Perinteinen mies miehenä
Mieheni on todella perinteinen mies. Tai siis haluaa selkeän mies-nainen asetelman. Eli hän sanoo viimeisen sanan. Tämä on ihan ok, mutta usein esitän muuta ihmisten edessä. Jotenkin hävettää myöntyä aina.
Käyn kyllä töissä yms, mutta muuten mies määrää. Minusta tämä toimii hyvin ja luo tietyn seksuaalisen jännitteen. Olin 18 kun alettiin seurustella, enkä ikinä uskonut olevani tällaisessa suhteessa. Nyt ikää on 29. Voiko tämä oikeasti vahingoittaa meidän lasta? Onko meitä muita?
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Nainen ja alaikäinen lapsi ovat niin mahdottoman erilaisia kuin mies on. Ihmisiä toki kaikki, mutta kuitenkin miehet, naiset ja lapset ovat enemmän erilaisia kuin samanlaisia keskenään.
Niin, viisivuotiasta poikaa sivusta seuranneena on selvää poika voi todella olla "machompi" kuin yksikään aikuinen mies. Leikkii pippelillään, on olevinaan supersankari, pelastaa, ampuu, murskaa ja lentää avaruusraketillaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ja alaikäinen lapsi ovat niin mahdottoman erilaisia kuin mies on. Ihmisiä toki kaikki, mutta kuitenkin miehet, naiset ja lapset ovat enemmän erilaisia kuin samanlaisia keskenään.
Niin, viisivuotiasta poikaa sivusta seuranneena on selvää poika voi todella olla "machompi" kuin yksikään aikuinen mies. Leikkii pippelillään, on olevinaan supersankari, pelastaa, ampuu, murskaa ja lentää avaruusraketillaan. :)
Poika muistuttaa tätä meidän uutta rölliä, samantyylinen mielikuvitusmaailma. Paitsi että lapset suhtautuvat yleensä ihmisiin avoimemmin ja vähemmän ilkeästi kuin "M"31.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt harvan naisen, joka pystyy ottamaan ohjat esim. onnettomuustilanteissa. En väitä etteikö tällaisiakin ole, mutta mies on se joka yleensä ottaa ne ohjat. Jos tasapäistetään miehet naisten kanssa, niin kohta kukaan ei ota niitä ohjia, jos joku onnettomuus sattuu. M31
Mä en ole yhdenkään miehen ottaneen ohjia onnettomuustilanteissa. Itse kyllä olen sen tehnyt vaikka pelotti niin saakelisti. Toisekseen normaali arki ei (toivottavasti) ole mitään jatkuvaa onnettomuustilannetta.
No tästä meillä on vain sinun sanasi. En väitä ettetkö kokenut näin, todellisuus voi olla toinen. M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31 ihana miehekäs machomies täällä vauva-palstailemassa sunnuntain kunniaksi! Tiukkaa älyllistä pelimiesopas-argumentointia ja lukuisia mielikuvitusurotekoja, aivan mahtavaa!
Ekstrapisteitä myös sanan "faktuaalinen"-käytöstä. "Olkinukkea" vielä odotellessa.
Jostain syystä tämän luontaisen kriisitilannejohtajan jutuista tuli vahva fiilis, että kuuluu siihen ihmiskategoriaan, joka pyörtyy verta nähdessään, ja Estonialla olisi todennäköisesti kelannut pikkulapset ja mummot pakoreittiä etsiessään.
Nyt olen sitten kaikki vastaajat? Ettekö te näe esim. plussista, että 2 miestä antaa plussia samoihin paikkoihin, joten kirjoittajia on oltava useampia. Yksinkertaisia kantturoita. M31
M31 ylivertaisiin ominaisuuksiin kuuluu myös kyky päätellä vastaajien sukupuoli anonyymeista tykkäyksistä.
Olen huomannut tässä seurassa olevan monia fiksuja naisia. Palstan agitaattoreista huolimatta, jotka kylvävät miesvihaa. Rakkautta kaikille oikeille naisille. M31
Oikea nainen = M31 mielestä sopivan alistuva ja naisellinen.
Vastenmielistä.
Naisellinen nainen kyllä, kuullostaahan se kauhukuvalta, jos on koko elämänsä yrittänyt tulla miesten kaltaiseksi. M31
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta että tässä ketjussa on monta tyyppiä, joiden ajattelumaailma on jostain 1700-luvulta.
Saattaapi moni poika jäädä naisettomaksi tuolla asenteella - tai sitten pitää löytää joku yhtä jälkeenjäänyt puolisoksi. Hirvittää ajatellakin miten tuollaiset omia lapsiaan kasvattaisivat. Huh.
Järkyttävä ihmiskuva joillakin.
Järkyttävä ajatusmalli = Jos et ole kanssani samaa mieltä, niin jäät yksin. M31
Kuullostaa joltain 12 vuotiaiden puheilta(?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31 ihana miehekäs machomies
En kutsuisi itseäni machoksi, vaikka joku voi tulkitakin niin. M31
Älähän toki tahallisesti jätä sarkasmia ymmärtämättä. :) Mites, onkos tänään taas luvassa vauvojen pelastamista palavasta talosta, laivan uppoamisen estämistä vai ihan vain vauva-palstailua?
Sanotaanko niin, että kerran yksi huvijahti oli ajanut kiville ja alkanut upota. Kun saavuimme paikalle, niin naiset eivät olleet saaneet mitään aikaiseksi, miehet sentään jotain. M31
Kuka sen paatin sinne kiville ajoi? :)
Onnettomuustilanteessa emme yleensä kysy kuka ajoi autoa, tai kuka sytytti tulipalon. Se ei ole oleellista. M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika muistuttaa tätä meidän uutta rölliä, samantyylinen mielikuvitusmaailma. Paitsi että lapset suhtautuvat yleensä ihmisiin avoimemmin ja vähemmän ilkeästi kuin "M"31.
Rölli on se joka menee henkilökohtaisuuksiin, eikä osaa pysyä asiassa, koska ei pärjää. M31
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta että tässä ketjussa on monta tyyppiä, joiden ajattelumaailma on jostain 1700-luvulta.
Saattaapi moni poika jäädä naisettomaksi tuolla asenteella - tai sitten pitää löytää joku yhtä jälkeenjäänyt puolisoksi. Hirvittää ajatellakin miten tuollaiset omia lapsiaan kasvattaisivat. Huh.
Järkyttävä ihmiskuva joillakin.
Ei tässä luultavasto ole kun muutama aktiivinen trolli kylpemässä omassa nokkeluudessaan, että ei syytä huoleen.
Meillä ei ole varsinaisia miesten ja naisten töitä. Itse en ole perinteinen nainen, vaikka mies on perinteinen mies. En siis erityisemmin nauti sisustamisesta tms, ja jos haluan jotain entisöidä teen sen itse.
Tuo valta-asetelma on enemmän henkinen ja tavallaan fyysinen kuin konkreettinen. Kyse ei ole kotitöistä vaan koko suhteesta.
Alkuun olin se, joka esitti mielipiteet kärkevästi ja vei miestä. Nyt se on muuttunut.
En siis alistu kuin omalle miehelleni. Pakko ehkä keskustella aiheesta tytön kanssa heti kun hän ymmärtää. En osaa tätä asetelmaa lähteä muuttamaan, kun minun on hyvä olla näin.
Näköjään tämä valinta on aika harvinainen..
Ap
En ymmärrä miksi niin moni nainen vastustaa faktoja, vaikka tosielämässä miehet juuri ovat enemmän johtavissa asemissa. Ei tulipalossa sympatia auta, vaan täytyy toimia! M31
Nämä ovat hyvän johtajan ominaisuuksia, jotka tulevat selkärangasta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi niin moni nainen vastustaa faktoja, vaikka tosielämässä miehet juuri ovat enemmän johtavissa asemissa. Ei tulipalossa sympatia auta, vaan täytyy toimia! M31
Olet nainen. Huono provo. Liian ilmeinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tämä oikeasti vahingoittaa meidän lasta? Onko meitä muita?
Millä helvetillä ihmiset kasvoivat normaaleiksi 100 vuotta sitten, jos tuo asetelma olisi vahingoittanut lapsia?
Veikkaan, että tämän viestin melkein 100 alapeukkua tulevat naisilta joiden mielestä on ihan ok, että esim. lapsella ei ole isää lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rölli on se joka menee henkilökohtaisuuksiin, eikä osaa pysyä asiassa, koska ei pärjää. M31
Eli "M"31on rölli. Jää alakynteen ja menee sitten henkilökohtaisuuksiin. Tuossa edellisessä kommentoitiin vaan tän k.o röllin toimintaa tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Se että miehiä on enemmän johtavissa asemissa, ei kerro siitä että miehet olisivat parempia johtajia, höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt harvan naisen, joka pystyy ottamaan ohjat esim. onnettomuustilanteissa. En väitä etteikö tällaisiakin ole, mutta mies on se joka yleensä ottaa ne ohjat. Jos tasapäistetään miehet naisten kanssa, niin kohta kukaan ei ota niitä ohjia, jos joku onnettomuus sattuu. M31
Mä en ole yhdenkään miehen ottaneen ohjia onnettomuustilanteissa. Itse kyllä olen sen tehnyt vaikka pelotti niin saakelisti. Toisekseen normaali arki ei (toivottavasti) ole mitään jatkuvaa onnettomuustilannetta.
No tästä meillä on vain sinun sanasi. En väitä ettetkö kokenut näin, todellisuus voi olla toinen. M31
Niin, ihan kuten meillä on sun kokemuksistasi sun tarinointisi. Ihan hyvin olet voinut kokea joskus olleesi jossain pätevä. Todellisuus voi olla toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31 ihana miehekäs machomies
En kutsuisi itseäni machoksi, vaikka joku voi tulkitakin niin. M31
Älähän toki tahallisesti jätä sarkasmia ymmärtämättä. :) Mites, onkos tänään taas luvassa vauvojen pelastamista palavasta talosta, laivan uppoamisen estämistä vai ihan vain vauva-palstailua?
Sanotaanko niin, että kerran yksi huvijahti oli ajanut kiville ja alkanut upota. Kun saavuimme paikalle, niin naiset eivät olleet saaneet mitään aikaiseksi, miehet sentään jotain. M31
Kuka sen paatin sinne kiville ajoi? :)
Onnettomuustilanteessa emme yleensä kysy kuka ajoi autoa, tai kuka sytytti tulipalon. Se ei ole oleellista. M31
Tässä keskustelussa se on oleellista, samoin tulevien onnettomuuksien ehkäisemisessä. Kuka ajoi paatin kiville?
Vierailija kirjoitti:
Tulipalon sammuttajat ovat pelastajia, eivät johtajia. Sulla ei taida olla oikein käsitystä siitä mitä johtaminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ihan kuten meillä on sun kokemuksistasi sun tarinointisi. Ihan hyvin olet voinut kokea joskus olleesi jossain pätevä. Todellisuus voi olla toinen.
Tarkoitus ei ollut suututtaa, vaan tarkoitin sitä, että onnettomuustilanteessa harvalla on kameraa päällä mitä on kukakin tehnyt. Itse olen tullut palavasta talosta ulos viimeisenä, joten se lienee todellisuutta. M31
Avaa nyt vähän, mikä on se viiva jolla sinä olet? Tai millä tavalla osoitat arvostusta? Se on toki kaunista ja hyvää jos laitat mahdollisen puolison ja lapset itsesi edelle.