Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen mies miehenä

Vierailija
10.07.2016 |

Mieheni on todella perinteinen mies. Tai siis haluaa selkeän mies-nainen asetelman. Eli hän sanoo viimeisen sanan. Tämä on ihan ok, mutta usein esitän muuta ihmisten edessä. Jotenkin hävettää myöntyä aina.

Käyn kyllä töissä yms, mutta muuten mies määrää. Minusta tämä toimii hyvin ja luo tietyn seksuaalisen jännitteen. Olin 18 kun alettiin seurustella, enkä ikinä uskonut olevani tällaisessa suhteessa. Nyt ikää on 29. Voiko tämä oikeasti vahingoittaa meidän lasta? Onko meitä muita?

Kommentit (217)

Vierailija
61/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällä palstalla on näin kouluttamattomia naisia, jotka ovat silti kaapanneet itselleen feministien konsepteja? Faktuaaliset erot sukupuolissa - esimerkiksi mies päättää, koska on mies - eivät ole mitään sovinismia.

Faktuaaliset erot sukupuolissa. Oletko joku 16-vuotias vai mistä oikein revit näitä juttuja? Eivät aikuiset ihmiset, jotka osaavat kuitenkin kirjoittaa noin hyvin, usko tuollaista höpöhöpöä. Mitenkään lapsia väheksymättä, tuo on teinin keskeneräistä päättelyä. Älykkäälläkin nuorella voi olla vaikeuksia hahmottaa asiakokonaisuuksia. 

Kaikki, mitä internetissä kirjoitellaan ( varsinkaan keskustelupalstoilla), ei ole totta. Tässä kohtaa mainittakoon, että väitteen esittäjällä on todistusvelvollisuus: jos siis kuvittelet, että naisten ja miesten välillä on "faktuaalisia eroja" esimerkiksi johtamiskyvyssä (miten tätä muuten mitataan tieteellisesti?), sinun on todistettava väitteesi. Lähteiksi tarvitaan luotettavaa tutkimusaineistoa. 

Vierailija
62/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkia feministeille. M31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole sovinismia, jos miehen on sanottava ns. viimeinen sana. Voi olla ihan persoona kysymys, jotkut ovat itsepäisempiä. Itse olen nainen ja todella itsepäinen ja yritän viimeiseen asti enkä usein myönny jos jotain olen päättänyt. Ap, onko miehesi sanonut, että näin tehdään, koska hän on mies ja määrää? Silloin on kyse sovinismista.

Vierailija
64/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkääpä minulle, että kummin tämä asia nyt on:

Onko perinteinen suomalainen siis mies yhdenvertaisuutta, sananvapautta ja tasa-arvoa kannattava, maailman laadukkaimman peruskoulun käynyt ja lapsiensa tulevaisuudesta välittävä?

Vai onko hän öykkäävä tollo, jonka on aina "saatava viimeinen sana" ja jolle nainen, jopa oma kumppani, on mielipiteiltään vähempiarvoinen?

Ohis mutta jotenkin kornia, että nämä muslimien maahanmuuttoa raivokkaasti vastustavat, ala-arvoisia kielikuvia käyttävät, netissä uhkailevat idiootit kuvittelevat olevansa ensin mainittuja mutta todellisuudessa edustavat jälkimmäistä porukkaa.

Vierailija
65/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä ole sovinismia, jos miehen on sanottava ns. viimeinen sana. Voi olla ihan persoona kysymys, jotkut ovat itsepäisempiä. Itse olen nainen ja todella itsepäinen ja yritän viimeiseen asti enkä usein myönny jos jotain olen päättänyt. Ap, onko miehesi sanonut, että näin tehdään, koska hän on mies ja määrää? Silloin on kyse sovinismista.

Minusta tuntuu, että ap:n ajatusmalli on periytynyt kotoa. Surullista kyllä, ettei omassa kodissaankaan mielipiteellä ole väliä, ja sitten ovat tehneet vielä lapsiakin. :(

Itsehän heittäisin pihalle moisen moukan mutta ehkä ap on yksin itselleen vielä huonompaa seuraa?

Vierailija
66/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

a

Vierailija
67/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministitrollit ratsastavat jälleen.

Vierailija
68/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus menin työhaastatteluun ja esimies kysyi (tuleva) että olenko itsepäinen. Sanoin, että joskus vien asiat loppuun saakka ja aika useinkin. Sanoin, että tämä on miinuspuoleni johon esimies totesi, että moni asia olisi jäänyt tekemättä ilman itsepäisyyttä. M31

Vierailija
69/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministitrollit ratsastavat jälleen.

Hejaa .. 

Vierailija
70/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan se menee niin että nainen johdattelee miehensä haluamaansa päätökseen jonka mies tomerasti kokee itse päättävänsä.

Vierailija
71/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miettii, mihin tämä maailma on menossa, on melko todennäköistä, että lapsestasi tulee poikana sovinisti tai tyttönä ovimatto.

Onko sovinisti sellainen, että mies määrää perheessä? M31

Sovinismi on sellaista, että joku sukupuoli tekisi automaattisesti jotain. Eli kyllä, jos mies määrää sukupuolensa perusteella, on se sovinismia.

Ei tuo ole mitään alkuperäistä sovinismia. Jos taas tarkoitat feministien määrittelemää sovinismia, niin kaikki miehet ovat sovinisteja jo ihan sukupuolensa perusteella. Siten olet kyllä oikeassa.

Voit tietysti leikkiä typerää ja väittää, ettet ymmärtänyt sovinismia käytettävän nykyään lyhenteenä sanoista male chauvinism - joka tarkoittaa nimenomaan miessukupuolen asettamista naissukupuolen ylitse.  

Voisin lisätä vielä kiihkomielisesti. Feministisessä retoriikassa kun ihminen tekee jotain ja on mies, kääntyy niin että ihminen tekee jotain koska on mies. Lisäksi kuvitteellisesti haetaan oikeutus tälle tekemiselle jostain miehen ylemmyyden arvon tunteesta. Näet asioita siellä missä niitä ei ole. Jos tämä ei ole olkinukkeilua, niin en tiedä mikä sitten on.

Siis, ihan tosissasiko väität sitä, että jos mies määrää vain siksi, että on sukupuoleltaan mies = parempi johtaja, kuin nainen, että se on feministien olkinukkeilua väittää sitä sovinismiksi?

En väittänyt niin. Itseasiassa väitin juuri päinvastoin.

Ei, vaan väitit feministisen retoriikan väittävän. Sinä väitit juuri niin kuin yllä sanoin. 

Väitin että jos mies määrää, niin on feminististä olkinukkeilua väittää sitä sovinismiksi sillä miehen määrämisen peruste on yksinomaan sukupuoli. Olet niin syvällä, että et edes itse nää pinnalle. Ja kyllä, olen jo lopettanut vaimoni hakkaamisen.

Vierailija
72/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useinhan se menee niin että nainen johdattelee miehensä haluamaansa päätökseen jonka mies tomerasti kokee itse päättävänsä.

Monesti mies myös ottaa naisen tahdon huomioon ja nainen luulee miehen luulevan. M31

Vierailija
73/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki ovat tyytyväisiä. Mies on tehnyt päätöksen ja nainen luulee vaikuttaneensa siihen, vaikka mies vain otti naisen toiveet huomioon. M31

Vierailija
74/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että ap:n ajatusmalli on periytynyt kotoa. Surullista kyllä, ettei omassa kodissaankaan mielipiteellä ole väliä, ja sitten ovat tehneet vielä lapsiakin. :(

Itsehän heittäisin pihalle moisen moukan mutta ehkä ap on yksin itselleen vielä huonompaa seuraa?

Suurin osa tuntemistani naisista pitää miehestä, joka pitää "jöötä". Mutta! Kukaan heistä ei sitä kysyttäessä myönnä.

Vierailija
75/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sanonut, että pitää miehiä parempina johtajina yms. Ei kuitenkaan ole sitä mieltä, että miehet olisivat älyllisesti lahjakkaampia. Hänen mielestään miehet vain sopivat paremmin johtajiksi, myös parisuhteessa.

Omat vanhempani ovat hyvin perinteisessä asetelmassa (äiti oli pitkää kotona, isä todella urakeskeinen). He kuitenkin tekivät päätökset yhdessä, ehkä jopa äiti vahvemmin. He myös riitelivät pikkuasioista ja äitini nalkutti paljon. En siis ole oppinut heiltä suoraa tätä mallia, koska itse haluan menestyä töissä (toisin kuin äitini) ja muitakin eroja löytyy paljon. Miehen isä oli väkivaltainen ja päätti kaikesta. He eivät ole väleissä.

Ap

Vierailija
76/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin lapsuuteni 70-luvulla perheessä, jossa oli perinteinen perhemalli ja isän sana oli laki. Isä teki päätökset yleensä kysymättä keneltäkään mitään. Jo pienenä huomasin, miten epätasa-arvoisia perheemme jäsenet olivat. Äiti kävi töissä, mutta hän ei saanut omalla rahalla ostaa itselleen mitään, mikä isästä oli turhuutta, kuten uusia talvikenkiä loppuun kuluneiden tilalle.

Minulla ja miehellä on tasa-arvoinen suhde ja lapsilla on myös ollut päätösvaltaa. Itse olen onnellisempi kuin lapsena ja hyvin mies ja lapsetkin näyttävät voivan.

Vierailija
77/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on perinteinen suomalainen mies, kansallismielinen ym. Meillä tekee molemmat päätöksiä, ja suurimmasta osasta puhutaan, eli kysytään toisen mielipide. Tietyt asiat on sellaisia jotka minä päätän, ja tietyt sellaisia jotka mies päättää. Minä olen feministi, mutta olen sitä mieltä että miehen kuuluu olla perheen pää. Se että on perheen pää, ei tarkoita sitä että määräilee määräilyn ilosta muita, vaan se että ottaa asioista vastuun. Meillä esimerkiksi mies on turvallisuusalalla ollut koko ikänsä, ja hän meillä huolehtii turvallisuuteen liittyvistä asioista, esim. hän tarkistaa illalla onko ovet lukossa, onko lasten pyörät pihalla lukossa ja tarkistaa molemmat autot että ne on kunnossa, mun ei tarvitse sellaisia asioita huolehtia kuin silloin kun mies on pois. Talo on miehen vastuulla kokonaisuutena, minä teen puutarhaan ja sisustamiseen liittyvät päätökset lähes kaikki yksin, mies tekee lumityöt ja leikkaa nurmikon, minä hoidan kukkapenkit ym. Mies maksaa kaikki asumiseen liittyvät laskut ja niihin asioihin liittyvät hoidettavat asiat muutenkin. Minä taas teen lähes kaikki ostokset kodinkoneista ja elektroniikasta miehen vaatteisiin ja kenkiin. Mies tiskaa ja minä hoidan pyykit. Kaikki menee yleensä sujuvasti, ollaan niin kauan jo oltu yhdessä.

Valta tuo mukanaan vastuun, se pitää muistaa. Se on se asia minkä takia jotkut ihmiset tykkäävät siitä että toinen päättää kaikesta, koska siinä ei itse joudu ottamaan sitten mistään asiasta vastuuta, ei tarvi olla edes mielipidettä, tekee vaan niinkuin toinen sanoo ja jos se kosahtaa voi sanoa että ei se mun syy ollu.

Vierailija
78/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hablahoo

Vierailija
79/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti se miesten kyky tehdä päätöksiä ei toimi silloin, kun mieheltä kysyy, mitä tehdään ruuaksi. Nyt joku esittää hanhenmaksapalleroita ja parasta pihvilihaa, mutta ainakin meidän perheessä nuo eivät mahdu ruokabudjettiin.

Samoin mitä ostetaan miehen isälle synttärilahjaksi, milloin pidetään ikkunanpesupäivä, vaihdetaanko vakuutusyhtiötä, mikä nettiliittymä valitaan, onko tyynyt ja peitot jo uusimistarpeessa, viedäänkö lapsi lääkäriin vai seurataanko vielä, miten edetään, jos lasta kiusataan, kuinka moni mies osaa sanoa näissä mitään? Tuleeko vastaukseksi, ööö, en minä tiedä? Oikeastiko mies päättää, millaisen auton ostaa itselleen ja millaisen telkkarin tahtoo? Perinteinen mies jättää kuitenkin valtaosan asioista vaimon harteille alusta loppuun ja itse vain kritisoi, jos lopputulos menee mönkään.

Vierailija
80/217 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M31 ihana miehekäs machomies täällä vauva-palstailemassa sunnuntain kunniaksi! Tiukkaa älyllistä pelimiesopas-argumentointia ja lukuisia mielikuvitusurotekoja, aivan mahtavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi