Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän kovasti kasveista mutta tapan kaikki, kaktuksetkin. Voiko asialle mitään kun Googlekaan ei auta

ViherPeukalo keskellä kämmentä
21.03.2023 |

Kasvipoloiset.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tappanut paljon huonekasveja, nykyään kastelen pikkuisen päivittäin, ovat ikkunan vieressä, kastelen myös joulukaktuksen.

Vierailija
2/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti kastelette kasveja liikaa.  Kerran viikossa riittää kaktukselle ainakin, talvella ei niinkään usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tekokasveja, nykyisin saa niin aidon näköisiä, että niitä ei erota alkuperäisestä.  Hoidoksi riittää pölyjen poistaminen silloin tällöin.

Laitat ne oikeaan kukkaruukuun, yleensä myydään liian pienessä halvassa ruukussa.

Vierailija
4/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaktuksethan nimenomaan ovat vaikeita, tarvitsisivat viileän paikan lepokaudella. Kokeile juorua, kultaköynnöstä ja anopinkieltä. Älä kastele liikaa, mieluummin jopa liian vähän.

Vierailija
5/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin keino tappaa kasvit on luulla että ne tarvitsevat kokoajan vettä mutta mitään muita olosuhteita ei muuteta eli valoa, sijaintia, lämpöä, ilmankosteutta, mullan tyyppiä, istutustapaa, ruukun kokoa, lannoitusta, suihkutusta yms.

Vierailija
6/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko varmasti kastelette kasveja liikaa.  Kerran viikossa riittää kaktukselle ainakin, talvella ei niinkään usein.

Mä kastelen kaktusta ehkä kerran kuussa tai talvella harvemminkin. On pysynyt hengissä.

Vierailija
7/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin tappanut paljon huonekasveja, nykyään kastelen pikkuisen päivittäin, ovat ikkunan vieressä, kastelen myös joulukaktuksen.

Ei missään tapauksessa noin! Useimpien huonekasvien mullan pitää välillä kuivahtaa. Muuten ne eivät kasvata juuriaan syvemmälle ja lopulta mätänevät. Joulukaktus on mehikasvi, se kärsii märkyydestä enemmän kuin kuivuudesta.

Kerran viikossa läpimäräksi ja ylimääräinen vesi pois lautaselta sen jälkeen, kun kasvi on imenyt tarpeeksi. Hyvä nyrkkisääntö useimmille tavallisille kasveille.

Vierailija
8/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa noin! Useimpien huonekasvien mullan pitää välillä kuivahtaa. Muuten ne eivät kasvata juuriaan syvemmälle ja lopulta mätänevät. Joulukaktus on mehikasvi, se kärsii märkyydestä enemmän kuin kuivuudesta.

Kerran viikossa läpimäräksi ja ylimääräinen vesi pois lautaselta sen jälkeen, kun kasvi on imenyt tarpeeksi. Hyvä nyrkkisääntö useimmille tavallisille kasveille.

Muistuttaa liikaa vesisateita. Kyllä sen pitää olla joku injektioruisku joka annostelee vettä kerran 10 minuutissa.

Vierailija
9/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kukkani voivat hyvin, isoja fiikuksia, tuuheita anopinkieliä ja kaktus. Eli on toiminut mulla hyvin, suosittelen.

Vierailija
10/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kultaköynnöstä. Sitä voi kastella kerralla tosi paljon ja sitten taas uudelleen kun alkaa olla vähän nuupahtaneen näköinen, ja selviää hengissä.

Jos kultaköynnöskin kuolee, niin on oikeasti parempi vaihtaa tekokasveihin :D

Vierailija
11/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tapoin KAIKKI mun kasvit, kaktuksetkin. Luovutin ja siirryin muutamaan aidonnäköiseen tekokasviin. Mä en tosiaan tiedä kastelinko liikaa vai liian vähän, mutta enää en edes yritä.

Vierailija
12/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile superhelppoja kasveja: palmusaniainen, tuonenkielo, anopinkieli, posliinikukka, rahapuu. Yleensä kasvit kuolee liikakasteluun, juuret tukehtuu. Tämän poissulkemiseksi istuta ne lasittamattomaan saviruukkuun, vaikka joskus kastelisit liikaa multa pääsee kuitenkin kuivumaan kun ilma läpäisee ruukun seinämän.

Vierailija
13/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikakastelu on se yleisin ongelma. Itse olen saanut kasvin kukoistamaan, kun se on altakasteluruukussa, jota täytän korkeintaan kerran viikossa, ja se on vanhaa kantaa olevan kultaköynnös, joka on ainakin 1960 -luvulta. Tuota vanhaa kasvia ei saa hengiltä. Ruukun pohjalla on kevytsoraa ja multana kookosmultaa.

Vierailija
14/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile superhelppoja kasveja: palmusaniainen, tuonenkielo, anopinkieli, posliinikukka, rahapuu. Yleensä kasvit kuolee liikakasteluun, juuret tukehtuu. Tämän poissulkemiseksi istuta ne lasittamattomaan saviruukkuun, vaikka joskus kastelisit liikaa multa pääsee kuitenkin kuivumaan kun ilma läpäisee ruukun seinämän.

En ole ap, mutta onnistuin helposti tappamaan anopinkielen ja rahapuun - olen vissiin lahjakas?

Vierailija
15/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaktuksethan nimenomaan ovat vaikeita, tarvitsisivat viileän paikan lepokaudella. Kokeile juorua, kultaköynnöstä ja anopinkieltä. Älä kastele liikaa, mieluummin jopa liian vähän.

Minä sain just tapettua anopin kielen, joka oli altakasteltavassa ruukussa:/. Minulla on pari kukkaa, jotka ei voi kumpikaan ihan hyvin. Olen suunnaton tunari näissä kasvihommissa, mutta toivoisin lisää kasveja, jotta huoneilmakin paranisi. En siis ole ap, mutta saan myös kaikki kasvit tapettua tai sitten sinnittelevät jotenkuten hengissä.

Vierailija
16/19 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää opin puutarhapaikka.fi:stä paljo vinkkejä, varsinki tämä artikkeli: https://puutarhapaikka.fi/helppo-sisakasvi/

Vierailija
17/19 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hukuttanut kaikki kasvini..liikakastelu tappaa !

Vierailija
18/19 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna kaktukselle vettä usein. Suorassa auringonpaisteessa kaktus viihtyy viikkoja ilman vettä. Talvella ei tarvitse edes sitäkään vähää. Kaktuksen saa voimaan huonosti lähinnä vain liikakastelulla.

Vierailija
19/19 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: samasta syystä mulla ei oo kasveja kotona. On kaunis vati, kiva pieni patsas, mariskooli, kaunis vanha kello siellä, missä muilla olisi kasveja. Helpotti kun tajusin, ettei mulla ole viherpeukaloa. Joskus ostan leikkokukkia iittalan vaasiin, pääasiassa kun tulee vieraita. 

😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä