Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tositarina eräästä isovanhemmasta joka ei saa tavata lapsenlastaan

Vierailija
06.07.2016 |

Tiedän lähipiiristäni erään perheen, jossa isovanhempi ei saa tavata lapsenlastaan lainkaan. Tapaamisen ovat estäneet sekä viranomaiset että lapsen biologiset vanhemmat, koska isovanhempi on psyykkisesti vakavasti sairas. Kyseinen isovanhempi kuitenkin leikkii marttyyria ja yrittää koko ajan vedota muiden ihmisten tunteisiin, miten häntä on mukamas väärin kohdeltu ja kukaan ei ymmärrä. Kyseinen isovanhempi osaa halutessaan esittää terveempää kuin on, mutta silti häntä ei saisi päästää yhdenkään lapsen lähelle. Hän on vakavasti sairas, ja valitettavasti kyvytön hoitamaan omaa sairauttaan. Oireisiin kuuluu myös sairauden kieltäminen ja muiden jatkuva epäileminen.

Tässä vähän toista näkökulmaa, kun täällä aina haukutaan niitä vanhempia jotka eivät anna isovanhemman nähdä lapsenlasta. Asiat ei ole aina niin yksinkertaisia ja mustavalkoisia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauankohan menee kun tähän tulee joku katkera isovanhempi ulisemaan. 

Vierailija
2/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi alapeukuttaja löysi jo tiensä tänne :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla varmasti samanlaisia kokemuksia sekopäisistä isovanhemmista?

Vierailija
4/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä.

Vierailija
5/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tiedän takavuosilta tapauksen, jossa alkoholistipariskunta väitti, ettei heillä mitään ongelmaa ole, pari kaljaa joskus ottavat. Tää oli vähän isompikin juttu, joten en voi tarkemmin kertoa. Mutta kylällä ei näitä edes kovin usein selvin pän nähty. Julkisuudessa haukkuivat, että ovat kyläläisten silmätikkuna. No siksi juuri, kun lapsista oltiin huolissaan. 

Vierailija
6/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ei tapaa lapsiani. Ja todellakin on aina osannut esittää marttyyria, eikä myönnä totuutta varmaan itselleenkään.

Vierailija
7/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mielenkiintoista kuulla tästä viranomaispuolesta. Miten viranomaiset estävät olemasta yhdenkään lapsen lähellä, kun pedofiilitkin voivat liikkua ihan vapaasti tuomionsa kärsittyään.

Vierailija
8/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi hankki "alkava dementia" -diagnoosin, jonka vuoksi ei voi ottaa lapsenlapsia hoitoon. Vanhin lapsenlapsi on jo 16v ja mummo edelleen töissä, ei näytä tauti edenneen.

Vierailija
9/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi käyttäytyi aika sekopäisesti kun kerroimme raskaudesta. Hän kertoi että rekee kaikkensa että saisin keskenmenon (pelottava uhkaus) ja aneli miestäni jättämään minut, uhkaili itsemurhalla jos emme eroa.

Ja taustaa niin olemma lähempänä kolmeakymppiä oleva normaali pariskunta, naimisissa 4 vuotta ja lasta hartaasti toivoimme jo vuoden ennen kuin tärppäsi.

Sanomattakin selvää että anoppi ei ole tavannut lastamme.

Vierailija
10/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat eivät ole mielenterveysongelmaisia. Heidän omat menot ovat niin tärkeitä, etteivät halua ja ehdi nähdä lapsiaan tai lapsenlapsiaan. Lisäksi äitini on saanut päähänsä, että me jotenkin häpeämme häntä. Luulen, et kunhan aika tästä aika vielä kuluu, kääntyy äidin kiireet kotonaan kököttämiseksi ja silloin hän alkaa syyllistämään meitä, kun kukaan ei käy eikä välitä. Muuten ei haittaisi, mut asuu vanhalla kotipaikkakunnalla ja tuleva häntä hoitava terveydenhuoltohenkilökunta on mun vanhoja koulukavereita. En haluaisi, et he ajattelis, et olen hylännyt äitini, mut toisaalta en halua hyppiä äitini oikkujen takia.

Vierailija
11/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi mielenkiintoista kuulla tästä viranomaispuolesta. Miten viranomaiset estävät olemasta yhdenkään lapsen lähellä, kun pedofiilitkin voivat liikkua ihan vapaasti tuomionsa kärsittyään.

No esim laajennetulla lähestymiskiellolla.

Vierailija
12/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun narsistiäitini ei enää saa tavata lapsiani. Hän teki sen virheen, että viimeisellä tapaamiskerralla käyttäytyi esikoispoikaani kohtaan yhtä epäterveesti kuin minua kohtaan koko lapsuuteni. Tilanne oli sellainen missä hän nosti veljeni - kultapoikansa - lapsen jalustalle ja halveksi minun lastani päin lapsen naamaa. Se oli siinä. Toista tilaisuutta ei saa. Elin tuon tapahtuman jälkeen traagisen lapsuuteni kaikki tunteet sekamelskana ja ymmärsin, etten voi enää teeskennellä kaiken olevan hyvin ja olla tekemisissä hirviöäitini kanssa. Ei hän välitä minusta tai lapsistani, halusi vain esittää mummoa heillekin, jotta kulissit pysyisivät naapureihin päin kasassa. Voimme paremmin ilman häntä elämässämme. Siksi luenkin nämä "viattomien ja vain hyvää tarkoittavien, mutta lapsenlapsia tyttären/miniän pohjattoman ilkeyden vuoksi tapaamasta estettyjen" mummojen tarinoita ripauksella suolaa. Samanlaisia juttuja se omakin narsistiäitini siellä satuilee, olen niitä tutuilta kuullutkin. Tosin kukaan hänet tunteva ei ihmettele ratkaisuani.

Vierailija
13/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huhhuh mitä tarinoita. Voimia teille kaikille! Ja todellakin on jokaisen vanhemman velvollisuuskin estää sekopäitä tapaamasta lapsiaan, ellei tapaamisia voida jotenkin turvallisesti ja valvotusti järjestää. 

Vierailija
14/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka estää mitä? Käytännössä ei yhtään mitään.

Vierailija
15/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka estää mitä? Käytännössä ei yhtään mitään.

Voipahan edes soittaa viranomaisten apua paikalle jos hullu isovanhempi lähestyy väkisin. 

Vierailija
16/16 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan