Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen mies miehenä

Vierailija
10.07.2016 |

Mieheni on todella perinteinen mies. Tai siis haluaa selkeän mies-nainen asetelman. Eli hän sanoo viimeisen sanan. Tämä on ihan ok, mutta usein esitän muuta ihmisten edessä. Jotenkin hävettää myöntyä aina.

Käyn kyllä töissä yms, mutta muuten mies määrää. Minusta tämä toimii hyvin ja luo tietyn seksuaalisen jännitteen. Olin 18 kun alettiin seurustella, enkä ikinä uskonut olevani tällaisessa suhteessa. Nyt ikää on 29. Voiko tämä oikeasti vahingoittaa meidän lasta? Onko meitä muita?

Kommentit (217)

Vierailija
141/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi niin moni nainen vastustaa faktoja, vaikka tosielämässä miehet juuri ovat enemmän johtavissa asemissa. Ei tulipalossa sympatia auta, vaan täytyy toimia! M31

Nämä ovat hyvän johtajan ominaisuuksia, jotka tulevat selkärangasta.

Tulipalon sammuttajat ovat pelastajia, eivät johtajia. Sulla ei taida olla oikein käsitystä siitä mitä johtaminen on.

Todelliset johtajat selviää kentällä. Maalta on hyvä huudella, kun merellä on hätä. M31

Vierailija
142/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt harvan naisen, joka pystyy ottamaan ohjat esim. onnettomuustilanteissa. En väitä etteikö tällaisiakin ole, mutta mies on se joka yleensä ottaa ne ohjat. Jos tasapäistetään miehet naisten kanssa, niin kohta kukaan ei ota niitä ohjia, jos joku onnettomuus sattuu. M31

Mä en ole yhdenkään miehen ottaneen ohjia onnettomuustilanteissa. Itse kyllä olen sen tehnyt vaikka pelotti niin saakelisti. Toisekseen normaali arki ei (toivottavasti) ole mitään jatkuvaa onnettomuustilannetta.

No tästä meillä on vain sinun sanasi. En väitä ettetkö kokenut näin, todellisuus voi olla toinen. M31

Niin, ihan kuten meillä on sun kokemuksistasi sun tarinointisi. Ihan hyvin olet voinut kokea joskus olleesi jossain pätevä. Todellisuus voi olla toinen.

Tarkoitus ei ollut suututtaa, vaan tarkoitin sitä, että onnettomuustilanteessa harvalla on kameraa päällä mitä on kukakin tehnyt. Itse olen tullut palavasta talosta ulos viimeisenä, joten se lienee todellisuutta. M31

Sitähän me emme voi mitenkään tietää. Eikä tuo toisekseen kerro ohjien ottamisesta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi niin moni nainen vastustaa faktoja, vaikka tosielämässä miehet juuri ovat enemmän johtavissa asemissa. Ei tulipalossa sympatia auta, vaan täytyy toimia! M31

Tulipalon sammuttajat ovat pelastajia, eivät johtajia. Sulla ei taida olla oikein käsitystä siitä mitä johtaminen on.

Todelliset johtajat selviää kentällä. Maalta on hyvä huudella, kun merellä on hätä. M31

Sää puhut nyt jostain pelastustehtävistä kun aiheena on johtajuus.

Vierailija
144/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että miehiä on enemmän johtavissa asemissa, ei kerro siitä että miehet olisivat parempia johtajia, höpsö.

Et kuitenkaan usko, että historialla olisi vaikutusta? M31

Vierailija
145/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuka pystyy ottamaan asiat haltuun kriisien sattuessa on yleensä jo varteenotettava ehdokas. Se joka ei pysty, niin mitä sellaisella tekisi kriiseissä. M31

Vierailija
146/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa naiset yritätte olla miehiä. Naurettavaa.

Vierailija
147/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuka pystyy ottamaan asiat haltuun kriisien sattuessa on yleensä jo varteenotettava ehdokas. Se joka ei pysty, niin mitä sellaisella tekisi kriiseissä. M31

Tämä ei nyt taas liity sukupuoleen eikä pelastustehtäviin. Jokainen kriisityöntekijä tai pelastaja ei ole johtaja.

Vierailija
148/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet yrittää turhaan estää naisia olemasta ihmisiä. Naurettavaa.

Vierailija
149/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda femakko levyä ja kampaa naamasi.

Vierailija
150/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka ei ota "hommaa haltuun" kriiseissä voi sitten olla vaikka se joka tottelee ohjeistusta ja hoitaa niitä käytännön tehtäviä. On niistäkin hyötyä. Johtajuus nyt vaan on muutakin kuin palavia taloja ja miesten karille ajamia veneitä.

Vierailija
151/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on perinteinen suomalainen mies, kansallismielinen ym. Meillä tekee molemmat päätöksiä, ja suurimmasta osasta puhutaan, eli kysytään toisen mielipide. Tietyt asiat on sellaisia jotka minä päätän, ja tietyt sellaisia jotka mies päättää. Minä olen feministi, mutta olen sitä mieltä että miehen kuuluu olla perheen pää. Se että on perheen pää, ei tarkoita sitä että määräilee määräilyn ilosta muita, vaan se että ottaa asioista vastuun. Meillä esimerkiksi mies on turvallisuusalalla ollut koko ikänsä, ja hän meillä huolehtii turvallisuuteen liittyvistä asioista, esim. hän tarkistaa illalla onko ovet lukossa, onko lasten pyörät pihalla lukossa ja tarkistaa molemmat autot että ne on kunnossa, mun ei tarvitse sellaisia asioita huolehtia kuin silloin kun mies on pois. Talo on miehen vastuulla kokonaisuutena, minä teen puutarhaan ja sisustamiseen liittyvät päätökset lähes kaikki yksin, mies tekee lumityöt ja leikkaa nurmikon, minä hoidan kukkapenkit ym. Mies maksaa kaikki asumiseen liittyvät laskut ja niihin asioihin liittyvät hoidettavat asiat muutenkin. Minä taas teen lähes kaikki ostokset kodinkoneista ja elektroniikasta miehen vaatteisiin ja kenkiin. Mies tiskaa ja minä hoidan pyykit. Kaikki menee yleensä sujuvasti, ollaan niin kauan jo oltu yhdessä.

Valta tuo mukanaan vastuun, se pitää muistaa. Se on se asia minkä takia jotkut ihmiset tykkäävät siitä että toinen päättää kaikesta, koska siinä ei itse joudu ottamaan sitten mistään asiasta vastuuta, ei tarvi olla edes mielipidettä, tekee vaan niinkuin toinen sanoo ja jos se kosahtaa voi sanoa että ei se mun syy ollu.

Mä en nyt näe millä tavalla mies on tuossa kuviossa perheen pää. Te olette jakaneet kotityön sen mukaan mikä ketäkin kiinnostaa. Mä olen ihan varma että säkin osaisit laittaa auton ovet lukkoon.

Toki osaan laittaa, ja aina laitankin. Mutta kun mennään nukkumaan mies laittaa talon ovet lukkoon. Koska hän on vastuussa perheensä turvallisuudesta. Mies on perheen pää koska on vastuussa monista asioista, lapsista ollaan toki molemmat vastuussa, mutta talosta joka on meidän suurin omaisuus, mies on vastuussa, samoin mies on vastuussa suuremmaksi osaksi autoista, vaikka toki pääasiassa hoidan oman autoni huoltoon ym. Mutta mies huolehtii että autot on turvallisessa kunnossa myös minua varten, eikä vaan lapsia ajatellen.

Jos meille kävisi kuten perheelle Ulvilassa, ja meillä yöllä räsähtäisi lasi ja sisään pyrkisi joku huppumies, kyllä se olisi mies joka ponkaisisi sängystä ja alkaisi otella sen tunkeutujan kanssa, ja minä ottaisin kännykän mukaani, lapset makuuhuoneesta mukaan, ja ulos jos mahdollista, jos ei, piileskelisin lasten kanssa jossain huoneessa ja soittaisin poliisille. En lähettelisi lasta katsomaan kun isi painii siellä tappajan kanssa. Jos tilanne kuulostaisi tosi pahalle, jos lapset olisivat turvassa, voisin ottaa jotain kättäpidempää ja mennä auttamaan miestä. Se mikä mun rooli olisi tilanteessa, olisi se, että jos mies epäonnistuisi perheen suojelemisessa, minä olen se seuraava suojelija, sitten minä taistelen viimeiseen hengenvetoon lasten puolesta, jos vanhin lapsi olisi vielä kotona, hän olisi minun jälkeeni vuorossa suojelemassa pikkuveljiä hyökkääjältä. Niin se menee. 

Fyysisesti mies on vahvempi, joissain asioissa minä voin olla psyykkisesti vahvempi, mutta yleensä mies on se joka toimii kun jotain sattuu, hänellä on siihen koulutus ja kokemus ja varmasti luontainen taipumus, mutta jos ei mies ole paikalla toki silloin mun on skarpattava ja toimittava parhaani mukaan. Itsekin olen töissä esimiesasemassa, ja suurin osa alaisista on miehiä, pakko on pystyä asiat selvittämään. Minä olen töissä se työporukan pää, ja kotona mies perheen pää.

Vierailija
152/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, se suuttu. :)

Vierailija
153/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te feministit ette koskaan saa mieleistänne sukupuolivapaata ja miesvihamielistä yhteiskuntaa. Tyrmäämme yrityksenne joka käänteessä.

Vierailija
154/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on perinteinen suomalainen mies, kansallismielinen ym. Meillä tekee molemmat päätöksiä, ja suurimmasta osasta puhutaan, eli kysytään toisen mielipide. Tietyt asiat on sellaisia jotka minä päätän, ja tietyt sellaisia jotka mies päättää. Minä olen feministi, mutta olen sitä mieltä että miehen kuuluu olla perheen pää. Se että on perheen pää, ei tarkoita sitä että määräilee määräilyn ilosta muita, vaan se että ottaa asioista vastuun. Meillä esimerkiksi mies on turvallisuusalalla ollut koko ikänsä, ja hän meillä huolehtii turvallisuuteen liittyvistä asioista, esim. hän tarkistaa illalla onko ovet lukossa, onko lasten pyörät pihalla lukossa ja tarkistaa molemmat autot että ne on kunnossa, mun ei tarvitse sellaisia asioita huolehtia kuin silloin kun mies on pois. Talo on miehen vastuulla kokonaisuutena, minä teen puutarhaan ja sisustamiseen liittyvät päätökset lähes kaikki yksin, mies tekee lumityöt ja leikkaa nurmikon, minä hoidan kukkapenkit ym. Mies maksaa kaikki asumiseen liittyvät laskut ja niihin asioihin liittyvät hoidettavat asiat muutenkin. Minä taas teen lähes kaikki ostokset kodinkoneista ja elektroniikasta miehen vaatteisiin ja kenkiin. Mies tiskaa ja minä hoidan pyykit. Kaikki menee yleensä sujuvasti, ollaan niin kauan jo oltu yhdessä.

Valta tuo mukanaan vastuun, se pitää muistaa. Se on se asia minkä takia jotkut ihmiset tykkäävät siitä että toinen päättää kaikesta, koska siinä ei itse joudu ottamaan sitten mistään asiasta vastuuta, ei tarvi olla edes mielipidettä, tekee vaan niinkuin toinen sanoo ja jos se kosahtaa voi sanoa että ei se mun syy ollu.

Mä en nyt näe millä tavalla mies on tuossa kuviossa perheen pää. Te olette jakaneet kotityön sen mukaan mikä ketäkin kiinnostaa. Mä olen ihan varma että säkin osaisit laittaa auton ovet lukkoon.

Toki osaan laittaa, ja aina laitankin. Mutta kun mennään nukkumaan mies laittaa talon ovet lukkoon. Koska hän on vastuussa perheensä turvallisuudesta. Mies on perheen pää koska on vastuussa monista asioista, lapsista ollaan toki molemmat vastuussa, mutta talosta joka on meidän suurin omaisuus, mies on vastuussa, samoin mies on vastuussa suuremmaksi osaksi autoista, vaikka toki pääasiassa hoidan oman autoni huoltoon ym. Mutta mies huolehtii että autot on turvallisessa kunnossa myös minua varten, eikä vaan lapsia ajatellen.

Jos meille kävisi kuten perheelle Ulvilassa, ja meillä yöllä räsähtäisi lasi ja sisään pyrkisi joku huppumies, kyllä se olisi mies joka ponkaisisi sängystä ja alkaisi otella sen tunkeutujan kanssa, ja minä ottaisin kännykän mukaani, lapset makuuhuoneesta mukaan, ja ulos jos mahdollista, jos ei, piileskelisin lasten kanssa jossain huoneessa ja soittaisin poliisille. En lähettelisi lasta katsomaan kun isi painii siellä tappajan kanssa. Jos tilanne kuulostaisi tosi pahalle, jos lapset olisivat turvassa, voisin ottaa jotain kättäpidempää ja mennä auttamaan miestä. Se mikä mun rooli olisi tilanteessa, olisi se, että jos mies epäonnistuisi perheen suojelemisessa, minä olen se seuraava suojelija, sitten minä taistelen viimeiseen hengenvetoon lasten puolesta, jos vanhin lapsi olisi vielä kotona, hän olisi minun jälkeeni vuorossa suojelemassa pikkuveljiä hyökkääjältä. Niin se menee. 

Fyysisesti mies on vahvempi, joissain asioissa minä voin olla psyykkisesti vahvempi, mutta yleensä mies on se joka toimii kun jotain sattuu, hänellä on siihen koulutus ja kokemus ja varmasti luontainen taipumus, mutta jos ei mies ole paikalla toki silloin mun on skarpattava ja toimittava parhaani mukaan. Itsekin olen töissä esimiesasemassa, ja suurin osa alaisista on miehiä, pakko on pystyä asiat selvittämään. Minä olen töissä se työporukan pää, ja kotona mies perheen pää.

Eli mies on arkisessa vastuussa omaisuudesta - oleto sä vastuussa lapsista? Kumpi on tärkeämpää?

Kyllä se sun mies voi sen tappajan kanssa painia vaikka sä et sitä perheen pääksi sanoisikaan. Jengi elää täällä näköjään jatkuvassa tulipalojen, tappajien ja onnettomuuksien maailmassa. Täällä meillä on paljon rauhallisempaa.

Vierailija
155/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on tyttö niin siksi asiaa mietin. Pojan kasvattaisin toki arvostamaan naisia. Eikä mieheni mikään pahantahtoinen ole. Sovinisti kyllä, vaikkei hänestä sitä ulkoapäin uskoisi. Hänen mielestään olen hänen yms. Joku tässä asetelmassa kiehtoo. Ja ollaan ajauduttu tähän pikkuhiljaa. Tavallaan aina kun mies koskee, tuntuu että olen hänen.

Sitten on toki tilanteita mitä lapsikin näkee. Juuri nuo erimielisyydet, kun ne päättyy 99% miehen tahdon mukaan. Hän saattaa sitten myöhemmin pyörtää päätöksen, mutta haluaa sen päättäjän tunteen.

Ap

Miten poikia kasvatetaan arvostamaan naisia ? Yleensä arvostus ansaitaan, mutta ilmeisesti siihen voi jotenkin kasvattaakin ? Miten se tapahtuu ?

Vierailija
156/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt taas liity sukupuoleen eikä pelastustehtäviin. Jokainen kriisityöntekijä tai pelastaja ei ole johtaja.

Olet oikeassa, että se mittaa vain yhtä luonteenlaatua. Siltikin erittäin tärkeä asia. M31

Vierailija
157/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te feministit ette koskaan saa mieleistänne sukupuolivapaata ja miesvihamielistä yhteiskuntaa. Tyrmäämme yrityksenne joka käänteessä.

Aika paljon femisnistit ovat saaneet jo aikaan. Eteenpäin mennään koko ajan. :) Miesvihamielinen yhteiskunta sen sijaan olis kovin kurja. Miehet ovat ihmisiä myös ja ihan yhtä arvokkaita kuin naiset.

Vierailija
158/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon femisnistit ovat saaneet jo aikaan. Eteenpäin mennään koko ajan. :) Miesvihamielinen yhteiskunta sen sijaan olis kovin kurja. Miehet ovat ihmisiä myös ja ihan yhtä arvokkaita kuin naiset.

Feministejä on jatkuvasti vähemmän. Lahko on hörhöjen kansoittama.

Vierailija
159/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies on arkisessa vastuussa omaisuudesta - oleto sä vastuussa lapsista? Kumpi on tärkeämpää?

Kyllä se sun mies voi sen tappajan kanssa painia vaikka sä et sitä perheen pääksi sanoisikaan. Jengi elää täällä näköjään jatkuvassa tulipalojen, tappajien ja onnettomuuksien maailmassa. Täällä meillä on paljon rauhallisempaa.

Sen vielä lisään että toki voit ihan hyvin sanoa miestä perheen pääksi jos se susta / teistä tuntuu hyvältä. Mutta sun kuvaamien käytäntöjen perusteella se ei vaan mun korvaan käytännössä siltä kuulosta että mies olis perheen pää. Teillä on aika perinteiseen malliin jaettu kotityöt mutta ei se - mun mielestäni - tee miehestä mitään erityistä perheen päätä. Molemmilla on vaan omat vastuualueet. 

Vierailija
160/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen ei ymmärrä, että mies joka tekee päätöksen, niin kantaa myöskin vastuun naisen hyvinvoinnista. Tämä usein unohtuu keskustelusta. Sivusta -M31

Kun nyt tähän halusitte lähteä. En jatka sen enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi