Uudesta ÄP:sta poistettu body&potkuhousut KESTOVAIPPOJEN takia!!!!!???
Älytöntä, nyt ne kestoilijahörhöt on saanu tahtonsa läpi ja äitiyspakkaukseenkin kestot. Body ja potkarit saivat mennä kun kestot niin kalliita, kela ilmoittaa.
Noita kestoja on älyttömän helppo tehdä itse ja halvalla. Minkä helvetin takia niitä pitää olla pakkauksessa. Monella jää kuitenkin käyttämättä ja yrittävät sitten raukat myydä niitä huutiksessa ;)
Oikeesti, en tajuu.
Kommentit (170)
Kertisten ja kestojen luonnonkuormitus vaan vaihtelee aina tutkimusten mukaan. Olen aika paljon etsinyt tietoa ja olen aika vakuuttunut, että selvää vastausta ei ole. Vain se että molemmat kuluttavat yhtä paljon. Tutkimustulos riippuu tutkijasta. Miksi tietyt muuttujat jätetään pois joissain tutkimuksissa ja joissain taas toiset?
Luonnonsuojelun imagoon kestot kuuluvat, joten he mielellään uskovat että asia on pihvi. Aika moni käyttää kestoja sen takia, moni vihreä luonnonsuojelija myös. Se on eräs tapa ilmaista olevansa luonnosta kiinnostunut ja sen tilasta huolestunut. Siis imagoasia. En usko tuon tutkimuksen kestävän tarkassa syynissä - ihan sama mulle jos itse uskot niin.
Vierailija:
Millä ihmeen logiikalla he haluaisivat " mainostaa" väärää tietoa? Vähän omaa ajattelua sinnekin päin ;)Vierailija:
Tuo on luonnonsuojeluliiton sivu. Näkee, että tarkoitus ei ole ollut tutkia asiaa vaan todistaa oma kanta oikeaksi. Vähän kriittisyyttä arvon av-nerot.
mua ei varmaan voi hyvällä tahdollakaan sanoa ympäristöstä välittäväksi ihmiseksi puhumattakaan että ekohörhöksi, mutta olen lapsellani käyttänyt kestoja siitä syystä, että kertakäyttövaipat ei yksinkertaisesti hänelle sovi. Painaa ja pylly punainen ym. Nyt harjoitellaan potalla käyntiä ja viimeksi tänään laitoin sitten välillä kertakäyttövaipan niin eikö tyttö (alle 2 v.) sanonut heti että kutittaa, vaippa pois. Meille on tulossa vauva ja kiljun riemusta jos siellä on kestovaippoja jos sama ongelma uudellakin tulokkaalla.
Vierailija:
mua ei varmaan voi hyvällä tahdollakaan sanoa ympäristöstä välittäväksi ihmiseksi puhumattakaan että ekohörhöksi, mutta olen lapsellani käyttänyt kestoja siitä syystä, että kertakäyttövaipat ei yksinkertaisesti hänelle sovi. Painaa ja pylly punainen ym. Nyt harjoitellaan potalla käyntiä ja viimeksi tänään laitoin sitten välillä kertakäyttövaipan niin eikö tyttö (alle 2 v.) sanonut heti että kutittaa, vaippa pois. Meille on tulossa vauva ja kiljun riemusta jos siellä on kestovaippoja jos sama ongelma uudellakin tulokkaalla.
tasapuolisuuden vuoksi muutama kestovaippa lisänä ei ole maata kaatava juttu. Eikä niitä kenenkään ole pakko kokeilla - valinta on jokaisen oma! Nyt on pienempi kynnys kestojen kokeiluun, kun niitä on ILMAISEKSI tarjolla.
Todellakin huvittavaa, kun ennen äp:n vaatteita haukuttiin ties miksi väärän värisiksi rievuiksi, mutta nyt jos parista vaivaisesta bodysta joutuu kestovaipan takia luopumaan, niin sittenhän niitä vasta " ikävä" tuleekin! ;-) Ja kaikki on sitten kestovaippojen " syytä" ... Joo-o. =(
" Parempi" on tuottaa lapsukaisen vaippa-aikana 1500 kg jätevuori likaisia kertisvaippoja (sadoiksi vuosiksi) metaani-kaasua ympäristöön tuottamaan - kuin valita kestävämpi vaihtoehto. Ja ei kestoja tarvii käyttää koko aikaa, voi käyttää kertiksiä ja kestoja rinnakkain - sekin jo vähentää jätemäärää! Yksikin kestovaippa päivässä on 365 kertisvaippaa vähemmän vuodessa. Kestovaippoja ekologisempi vaihtoehto ei ole kertisvaipat, vaan se on vaipattomuus! =)
Nimittäin totuus on, että kestot jäävät suurimmalta osalta käyttämättä ja äänestyksessä jäisi varmaan aika kirkkaasti häviölle tämä uudistus. Törö homma tämä on.
Vierailija:
Mitä iloa sulle siitä on, että ne kaikille jaetaan, varsinkin jos jäävät käyttämättä. Ihan piruuttasiko vaan olet siitä mielissäsi?Ei siellä montaa bodya ole (olisko 2) ja yksi nyt poistetaan, samoin potkarit. Mikäköhän koko se poistettava on? Ja mikähän koko kestoja. Mua harmittaa todella. Kestoja on meillä ennestäänkin ja teen itse lisää imuja tarvittessa. Aivan älytön uudistus.
suurien kertakäyttövaippafirmojen teettämiä, kuten Pampers. Aikanaan juuri Pampersia valmistava yhtiö sai aikaan kertakäyttövaippojen käytön, kun teetti " tutkimuksiaan" . Myöhemmin tutkimuksissa on todettu olevan useita porsaanreikiä, ja lääkäri tms. joka kertiksiä suositteli, olikin ko. firman palkkalistoilla. Tästä vaan ei ole pidetty suurta melua, kestovaippavalmistajat kun ovat aika pieniä firmoja toisin kuin kertisfirmat.
Jos tämä yhtään lohduttaa! =)
t. kestoilija-äiti
jo ennestään jonkin verran ja ei se tietenkään ratkaise sitä ottaako paketin vai ei, mutta tarkoitan että se tulee kyllä meillä käyttöön siinä missä bodytkin. Ja nimen omaan se, että en ole ekologisista syistä käyttänyt kestovaippoja ja siksi ihmetyttää että tämän keskustelun mukaan kaikki kestoilijapaskapäät ovat ekohörhöjä ja väkisin halunneet kestot myös äitiyspakkaukseen. Minulle käy ehdottomasti kaikki vaatteet, mutta olen iloinen jos kestoja edes vähän arvostettaisiin kun ne todellakin joillekin vain on paremmat.
edellinen vastaukseni (66) oli vastaus kysymykseen 60
sopivia, sillä ite en ois jaksanut edes kokeilla (saati sitten ihastua) sitä hommaa pikkuvauva-vaiheessa. Tyttö oli 7kk kun alettiin kokeilemaan ja nyt on jonkin aikaa kestoiltu.
Nimim. että sitten ärsyttää ihmisten typeryys
Vierailija:
Mitä iloa sulle siitä on, että ne kaikille jaetaan, varsinkin jos jäävät käyttämättä. Ihan piruuttasiko vaan olet siitä mielissäsi?
.
Ne kertikset on _ilmaisia_ näytteitä. Ei niistä tarvitse kelan maksaa...
vanhanajan muoveja käytetty kaikilla. Ei mitään kalliita kestoja tai kertakäyttövaippoja... Näillä on selvitty vuosikymmeniä ennen meitäkin, miksi nyt olisi jotenkin erilaista....? Ja lasten pyllyt on aina
olleen kauniit, nämä kun on vaihdettava usein!
Helvetti sentään, jos se elämä on kiinni parista vaatekappaleesta, ÄLKÄÄ TEHKÖ NIITÄ LAPSIA!!!!!
Ja sitäpäitsi, vain KÖYHÄT ja JUNTIT käyttää ap:n vaatteita, eikös se niin mennyt?????
Sitä pakkausta ei tarvitse ottaa, saatanan valittajat!!!!!!!!!!
Toivottavasti on kertiksiä ja kestoja, jos/kun minä vielä raskaudun. Saapahan sitten valita itse.
Ei ne kaikki vaatteetkaan tule aina käytettyä, ainakaan meillä.
Pitäisikö sitten alkaa vouhkaamaan siitäkin????
Vierailija:
Kestojen valmistus, materiaali ja lopputuotteeksi jalostus, pesu, energia, vesi ym ja lopullinen hävittäminen tulee kalliimmaksi ELLET sitten käytä samoja kestoja viidellä lapsellasi kaikilla vähintään vuoden. (yhdellä ei voi 5-vuotta käyttää, kun ovat eri kokoisia.)
Etkö tosiaan tiennyt??? ..ja mitenkäs noi sun kestot sitten maatuu ja hajoaa. Kyllä se kuori ja jopa frotee on sellaisiksi jalostettu, etteivät heti maadu mullaksi.Hyvä kestoilijat!!!!! Ehkä tyhmimmätkin alkaa uuden ä-pakkauksen myötä pikkuhiljaa tajuta, että maapallo on pulassa.
meinaan että riittääkö se sitten kunnon kokeiluun jos tosiaan haluaa ensin vain testata tuleeko hommasta mitään, kai siihen enemmän kuin yksi vaippa tarvitaan?