Kertokaa, miten työpaikkanne "saikuttajat" ovat jääneet kiinni?
Tuli toisesta ketjusta mieleen kerätä kokemuksia näistä sankareista, jotka ovat narahtaneet saikuttelusta - eli kertokaahan!
Meillä oli työpaikalla eräs nuori nainen, joka harrasti päivän-parin sairauslomia. Oli perinteistä ripulia, päänsärkyä yms. Yhtenä viikonloppuna ei päässyt töihin, kun oli paha flunssa pukannut. Postasi kuitenkin avoimelle Facebook-seinälleen kuvia festareilta ja Ikea-reissusta. Siis miten hölmö pitää olla... olisi nyt edes tekoviikset hommannut ja pitänyt matalaa profiilia. Ei jostain syystä jatkettu työsopimusta. :)
Kommentit (164)
Eivät mitenkään. Olivat vain niin ilmiselviä tapauksia. Viiden vuoden välein kun "Kuonaa hakataan", joutuvat honompiin hommiin eri osatoille.
Kaveri oli epäsäännöllisessä ja monimutkaisesti määräytyvässä vuorotyössä. En asiasta ymmärrä mtn muuta, kuin että sopivasti saikuttamalla saattoi saada viikonkin vapaat siihen. Omalla ilmoituksella saattoi olla muutaman päivän poissa.
Sitten kerran pomo soittaa juurikin tällaisena pikku-sairastumisen päivänä, vittuuntuneen kuuloisena kertakaikkiaan:
Että mitä mä nyt oikein tämän sun sairaspäivän kanssa teen. Hänen, eli pomon muija oli ystävä tämän kaverin muijan kanssa. Ja sairastuneen kaverin avovaimo kehuu facessa, että kylläpä minulla on ihana mies, kun lähtee lapsen kans Muumimaahan kahdestaan, että äitikin saa levätä ja omaa aikaa.
Siihen loppui omalla ilmoituksella sairastumiset hänen kohdalla. Pomo sanoi että kyllä sun pitää hakea sairaslomatodistus tästä lähtien. Luotto oli mennyt.
Tömä tapahtui mun tutulle, yli 20 v sitten.
Paikkakunnalla 2 yritystä, kilpailijoita tavallaan, mutta teki yhteistyötä. Toisessa oli sellainen akkalauma, melkoisia kiusaajia.
Kiusaaja työpaikalle tuli uusi työntekijä ja ystävystyi näiden kanssa. Koeajalla haki toiseen töihin ja selitti sitten vapaa-ajalla mä sain tän verran lisää palkkaa, täydet lomat jne ja sai houkuteltua näistä pahimmat 2 myös. Kävivät työhaastattelussa, tekivät sopimukset, irtisanoivat itsensä vanhasta paikasta ja aloittivat uudessa työssään. Nämä 2 saivat heri kenkää. Sanottiin et sovellu töihin. Hakivat vanhaan työpaikkaan, sanottiin et ikinä pääse takaisin.
Työpaikat teki yhteistyötä ja tämä uusi oli vain palkattu tekemään houkuttelemaan työpaikan vaihdokset.
Kaksi työntekijää jäi kiinni koska näin ne terassilla juomassa kaljaa. Annoin potkut samantien. Toisen piti olla sairaalassa leikkauksessa.