Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetän 1v7kk ikäistä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
07.07.2016 |

Vastailen, kun ehdin😊

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu haluan kysyä, että miksi hitossa edelleen imetät?? Ravitsemuksellisesti lapsi ei sitä rintamaitoa enää tarvitse, se on se äidin tarve joka ajaa imettämään yli 1-vuotiaaksi eikä missään nimessä lapsen tarpeet. Kaupanpäällisiksi ei tee hyvää suun motoriikalle ja hampaistolle imettää vielä tuossa kohtaa. Älytöntä touhua...

Vierailija
42/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiluoja! kirjoitti:

Juu haluan kysyä, että miksi hitossa edelleen imetät?? Ravitsemuksellisesti lapsi ei sitä rintamaitoa enää tarvitse, se on se äidin tarve joka ajaa imettämään yli 1-vuotiaaksi eikä missään nimessä lapsen tarpeet. Kaupanpäällisiksi ei tee hyvää suun motoriikalle ja hampaistolle imettää vielä tuossa kohtaa. Älytöntä touhua...

Ahaa, no minulla on asiasta kyllä aivan päinvastaista tietoa ja siksi edelleen imetän 😊

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö sua imetys? Itse huomaan ärsyyntyväni, kun 1v 8kk kaivelee tissejä. Taitaa olla jokin alkukantainen vieroitusjuttu käynnissä mun aivoissa.

Täällä kohtalotoveri. Olen kyllä lisäksi raskaana että johtunee osaksi siitäkin. Viime aikoina on imetys toisinaan saanut ihan raivon partaalle. Ehkä olisi aika lopettaa vaikka toivoin pidempää imetystä (lapsi menee pian hoitoon muutamaksi kuukaudeksi ja imetys auttaisi hoitopäivistä toipumiseen).

Niin tuttua! Täälläkin ne rintaraivarit tulee äidille :D

Naurattaa kaikki väitteet, että äidit saa jotain nautintoa taaperoimetyksestä, kun lähinnä se vaan v×××ttaa :D

Vierailija
44/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiluoja! kirjoitti:

Jos lapsi ei tarvitse ravitsemuksellisesti rintamaitoa, miksi tarvitsee lehmänmaitoa? Miksi toisen lajin maito on tuon ikäiselle lapselle hyväksi, mutta oman lajin maito jotain, jota "ei tarvitse"? Mikä tuo "äidin tarve" on, joka ajaa imettämään yli vuoden ikäistä lasta, ja mistä tieteellisestä lähteestä siitä voisi lukea enemmän? Miksi vuoden ikä on se raja, jossa imetys pitää lopettaa ja mitkä ovat tieteelliset perustelut sille? Voisitko myös linkittää hammaslääkärin ja/tai puheterapeutin vahvistaman tiedon siitä, miten imetys ei tee suun motoriikalle ja hampaistolle hyvää?

Vierailija
45/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä imetän myös ja laspi on yli 2v. Ei kysyttävää:)

Hei! Sinulta yli 2 vuotiaan imettäjä, haluaisin kysyä:

Imetätkö vielä öisin?

Kuinka usein imetät ylipäätään?

Onko lapsesi ollut yökylässä missään mummoilla esim? Jos on niin miten on reagoinut eroon äidistä?

Tietysti kaikki on niin yksilöllistä, mutta kiinnostaisi silti tietää😊

Ap

Onko linjoilla muita n. 2 vuotiaiden imettäjiä? Voisitteko vastata yllä oleviin kysymyksiin?

Ap

1v 8kk;

Imetän välillä öisin, joskus en, joskus 1-3krt.

Imetän lapsen halutessa, poislukien jos ollaan kaupungilla/meillä on vieraita jne.

Lapsi on ollut kerran yökylässä mummolla ja kerran lapsenvahti ollut meillä, hyvin sujui.

Vierailija
46/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä imetän myös ja laspi on yli 2v. Ei kysyttävää:)

Hei! Sinulta yli 2 vuotiaan imettäjä, haluaisin kysyä:

Imetätkö vielä öisin?

Kuinka usein imetät ylipäätään?

Onko lapsesi ollut yökylässä missään mummoilla esim? Jos on niin miten on reagoinut eroon äidistä?

Tietysti kaikki on niin yksilöllistä, mutta kiinnostaisi silti tietää😊

Ap

Onko linjoilla muita n. 2 vuotiaiden imettäjiä? Voisitteko vastata yllä oleviin kysymyksiin?

Ap

Mulla lapset ovat imeneet noin kaksivuotiaaksi, mutta ehkä vastaukseni kelpaa? Mulla imetyskertoja oli 1,5 vuoden iän jälkeen jo tosi vähän, lähinnä aamulla, päiväunien jälkeen ja illalla. Jos lapsi oli sairas, imetin enemmän, rintamaitohan on tuon ikäisellä todella hyvä nesteyttäjä. Molemmat lapset jättivät itse yöimetykset pois, esikoinen vähän yli vuoden iässä, kuopusta en muista niin tarkasti, mutta alle vuoden hän oli. Mulla molemmat lapset ovat olleet yökylässä vasta imetyksen loppumisen jälkeen, mutta tämä ei johdu imetyksestä, vaan siitä, että mulle ainoa yökylävaihtoehto on ollut vanhempani, ja olen vanhempieni terveydellisistä syistä johtuen halunnut antaa heille yökylään vasta varmasti koko yön nukkuvia lapsia :) Mulla lapset eivät ikävöineet kauheasti äitiä muiden kyläilyjen aikana, ihan normaalia pientä ikävöintiä oli. Mulla molemmat lapset lopettivat imetyksen itse, esikoinen niin, että kun en enää hänelle rintaa tarjonnut, hän ei sitä muistanut pyytääkään, ja kun pyysi, ei enää osannut imeä. Kuopus lopetti niin, että käänsi vain päänsä pois ja se oli sitten siinä :) Mulla kumpikaan lapsista ei ollut enää taaperoiässä kovia olemaan rinnalla, eivät yrittäneet kaivella tissiä esille tmv, vaan imetykset oli normaalisti tiettyihin aikoihin päivästä.

Vierailija
47/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiluoja! kirjoitti:

Hammaslääkäriliiton sivuilta lainattua:

"Purennan kehityksen kannalta imetystä tulisi jatkaa AINAKIN vuoden ikään saakka. Tutkimusten mukaan lyhyempi rintaruokinta altistaa lapsen ristipurennalle ja distaalipurennalle (jossa alahammaskaari sijaitsee ylähammaskaareen nähden takana)."

Vierailija
48/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 8kk;

Imetän välillä öisin, joskus en, joskus 1-3krt.

Imetän lapsen halutessa, poislukien jos ollaan kaupungilla/meillä on vieraita jne.

Lapsi on ollut kerran yökylässä mummolla ja kerran lapsenvahti ollut meillä, hyvin sujui.[/

Oliko kaivannut yöllä äitiä? Kun kerroit että imetät viel välillä öisinkin.

Ap

Vierailija
49/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voiluoja! kirjoitti:

Hammaslääkäriliiton sivuilta lainattua:

"Purennan kehityksen kannalta imetystä tulisi jatkaa AINAKIN vuoden ikään saakka. Tutkimusten mukaan lyhyempi rintaruokinta altistaa lapsen ristipurennalle ja distaalipurennalle (jossa alahammaskaari sijaitsee ylähammaskaareen nähden takana)."

Ja tähän voi lisätä THL:n yleisen imetyssuosituksen: 

"Täysimetys riittää turvaamaan terveen, normaalipainoisena syntyneen vauvan ravinnontarpeen noin puolen vuoden ikään saakka. 

tämän jälkeen imetystä suositellaan jatkettavaksi 1-vuotiaaksi ja pidempäänkin"

https://www.thl.fi/fi/web/lastenneuvolakasikirja/tietopaketit/imetys

Vierailija
50/50 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea imetykseen!

Omani vierottautuivat kun olivat 1v4kk ja 1v9kk. Olin raskaana vkolla 30 kun esikoinen lopetti imemisen. Yösyömisen lopettivat 4kk ja 6kk i´issä, pelkällä äidinmaidolla olivat lähes 7kk ja äm oli ainoa maito 1v1kk ikään saakka, sen jälk luomumaitoa äm lisäksi.

Kysyttävää?

Ahaa, lopettivatko yösyömisen ihan itsestään? Vai teitkö jotain, että se loppui? Maitoa riitti silti hyvin vaikka yösyötöt loppui? Meilläkin on nyt alkanut luomumaitoa menemään paremmin ruoan kanssa. Aiemmin lapselle kelpasi vain vesi.

Ap

Kyllä, lopettivat yösyömisen ihan itse. Juu riittihän sitä maitoa kuten ehkä voi päätellä siitä, että olivat yösyömisen loputtuakin vielä täysimetyksellä eli pelkällä äidinmaidolla.