Perinteinen mies miehenä
Mieheni on todella perinteinen mies. Tai siis haluaa selkeän mies-nainen asetelman. Eli hän sanoo viimeisen sanan. Tämä on ihan ok, mutta usein esitän muuta ihmisten edessä. Jotenkin hävettää myöntyä aina.
Käyn kyllä töissä yms, mutta muuten mies määrää. Minusta tämä toimii hyvin ja luo tietyn seksuaalisen jännitteen. Olin 18 kun alettiin seurustella, enkä ikinä uskonut olevani tällaisessa suhteessa. Nyt ikää on 29. Voiko tämä oikeasti vahingoittaa meidän lasta? Onko meitä muita?
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurempi seksuaalinen jännite mulla on ollut mua kunnioittavien miesten kanssa kuin muhun alentuvasti suhtautuvien.
Miksi miehesi sanoo viimeisen sanan? Pitääkö hän sinua tyhmänä? Pitääkö hän omia mielipiteitään sinun mielipiteitäsi tärkeämpinä?
No olin aika nuori kun alettiin seurustella, niin ei ollut muita kuin satunnaisia juttuja muutama, niin ei ole sellaista vertailukohtaa. Mutta kun vertaan siihen alkuajan kyselyyn ja palvomiseen niin jotenkin tämä nykyinen tyyli toimii paremmin seksuaalisestikin.
Koen hänen rakastavan minua todella paljon. On todella huomaavainen ja hoitaa paljon lastamme. Tuo sovinismi on hänellä vaan selkärangassa. Meillä tämä on enemmän henkistä. Mies siis tekee välillä myös "naisten töitä" yms.
ApKyseessä on mies. Turhaan sinä tuollaisia pohdit, etenkään tällä palstalla ;) Anna miehen tehdä päätökset ja vaikutat päätöksiin, ennen niiden päättämistä.
Tuo neuvo kuulostaa siltä, niin kuin mies olisi lapsi.
Olen nähnyt harvan naisen, joka pystyy ottamaan ohjat esim. onnettomuustilanteissa. En väitä etteikö tällaisiakin ole, mutta mies on se joka yleensä ottaa ne ohjat. Jos tasapäistetään miehet naisten kanssa, niin kohta kukaan ei ota niitä ohjia, jos joku onnettomuus sattuu. M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetäänköhän tässä "älykkäiden feministien" keskustelussa sovinismi-sanaa oikein. Sukupuolierot eivät ole sovinismia.
Se, että mies kokee sukupuolensa oikeuttavan määräämiseen, ei ole sukupuoliero.
Määräävä mies perusteena se, että on mies, ei ole sovinisti. Kannattaisi opiskella asiat, joista kirjoittaa.
Höpö höpö. Et ole opiskellut itsekään, joten älä jakele neuvoja.
Älykäs feministi ilmoittautui :)
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii, mihin tämä maailma on menossa, on melko todennäköistä, että lapsestasi tulee poikana sovinisti tai tyttönä ovimatto.
Onko sovinisti sellainen, että mies määrää perheessä? M31
Sovinismi on sellaista, että joku sukupuoli tekisi automaattisesti jotain. Eli kyllä, jos mies määrää sukupuolensa perusteella, on se sovinismia.
Ei tuo ole mitään alkuperäistä sovinismia. Jos taas tarkoitat feministien määrittelemää sovinismia, niin kaikki miehet ovat sovinisteja jo ihan sukupuolensa perusteella. Siten olet kyllä oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurempi seksuaalinen jännite mulla on ollut mua kunnioittavien miesten kanssa kuin muhun alentuvasti suhtautuvien.
Miksi miehesi sanoo viimeisen sanan? Pitääkö hän sinua tyhmänä? Pitääkö hän omia mielipiteitään sinun mielipiteitäsi tärkeämpinä?
No olin aika nuori kun alettiin seurustella, niin ei ollut muita kuin satunnaisia juttuja muutama, niin ei ole sellaista vertailukohtaa. Mutta kun vertaan siihen alkuajan kyselyyn ja palvomiseen niin jotenkin tämä nykyinen tyyli toimii paremmin seksuaalisestikin.
Koen hänen rakastavan minua todella paljon. On todella huomaavainen ja hoitaa paljon lastamme. Tuo sovinismi on hänellä vaan selkärangassa. Meillä tämä on enemmän henkistä. Mies siis tekee välillä myös "naisten töitä" yms.
ApKyseessä on mies. Turhaan sinä tuollaisia pohdit, etenkään tällä palstalla ;) Anna miehen tehdä päätökset ja vaikutat päätöksiin, ennen niiden päättämistä.
Sinä et koskaan keskustele päätöksistä ennen päätöstä. Pomosikin on lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetäänköhän tässä "älykkäiden feministien" keskustelussa sovinismi-sanaa oikein. Sukupuolierot eivät ole sovinismia.
Määräävä mies perusteena se, että on mies, ei ole sovinisti. Kannattaisi opiskella asiat, joista kirjoittaa.
Älykäs feministi ilmoittautui :)
Huomaatko, et yritä argumentoida älylisillä argumenteilla, vaan lällättelyllä. Ei maksa vaivaa yrittää keskustella kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas kypsää argumentointia, tapu tapu. Ei, tarkoitan sitä, että lasten kanssa toimitaan noin, manipuloimalla. Annetaan muka tehdä päätökset, mutta vaikutetaan niihin ennen päätöksen tekemistä sen sijaan, että päätettäisiin yhdessä niin kuin aikuiset.
Miten tällä palstalla on näin kouluttamattomia naisia, jotka ovat silti kaapanneet itselleen feministien konsepteja? Faktuaaliset erot sukupuolissa - esimerkiksi mies päättää, koska on mies - eivät ole mitään sovinismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se myöskään ole sovinismiä.
Todellakin on.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt harvan naisen, joka pystyy ottamaan ohjat esim. onnettomuustilanteissa. En väitä etteikö tällaisiakin ole, mutta mies on se joka yleensä ottaa ne ohjat. Jos tasapäistetään miehet naisten kanssa, niin kohta kukaan ei ota niitä ohjia, jos joku onnettomuus sattuu. M31
Höpsistä pönttöön. Ohjien ottamisella ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa, vaan ihan muilla tekijöillä. Esim. mulla on täti, joka on sellainen oikein kunnon hössöttäjä, mutta hän on myös sairaanhoitaja, joka tarpeen tullen toimii salamannopeasti kriisitilanteessa. Hänellä on valmius siihen. Ei kikkeliä ja palleja tarvita ohjien ottamiseen, toisilla on valmius siihen ja toisilla ei. Multakin kyllä monessa tilanteessa onnistuu.
Mulla myös on perinteinen mies miehenä, ja itse olen perinteinen nainen. Tämä kuitenkin näkyy lähinnä molempien mielenkiinnon kohteissa, harrastuksissa ja kotitöiden jaossa, isot päätökset on aina tehty yhdessä niin, että molempien näkökulmat otetaan huomioon ja pienemmät niin, että se saa päättää, joka tietää asiasta enemmän. Takana on 11 vuotta yhteistä matkaa.
Miesten ja naisten erilainen ajattelutapa voi olla vahvuus. En kuitenkaan voisi elää määräävän miehen kanssa, haluan hänen kunnioittavan minua yhtä paljon kuin minä kunnioitan häntä, ei vain sukupuolen, vaan persoonan perusteella. Palstan sukupuolten sotaa seuranneena tuntuu siltä, että olen löytänyt aarteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas kypsää argumentointia, tapu tapu. Ei, tarkoitan sitä, että lasten kanssa toimitaan noin, manipuloimalla. Annetaan muka tehdä päätökset, mutta vaikutetaan niihin ennen päätöksen tekemistä sen sijaan, että päätettäisiin yhdessä niin kuin aikuiset.
Et kai sinä aikuista miestä voi manipuloida, vaan kertoa mielipiteesi asiasta, kuten pomollekin?
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii, mihin tämä maailma on menossa, on melko todennäköistä, että lapsestasi tulee poikana sovinisti tai tyttönä ovimatto.
Sovinismi on sellaista, että joku sukupuoli tekisi automaattisesti jotain. Eli kyllä, jos mies määrää sukupuolensa perusteella, on se sovinismia.
Ei tuo ole mitään alkuperäistä sovinismia. Jos taas tarkoitat feministien määrittelemää sovinismia, niin kaikki miehet ovat sovinisteja jo ihan sukupuolensa perusteella. Siten olet kyllä oikeassa.
Voi hyvä luoja. Mitä sovinismi sitten mielestäsi on? Sovinismi on oikeasti sitä, että kokee toisen sukupuolen oikeuttavan johonkin toisen sukupuolen ylitse. Voit tietysti leikkiä typerää ja väittää, ettet ymmärtänyt sovinismia käytettävän nykyään lyhenteenä sanoista male chauvinism - joka tarkoittaa nimenomaan miessukupuolen asettamista naissukupuolen ylitse. Sovinismi itsessään on toki ääritettyä nationalismia, mutta sitä äärimmäisen harvoin käytetään enää sanana, koska sitä tarvitaan enemmän tuohon miessovininismin merkitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotoa saadaan käytöksen mallit. Suurella todennäköisyydellä poikalapsi tuollaisessa ympäristössä oppii, että naisen mielipide on vähempiarvoinen kuin miehen.
Toivotaan nyt vain, että ap:n lapsi on vanhempiaan älykkäämpi ja osaa ajatella omilla aivoillaan. Mistään suurista henkisistä kyvyistä ei voi kertoa se, jos miehen on aina saatava viimeinen sana joka asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällä palstalla on näin kouluttamattomia naisia, jotka ovat silti kaapanneet itselleen feministien konsepteja? Faktuaaliset erot sukupuolissa - esimerkiksi mies päättää, koska on mies - eivät ole mitään sovinismia.
Merkittävä osa feministeiksi tunnustautuvista on itsekin sovinisteja. Siinäpä menee jo päät pyörälle.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällä palstalla on näitä miehiä, jotka ovat lukeneet jotain panomiesoppaita ja kutsuvat sitä "koulutukseksi"? Faktuaalisia eroja sukupuolilla on todella vähän, ja ne ovat lähinnä biologisia. "Mies päättää" ei ole mikään fakta, vaan joku panomiesoppaasta luettu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä pönttöön. Ohjien ottamisella ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa, vaan ihan muilla tekijöillä. Esim. mulla on täti, joka on sellainen oikein kunnon hössöttäjä, mutta hän on myös sairaanhoitaja, joka tarpeen tullen toimii salamannopeasti kriisitilanteessa. Hänellä on valmius siihen. Ei kikkeliä ja palleja tarvita ohjien ottamiseen, toisilla on valmius siihen ja toisilla ei. Multakin kyllä monessa tilanteessa onnistuu.
Mutta 1 nainen sadasta ei riitä. Lisäksi toimii hätätilanteissa hyvin, mihin hänet on koulutettu. Laitappa tätisi Estonialle ja katsotaan sitten.
Mitä sitten asiaa täällä kyselet, jos teillä ei kerran mikään tule muuttumaan? Jos teillä kerran kuvailemallasi tavalla mennään, niin sitten se menee ja muiden mielipiteillä tuskin tilannetta erilaiseksi muutetaan. En todellakaan kyllä saa sinusta mitään vahvatahtoisen naisen kuvaa, vaan nyrkin ja hellan välissä olevan pikkuvaimon kuvan, ja se ei ole varmasti hyvä lapselle. Tällainen malli kuitenkin on varsin yleinen monessa uskonnossa ja ympärilleen ei tarvitse kauan katsoa, kun löytää muita vastaavassa tilanteessa eläviä perheitä ja naisia. Nykyaikaa se ei ole, mutta ei sitä saa poiskaan kitkettyä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai sinä aikuista miestä voi manipuloida, vaan kertoa mielipiteesi asiasta, kuten pomollekin?
Tässä on nyt se iso ero, että pomolla on työyhteisössä valtaa päättää, kun taas parisuhteessa toisella osapuolella ei vastaavaa esimiesvaltaa ole. Työyhteisön dynamiikka ei ole oikein sovellettavissa parisuhteen dynamiikkaan, ja siksi ihmettelenkin, miksi edelleenkin lypsät tuota vertausta.