä ole väliä, ja sitten ovat tehneet vielä lapsiakin. :(

Itsehän heittäisin pihalle moisen moukan mutta ehkä ap on yksin itselleen vielä huonompaa seuraa?

Suurin osa tuntemistani naisista pitää miehestä, joka pitää "jöötä". Mutta! Kukaan heistä ei sitä kysyttäessä myönnä.

Mä en tunne ainuttakaan naista joka tykkäisi siitä että mies pitää "jöötä". :D Yhdestä en ole ihan varma; työkaverini vaimo. Raasu on totaalisen tossun alla ja mies puhuu hänestä rumasti töissäkin. Mutta silti se naineen vaan jatkaa suhteessa. Voi tietty ola ettei uskalla lähteä.

Vierailija
104/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurempi seksuaalinen jännite mulla on ollut mua kunnioittavien miesten kanssa kuin muhun alentuvasti suhtautuvien.

Miksi miehesi sanoo viimeisen sanan? Pitääkö hän sinua tyhmänä? Pitääkö hän omia mielipiteitään sinun mielipiteitäsi tärkeämpinä?

No olin aika nuori kun alettiin seurustella, niin ei ollut muita kuin satunnaisia juttuja muutama, niin ei ole sellaista vertailukohtaa. Mutta kun vertaan siihen alkuajan kyselyyn ja palvomiseen niin jotenkin tämä nykyinen tyyli toimii paremmin seksuaalisestikin.

Koen hänen rakastavan minua todella paljon. On todella huomaavainen ja hoitaa paljon lastamme. Tuo sovinismi on hänellä vaan selkärangassa. Meillä tämä on enemmän henkistä. Mies siis tekee välillä myös "naisten töitä" yms.

Ap

En ymmärrä mikä tässä on ongelma? Mun mielestä teillä menee hyvin ja olette onnellisia, eiköhän teidän lapsistakin tule kunnollisia ja on hyvä että lapsilla on molemmat vanhemmat verrattuna johonkin yh-äidin vapaankasvatuksen hedelmiin.

T.duunarimies

Olen melko varma, että jollakin yh-äidin vapaakasvattamilla hedelmillä on suurempi ÄO ja ymmärrys asioista, kuin sinulla. Taitaa olla syy, miksi sinä olet vain duunari...?

Ja olen myös melko varma, että vastustat tiettyä uskontoa ja perustelet sitä vieläpä sillä, että siinä alistetaan naisia. Kaksinaismoralismia selkeimmillään. Mutta ilmeisesti et ymmärrä sitäkään.

Melkoinen aivopierijä tämä, jolla feministin vihaisuus taustalla jatkuvasti. M31

Osa naisista ikään kuin kolisee tyhjää. Yleensä kun nainen saa kunnolla munaa, se rauhoittaa kolinaa huomattavasti. Jos sitä ei saa, niin kolina voi jatkua kauankin.

Miehillekin munaa niin lopettavan sen kolinan. :)

Vierailija
105/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt harvan naisen, joka pystyy ottamaan ohjat esim. onnettomuustilanteissa. En väitä etteikö tällaisiakin ole, mutta mies on se joka yleensä ottaa ne ohjat. Jos tasapäistetään miehet naisten kanssa, niin kohta kukaan ei ota niitä ohjia, jos joku onnettomuus sattuu. M31

Höpsistä pönttöön. Ohjien ottamisella ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa, vaan ihan muilla tekijöillä. Esim. mulla on täti, joka on sellainen oikein kunnon hössöttäjä, mutta hän on myös sairaanhoitaja, joka tarpeen tullen toimii salamannopeasti kriisitilanteessa. Hänellä on valmius siihen. Ei kikkeliä ja palleja tarvita ohjien ottamiseen, toisilla on valmius siihen ja toisilla ei. Multakin kyllä monessa tilanteessa onnistuu.

Tää on niin totta. Mä itse kammoan verta yms, mutta kun päädyin kerran onnettomuuspaikalle, jotenkin siinä vaan lähti "autopilotti" käyntiin ja pelosta huolimatta toimin lopulta hyvinkin tehokkaasti. Mainitaan nyt erikseen vielä että paikalle samaan aikaan osuneet miehet tuijotteli vieressä ja otti multa ohjeita.

Vierailija
106/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet suhteeseesi tyytyväinen, niin onnittelut, ja jatka samaan malliin. Jos joku mättää, pue se sanoiksi ja kerro miehellesi. Eihän hän ihan mahdottomalta vaikuta, voisi ehkä ymmärtääkin jag saatte yhdessä miettiä mitä muutatte suhtessanne ja miten.

Vierailija
107/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurempi seksuaalinen jännite mulla on ollut mua kunnioittavien miesten kanssa kuin muhun alentuvasti suhtautuvien.

Miksi miehesi sanoo viimeisen sanan? Pitääkö hän sinua tyhmänä? Pitääkö hän omia mielipiteitään sinun mielipiteitäsi tärkeämpinä?

No olin aika nuori kun alettiin seurustella, niin ei ollut muita kuin satunnaisia juttuja muutama, niin ei ole sellaista vertailukohtaa. Mutta kun vertaan siihen alkuajan kyselyyn ja palvomiseen niin jotenkin tämä nykyinen tyyli toimii paremmin seksuaalisestikin.

Koen hänen rakastavan minua todella paljon. On todella huomaavainen ja hoitaa paljon lastamme. Tuo sovinismi on hänellä vaan selkärangassa. Meillä tämä on enemmän henkistä. Mies siis tekee välillä myös "naisten töitä" yms.

Ap

En ymmärrä mikä tässä on ongelma? Mun mielestä teillä menee hyvin ja olette onnellisia, eiköhän teidän lapsistakin tule kunnollisia ja on hyvä että lapsilla on molemmat vanhemmat verrattuna johonkin yh-äidin vapaankasvatuksen hedelmiin.

T.duunarimies

Olen melko varma, että jollakin yh-äidin vapaakasvattamilla hedelmillä on suurempi ÄO ja ymmärrys asioista, kuin sinulla. Taitaa olla syy, miksi sinä olet vain duunari...?

Ja olen myös melko varma, että vastustat tiettyä uskontoa ja perustelet sitä vieläpä sillä, että siinä alistetaan naisia. Kaksinaismoralismia selkeimmillään. Mutta ilmeisesti et ymmärrä sitäkään.

Mistä tuon uskonnon kaivoit keskusteluun?

Mun mielestä kaikki uskovaiset ovat hulluja ja epäilyttäviä kuten kaikki satuihin uskovat.

Duunari olen siksi että olen mielummin tehnyt kuin istunut koulussa, teetkö itse muuta kuin roikut netissä päivät pitkät kirjoittamassa paskaa.

Vierailija
108/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31 ihana miehekäs machomies

En kutsuisi itseäni machoksi, vaikka joku voi tulkitakin niin. M31 

Älähän toki tahallisesti jätä sarkasmia ymmärtämättä. :) Mites, onkos tänään taas luvassa vauvojen pelastamista palavasta talosta, laivan uppoamisen estämistä vai ihan vain vauva-palstailua?

Sanotaanko niin, että kerran yksi huvijahti oli ajanut kiville ja alkanut upota. Kun saavuimme paikalle, niin naiset eivät olleet saaneet mitään aikaiseksi, miehet sentään jotain. M31

Vastaus on siis, että vauva-palstailua. :)

Vierailija
109/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miettii, mihin tämä maailma on menossa, on melko todennäköistä, että lapsestasi tulee poikana sovinisti tai tyttönä ovimatto.

Onko sovinisti sellainen, että mies määrää perheessä? M31

Kyllä. Etenkin, jos mies kuvittelee, että hänen kuuluukin määrätä, koska hän on mies.

Naiset pitävät määrätietoisista miehistä jotka tietävät mitä haluavat. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa kenen kuuluu määrätä.

Kaikki pitävät, valitettavasti. Röyhkeä ja aggressiivinen ihminen (usein mies) todennäköisimmin koetaan ja nostetaan johtajaksi.

Vierailija
110/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

T.duunarimies

Mistä tuon uskonnon kaivoit keskusteluun?

Mun mielestä kaikki uskovaiset ovat hulluja ja epäilyttäviä kuten kaikki satuihin uskovat.

Duunari olen siksi että olen mielummin tehnyt kuin istunut koulussa, teetkö itse muuta kuin roikut netissä päivät pitkät kirjoittamassa paskaa.

Lainaamasi kirjoittaja muuten elää äärimmäisen alistavan, pettävän ja röyhkeän, vallanhaluisen äijän ovimattona. Hauskaa, että juuri hän saarnaa suurimmalla suulla.

Vierailija
111/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se itsestään selvää, että kahden täysipäisen ihmisen parisuhteessa molempien mielipiteet ja tahto ovat yhtä painavia ja tärkeitä.

Jos lapsi näkee, että perheessä vain toisen vanhemman mielipiteet painavat ja miehen tekemät kotityötkin ovat "naisen auttamista" (=kuuluvat automaattisesti naiselle ja mies hyvyyttään joskus auttaa), hän saa kyllä hyvin  ikävän parisuhdemallin.

Tuo väite, että naiset haluaisivat miehen, joka määrää, ei ole kyllä totta. Varmasti jotkut naiset haluavat olla kynnysmattona, mutta aika monet eivät. Minun ystäväpiirissäni kyllä miehet haluavat naisen, joka on viehättävä ja älykäs ja jolla on oma tahto ja mielipiteet. Tällaiset parit ovat myös pysyneet yhdessä. Tunnen myös monia miehiä, jotka ovat vaihtaneet kynnysmattonaisensa omilla jaloillaan seisovaan, fiksuun naiseen.

Vierailija
112/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän "määrätietoisista miehistä, jotka tietävät mitä haluavat". Minun mieheni on älykäs ja viihtyy työssään ja valitsi naisen joka on älykäs ja hauska ja jonka kanssa hän voi olla tasavertaisessa, kunnioittavassa ja intohimoisessa parisuhteessa.

Määrätietoinen ei tarkoita sitä että haluaa alistaa naista tai että ylipäänsä ajattelee, että puolet mailman väestöstä (naiset) ovat jotenkin vähempiarvoisia kuin se toinen puolikas.

Vierailija
113/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M31 ihana miehekäs machomies täällä vauva-palstailemassa sunnuntain kunniaksi! Tiukkaa älyllistä pelimiesopas-argumentointia ja lukuisia mielikuvitusurotekoja, aivan mahtavaa!

:D xD !!!!! Sarkasmi hallussa sulla!

Vierailija
114/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin halusin "määrätietoisen miehen, joka tietää mitä haluaa". Sellaisen sainkin. Minun mieheni rakastaa haastavaa työtään, harrastaa rakastamiaan lajeja ja halusi älykkään ja hauskan naisen, jonka seurassa hän viihtyy ja jonka kanssa hän voi solmia intohimoisen ja tasavertaisen suhteen.

Määrätietoisuus ei ole sitä että haluaa naisen kynnysmatoksi. On surullista jos joutuu olemaan parisuhteessa henkilön kanssa, jonka mielestä puolet mailman väestöstä (naiset) ovat jotenkin alempiarvoisia kuin se toinen puolikas.

Tunnen muutaman miehen, joiden nainen parisuhteen edetessä itse muuttui vapaaehtoisesti tahdottomaksi kynnysmatoksi - pitkän kituuttamisen jälkeen nämä parit erosivat ja miehet ovat löytäneet naisen, jonka kanssa he voivat tuntea olevansa tasavertaisia aikuisia ihmisiä omine tahtoineen ja toiveineen ja mielipiteineen.

Minun lapseni oppivat että hyvässä parisuhteessa kunnioitetaan ja rakastetaan, puhutaan ja väitellään ja että asiat päätetään yhdessä.

Vierailija
115/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa tykkäisi, että nainen tai lapsi on samalla viivalla kuin minä olen. Se on minusta mahdotonta. Arvostan silti molempia. M33

Vierailija
116/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalasti säälittää nuo peräkammarin pojat jotka todistelevat itselleen, että "naiset on tehty hallittaviksi". Saattaa kova todellisuus vielä lyödä kovaa...

Onni tässä on se, että noi eivät onneksi lisäänny ja välitä tätä hourujuttua omille lapsilleen. :)

Vierailija
117/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kodin käyttäytymismallit periydy aina lapsille kuin jotkut geenit minkä monet vanhemmat varmasti ovat saaneet kokea. Itselläni on ollut dominoiva isä ja jokseenkin alistuvainen äiti.Olen siis mies ja luulen tuon johtaneen lähinnä siihen, että huomioin ja kuuntelen naisia enemmän, koska en halua toimia samalla tavalla. Kuten meilläkin Ap:n mies kuitenkin muuttaa päätöksiään, joten hän nyt ilmeisesti harkitsee tekojaan ja pyrkii oikeudenmukaisiin ratkaisuihin.

Eli en nyt olisi niin huolissaan lapsen oppimista käytösmalleista kun osa täällä. Jos Ap itse vielä kokee voimatasapainon luovan kokemuksen toimivasta parisuhteesta, niin ei tuo pahalta kuulosta. Riitelyä ja muita lapsen kannalta ikäviä asioita on varmasti myös vähemmän. Naisen oikeuksiin kuuluu vapaus saada valita myös "epätasa-arvoisempi" elämäntapa.

Vierailija
118/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31 ihana miehekäs machomies

En kutsuisi itseäni machoksi, vaikka joku voi tulkitakin niin. M31 

Älähän toki tahallisesti jätä sarkasmia ymmärtämättä. :) Mites, onkos tänään taas luvassa vauvojen pelastamista palavasta talosta, laivan uppoamisen estämistä vai ihan vain vauva-palstailua?

Sanotaanko niin, että kerran yksi huvijahti oli ajanut kiville ja alkanut upota. Kun saavuimme paikalle, niin naiset eivät olleet saaneet mitään aikaiseksi, miehet sentään jotain. M31

Kuka sen paatin sinne kiville ajoi? :)

Vierailija
119/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että tässä ketjussa on monta tyyppiä, joiden ajattelumaailma on jostain 1700-luvulta.

Saattaapi moni poika jäädä naisettomaksi tuolla asenteella - tai sitten pitää löytää joku yhtä jälkeenjäänyt puolisoksi. Hirvittää ajatellakin miten tuollaiset omia lapsiaan kasvattaisivat. Huh.

Järkyttävä ihmiskuva joillakin.

Vierailija
120/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ja alaikäinen lapsi ovat niin mahdottoman erilaisia kuin mies on. Ihmisiä toki kaikki, mutta kuitenkin miehet, naiset ja lapset ovat enemmän erilaisia kuin samanlaisia keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi