Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän luomudödö: kookosöljyä ja perunajauhoa, hyi kamala!

Vierailija
04.07.2016 |

Hyvä ystäväni on aina ollut luomu, bio, ei antibiooteille, ei eläinkokeille, ei kemikaaleille jne. No sepä on minulle ihan ok, hänellä on yleensä omat eväät mukana, kun tulee meille vaikka koko päiväksi. Toki syö ja juo meillä itselleen sopivaa muutakin, mutta on silleen huomaavainen, ettei minun tarvitsisi ottaa hänen erityisjuttujaan huomioon.

Tänä keväänä hän alkoi syventää luomuhenkisyyttään ja päätti mm. lopettaa hiusten pesun shampoolla kokonaan. En ole täysin selvillä, laittaako hän jotain etikkaa tai suolaa tms veden sekaan vai käyttääkö pelkkää vettä. Omasta mielestään hänen hiuksensa ovat nyt upeammat kuin koskaan. Minusta ne ovat haiseva, rasvainen liruletti.

Ei sekään haittaa, mutta viimeisin innostus on itsetehty deodorantti! Näillä helteillä vedetään kookosöljyä perunajauholla kainaloon. En muista varmasti, tuliko siihen vielä jotain leivinjauhetta tms. Ystävä kehuu tuotetta maasta taivaaseen, kuinka hienhaju on tiessään ilman kemikaaleja.

Minusta hän haisee vahvasti hieltä ja siksi hänen kanssaan on tuskallista olla. Shoppaillessa tuntuu, että myyjät katselevat ystäväni vaatteiden sovittelua karsaasti, koska haju tarttuu vaatteisiin.

Ja ystävän perässä leijailee tosiaan kookoksen (jota inhoan) ja hienhajun sekoitus. Olen yrittänyt sanoa hänelle, että omatekemä dödö ei toimi, mutta hän ei huomaa hienhajua, on kai nenä tottunut siihen. Kehuu maasta taivaaseen terveellisen deodoranttinsa eikä käsitä, miksei kukaan oikein jaksa kuunnella.

Kuulemma lomalla ollessa ei käytä mitään ja hienhaju loppuu viikossa! Eli taas oma nenä tottuu, ja muut kärsivät.

Sinä, joka uskot tuollaiseen "kosmetiikkaan", lue tämä ajatuksella.

Kommentit (369)

Vierailija
181/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia kommentteja,"kylläinen lius,autocorrectko iski?" Esimerkiksi suolaliuos on kylläinen,kun veteen ei enää liukene enempää suolaa.

Ja "likaisin sormin otetaan purkista deoraranttia,yök!"

Käytän kookosöljyä muuhun kauneudenhoitoon,mutta otan sitä lusikalla,en sormin,enkä varsinkaan likaisin sormin :D

Vierailija
182/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaukaa tullutta kookosöljyä, kun lähempää saa ruokaöljyä joka toimii yhtä hyvin. Toisille sopii paremmin tavallinen ja toisille Virgin-tyyppinen vähemmän prosessoitu öljy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erisan antiperspirant on markkinoiden paras ja turvallisin. Ei kyllä petä.

Täytyypä testata, tosin en usko sen mulla toimivan. Ainoa mikä kunnolla toimii on Rexonan maximum protection, hinta 9e. Toimii paremmin kuin apteekin dödöt.

Ja huomaa, että Erisanissa on myös deodorant, se ei toimi kuten tuo antiperspirant. Hintaa 3.90 Cittarissa.

Vierailija
184/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkasin sen kommetin, jossa joku keräsi virtsaa pönttöön pestäkseen sen. Mun keskiaikaharrastajakaverini tekee samaa. Asuu kyllä yksin, niin pissaa ei oikein paljon kerry. Ohjeistaa meitä kavereita pidättelemään ennen hänen luokseen tuloa, että olisi vahva urealiuos. Ja ihan täyspäinen kaveri muuten. Mies siis.

Vierailija
185/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan kainaloihin piimää ja silliä. Luonnonmukaista. :)

Minä taas hieron kainaloihin voita ja silakkaa. Toimii. Kukaan ei ole koskaan sanonut minun haisevan hieltä. :)

Vierailija
186/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan kainaloihin piimää ja silliä. Luonnonmukaista. :)

Minä taas hieron kainaloihin voita ja silakkaa. Toimii. Kukaan ei ole koskaan sanonut minun haisevan hieltä. :)

Suomalaiset ovat siis niin juntteja metsäläisiä, kouvolatukat ja silakkaa kainalossa. Keski-Euroopasa silakkaa on käytetty viimeksi 80-luvulla, nykyään hienostuneempi anjovis on syrjäyttänyt sen miltei täysin luomudeuxdeuxmarkkinoilla.

Vierailija
187/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillin suolavettä jalkojen väliin, jos tarves.

Vierailija
188/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukkasin sen kommetin, jossa joku keräsi virtsaa pönttöön pestäkseen sen. Mun keskiaikaharrastajakaverini tekee samaa. Asuu kyllä yksin, niin pissaa ei oikein paljon kerry. Ohjeistaa meitä kavereita pidättelemään ennen hänen luokseen tuloa, että olisi vahva urealiuos. Ja ihan täyspäinen kaveri muuten. Mies siis.

Hyi ällöä! Siis ei vedä vessa ollenkaan? Haisee varmaan oksettavalle!

Vierailija
189/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajumieltymykset ovat niin henkilökohtaisia asioita, mutta mulle tuo kookosöljy on ihan turnoff. Muutama vuosi sitten, kun kookosöljystä tuli iso hypetys kauneudenhoidossa, kokeilin itsekin. Siis hiuksiin ja päänahkaan ennen shampoopesua ja suihkun jälkeen vartalovoiteena kostealle iholle. Erinäisten bloggaajien mukaan pitäisi tehdä hiuksista kiiltävät ja silkkiset ja ihosta ihanan pehmeä. Hyi sanon minä. Ensinnäkin hiukset jäivät rasvaisiksi shampoopesun jälkeenkin ja olivat kuivat ja tönköt. Vartalovoiteena kookosöljy samaan aikaan kuivatti ihoani mutta jätti myös ikävän rasvaiseksi ja niljakkaaksi, jopa näppyläiseksi. Ikinä ei ole perusnivean yms. kanssa käynyt noin. Kamalaa oli myös se kookosöljyn lemu. Siihen loppui mun luontaiskosmetiikkakokeilut, enkä tän jälkeen ole pystynyt kookosöljyä käyttämään esim. raakasuklaata/-kakkua tehdessä.

Yhteen blogiin kirjoitin kommentin näistä mun negatiivisista kokemuksista ja blogisti oli sitkeästi vaan sitä mieltä, että mun pitäisi jatkaa kookoksen käyttöä kauneudenhoidossa niin iho ja hiukset tottuisi siihen ja sitten ajan myötä tuloksia tulisi.

Vierailija
190/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain aiemmassa kommentissa koko perhe jätti pissat vetämättä, kakalle menijä sitten ennen kakkaamistaan harjasi pöntön "puhtaaksi" tuolla pissavedellä! 😂

Vierailija
191/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen blogiin kirjoitin kommentin näistä mun negatiivisista kokemuksista ja blogisti oli sitkeästi vaan sitä mieltä, että mun pitäisi jatkaa kookoksen käyttöä kauneudenhoidossa niin iho ja hiukset tottuisi siihen ja sitten ajan myötä tuloksia tulisi.

En kyllä käsitä, miten nää luomujutut menee ihan uskonnon tyyppiseksi joillain. Kun tarpeeksi uskot, ettet haise, niin et haise. Ja mätä vaan sitä rasvaa tukkaan, niin kyllä se siitä alkaa parin vuoden päästä hulmuamaan. Kun tarpeeksi uskot. Et usko luomun hyvää tekevään voimaan, jos tukkasi näyttää ja haisee rasvalta. Kunnon uskovaisen hiki ja lika ei haise.

Vierailija
192/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hemmetistä tulee jotkut "pesupähkinät", joita minun kaverini käyttää pyykinpesuun?? Vaikka olisi kuinka idiootti, on pakko tajuta, että pähkinöitä koneessa pyörittäen vaatteista tulee entistä likaisempia ja ne lisäksi menevät rikki!

Apua, se pesee vauvansa vaatteet ja kasvoille laitettavat harsot ja ukkonsa kalsarit samassa koneessa! Pähkinöillä.

Nyt en kyllä tuota mielikuvaa kestä. Miten jotkut voi aivopestä niin, että omaa järkeä ei enää käytetä?

Vierailija
193/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hemmetistä tulee jotkut "pesupähkinät", joita minun kaverini käyttää pyykinpesuun?? Vaikka olisi kuinka idiootti, on pakko tajuta, että pähkinöitä koneessa pyörittäen vaatteista tulee entistä likaisempia ja ne lisäksi menevät rikki!

Apua, se pesee vauvansa vaatteet ja kasvoille laitettavat harsot ja ukkonsa kalsarit samassa koneessa! Pähkinöillä.

Nyt en kyllä tuota mielikuvaa kestä. Miten jotkut voi aivopestä niin, että omaa järkeä ei enää käytetä?

Aivopesupähkinöillä?

(Sori, oli ihan pakko 😂)

Vierailija
194/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain oli tutkittu eri pesuaineita ja pesutuloksia. Pesupähkinöillä pestyt vaatteet jäivät yhtä likaisiksi kuin pelkällä vedellä pestyt vaatteet. Täyttä huuhaata.

Vierailija
195/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös tukan pesu kananmunalla :D

Rehellisyyden nimissä kokeilin, kun olin yksin maalla. Tukka haisi kananmunalla pari päivää, vaikka käytin kylmää vettä ja lopputuloksena karkea tukka. Kaikkeen sitä ihminen hairahtuukin :D

Vierailija
196/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä lähes ollenkaan dödöä. Vain kuukautisten aikaan hiki haisee ja silloin käytän. Ja silloin kun tiedän meneväni johonkin jännittävään tilanteeseen.

Vierailija
197/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain aiemmassa kommentissa koko perhe jätti pissat vetämättä, kakalle menijä sitten ennen kakkaamistaan harjasi pöntön "puhtaaksi" tuolla pissavedellä! 😂

Mähän voisin kehittää jonkun systeemin jolla keräisin talouden kissojen pissat myös, ai että silmistä valuu vedet ihan pelkästä ajatuksesta 😂😂😂

Vierailija
198/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain oli tutkittu eri pesuaineita ja pesutuloksia. Pesupähkinöillä pestyt vaatteet jäivät yhtä likaisiksi kuin pelkällä vedellä pestyt vaatteet. Täyttä huuhaata.

Mä kokeilin näitäkin.. mä olen se laihaletti joka yritti olla ilman shampoota. Niistä pähkinöistä irtoaa vähän jotain saponiinia tms, saippuan kaltaista ainetta ja jossain Intiassa naiset pesee pyykkiä niillä. Lopetin hiljaa, laitoin roskiin ja jatkoin Lidlin nestemäisellä pyykinpesuaineella pesemistä.. :D Lisäksi kokeilin myös jotain aasialaista yrttijauhetta jolla pestiin tukkaa. Pakkauksen päällä oli joku superpitkät mustat kutrit omaava naikkonen.. Joo ei. Mikähän muakin vaivaa.

Vierailija
199/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa myös tukan pesu kananmunalla :D

Rehellisyyden nimissä kokeilin, kun olin yksin maalla. Tukka haisi kananmunalla pari päivää, vaikka käytin kylmää vettä ja lopputuloksena karkea tukka. Kaikkeen sitä ihminen hairahtuukin :D

Joitain vuosia sitten kokeilin hiusten pesua kananmunalla. Taisin kuukauden verran kokeilua jatkaa, toki en joka kerta jaksanut läträtä kananmunilla vaan käytin toisinaan shampoota. Minun tukkaani sopi ihan hyvin, tuli puhdasta ja pehmeää eikä haissut kananmunalta. Oli ihan hauska kokeilu, mutta ei sitä pidempään jaksanut. Turhan vaivalloista ja hidasta touhua ja piti olla tarkkana veden lämpötilan suhteen. 

Vierailija
200/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen taas huomaa, että ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, miten esim rintasyöpäriskiä arvioidaan. Keskitytään johonkin lillukanvarsiin. Alumiinin pieninä määrinä ei todellakaan ole millään tavoin aukottomasti todettu lisäävän rintasyövän riskiä, asiantuntijat ovat itse asiassa laajalti sitä mieltä, että deodorantin käyttö on aivan turvallista tässä mielessä. Samoin mm parabeenit ovat nykykäsityksen mukaan huomattavasti vähemmän selvä riskitekijä syövälle kuin monet tuntuvat luulevan. Ja btw, alumiini ei myöskään ole varsinaisesti raskasmetalli.

Rintasyövän riskiä lisäävät ne iänikuiset tylsät jutut, jotka altistavat muillekin taudeille: ikä, ylipaino, tupakointi. Lisäksi on tiettyjä, harvinaisia riskigeenejä. Rintasyövän erityispiirre on se, että raskaanaolo ja imettäminen suojaavat siltä. Nykyään lapsia saadaan aiempaa vähemmän, joten em suoja on pienempi. Tämä selittää rintasyövän lisääntymistä diagnostiikan kehittymisen ja lihavuuden lisääntymisen ohella suurelta osin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi