Suomalaiset ovat vahingoniloista kansaa. Nauretaan, jos jonkun kesäloman aikaan on kylmää ja sataa. Nauretaan, jos on useampi lapsi
Ja väsymystä.
"Hähää, lomailkaa vaan nyt heinäkuun lomalaiset, kyllä se viimeistään elokuussa poutaantuu ja lämpenee"
"Hähää. Mitäs läksit. Kannattiko hankkia (noin paljon) lapsia" jne jne...
Missä suomalaisten empaattisuus?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko tunnustaa, että mua nauratti kun oltiin kesäkuu reissussa ja täällä satoi vettä ym paskaa. Meillä iso perhe, nautittiin palmuista ja nähtävyyksistä. Olin vahingoniloinen.
Täällähän oli helle..
Niin no jokunen hellepäivä oli (ei kesäkuussa yleensä kovin montaa hellepäivää edes ole) ja niistäkin suurin osa oli vain pienessä osassa Suomea, kun samaan aikaan koko muualla Suomessa lämpötila oli reilusti alle hellerajan. Vielä tälle kesälle ei ole ollut yhtään sellaista samanaikaisesti koko Suomessa olevaa kunnon hellepäivää.
Koko Suomen kattavasta helleaallostako se sun kesäfiilis riippuu? Vai mitä ihmettä? Harva jaksaa vaivata päätään ja pilata lomaansa tuollaisella että minkälaista säätä on juuri nyt 500 km:n päässä sen hetkisesta olinpaikasta. Aika harva ylipäänsä edes tykkää helteestä, koska silloin on aika tukala olla ulkona. Sopiva + 20 C ja aurinkoinen/puolipilvinen sää on loistava.
Vierailija kirjoitti:
Vahingonilo ja kateus on suomalaisia kannattelevia perusvoimia. Pitää yllä tätäkin palstaa.
Monista ketjuista huomaa tuon. Lisäksi voisi mainita kapeakatseisuuden, yhden totuuden jauhamisen. Kaikki erilainen hirvittää ja sitä pitää arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko tunnustaa, että mua nauratti kun oltiin kesäkuu reissussa ja täällä satoi vettä ym paskaa. Meillä iso perhe, nautittiin palmuista ja nähtävyyksistä. Olin vahingoniloinen.
Täällähän oli helle..
Niin no jokunen hellepäivä oli (ei kesäkuussa yleensä kovin montaa hellepäivää edes ole) ja niistäkin suurin osa oli vain pienessä osassa Suomea, kun samaan aikaan koko muualla Suomessa lämpötila oli reilusti alle hellerajan. Vielä tälle kesälle ei ole ollut yhtään sellaista samanaikaisesti koko Suomessa olevaa kunnon hellepäivää.
Suomen Turussa saa aina kärsiä kuumuudesta. Tosin nyt on ollut ihanteelliset ilmat, 19-22 kieppeillä. Tänään poikkeuksena viileämpi pvä.
On muuten hyvä lenkkisää!
(Onko tämä nyt sitä vahingoniloa, kun olen turkulainen?)
Mä en tajua tiettyjen ihmisten valitusta säästä tai toisten lomasäiden murehtemista. Mulle ei ole mitään väliä millainen sää on kun olen lomalla. Ainoa jos saa toivoa on, ettei olisi helle kun kämppä niin hiton kuuma :D
Sanajärjestys ei vaikuta asiaan tuolla tavalla. Mutta jos et tosiaan tehnyt sitä harhaista päätelmää, että tuo olisi juuri suomalaisuuteen liittyvä ongelma, vaan käytit suomalaisia ikään kuin synonyymina ihmisille yleisesti, niin homma selvä.