Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden lapsen perheet

Vierailija
06.07.2016 |

Meille on lasten kavereiksi siunaantunut aika paljon ainokaisia. Tosi kivoja tyyppejä. Välillä ihan vähän riepoo se, ettei heidän vanhempansa tunnu tajuavan, että meillä lapsia on useampi. Siis ettei kaikki pyöri yhden lapsen ympärillä. Jos pitää järjestää jotain, pitää aina huomioida se koko poppoo eli jos se meidän lapsi pitää vaikka hakea, ei se ole niin yksinkertaista että kipaisenpa tästä, vaan että pitää katsoa koko perheen logistiikka. Tai jos mun pitää olla viemässä jokin ilta jotakuta hammaslääkäriin, en voi olla ottamassa heidän lastaan. Tai sitten se heidänkin lapsi on siellä hammaslääkärissä. Olen tätä tässä useamman vuoden jo itsekseni ihmetellyt että miten vaikea tätä on tajuta... Ja oikeastaan se yksi lapsi ei varsinaisesti mene tässä sivussa. Tai varsinaisesti minä en ole silloin ihan itsekseni jos täältä meiltä on yksi lapsi jossain, kuten he sitten kyllä ovat.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kehuskelenytsiinä kirjoitti:

ei kai kukaan ylsilapsisen vanhempikaan voi olla kahdessa paikassa yhtäaikaa

olettaa varmaan että osaat hoitaa logistiikkasi ja lapsesi samaan autoon kun olet ne kaikki hankkinutkin

mitä teidän hammaslääkäri liittyy toisten perheisiin

jep jep.

No ei, mutta e hänen tarvitsekaan, koska on vain yksi lapsi. Hammaslääkäri liittyy sikäli että ei hahmoteta että ei meidän perhe pyöri sen oman lapsen kaverin mukaan vaan lapsia on useampi. Ei siis riitä kysyä onko se lapsi kotona, kun lapsi voi joutua lähtemään sinne sisaruksen hammaslääkärireissulle mukaan. Ei siis hahmoteta ollenkaan että se kokonaisuus on laajempi.

Etkö sä voi sanoa, että X:llä on hammaslääkäri ja Y joutuu tulemaan mukaan, koska Y:tä ei voi jättää yksin kotiin? Nyt ei valitettavasti käy. Luulisi, että se yhden lapsen äiti tai isä ymmärtää. Itse ainakin yhden lapsen äitinä ymmärtäisin. Sitä en ymmärrä, että pitää hankkia lapsille liuta harrastuksia, joihin menee kuusi iltaa viikossa. Missä välissä te teette kotityöt ja vaan ootte lasten kanssa ja rentoudutte ja vietätte omaa aikaa?

No niinhän minä sanoinkin, mutta kun hän oli jo olettanut että lapsi on meillä ja hän menee kampaajalle! Meillä ei ome lapsilla harrastuksia kuutena iltana vasn kahtena. Lapsemme käyvät samoissa harrastuksissa juurikin siksi että saamme perheelle aikaa. Ap

Yhden lapsen vanhemmat ovat itsekkäitä, jos lapsi ei saa harrastaa monena iltana viikossa, mutta se on ihan ok, että kaikki lapset pakotetaan samaan harrastukseen :D

Vierailija
142/150 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sen verran ne yhden lapsen vanhemmat ovat ymmärtäneet monilapsisten perheiden elämästä, että ovat tajunneet olla ryhtymättä siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sen verran ne yhden lapsen vanhemmat ovat ymmärtäneet monilapsisten perheiden elämästä, että ovat tajunneet olla ryhtymättä siihen.

Se on hyvä kun itsekin tiedostat ettei kapasiteettisi riitä siihen. Voit sitten soitella ja vaatia monilapsisilta milloin mitäkin palvelua, kun sen terveen ainokaisen kanssa Niiiiin rankkaa. Kotitöitäkään ei saa tehtyä, kun on se Lapsi. Nih.

Vierailija
144/150 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko tulla vilkaisemaan, että minkälaista jankkausta tässä maratonketjussa ollaan saatu aikaiseksi. Jankuti jankutti vänk vänk.

Niinpä. Ihmeellistä tosiaan miten itseensä yhden lapsen vanhemmat tämän aiheen ottavat ja tulevat jankuttamaan toisen subjektiivisesta kokemuksesta että tämä on väärä.

Vierailija
145/150 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko tulla vilkaisemaan, että minkälaista jankkausta tässä maratonketjussa ollaan saatu aikaiseksi. Jankuti jankutti vänk vänk.

Niinpä. Ihmeellistä tosiaan miten itseensä yhden lapsen vanhemmat tämän aiheen ottavat ja tulevat jankuttamaan toisen subjektiivisesta kokemuksesta että tämä on väärä.

Elämä on ihmeitä täynnä sille, joka on niitä valmis vastaan ottamaan. Ja väittelyyn tarvitaan kaksi. Eikös vain ?

Vierailija
146/150 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
147/150 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani en ihmettele, miksi ainoita lapsia sanotaan itsekkäiksi. Heidäthän näiden kaikki-tänne-mulle-heti äitien toimesta oikein kasvatetaan kotona sellaisiksi.

Vierailija
148/150 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kehuskelenytsiinä kirjoitti:

ei kai kukaan ylsilapsisen vanhempikaan voi olla kahdessa paikassa yhtäaikaa

olettaa varmaan että osaat hoitaa logistiikkasi ja lapsesi samaan autoon kun olet ne kaikki hankkinutkin

mitä teidän hammaslääkäri liittyy toisten perheisiin

jep jep.

No ei, mutta e hänen tarvitsekaan, koska on vain yksi lapsi. Hammaslääkäri liittyy sikäli että ei hahmoteta että ei meidän perhe pyöri sen oman lapsen kaverin mukaan vaan lapsia on useampi. Ei siis riitä kysyä onko se lapsi kotona, kun lapsi voi joutua lähtemään sinne sisaruksen hammaslääkärireissulle mukaan. Ei siis hahmoteta ollenkaan että se kokonaisuus on laajempi.

Etkö sä voi sanoa, että X:llä on hammaslääkäri ja Y joutuu tulemaan mukaan, koska Y:tä ei voi jättää yksin kotiin? Nyt ei valitettavasti käy. Luulisi, että se yhden lapsen äiti tai isä ymmärtää. Itse ainakin yhden lapsen äitinä ymmärtäisin. Sitä en ymmärrä, että pitää hankkia lapsille liuta harrastuksia, joihin menee kuusi iltaa viikossa. Missä välissä te teette kotityöt ja vaan ootte lasten kanssa ja rentoudutte ja vietätte omaa aikaa?

No niinhän minä sanoinkin, mutta kun hän oli jo olettanut että lapsi on meillä ja hän menee kampaajalle! Meillä ei ome lapsilla harrastuksia kuutena iltana vasn kahtena. Lapsemme käyvät samoissa harrastuksissa juurikin siksi että saamme perheelle aikaa. Ap

Yhden lapsen vanhemmat ovat itsekkäitä, jos lapsi ei saa harrastaa monena iltana viikossa, mutta se on ihan ok, että kaikki lapset pakotetaan samaan harrastukseen :D

On aika luonnollista että tyttöjä kiinnostaa samat harrastukset ja kun ikäero on pieni, menevät samaan ryhmään. Ei se sen kummempaa ole. Itse olen sitä mieltä, että lapsi ei tarvitse kuin sen kaksi harrastusta. Arvostan vapaan leikin ja luomisen merkitystä. Ap

Vierailija
149/150 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun luettuani en ihmettele, miksi ainoita lapsia sanotaan itsekkäiksi. Heidäthän näiden kaikki-tänne-mulle-heti äitien toimesta oikein kasvatetaan kotona sellaisiksi.

Taisit lukea vähän harppoen :D

Vierailija
150/150 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa laadukas ketju :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi