G: Työ, jota ei kannata tehdä
Kerro tässä sellaisesta työstä, jota olet kokeillut ja et missään nimessä suosittele muille. Perustelut myös :)
Kommentit (7)
Pienellä palkalla, ainakin koulutukseen nähden.
Asiakkaita saa tosissaan pelätä lähes päivittäin.
Elämän nurjapuolen kohtaaminen on äärimmäisen raskasta ja turhauttavaakin. Auttaa kun ei voi jos apua ei oteta vastaan. Pienet resurssit estävät usein ne vähätkin auttamisen mahdollisuudet.
Lasten kohtaloiden näkeminen ahdistaa. Toivottomuus.
Kiitosta et saa, et asiakkailta etkä multakaan. Kukaan ei näe sitä " hyvää" jota yhteiskunnassa saat aikaan. Arvostuksesi julkisuudessa on yhtä matala kuin asiakkaittesi.
Sanomattakin on varmaan selvää että olen vaihtanut alaa. Maailmanparannusinto tai lähimmäisten auttamisen tarve häviää todella nopeasti. Ei ollut mun juttu!
vaikka työ olisikin mieluista mutta olet kuin orja ja et kuitenkaan saa vakituista työpaikkaa, 6 kk päästä tulee toinen tilallesi.
Pitkät työpäivät, huono arvostus, järkyttävän surkea palkka, koti kuluu ja sotkeentuu, omien lasten leluja menee rikki, lomiakaan ei aina voi pitää silloin kuin haluaa (esim. omien koululaisten lomien aikaan), raskas ja yksinäinen työ. Ei sopinut mulle, mutta kai joku siitä tykkääkin, kun tiedän yli 20 v työtä tehneitä...minä jaksoin 2 v.
vanhusten hoito. Huonosti palkattua sekä raskasta. Lisäksi vanhusten omaiset valittavat joka asiasta. Työpaikoilla huono ilmapiiri.
Siivosin opiskeluaikoina erästä konttoria. 4 tunnin alue, mutta toki sai lähteä aiemminkin kunhan vaaditut työt oli tehty. Selvisin aina 2-2,5 tunnissa, ja asiakkaat olivat tyytyväisiä. Mutta esimies ei, se alkoi järjestellä lisähommia " kun sulla on ihan kivasti vielä työaikaa" sekä ansoja -- teki jotain sotkua jonnekin ja väitti etten ole vaan tarpeeksi tarkasti siivonnut. Tai piilotteli työvälineitä. Se oli TOSI läpinäkyvää.
Moni aikoinaan siivojan hommia tehnyt ystävä on sanonut samaa. Ei kannata. Kun teet työsi hyvin, keksitään lisätyötä. Mikään ei ole tarpeeksi, homma on raskasta ja palkka surkea.
Postinjakajat ovat myös oma luokkansa: hullut työajat, huono palkka ja vakinatkuttaja-asiakkaat jotka viskovat ps**kaa niskaan pienestäkin syystä. Eikä vain jakelun niskaan, ihan koko henkilökunta saa aina kuulla kunniansa.
Puhelinmyynti (tai seksi tai ennustaminen) on myös aika outoa, harvapa sillä on rikastunut.
Oli työpaikkansa paras myyjä, silti tulot jäivät niin pieniksi ettei niillä elänyt. Joutui siksi lopettamaan työn, eikä työkkäristä tullut karenssia just palkan pienuuden vuoksi.