Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
18 vuotias ei suostu syömään Thyroxinia.
06.07.2016 |
Eli hänellä on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta pari vuotta sitten eikä ole syönyt Thyroxinia oma-alotteisesti koskaan. Mä menen pillereiden kanssa hänen sänkynsä viereen aamulla ja pakotan ottamaan, muuten ei ole ottanut niitä.
Nyt on täysi-ikäinen ja sanoo ettei aio syödä niitä. Kokee etteivät ne auta mitään. Annostusta on nostettu joka labrojen jälkeen, mutta ei ole käynyt niissäkään pitkään aikaan, koska ei halua mennä.
Mitä ihmettä teen?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kannattaa ottaa. Ittellä pari kertaa jättänyt ottamatta, taisi olla reilun puolen vuoden ajan taukoa ja vaikutuksia on ollut ajatuksen tahmeudesta painon kertymiseen, samaan aikaan oli sydämen rytmihäiriöitäkin mutten pysty sanomaan oliko tuolla merkitystä. Autolla ajamisessakin oli välillä vaikeuksia kun ajatus tahmas. Sitä vaikutusta ei kovin helposti itse huomaa kun lääkkeitä ei ota. Fiilikset ainakin parani kun aloin taas ottamaan. Kannattais tehä vaikka jotain älykkyystestiä nyt ilman lääkkeitä ja sit toisen kerran kun on ottanut niitä vaikka pari viikkoa tai kuukauden. Jotain tuollaista kannattaisi keksiä mistä näkisi oikeasti että lääkkeiden otolla on vaikutusta. Joku havainnointitestikin vaikka reaktionopeuteen perustuva olisi ehkä helpoin tehdä myöhemmin uudelleen ja näyttää että lääkkeillä on merkitystä. Olin n. 26v kun jouduin Thyroxinille ja nyt reilut 20 vuotta lääkkeiden kanssa. Mitään ihmeempiä haittoja lääkkeen ottamisesta en ole huomannut. Ja kyllä toi lääkkeiden ottaminen pitää lähteä itsestä käsin, ei mitään ruoan sekaan jauhamista, eihän tuo nuori välttämättä ole edes kotona enää kovin kauaa. Ja jos minä huomaisin että äiti ruokaan lääkettä salaa laittaa niin päättäisin ihan varmasti etten niitä koskaan ottaisi, sellaisia jääriä kun miehet on. 10 vanhalle tuo olisikin ihan ok, muttei täysikäiselle.