Jälkiehkäisy ehkäisynä?
Ihan rehellisesti kysyn kuinkahan yleistä moralisoimatta on jälkiehkäisy kumittomassa seksissä? itse olen mies ja voin myöntää etten käytä kortsua, ellei nainen sellaista vaadi ja lasken sisään. (ei fiksua, mutta humalassa mies ajattelee munalla)
Kommentit (11)
Humalassakin luulisi jotenkuten fiksulla miehellä olevan mielessä potentiaalinen jälkikasvun vaara kumitta naidessa. Kannattaa nyt vaan kiltisti käyttää sitä, jos nainen on alle 40-vuotias.
Jälkiehkäisy ei ole mikään varma ehkäisymuoto. Jälkiehkäisy toimii vain jos ovulaatiota ei ole vielä tapahtunut. Jos ovulaatio on tapahtunut niin jälkiehkäisystä ei ole mitään hyötyä. Kun jatkat vaan huoletta sisään laskemista niin kyllä sinusta isä jossakin vaiheessa varmasti tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jälkiehkäisy ei ole mikään varma ehkäisymuoto. Jälkiehkäisy toimii vain jos ovulaatiota ei ole vielä tapahtunut. Jos ovulaatio on tapahtunut niin jälkiehkäisystä ei ole mitään hyötyä. Kun jatkat vaan huoletta sisään laskemista niin kyllä sinusta isä jossakin vaiheessa varmasti tulee.
Ruokkomaksut tästä saa ei muuta
Itte oon jokuselle miehelle antanut ilman kumia vaikka ei ole ollut ehkäisyä. Ne miehet on erikoistapauksia joita olen halunnut miellyttää. Aina olen hakenut apteekista pillerin "kumi hajosi" selityksellä kun tiskillä saarnaavat.
kummasta olet huolissasi- tuleeko vaavi vai saatko taudin- herbbeksetkin loppuelämän riesa jne, olkoonkin joku muka ns parannettavissa - mutta onko se värkki sen arvoinen. lääkäriin, hoitoa, maksut noista- kirjaamiset ylös.
jos jokin loppuelämän riesä-- sit se puoliso kiittää- hänkin kärsii.
toi jälkihormonaalinen pilleri on shokkipaukku naisen elimistölle, raju. joten vain äärihätätilanne- raiskaus tai jos se kumi pettää- mutta oletettavasti se ei ole ainoa e menetelmä--onhan pillerit tai vaahto tukena. joo niissäkin on hormoneja pillereissä, mutta eri kuin shokkijälkihoito. minipillereissäkin vain keltarauhasjohdannainen joka tekee ikäänkuin tulpan kohdunsuulle- ei estä munasolua irtoamasta.
ikävää, että munikset kuljettaa sua, eikä toisinpäin.
Jälkiehkäisy ei ole ehkäisyä. Ihan sananmukaisestikaan.
Ja kukaan joka luulee että sitä käytettäisiin jotenkin yleisesti pääasiallisena metodina, ei tiedä miten hankalaa, kallista ja kivuliasta se on.
Opiskeluaikanani törmäsin useampaan en halua käyttää hormonaalista ehkäisyä mutta otan useamman jälkiehkäisyn vuodessa -tapaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikanani törmäsin useampaan en halua käyttää hormonaalista ehkäisyä mutta otan useamman jälkiehkäisyn vuodessa -tapaukseen.
Et kai hyväksikäyttänyt niitä?
On typerää ja vastuutonta turvautua jatkuvasti jälkiehkäisypilleriin. On myös typerää ja vastuutonta laskea sisään, jos mitään ehkäisyä ei ole käytössä.
Äärettömän typerää, koska se on hyvin epävarma keino ja hormonipommina saa oman hormonitoiminnan sekaisin.