Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen mies miehenä

Vierailija
10.07.2016 |

Mieheni on todella perinteinen mies. Tai siis haluaa selkeän mies-nainen asetelman. Eli hän sanoo viimeisen sanan. Tämä on ihan ok, mutta usein esitän muuta ihmisten edessä. Jotenkin hävettää myöntyä aina.

Käyn kyllä töissä yms, mutta muuten mies määrää. Minusta tämä toimii hyvin ja luo tietyn seksuaalisen jännitteen. Olin 18 kun alettiin seurustella, enkä ikinä uskonut olevani tällaisessa suhteessa. Nyt ikää on 29. Voiko tämä oikeasti vahingoittaa meidän lasta? Onko meitä muita?

Kommentit (217)

Vierailija
81/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M31 ihana miehekäs machomies täällä vauva-palstailemassa sunnuntain kunniaksi! Tiukkaa älyllistä pelimiesopas-argumentointia ja lukuisia mielikuvitusurotekoja, aivan mahtavaa!

Ekstrapisteitä myös sanan "faktuaalinen"-käytöstä. "Olkinukkea" vielä odotellessa.

Jostain syystä tämän luontaisen kriisitilannejohtajan jutuista tuli vahva fiilis, että kuuluu siihen ihmiskategoriaan, joka pyörtyy verta nähdessään, ja Estonialla olisi todennäköisesti kelannut pikkulapset ja mummot pakoreittiä etsiessään.

Vierailija
82/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M31 ihana miehekäs machomies

En kutsuisi itseäni machoksi, vaikka joku voi tulkitakin niin. M31 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31 ihana miehekäs machomies täällä vauva-palstailemassa sunnuntain kunniaksi! Tiukkaa älyllistä pelimiesopas-argumentointia ja lukuisia mielikuvitusurotekoja, aivan mahtavaa!

Ekstrapisteitä myös sanan "faktuaalinen"-käytöstä. "Olkinukkea" vielä odotellessa.

Jostain syystä tämän luontaisen kriisitilannejohtajan jutuista tuli vahva fiilis, että kuuluu siihen ihmiskategoriaan, joka pyörtyy verta nähdessään, ja Estonialla olisi todennäköisesti kelannut pikkulapset ja mummot pakoreittiä etsiessään.

Nyt olen sitten kaikki vastaajat? Ettekö te näe esim. plussista, että 2 miestä antaa plussia samoihin paikkoihin, joten kirjoittajia on oltava useampia. Yksinkertaisia kantturoita. M31

Vierailija
84/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älähän toki tahallisesti jätä sarkasmia ymmärtämättä. :) Mites, onkos tänään taas luvassa vauvojen pelastamista palavasta talosta, laivan uppoamisen estämistä vai ihan vain vauva-palstailua?

Vierailija
85/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällä palstalla on näin kouluttamattomia naisia, jotka ovat silti kaapanneet itselleen feministien konsepteja? Faktuaaliset erot sukupuolissa - esimerkiksi mies päättää, koska on mies - eivät ole mitään sovinismia.

Täytyykin muistaa sanoa töissä, että älkääpä enää kysykö minulta apua onnettomuustilanteissa, koska miesten pitää tehdä päätökset. 

No näin me pärjättiin 10 000 vuotta aikaisemminkin, joten en usko tuolla olevan vaikutusta. M31

Estonian  lisäksi kaveri teki urotekoja, tai ainakin seurasi niitä lähietäisyydeltä jo 10 000 vuotta sitten. Respect!

Vierailija
86/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä ole sovinismia, jos miehen on sanottava ns. viimeinen sana. Voi olla ihan persoona kysymys, jotkut ovat itsepäisempiä. Itse olen nainen ja todella itsepäinen ja yritän viimeiseen asti enkä usein myönny jos jotain olen päättänyt. Ap, onko miehesi sanonut, että näin tehdään, koska hän on mies ja määrää? Silloin on kyse sovinismista.

Joskus menin työhaastatteluun ja esimies kysyi (tuleva) että olenko itsepäinen. Sanoin, että joskus vien asiat loppuun saakka ja aika useinkin. Sanoin, että tämä on miinuspuoleni johon esimies totesi, että moni asia olisi jäänyt tekemättä ilman itsepäisyyttä. M31

Oikein kehuttiin työhaastattelussa! Sitten olet varmasti oikeassa muissakin asioissa. :-)

Vierailija
87/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älähän toki tahallisesti jätä sarkasmia ymmärtämättä. :) Mites, onkos tänään taas luvassa vauvojen pelastamista palavasta talosta, laivan uppoamisen estämistä vai ihan vain vauva-palstailua?

Sanotaanko niin, että kerran yksi huvijahti oli ajanut kiville ja alkanut upota. Kun saavuimme paikalle, niin naiset eivät olleet saaneet mitään aikaiseksi, miehet sentään jotain. M31

Vierailija
88/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on tyttö niin siksi asiaa mietin. Pojan kasvattaisin toki arvostamaan naisia. Eikä mieheni mikään pahantahtoinen ole. Sovinisti kyllä, vaikkei hänestä sitä ulkoapäin uskoisi. Hänen mielestään olen hänen yms. Joku tässä asetelmassa kiehtoo. Ja ollaan ajauduttu tähän pikkuhiljaa. Tavallaan aina kun mies koskee, tuntuu että olen hänen.

Sitten on toki tilanteita mitä lapsikin näkee. Juuri nuo erimielisyydet, kun ne päättyy 99% miehen tahdon mukaan. Hän saattaa sitten myöhemmin pyörtää päätöksen, mutta haluaa sen päättäjän tunteen.

Ap

Voi hyvän tähden...

Onko "miehesi" kenties kuitenkin 5-vuotias ja sinä hänen lepsu äitinsä?

Vierailija
89/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko niin, että kerran yksi huvijahti oli ajanut kiville ja alkanut upota. Kun saavuimme paikalle, niin naiset eivät olleet saaneet mitään aikaiseksi, miehet sentään jotain. M31

En enää osaa päättää, onko tämä hauskaa vai pelkästään kiusallista.

Vierailija
90/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen sitten kaikki vastaajat? Ettekö te näe esim. plussista, että 2 miestä antaa plussia samoihin paikkoihin, joten kirjoittajia on oltava useampia. Yksinkertaisia kantturoita. M31

M31 ylivertaisiin ominaisuuksiin kuuluu myös kyky päätellä vastaajien sukupuoli anonyymeista tykkäyksistä.

Vierailija
91/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
92/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31 ylivertaisiin ominaisuuksiin kuuluu myös kyky päätellä vastaajien sukupuoli anonyymeista tykkäyksistä.

Olen huomannut tässä seurassa olevan monia fiksuja naisia. Palstan agitaattoreista huolimatta, jotka kylvävät miesvihaa. Rakkautta kaikille oikeille naisille. M31

Vierailija
93/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä on tyttö niin siksi asiaa mietin. Pojan kasvattaisin toki arvostamaan naisia. Eikä mieheni mikään pahantahtoinen ole. Sovinisti kyllä, vaikkei hänestä sitä ulkoapäin uskoisi. Hänen mielestään olen hänen yms. Joku tässä asetelmassa kiehtoo. Ja ollaan ajauduttu tähän pikkuhiljaa. Tavallaan aina kun mies koskee, tuntuu että olen hänen.

Sitten on toki tilanteita mitä lapsikin näkee. Juuri nuo erimielisyydet, kun ne päättyy 99% miehen tahdon mukaan. Hän saattaa sitten myöhemmin pyörtää päätöksen, mutta haluaa sen päättäjän tunteen.

Ap

Voi hyvän tähden...

Onko "miehesi" kenties kuitenkin 5-vuotias ja sinä hänen lepsu äitinsä?

Haukkukaa nyt ap, sehän tästä vielä puuttui. M31

Vierailija
94/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elin lapsuuteni 70-luvulla perheessä, jossa oli perinteinen perhemalli ja isän sana oli laki. Isä teki päätökset yleensä kysymättä keneltäkään mitään. Jo pienenä huomasin, miten epätasa-arvoisia perheemme jäsenet olivat. Äiti kävi töissä, mutta hän ei saanut omalla rahalla ostaa itselleen mitään, mikä isästä oli turhuutta, kuten uusia talvikenkiä loppuun kuluneiden tilalle.

Minulla ja miehellä on tasa-arvoinen suhde ja lapsilla on myös ollut päätösvaltaa. Itse olen onnellisempi kuin lapsena ja hyvin mies ja lapsetkin näyttävät voivan.

Eikö mielestäsi aikaisemmin suhde ollut tasa-arvoinen? Vaikuttaako työnjako siihen?

Vierailija
95/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ei täsmää viimeiseen viestiin. Etusivulla 12:52.

Vierailija
96/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut tässä seurassa olevan monia fiksuja naisia. Palstan agitaattoreista huolimatta, jotka kylvävät miesvihaa. Rakkautta kaikille oikeille naisille. M31

Oikea nainen = M31 mielestä sopivan alistuva ja naisellinen.

Vastenmielistä.

Vierailija
97/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elin lapsuuteni 70-luvulla perheessä, jossa oli perinteinen perhemalli ja isän sana oli laki. Isä teki päätökset yleensä kysymättä keneltäkään mitään. Jo pienenä huomasin, miten epätasa-arvoisia perheemme jäsenet olivat. Äiti kävi töissä, mutta hän ei saanut omalla rahalla ostaa itselleen mitään, mikä isästä oli turhuutta, kuten uusia talvikenkiä loppuun kuluneiden tilalle.

Minulla ja miehellä on tasa-arvoinen suhde ja lapsilla on myös ollut päätösvaltaa. Itse olen onnellisempi kuin lapsena ja hyvin mies ja lapsetkin näyttävät voivan.

Eikö mielestäsi aikaisemmin suhde ollut tasa-arvoinen? Vaikuttaako työnjako siihen?

Nyt en ymmärrä, mitä tarkoitat. Mitä tasa-arvoa se on, kun yksi ihminen tekee päätökset oman mielensä mukaan? Työnjako oli se, että äiti kävi töissä ja hoiti yksin lapset ja kotityöt. Omakotitalossa oli tosin ulkotöitä, mutta kummasti isällä oli vapaa-aikaa vaikka äidillä ei.

Muutenkin jyrkkä jako miesten ja naisten töihin ei toimi. Eihän siinä puolison tarvitse olla kuin viikko pari sairaalassa, niin toinen on ihan pulassa.

Vierailija
98/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt harvan naisen, joka pystyy ottamaan ohjat esim. onnettomuustilanteissa. En väitä etteikö tällaisiakin ole, mutta mies on se joka yleensä ottaa ne ohjat. Jos tasapäistetään miehet naisten kanssa, niin kohta kukaan ei ota niitä ohjia, jos joku onnettomuus sattuu. M31

Mä en ole yhdenkään miehen ottaneen ohjia onnettomuustilanteissa. Itse kyllä olen sen tehnyt vaikka pelotti niin saakelisti. Toisekseen normaali arki ei (toivottavasti) ole mitään jatkuvaa onnettomuustilannetta.

Vierailija
99/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet vahvempina ja maailmassa ja uskomuksissa ylivertaisina ovat naisten ja lasten isäntiä tämän planeetan herroja. Tämä totuus ei pala tulessakaan. Siinä ei ole mitään "sovinismia".

Vierailija
100/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on perinteinen suomalainen mies, kansallismielinen ym. Meillä tekee molemmat päätöksiä, ja suurimmasta osasta puhutaan, eli kysytään toisen mielipide. Tietyt asiat on sellaisia jotka minä päätän, ja tietyt sellaisia jotka mies päättää. Minä olen feministi, mutta olen sitä mieltä että miehen kuuluu olla perheen pää. Se että on perheen pää, ei tarkoita sitä että määräilee määräilyn ilosta muita, vaan se että ottaa asioista vastuun. Meillä esimerkiksi mies on turvallisuusalalla ollut koko ikänsä, ja hän meillä huolehtii turvallisuuteen liittyvistä asioista, esim. hän tarkistaa illalla onko ovet lukossa, onko lasten pyörät pihalla lukossa ja tarkistaa molemmat autot että ne on kunnossa, mun ei tarvitse sellaisia asioita huolehtia kuin silloin kun mies on pois. Talo on miehen vastuulla kokonaisuutena, minä teen puutarhaan ja sisustamiseen liittyvät päätökset lähes kaikki yksin, mies tekee lumityöt ja leikkaa nurmikon, minä hoidan kukkapenkit ym. Mies maksaa kaikki asumiseen liittyvät laskut ja niihin asioihin liittyvät hoidettavat asiat muutenkin. Minä taas teen lähes kaikki ostokset kodinkoneista ja elektroniikasta miehen vaatteisiin ja kenkiin. Mies tiskaa ja minä hoidan pyykit. Kaikki menee yleensä sujuvasti, ollaan niin kauan jo oltu yhdessä.

Valta tuo mukanaan vastuun, se pitää muistaa. Se on se asia minkä takia jotkut ihmiset tykkäävät siitä että toinen päättää kaikesta, koska siinä ei itse joudu ottamaan sitten mistään asiasta vastuuta, ei tarvi olla edes mielipidettä, tekee vaan niinkuin toinen sanoo ja jos se kosahtaa voi sanoa että ei se mun syy ollu.

Mä en nyt näe millä tavalla mies on tuossa kuviossa perheen pää. Te olette jakaneet kotityön sen mukaan mikä ketäkin kiinnostaa. Mä olen ihan varma että säkin osaisit laittaa auton ovet lukkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi