Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten raitiovaunulla matkustetaan?

Vierailija
07.07.2016 |

Onko sisällä jotain lippuautomaatteja vai kuljettajako ne liput myy?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks se ratikkakuski ole siellä ohjaamossa suljetun oven takana?

Onhan se, mutta kyllä sillä on luukku sinne koppiinsa, eli kyllä se sua kuulee, kun puhut. Muualta kuin kopin vierestä on turha huudella kiitoksia tai tervehdyksiä.

Vierailija
42/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestilippu: Lähetä viesti A1 numeroon 16355. Ei tarvi näyttää kuin tarkastajille, on tunnin voimassa ratikoissa, metrossa ja lähijunissa Helsingin sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, 5v asunut helsingissä enkä ole uskaltanut kertaakaan matkustaa 😁

Miten voi asua 5 vuotta Helsingissä käyttämättä kertaakaan ratikkaa?

Mun 24v entinen työkaveri ei ollut koskaan matkustanut ratikalla tai metrolla. Asui Kannelmäessä:D. Nykytilanteesta en tiedä.

Jep, Kantsun ratikat on niin kämäset, ettei niillä viitsi kukaan matkustaa :D

Vierailija
44/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lipun ostaa automaatista, niin pitääkö se näyttää kuskille tai jossakin laitteessa vilauttaa?

Ja kaikille teille uusavuttomuuden huutelijoille,  ei ole uusavuttomuutta jos asiasta kyselee etukäteen netissä. Kaikki eivät ole ikäänsä Helsingissä asunut ja kai tiedätte, muualla ei ole ratikoita.

No ei, mutta ratikalla matkustaminen ei oikeastaan eroa mitenkään bussilla matkustamisesta. Tosin, jos ajaa vain ratikalla, voi ostaa halvemman ratikkalipun.

Mutta mistä sellainen, joka ei ole ikinä ratikalla matkustanut, voisi tietää ettei se eroa bussilla matkustamisesta?

Niin, täällä on joskus myös valiteltu, ettei lentokoneen vessaan uskalla mennä, koska ei tiedä, miten vessan ovi avataan ja suljetaan. Kaikkiin tilanteisiin elämässä ei saa etukäteen tarkkoja ohjeita. Useimmista tilanteista kuitenkin ihminen selviytyy tavalla tai toisella.

Vierailija
45/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, 5v asunut helsingissä enkä ole uskaltanut kertaakaan matkustaa 😁

Mun 24v entinen työkaveri ei ollut koskaan matkustanut ratikalla tai metrolla. Asui Kannelmäessä:D. Nykytilanteesta en tiedä.

Kyllä mä vähän ihmettelen kuitenkin, mutta ihan ystävällisesti. Jos vaikka tulee Kannelmäestä bussilla ydinkeskustaan ja haluaa sieltä jatkaa vaikka Hietsun kirpparille, niin kuutosen ratikallahan se käy helpoimmin. Tai Kantsun bussin reitiltä haluaa vaihtaa vaikka Hagikseen ja Helsingin kaupunginteatteriin, niin outoa, jos ei kertaakaan ole valinnut ratikkaa. Kukaan 24 v:n kaveri ei asunut Puu-Käpylässä tai Pasiloissa? 

Asuin aikoinaan Pihliksessä ja kuljin keskustaan bussilla, mutta keskustassa ratikalla tai jalan. Ratikka on tosi mainio liikenneväline: ympäristöystävällinen, eikä juutu ruuhkiin. Turkulaisia (ja Ruotsissa kuulemma malmöläisiä) kaduttaa kovasti ratikkaliikenteen tuhoaminen. 

Nykyään kuljen päivittäin ratikalla, korttiin lataan aikaa. 

Joku kommentoi hyvin, että helsinkiläiset kyllä neuvoo mielellään. Ei tarvitse kuin kysyä. 

Muistaakseni olin nro 10

Vierailija
46/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä myötähäpeä!

Miksi ihmeessä? Relaa vähän.

Vierailija
47/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vähän ihmettelen kuitenkin, mutta ihan ystävällisesti. Jos vaikka tulee Kannelmäestä bussilla ydinkeskustaan ja haluaa sieltä jatkaa vaikka Hietsun kirpparille, niin kuutosen ratikallahan se käy helpoimmin. Tai Kantsun bussin reitiltä haluaa vaihtaa vaikka Hagikseen ja Helsingin kaupunginteatteriin, niin outoa, jos ei kertaakaan ole valinnut ratikkaa. Kukaan 24 v:n kaveri ei asunut Puu-Käpylässä tai Pasiloissa? 

Asuin aikoinaan Pihliksessä ja kuljin keskustaan bussilla, mutta keskustassa ratikalla tai jalan. Ratikka on tosi mainio liikenneväline: ympäristöystävällinen, eikä juutu ruuhkiin. Turkulaisia (ja Ruotsissa kuulemma malmöläisiä) kaduttaa kovasti ratikkaliikenteen tuhoaminen. 

Joku kommentoi hyvin, että helsinkiläiset kyllä neuvoo mielellään. Ei tarvitse kuin kysyä. 

Muistaakseni olin nro 10

No siis, kun itse asuin Malminkartanossa, niin kyllä se juna ja bussi olivat ne yleisimmät kulkuneuvot. En voi sanoa ettenkö koskaan olisi käyttänyt ratikkaa tai metroa, mutta kyllä 99% siirtymisistä tapahtui bussilla ja junalla, metrollakin useammin kuin ratikalla. Olin tuolloin töissä Espoossa, ja keskustakäynnit rajoittui Kamppi-Forum-Stocka -akselille. Kun sittemmin muutin Pasilaan ja työpaikkakin vaihtui, tuli ratikasta voittamaton peli, ja ahdisti aina, kun piti esim. bussilla liikkua :D Että sinänsä ymmärrän, ettei ratikka oli kaikille välttämätön kulkuneuvo, varsinkaan, jos ei juuri keskustassa tai kantakaupungissa pyöri työn tai huvin perässä.

Vierailija
48/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tpa matkustaa kerran: kirjoita tekstari A1 numeroon 16355. Se maksaa +2 euroo ja on voimassa 80 minuuttia. Sit vaan astut ratikkaan ja jäät pois siellä missä haluat.

Vierailija
49/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni olin nro 10

Ratikan karttaminen onnistuu aika helposti, ja välille kantsu-hietsu reittiopas tarjoaa yhdeksi vaihtoehdoksi juna-bussi-yhdistelmää. 

Vierailija
50/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän