Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia työharjoittelu ulkomailla

Vierailija
06.07.2016 |

Tietääkö kukaan onko psykologian opintoihin kuuluvaa harjoittelua vaikeaa päästä suorittamaan ulkomaille? Teoriassa on kuulemma ainakin mahdollista, mutta tietääkö kukaan miten käytännössä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän yliopistostasi tiedetä tähän vastaus parhaiten. Kysy amanuenssilta tai harjoittelusta vastaavalta opettajalta. Tosin taitavat olla jo lomalla. Tärkeintä varmistaa, että yliopisto todella hyväksyy harjoittelupaikan opintopisteet, muuten teet 5 kuukauden vapaaehtoistyön saamatta mitään siitä.  Itse opiskelin 10 vuotta sitten psykologiksi ja en kyllä muista omalta opiskeluajaltani ketään, joka olisi harjoittelun tehnyt ulkomailla. En muista edes, että tällaisesta mahdollisuudesta olisi ollut puhetta. Ehkä ajat sitten muuttuneet.

Vierailija
2/3 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kyllä toki keskustella tästä yliopistolla, mutta ajattelin selvitellä josko täällä jollain olisi tietoa/kokemusta asiasta. Olen siis kyllä kuullut, että periaatteessa ulkomailla harjoittelu on mahdollista, mutta käytännön kokemuksista en ole kuullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa antaa suoranaista vastausta, mutta itse olen valmistumassa psykologiksi ulkomailla. Tutkintorakenne on taalla erilainen. BSc (eli kandi) tasolla ei viela ole tyoharjoittelua, MSc (eli maisteri) ehka on, ehka ei... riippuu tutkinnosta. Vasta Professional Doctorate tasolla on tyoharjoittelua (clinical psy ja counselling psy) tutkinnot. Silloinkin tyoharjoittelupaikan pituus on vahintaan 6 kuukautta, yleisemmin 1-2 vuotta. Ja tyoharjoittelussa ollaan siis koko tutkinnon ajan (3-4 vuotta) ja monilla on lopulta kokemusta useasta paikasta. Ja harjoitteluun kuuluu siis terapiatyo (yksilot, ryhmat, parit, perheet) yms.

Kuulemani mukaan Suomessa tyoharjoittelu on todella rajoitettua (ajan ja vastuun kanssa).

Kannattaa siis kysya kylla yliopistolta tarkemmin...