Kertokaa, miten työpaikkanne "saikuttajat" ovat jääneet kiinni?
Tuli toisesta ketjusta mieleen kerätä kokemuksia näistä sankareista, jotka ovat narahtaneet saikuttelusta - eli kertokaahan!
Meillä oli työpaikalla eräs nuori nainen, joka harrasti päivän-parin sairauslomia. Oli perinteistä ripulia, päänsärkyä yms. Yhtenä viikonloppuna ei päässyt töihin, kun oli paha flunssa pukannut. Postasi kuitenkin avoimelle Facebook-seinälleen kuvia festareilta ja Ikea-reissusta. Siis miten hölmö pitää olla... olisi nyt edes tekoviikset hommannut ja pitänyt matalaa profiilia. Ei jostain syystä jatkettu työsopimusta. :)
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttään jos työnantajalle kertoo poissaolon syyn. Kaikki sairaudet eivät toki estä muuta elämää. Työterveyslääkäri katsoo onko työntekijä kykenemätön ammattiinsa sillä hetkellä. Esim äänen menetys on este opettamiselle, mutta ei palkanlaskijalle. Joten jos joku on saikulla ja samanaikaisesti kaupassa niin voi kyynel.
Sehän on kerrottava.
Ei todellakaan tarvitse kertoa.
Sairasloman kirjoittajan on merkittävä sairaus sairaslomatodistukseen koodilla JA nimellä.
Jos näitä ei ole, työnantaja hylkää sairasloman. Jos silti työntekijä jää pois työstä, se on irtisanomisen peruste.
Jos syytä todistuksessa ei ole, niin kuinka työnantaja voisi arvioida työkyvyn esim. korv
Koodi riittää.
Ilmoitti itsensä sairaaksi ja sitten illalla näkyi yhdessä tv-formaatissa. En tiedä miten kävi mutta ei näkynyt enää töissä.
Entinen kollega sopii tähän joukkoon. Hän altistui homeelle yhdessä aiemmassa toimipisteessä ja sen jälkeen on oireillut. Aina flunssakauden alkaessa tiesi, että kohta se alkaa ja niin myös kävi. Kun flunssasta toipui, alkoi oireilla keuhkot, sitten migreeni ja selkä. Siinä saimme kollegoiden kanssa revetä, kun tämä yksi oli alvariinsa poissa. Mukava ihminen, mutta oli helpotus, kun hän vaihtoi toiseen yksikköön kaksi vuotta sitten. Näin hänet ennen joulua ja oli silloinkin sairaslomalla, totesi vain iloisesti, että jää nykyisin helpommin kotiin, ettei tule jälkitauteja. Eipä silloin mikään näyttänyt vaivaavan, tyytyväisenä oli ostoksilla. En tunne hänen nykyisiä työtovereitaan, joten ei voi kysyä, jatkuuko sama meininki, mutta uskoisin niin. Harmi vain, että osaajista on pulaa, joten uskon, että siitä syystä hänelläkin työt jatkuvat, sillä on ihan ok, kun on paikalla.
Mun yks kaveri oli jatkuvasti saikulla ja esimies alkoi kyllästyä kun aina piti löytyä sijainen. Määräaikaista työsopimusta ei sitten enää jatkettu. Lääkärintodistus kai oli, mutta poissaolot olivat aika mittavia. Työsuhteessa piti olla selvää että kaverilla on joitain rajoitteita työn suhteen. Ilmeisesti nämä rajoitteet tulivat sitten lopulta esteeksi työn jatkamiselle. Onneksi eläkeikä oli lähellä niin ei tarvinnut ruveta meteliä pitämään, vaan kuulemma hyväksyi asian.
Miten voi noin vain hyvällä omalla tunnolla olka huvikseen poissa töistä? Itselläni on niin vaikea jäädä sairaaslomalle, vaikka olen oikeasti kipeä.
Potkulaki tulee tarpeeseen.
Paikallisessa isossa ostoskeskuksessa. Oli pomo ollut vapaapäivällä ja nähnyt siellä sen saikuttelijan. Mutta näistähän ei saa antaa edes varoitusta koska kuulemma kaupassa saa käydä kun on saikulla. Tämä tosin kävi vaatekaupoissa.
Meillä kyllä monet kertoi ihan itse hupisaikuista, , jos niitä oli. Ei sellaisia usein ollut, mutta sitten oli näitä, että jokaisesta pikku flunssasta vähintään viikko. Kertoivat itse ja kyllä se flunssan aste näkyy oäällepäinkin. Muut sairaudet sitten eri.
Maalaisjärki hyvä. Ei tarvitse väkisin tunkea töihin heti parin päivän jälkeen, mutta onko se viikkokaan aina tarpeellinen.
Hieman huvittava oli se lääkäri, joka antoi yksivuotiaalle flunssaan vain pari päivää..
Ei riittänyt ja jouduin hakemaan lisää. Sitä maalaisjärkeä voi käyttää lääkäritkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä monet kertoi ihan itse hupisaikuista, , jos niitä oli. Ei sellaisia usein ollut, mutta sitten oli näitä, että jokaisesta pikku flunssasta vähintään viikko. Kertoivat itse ja kyllä se flunssan aste näkyy oäällepäinkin. Muut sairaudet sitten eri.
Maalaisjärki hyvä. Ei tarvitse väkisin tunkea töihin heti parin päivän jälkeen, mutta onko se viikkokaan aina tarpeellinen.Hieman huvittava oli se lääkäri, joka antoi yksivuotiaalle flunssaan vain pari päivää..
Ei riittänyt ja jouduin hakemaan lisää. Sitä maalaisjärkeä voi käyttää lääkäritkin.
Kun kävin työterveydessä, hoitaja möläytti, että tietää etten tokene parissa päivässä, mutta meidän työnantaja on kieltänyt antamasta kolmea päivää sairaslomaa. Tuolloin siis piti ensimmäiset kolme päivää hakea todistus hoitajalta, lisää sit lääkäriltä
Teki toista duunis saikulla. Kerran myös saikulla laittoi fb.iin kuvan kun on dokaamassa. Oli ihan sarjasaikuttaja, mikään ei oikeasti vaivannut. Nainen tämä. Lähti seuraavissa yt.ssä.
Minulla oli toissa vuonna syöpä, jonka vuoksi saikutin. Viime vuonna en ollut ollenkaan sairaana.