Mistä huomasit että työkaveri on ihastunut sinuun?
Miten hän käyttäytyi? Miten sinä käyttäydyit? Minkälaisessa elämäntilanteessa olit, entä hän (sinkku/varattu)? Saiko tarina jatkoa? Entä mikä nyt on tilanne?
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi koiranpentukatse kertoo kyllä paljon!
Mikä on koiranpentukatse?
Sellainen ihastunut vähän hölmö tuijotusilme, jos olen ymmärtänyt oikein...Silmät suurena kiiltävät,pupillit laajenevat?
Siristeli silmiään, että muutkin sen huomas. Yhdessä edelleen ja työkavereita myös, 19v. ja 3 yhteistä lasta. Ja edelleen superrakastuneina.
Pidettiin palavereja, käytiin lounaalla, juteltiin työasioista, juotiin kahvia kahvitauoilla, jne.
Mulla saattaa olla samanlainen tilanne. Olen keikkatyössä kaupallisella alalla, jossa teen hälytysvuoroja. Luulen että työkaveri saattaa olla kiinnostunut musta.
Työn vuoksi emme keskustele pitkiä keskusteluja, mutta joka kerta vuoron jälkeen hän on viime aikoina kysynyt, että onko mulla huomenna työvuoroa. Sanoin että en ole vähän aikaan tulossa ja että viimeinen vuoro olisi torstaina(elettiin keskiviikkoa). Käytiin sitten läpi hänen loppuviikon vuorot. Hän totesi että toivottavasti näemme sitten joku torstai. Viekas virne kasvoillaan hän sanoi että olisi kiva nähdä uudelleen.
Epäilin jossain vaiheessa hänen olevan varattu, kun hän kertoi edellisen viikon aamuvuoron myöhästymisestä, mutta hän ei myöntänyt mitään.
Löysin hänen fb-profiilin, jossa näkyi yhteiskuva hänen kumppaninsa kanssa. Nainen on kaunis ja he ovat kihloissa.
Nyt mietin, että mitä se tarkoittaa, kun miespuolinen työkaveri kysyy ja sanoo tällaisia asioita? Kukaan muu työkavereista ei ikinä ole tehnyt näin aiemmin.
Lähetti lentokentältä lähtiessään 20 valkoista ja 20 punaista ruusua. Töihin onneksi eikä kotiin:)
Toinen toi aina leivoksia tai jotain muuta pientä herkkua kun kävi asioilla.
Kolmas toi toukokuussa lohdutukseksi kuohuviiniä ja mansikoita kun olin allapäin. Tuosta tulee kohta 25v ja yhä yhdessä:)
On noita ollut muitakin.
Vierailija wrote:
Epäilen että eräs työkaveri saattaisi olla ihastunut minuun. Tiedän että ainakin pitää näkemästään, koska on kehunut ulkonäköäni. Välillä huomaan hänen katselevan minua vähän syrjemmästä. Porukassa tosin ohittaa minut usein, joten en sitten kyllä toisaalta tiedä... Jos olen yksin tulee ystävällisesti kyselemään kuulumisia. Pitkiä katseita on vaihdettu ja itsekin olen tuntenut "sähköä ilmassa".. Toisaalta se voi saada minut kuvittelemaankin asioita.
Ihastuneelta kuulostaa. Tuo porukassa sivuuttaminen on aika tyypillistä. Hän pelkää että muut huomaavat ihastuksen, joten pysyttelee muiden seurassa etäämmällä.
Vierailija wrote:
Kun työmatkalla vonkasi hotellihuoneeseensa panemaan. Oli kai niitä merkkejä ollut aiemminkin, mutta mä kun tulen usein muutenkin miesten kanssa toimeen hyvin, en mä mitään ollut tajunnut. Ei tullut tarinalle jatkoa: En mennyt työkaverin huoneeseen vaan omaani nukkumaan yksin. Sittemmin ollaan oltu ihan vain työkavereita.
No tuo ei tosiaankaan ollut ihastunut. Sitä vaan panetti ja kokeili onneaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Epäilen että eräs työkaveri saattaisi olla ihastunut minuun. Tiedän että ainakin pitää näkemästään, koska on kehunut ulkonäköäni. Välillä huomaan hänen katselevan minua vähän syrjemmästä. Porukassa tosin ohittaa minut usein, joten en sitten kyllä toisaalta tiedä... Jos olen yksin tulee ystävällisesti kyselemään kuulumisia. Pitkiä katseita on vaihdettu ja itsekin olen tuntenut "sähköä ilmassa".. Toisaalta se voi saada minut kuvittelemaankin asioita.
Ihastuneelta kuulostaa. Tuo porukassa sivuuttaminen on aika tyypillistä. Hän pelkää että muut huomaavat ihastuksen, joten pysyttelee muiden seurassa etäämmällä.
Näin käyttäydyn itse, kun olen ihastukseni kanssa samassa porukassa. Vältän suoraa katsekontaktia ja juttelen mieluummin jonkun muun kanssa. Silloin kun vaivihkaa pystyn, niin katselen häntä etäämmältä. Jotenkin pelkään, että jos katseemme kohtaa, minulla menee pasmat sekaisin tai muut huomaa jonkinlaisen tuikkeen silmissämme. Ihastukseni tuntuu toimivan samoin.
En tiedä onko hän ihastunut, mutta olen huomannut, että julkisella paikalla töissä hän usein hermoilee seurassani ja sanat menevät hänellä sekaisin. Saattaa hän sanoa joskus vähän tylystikin. Joskus hän tulee lähelle ja vaikuttaa vieläkin hermostuneemmalta, nimet menevät hänellä tuolloin sekaisin ja häntä ”tanssittaa”. Viime aikoina olen myös huomannut, että hän alkaa hymyillä aivan eri tavalla kun tulee samaan tilaan kanssani. Usein hän lähellä ollessaan katselee muualle, mutta kauempaa usein hakee katseellaan minua. Kahden kesken kun olemme, niin ero on tuohon verrattuna melkoinen. Hän on rauhallinen ja puhuu pehmeällä äänellä. Kädet hänellä myös joskus tärisevät. Mutta onko tuo sitten ihastumista vai hänen normaalia käytöstään…?
Punastelusta ja hehkeästä hymystä.
Pyytelee minua mukaan urheilemaan, pelaamaan esim pandemia. Pelin jälkeen saunassa ja pukkarissa tai jälkiolusilla alkaa juttelemaan. "hempeitä" mm kyselemällä olenko onnellinen avioliitossani. Kertoo omastaan ettei oikein tiedä onko oikealla tiellä ja vihjaa että joku muunlainen elämä olisi varmaan hänelle parempi ja että meillä voisi olla enemmänkin yhteistä kuin työtoveruus. Sanoo ajatelleensa tällaisia jo kauan. Hän on mukava kaveri mutta en ole siitä pitemmälle häntä ajatellut.
M36
Vierailija wrote:
Pyytelee minua mukaan urheilemaan, pelaamaan esim pandemia. Pelin jälkeen saunassa ja pukkarissa tai jälkiolusilla alkaa juttelemaan. "hempeitä" mm kyselemällä olenko onnellinen avioliitossani. Kertoo omastaan ettei oikein tiedä onko oikealla tiellä ja vihjaa että joku muunlainen elämä olisi varmaan hänelle parempi ja että meillä voisi olla enemmänkin yhteistä kuin työtoveruus. Sanoo ajatelleensa tällaisia jo kauan. Hän on mukava kaveri mutta en ole siitä pitemmälle häntä ajatellut.
M36
No ei pandemia vaan padelia. Automaattitekstitys😁
Jos työkaveri laittelee Teams-chattia vähän ”tikusta asiaa” -tyyppisesti, lähinnä muuta kuin suoraa työasiaa, niin onko tuo merkki siitä että hän ajattelee minua? On ihastunutkin ehkä?
Hän seurasi minua joka kerta kahvitauolle ja ruokikselle, työhuoneet vierekkäin , en päässyt livahtamaan. Ihan oli klassiset tikusta asiaa-jutut hänellä (sikkumies) vaikka tiesi minun olevan varattu (nainen).
Jossain vaiheessa oli sanonut toiselle työkaverille että suhteeni on vain hidaste ja hän odottaa sopivaa hetkeä. Minä en ollut kiinnostunut eikä sopivaa hetkeä tule koskaan olemaan, vaihdoin jo työpaikkaa.
Työkaveri alkoi kummasti viihtyä siellä missä minäkin, ja lopulta pyysi kahville. Samassa pöydässä on kahvit juotu kohta 20 v, seuraava hääpäivä on 14. Sama työpaikka oli lopulta alle 2 v.
Sinkkuja olleet kaikki ns. ihastuneet jotka sitten kuitenkin antoivat rukkaset eli ilmeisesti oli pelkkää kuvitelmaa ne kaikki "merkit" jotka oli muka niin ilmiselviä. Pitäkää tunkkinne!
En tiedä onko ihastunut, mutta työpaikan juhlissa alkoi laittaa minulle kahdenkeskisiä wa-viestejä (aiemmin oltiin vaan samassa wa-ryhmässä). Toisissa juhlissa toinen työkaveri ihmetteli, että mitä tuo ”Matti” koko ajan meihin päin katselee. Sivuuttaa minua kun töissä ollaan porukalla, mutta kaksin kyllä juttelee, hymyilee kun katseet kohtaa yms.
Oltiin molemmat sinkkuja. Pidin työkaveriani hyvänä työkaverina ja oikein mukavana ihmisenä, myös jonkin tason vapaa-ajan tuttavuutena (käytiin ehkä kerran kahvilla ja juteltiin joskus somessa niitä näitä). En ikinä tiennyt varmasti, onko ihastunut minuun. Oli aina kovin avulias ja ystävällinen kaikille, ei pelkästään minulle. Mutta aistin jotain erityistä välittämistä minua kohtaan ja olin selkeästi yksi hänen "parhaista" työkavereista ja kerran kuumana kesäiltana oli vähän pöhöttynyt olo päivän päätteeksi ja työvuoron lopussa oli puhetta jostain että olenko väsynyt tms. ja kysyin että no miltä näytän ja vastaus oli "kauniilta". Siinä tuli vähän täh-olo enkä muista mitä ymmärsin vastata tuohon.
Oltiin kaverillisissa yhteyksissä kunnes muutin toisaalle.
Käyttäytyi oudosti. Yksissä juhlissa sitten kysyi suoraan, että olenko huomannut jotain meidän välillä, ja olinhan minä. Suhdehan siitä syntyi.