Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järjestäisitte vauvan tapaamiset?

Vierailija
10.07.2016 |

Ero ollut raskausaikana. Lapsi 7kk, mies nähnyt lasta n. 5 kertaa. Ei aio tulla luokseni katsomaan lasta. En myöskään mene ihan periaatteesta hänen luokseen, koska heittäytyy hankalaksi ja miehen kodin tavarat dyykata roskiksesta. Kahvilaan emme myöskään voi mennä tai mihinkään muuallekin, koska välit niin tulehtuneet. Mies ehdottaa joka toinen vkl lapsen oloa hänen luonaan. En uskalla päästää "isälle", koska a) isä ja lapsi eivät tunne ja b) miehen kaikki tavarat on dyykata roskiksesta eli epähygieeninen ympäristö.
Mies on minua kohtaan riitainen ja ei suostu kompromisseihin. Mikä neuvoksi?
Ann

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko se lastenvalvoja oikeuteen lapsen edustajana. Tai tekeekö jonkun kotioloselvityksen, kyllähän sillä lastenvalvojalla joku kanta täytyy olla lapsen edusta? Onko teidän kunnassa oikeusaputoimistoa, jos lastenvalvoja ei ole ihan aja tasalla?

Vierailija
22/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa unohtaa riitaisat välinne, älkää laittako lasta pelinappulaksi. Lapsella on oikeus äitiin ETTÄ isään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa kunnissa on paikka ainakin näitä valvottuja tapaamisia varten, joten voiiskohan näitä käyttää myös teidän tapauksessanne, vaikka varsinaista valvontaa ei tarvittaisikaan?! Oletko ottanut selvää, löytyykö kunnastanne ko. tilaa?

Vierailija
24/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko se lastenvalvoja oikeuteen lapsen edustajana. Tai tekeekö jonkun kotioloselvityksen, kyllähän sillä lastenvalvojalla joku kanta täytyy olla lapsen edusta? Onko teidän kunnassa oikeusaputoimistoa, jos lastenvalvoja ei ole ihan aja tasalla?

Ei ainakaan tietojeni mukaan tule. Olen lapseb yksinhuoltaja niin kai minulle tulisi joku infromaatio mikäli edustaisi lasta oikeudessa?Lastenvalvoja jäi itse äitiyslomalle. En ymmärrä miten lastenvalvojalla ei ole minkäänlaista kantaa tähän. :D Aika mielenkiintoista mielestäni..

Ap

Vierailija
25/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehestä huolimatta sinun kannattaa ottaa yhteyttä lastenvalvojaan. Soita jo huomenna. Saat sieltä ammattineuvot miten asia etenee. Ajan annat miehelle tiedoksi, hänen oma asia tuleeko vai ei. Mutta tärkeintä on että sinä toimit kokoajan oikein.

Ja unohda nämä kommentit että pitäisi katkaista lapsen kaikkiyhteydet isäänsä.
Huonokin isä on tärkeä, kuin ei isää ollenkaan.

T. Juopon tytär

Mutta lastenvalvoja itse soitti minulle ja sanoi, että isä ei aio tulla enää sinne ja jatkaa asian käsittelyä oikeudessa. Olen yrittänyt kysyä lastenvalvojan suosituksia esim. tapaamisiin niin ei osaa kommentoida?

Ap

Jos näin on, niin sitten lopetat tapaamiset ja annat lapsen kasvaa ilman biologista isäänsä.

Ja tuohon lainaamaasi viestiin, peukutin ensin ylös, mutta olisi tehnyt mieli vaihtaa alapeukkuun, koska todellakin on parempi olla ilman isää, kuin surkean isän kanssa, varsinkin, jos isäsuhdetta ei ole ehditty edes muodostaa.

Vierailija
26/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useissa kunnissa on paikka ainakin näitä valvottuja tapaamisia varten, joten voiiskohan näitä käyttää myös teidän tapauksessanne, vaikka varsinaista valvontaa ei tarvittaisikaan?! Oletko ottanut selvää, löytyykö kunnastanne ko. tilaa?

Kyllä löytyy. En vain ole varma tulen saamaan valvotut tapaamiset läpi. Mielestäni kyllä ainakin tuettuna tapaamisten tulisi tapahtua, koska mies ei yksinkertaisesti omaa minkäänlaista suhdetta lapseen. Jostain luin, että tuetut tapaamiset ovat suositeltavia isän ja lapsen välisen suhteen muodostamisessa, mikäli tapaaminen ei onnistu normaalioloissa, kuten tapauksessamme valitettavasti on.

Ap

Vierailija
27/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin, että mies voi saada muutaman tunnin tapaamisoikeuden tai valvotut tapaamiset.

Miehen huonekalujen hankintapaikka ei ole mikään peruste sille, ettei hän voisi ottaa vauvaa kotiinsa. Anna lapsesi hankkia vastustuskykyä niin kuin se luonnollisesti pitää hankkia niin ei sairastu siitä, että koskee pöytää, joka on ollut ulkotiloissa. Viltti mukaan ja pihalle ja tenava ottamaan kosketusta luontoon.

Mietin onko minulla riittävät perusteet saada yksinhuoltajuus ja tuetut/valvotut tapaamiset? Olet tavallaan oikeassa, että huonekalujen alkuperä ei vaikuta mut en mä halua lastani ihmisen kotiin, jossa lapsi joutuu olemaan paskasilla sohvilla ym.

Oon ihan hajalla tästä ja en todellakaan tiedä miten mä noi tapaamiset voisin järjestää. Miten 7kk lapsi voi viettää isän kanssa aikaa ilman mua ku vierastaa ihmisiäkin, joita ei oo pariin päivään nähnyt? Itkettää, kun mietin.

Ap

Lastasi? Lapsi on myös miehen! Isällä on oikeus lapseensa ja lapsella isäänsä huonekalujen alkuperästä riippumatta. Isällä on oikeus viedä lapsi kotiinsa.

Vierailija
28/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää isän oikeus -jankuttajat ei oo nyt tainneet lukea ap:n viestejä ajatuksella. Tuossa tapauksessa lapsi on ollut täydellinen vahinko, ja edes äidillä ja isällä ei ole rakkaussuhdetta, miksi hemmetissä isällä pitäisi nyt olla suhde vauvaan??

Vierailija
29/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! En antaisi minäkään käytännössä tuntemattomalle ihmiselle viikonlopuksi noin pientä vauvaani! Älä sinäkään. Kuuntele sydäntäsi. Imetätkö? Se jo on peruste sille että vauva ei saa joutua pitkäksi aikaa eroon äidistään. Turha sotkea ja häiritä imetysrytmiä.

Vierailija
30/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehestä huolimatta sinun kannattaa ottaa yhteyttä lastenvalvojaan. Soita jo huomenna. Saat sieltä ammattineuvot miten asia etenee. Ajan annat miehelle tiedoksi, hänen oma asia tuleeko vai ei. Mutta tärkeintä on että sinä toimit kokoajan oikein.

Ja unohda nämä kommentit että pitäisi katkaista lapsen kaikkiyhteydet isäänsä.
Huonokin isä on tärkeä, kuin ei isää ollenkaan.

T. Juopon tytär

Mutta lastenvalvoja itse soitti minulle ja sanoi, että isä ei aio tulla enää sinne ja jatkaa asian käsittelyä oikeudessa. Olen yrittänyt kysyä lastenvalvojan suosituksia esim. tapaamisiin niin ei osaa kommentoida?

Ap

Jos näin on, niin sitten lopetat tapaamiset ja annat lapsen kasvaa ilman biologista isäänsä.

Ja tuohon lainaamaasi viestiin, peukutin ensin ylös, mutta olisi tehnyt mieli vaihtaa alapeukkuun, koska todellakin on parempi olla ilman isää, kuin surkean isän kanssa, varsinkin, jos isäsuhdetta ei ole ehditty edes muodostaa.

Tapaamisia ei ole ollut toukokuun jälkeen. Isä estänyt kaikkialla minut. Sain kesäkuun lopulla hänen asianajajansa sovintoehdotuksen ja mikäli en siihen vastaa määräaikaan mennessä niin isä vie asian käräjäoikeuden käsittelyyn. Mua itkettää ja masentaa.

Voiko isä tosiaan saada yhteishuoltajuuden ja luonapidon joka toinen viikonloppu, kun ei edes ole ollut mukana lapsen elämässä? :(

Ap

Vierailija
31/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain muualla kuin miehen kodissa, jos ei muuta niin avoimessa päiväkodissa, kerhossa tai vastaavassa. Tuonikäinen ei voi vielä yöpyä pois lähivanhemman luota, täysin vieraalla ihmisellä. Miehellä ei myöskään mitään kokemusta lapsenhoidosta, miten voisi selvitä vauvan kanssa, kun tuonikäisistä suuri osa on vielä rintaruokinnassakin.Tuo hygieniakysymyskin on mielestäni merkittävä. Ja kun ulkomaalaisesta on kysymys, koskaan ei voi olla täysin varma, mitkä tarkoitusperänsä ovat jos yhtäkkiä mieli tapaamisista muuttuu, haluaako kaapata lapsen. Ja en voi olla unohtamatta yhtä pitkää ketjua täällä, jossa äiti kertoi kuinka joutui antamaan alle kaksivuotiaan lapsensa täysin vieraalle isälle ja tämän uudelle naisystävälle, vaikka lapsi itki ja takertui äitiinsä, ei olisi millään suostunut menemään. Muutaman tapaamisen jälkeen tämä päättyi (toivottavasti!) kun lapsen vaipasta löytyi verta ja äidin sanoin "kokeneella lääkärillä oli kyyneleet silmissään" lapsen tutkittuaan :((((

Ota yhteyttä lakimieheen/ilmaiseen lakineuvontaan ja vaikka neuvolaan ja kysy onko sinulla mahdollisuus totaaliyksinhuoltajuuteen

Vierailija
32/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! En antaisi minäkään käytännössä tuntemattomalle ihmiselle viikonlopuksi noin pientä vauvaani! Älä sinäkään. Kuuntele sydäntäsi. Imetätkö? Se jo on peruste sille että vauva ei saa joutua pitkäksi aikaa eroon äidistään. Turha sotkea ja häiritä imetysrytmiä.

Kiitos! En imetyksen, koska maidon tuotanto loppui varmaankin juuri stressin takia. :(

Ap

Vierailija
33/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin, että mies voi saada muutaman tunnin tapaamisoikeuden tai valvotut tapaamiset.

Miehen huonekalujen hankintapaikka ei ole mikään peruste sille, ettei hän voisi ottaa vauvaa kotiinsa. Anna lapsesi hankkia vastustuskykyä niin kuin se luonnollisesti pitää hankkia niin ei sairastu siitä, että koskee pöytää, joka on ollut ulkotiloissa. Viltti mukaan ja pihalle ja tenava ottamaan kosketusta luontoon.

Mietin onko minulla riittävät perusteet saada yksinhuoltajuus ja tuetut/valvotut tapaamiset? Olet tavallaan oikeassa, että huonekalujen alkuperä ei vaikuta mut en mä halua lastani ihmisen kotiin, jossa lapsi joutuu olemaan paskasilla sohvilla ym.

Oon ihan hajalla tästä ja en todellakaan tiedä miten mä noi tapaamiset voisin järjestää. Miten 7kk lapsi voi viettää isän kanssa aikaa ilman mua ku vierastaa ihmisiäkin, joita ei oo pariin päivään nähnyt? Itkettää, kun mietin.

Ap

Lastasi? Lapsi on myös miehen! Isällä on oikeus lapseensa ja lapsella isäänsä huonekalujen alkuperästä riippumatta. Isällä on oikeus viedä lapsi kotiinsa.

Ei ole. Lapsella on ne oikeudet, ei isällä tai äidillä. Oikeusaputoimistossa voidaan neuvoa sinua eteenpäin. Olosuhdeselvitys olisi hyvä suorittaa, jos asunnon kunto epäilyttää.

Vierailija
34/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa unohtaa riitaisat välinne, älkää laittako lasta pelinappulaksi. Lapsella on oikeus äitiin ETTÄ isään.

En ole missään kohti riidellyt. Olen päästänyt isän ja tämän perheen (kun ovat olleet Suomessa) tapaamaan lasta kotiimme. Mies on nyt kieltäytynyt tulemasta tänne. En missään nimessä halua riidellä, päinvastoin. Hän oli se, joka kieltäytyi menemästä lastenvalvojalle ja haastoi minut oikeuteen.

Ap

Vierailija
35/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota uudestaan yhteyttä lastenvalvojaan. Uusi henkilö voi olla ammattitaitoisempi kuin edeltäjänsä.

Vierailija
36/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään nimessä anna miehen olla vauvan kanssa kaksistaan. Se tulee sitten ajan kanssa kunhan te vanhemmat olette ensin kunnolla tutustuneet toisiinne, riidat sovittu ja luotto kunnossa.

Vierailija
37/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain muualla kuin miehen kodissa, jos ei muuta niin avoimessa päiväkodissa, kerhossa tai vastaavassa. Tuonikäinen ei voi vielä yöpyä pois lähivanhemman luota, täysin vieraalla ihmisellä. Miehellä ei myöskään mitään kokemusta lapsenhoidosta, miten voisi selvitä vauvan kanssa, kun tuonikäisistä suuri osa on vielä rintaruokinnassakin.Tuo hygieniakysymyskin on mielestäni merkittävä. Ja kun ulkomaalaisesta on kysymys, koskaan ei voi olla täysin varma, mitkä tarkoitusperänsä ovat jos yhtäkkiä mieli tapaamisista muuttuu, haluaako kaapata lapsen. Ja en voi olla unohtamatta yhtä pitkää ketjua täällä, jossa äiti kertoi kuinka joutui antamaan alle kaksivuotiaan lapsensa täysin vieraalle isälle ja tämän uudelle naisystävälle, vaikka lapsi itki ja takertui äitiinsä, ei olisi millään suostunut menemään. Muutaman tapaamisen jälkeen tämä päättyi (toivottavasti!) kun lapsen vaipasta löytyi verta ja äidin sanoin "kokeneella lääkärillä oli kyyneleet silmissään" lapsen tutkittuaan :((((

Ota yhteyttä lakimieheen/ilmaiseen lakineuvontaan ja vaikka neuvolaan ja kysy onko sinulla mahdollisuus totaaliyksinhuoltajuuteen

Mulla tuli kyyneleet silmiin, kun luin tämän. Ihmiset on kamalia. :(

Vierailija
38/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tunti-kaks kerrallaan vaikka kahdesti viikossa antaisin olla kaksin.

Vierailija
39/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota uudestaan yhteyttä lastenvalvojaan. Uusi henkilö voi olla ammattitaitoisempi kuin edeltäjänsä.

Entä kun asia on jo menossa oikeuteen? Voiko siinä kohti vielä olla yhteydessä lastenvalvojaan?

Ap

Vierailija
40/107 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tunti-kaks kerrallaan vaikka kahdesti viikossa antaisin olla kaksin.

Entä kun isällä ei ole mitään tavaroita lapselle?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän